Testaa konekirjoitusnopeutesi
Hauska testi Hesarin sivulla.
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008712688.html
Sain tulokseksi 83 sanaa minuutissa.
Kommentit (8)
Kirjoitusnopeutesi tämän testin mukaan on 100 sanaa minuutissa.
Kirjoittamistasi merkeistä 0,1% oli virheellisiä.
Nopein virkkeesi
126 sanaa minuutissa, 0 virhettä.
Yksi virhe taisi tulla sen takia, kun oon tässä makuullaan näppäimistön kanssa. Kirjoitan aika nopeasti.
Ootte kyllä tosi nopeita. Mäkin olen ihan suhteellisen nopea kirjoittamaan, mutta silti sain vain 79 sanaa. Ja, vaikka selittely vain pahentaa asiaa, niin mulla on näppäimistössä n-kirjain rikki jotenkin niin, että sitä joutuu näpyttämään monta kertaa , jotta se toimii.
Ennen mitattiin nopeus merkkeinä eikä sanoina. Suomen kielessä voi olla tosi pitkiäkin sanoja.
Kerran tietokonepäätettä (ei siis pc) näppäillessäni sain alareunaan ilmoituksen: näppäilet liian nopeasti. Että se siitä rollover tekniikasta.
Sama kokemus padillä kirjoittaessani, jossa on kosketusnäyttö, mutta enemmän tilaa sormille. Jos alkaa kirjoittamaan kaikilla sormilla konekirjoitustyyliin niin kirjainten väliin tulee jostain tyhjiä merkkejä.
Pi pi pi llu pi pi lö lö lö
On kooo tämä pi pi pi pi lu lu hy vä
Vierailija kirjoitti:
Ennen mitattiin nopeus merkkeinä eikä sanoina. Suomen kielessä voi olla tosi pitkiäkin sanoja.
.
Joo totta. Silloin, kun itselläni aikoinaan oli konekirjoitus valinnaisena aineena ( kuulostaa tosi muinaiselta :D) niin osa meistä sai erillisen todistuksen, kun kirjoitti tarpeeksi merkkejä jossain määräajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Joo totta. Silloin, kun itselläni aikoinaan oli konekirjoitus valinnaisena aineena ( kuulostaa tosi muinaiselta :D) niin osa meistä sai erillisen todistuksen, kun kirjoitti tarpeeksi merkkejä jossain määräajassa.
Mullakin on sellainen todistus peruskoulun päättötodistuksen liitteenä :)
Puran työkseni lääkäreiden saneluja joten eiköhän se riittävä ole :)