Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä niistä jotka ottavat neuletyönsä joka paikkaan

Vierailija
18.04.2022 |

Ja samalla kun esimerkiksi istutte kahvilla, neuloo? Itse koen sen todella häiritsevänä ja menee samaan kategoriaan kun katsoisi telkkaria tai tekstailua samalla, kun yrittää keskustella toisen kanssa.

Tuli mieleen, kun Laura Friman puhui tästä että hänen on aivan pakko joka puolella neuloa, eikä anoppilaankaan voi mennä ilman kutimia.

Mielipiteitä? Ihan ok, että neulotaan samalla kun muut juhlivat vai huonoa käytöstä?

Itse neulon paljon, mutta ei tulisi mieleenkään tehdä sitä jos meille tulisi vieraita tai itse menisin vieraaksi.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua sillai haittaa. Mä tykkään katsoo telkkaria samalla kun juttelen. Pystyn keskittymään pariin asiaan kerralla.

Vierailija
2/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Ei kännykkää eikä neulontahommia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan haittaa. Neulominen on käsillä tekemistä, eihän se estä keskustelua. Kaikesta sitä ihmiset itselleen ongelmia kehittävätkin.

Vierailija
4/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulominen on ehdottoman ok! Itseven jaksa kuljetella neuleita, mutta jos joku jaksaa, niin sopii mulle.

Vierailija
5/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onhan se sairaus, jos ei pysty olemaan ilman näpräämistä. En todellakaan ymmärrä. Silloin ei kunnioita vastapuolta tippaakaan, jos samalla on pakko tehdä muuta. Pakko-oireisen häiriön merkki.

Vierailija
6/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onhan se sairaus, jos ei pysty olemaan ilman näpräämistä. En todellakaan ymmärrä. Silloin ei kunnioita vastapuolta tippaakaan, jos samalla on pakko tehdä muuta. Pakko-oireisen häiriön merkki.

No vaikka olisikin pakko-oire, niin eihän tuo ketään häiritse jos pystyy kommunikoimaan samaan aikaan. 

Vierailija
7/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennenaikaan ne ompeluseurat nimenomaan olivat paikkoja, joihin naiset kokoontuivat tekemään käsitöitä , juoruamaan ja myös saamaan toisinaan tietoonsa, jopa poliittisesti salaisia asioita. 

Itselläni on niin mummo kuin äiti olleet kovia tekemään käsitöitä ja en ikinä käsitöiden teon kokenut ollee jotenkin minulta pois vaan siinä samalla juttelivat meille lapsille kyllä aina. 

Vierailija
8/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka olisikin pakko-oire, niin eihän tuo ketään häiritse jos pystyy kommunikoimaan samaan aikaan. 

Jep. Esim. mun kaverin mieststävällä on lievä pakko-oireinen häiriö, joka usein näyttäytyy tavaroiden järjestelemisenä ja siivoiluna. Ihan hyvin pystyy kommunikoimaan, vaikka hän tyhjentää pöytää tai laittelee tavaroita paikalleen.

Vierailija
9/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi neulova ihminen ei sinun mielestäsi ole läsnä?

Taidat olla niitä, jotka kaatavat kahvin valmiiksi kuppeihin, koska kaikenlainen tekeminen sotkee juoruilua.

Vierailija
10/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole elämässäni ihmisiä jotka kutoo neuloo virkaa, Joten ei mielipidettä!

Vierailija
11/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan kutimet käteen vain tylsien ihmisten seurassa. Kerran äitini kyläillessä meillä muutaman yön, sain tehtyä tuossa ajassa riddarin :D Eli ymmärrän täysin hyvin miksi joku haluaa ottaa anoppilaan mukaan kutimen.

Vierailija
12/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan haittaa. Neulominen on käsillä tekemistä, eihän se estä keskustelua. Kaikesta sitä ihmiset itselleen ongelmia kehittävätkin.

Eihän neulominen ole pelkkää käsillä tekemistä, vaan siihen pitää myös keskittyä esim. silmukoita laskemalla.

Eipä sillä, että minua mitenkään häiritsisi, jos joku neuloo. Minä tosin tykkään lukea kirjoja vähän joka tilanteessa. Sitä ihan oikeasti pidetään aika häiritsevänä, kuulemma. :D

Vierailija
13/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan kutimet käteen vain tylsien ihmisten seurassa. Kerran äitini kyläillessä meillä muutaman yön, sain tehtyä tuossa ajassa riddarin :D Eli ymmärrän täysin hyvin miksi joku haluaa ottaa anoppilaan mukaan kutimen.

Mikä on riddari?

Vierailija
14/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa jatkuva naamakkain ja silmikkäin oleminen, teen mielelläni jotain siinä sivussa

Vierailija
15/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No häiritsee silloin jos joku neuloo kun olemme kahvilla ja keskustelemme.Muuten ihan fiksua ja tehokasta olla vaikka bussimatklla mukana.

Vierailija
16/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on riddari?

Islantilainen kaarrokevillapaita(malli).

Vierailija
17/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutominen on mulle samaa kategoriaa kuin jos joku keskustellessa hypistelisi komboloita - eli ei tosiaankaan haittaa.

Vierailija
18/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän neulominen ole pelkkää käsillä tekemistä, vaan siihen pitää myös keskittyä esim. silmukoita laskemalla.

Eipä sillä, että minua mitenkään häiritsisi, jos joku neuloo. Minä tosin tykkään lukea kirjoja vähän joka tilanteessa. Sitä ihan oikeasti pidetään aika häiritsevänä, kuulemma. :D

No sellaisessa tilanteessa en ole vielä koskaan ollut, että joku ottaisi sosiaaliseen tilanteeseen sellaisen käsityön, jota tehdessä ei voisi keskustella.

Ymmärrän, jos ihmiset häiriintyvät, jos alat lukea kirjaa kesken keskustelun.

Vierailija
19/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän neulominen tai virkkaaminen haittaa keskusteluun keskittymistä kuin jos ottaa lapset mukaan. 

Vierailija
20/67 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on riddari?

Islantilainen kaarrokevillapaita(malli).

Kaarrokevillapaita?