Saako lapsen viestejä lukea?
Kommentit (7)
Kyllä mä välillä luen tokaluokkalaisen viestejä. En yksityiskohtaisesti, mutta silmäilen läpi.
Ei saisi. Mutta olen lukenut kun epäilin tekeillä olevan kiellettyjä asioita. Olin oikeassa.
Lastensuojelulaki on varsin järeä laki, joka antaa vanhemmille oikeuden ja sanoisin jopa velvollisuuden lukea lapsen viestintää, jos epäilee jotain, mikä voisi vahingoittaa lasta.
Pienen lapsen viestejä saa lukea. Myös jos on epäilyä jostain kiusanteosta tms. niin silloin saa.
Kaiken maailman pedarit saalistaa netissä ja voi lähetellä viestejä kenelle tahansa. On lapsellista uskotella, että juuri omalle lapselle näin ei voisi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä välillä luen tokaluokkalaisen viestejä. En yksityiskohtaisesti, mutta silmäilen läpi.
Milloin ajattelit lopettaa?
Vähän niinkuin poliisin televalvonnan kanssa: pitäisi olla todella selkeä epäily jostakin, ennen kuin edes harkitsisin asiaa. Jos jonkun turvallisuus tai mielenterveys olisi vaarassa ja siitä olisi jotain todisteita tai hyvin konkreettinen epäilys, asian voisi jollakin tavalla perustella