Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teille yksineläjillä kolme koneellista pyykkiä viikossa?

Vierailija
18.04.2022 |

vai teenkö jotain väärin? Yksi koneellinen pyyhkeet, pussilakanat, alkkarit jne. Toinen koneellinen tummat vaatteet. Kolmas koneellinen valkoiset vaatteet. Lisäksi koneeni on hidas ja pesut kestää yli 2 tuntia. Ärsyttää. Pitäisikö karsia vaatteita?

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottaa kun pesee kaikki samassa.

Sukat ja alusvaatteet erikseen....?  huhhuh...

En näe kenenkään sanoneen täällä pesevänsä sukat ja alusvaatteet erikseen? 

Vierailija
82/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme koneellista tulee viikossa. Yksi koneellinen on lakanapyykkiä, toinen tummia vaatteita ja kolmas pyyhkeitä. Harvemmin kuin kerran viikossa tulee vaaleaa pyykkiä ja silloinkin useimmiten vajaa koneellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän urheiluvaatteitakaan tarvi konepestä joka käyttökerran jälkeen; vesihuuhtelu (hikoilukohtiin) riittää. Hiki ei sinänsä haise paitsi jos on joku perspiraatio-ongelma tai ihoherkkyyttä. Turha pesu pilaa hyvätkin vaatteet.

Vierailija
84/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petivaatteet vaihdan 7-14 päivän välein. Vaihtelee vuodenajan mukaan. Samalla peseytyy käsi- ja keittiöpyyhkeitä. Kylpypyyhkeet pesussa 2-3 viikon välein, koska koneelliseen mahtuu useampi pyyhe. Vaatteita pesussa noin 4-6 päivän välein.  Aiemmin kun lenkkeily, niin hikivaatteita sai olla pesemässä paljon useammin. 

Vierailija
85/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eihän urheiluvaatteitakaan tarvi konepestä joka käyttökerran jälkeen; vesihuuhtelu (hikoilukohtiin) riittää. Hiki ei sinänsä haise paitsi jos on joku perspiraatio-ongelma tai ihoherkkyyttä. Turha pesu pilaa hyvätkin vaatteet.

Kyllä todellakin tarvii, ei kyse ole pelkästään hajusta. Itse ainakin teen kovaa punttitreeniä, joten kun vaatteet hankaa ihoa kohten lähtee sitä kuollutta ihoa (vaikka sitä ei edes huomaisi) ja hikeä tulee ihan tarpeeksi ympäri vaatteita. En missään nimessä laittaisi hikisiä pesemättömiä vaatteita uudelleen päälle eikä mikään vesihuuhtelu siihen auta. 

Vierailija
86/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon sulla oikein tulee pyyhkeitä viikossa? Mä käytän kyllä samaa kylpypyyhettä ainakin viikon, käsipyyhkeet vaihdan n. kolmen päivän välein. Lakanoita en välttämättä vaihda joka viikko vaan joka toinen, joten en millään saa täyttä koneellista pyyhe-/lakanapyykkiä viikossa. Alkkareita en halua pestä pyyhkeiden seassa vaan ne menee ihan peruspyykissä. Meitä on kaksi henkeä ja pestään 1-2 koneellista viikossa, riippuen onko noita pyyhkeitä ja lakanoita miten paljon. Vaatteita ei multa yksinään tulisi todellakaan niin paljon, että saisin pestyä koneellista viikossa, tai pitäisi pestä aika vajaana. Valkopyykkiä on tarpeeksi ehkä kerran kuukaudessa. Mielelläni pesisin sitä useammin, mutta en ala pestä jotain paria pyyhettä ja paitaa yksinään vaan saavat sitten odottaa että tulee edes puolikas kone.

Mulla tulee jo pelkästään liikuntavaatteita  vähintään yksi koneellinen viikossa. Esim. 5 x sisätreenivaatteet ja 5 x ulkoiluvaatteet.

Mitä ihmeen ulkoiluvaatteita tarvii pestä joka viikko?

Vierailija
87/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puolentoista viikon välein neljä koneellista. Tummat ja vaaleat 40 ja koneellinen 60 (pyyhkeet, lakanat, alusvaatteet). Vaalea 60 ja jotain erikoisvaatteita (verhot, tyynyt) koneellinen.

Vierailija
88/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä todellakin tarvii, ei kyse ole pelkästään hajusta. Itse ainakin teen kovaa punttitreeniä, joten kun vaatteet hankaa ihoa kohten lähtee sitä kuollutta ihoa (vaikka sitä ei edes huomaisi) ja hikeä tulee ihan tarpeeksi ympäri vaatteita. En missään nimessä laittaisi hikisiä pesemättömiä vaatteita uudelleen päälle eikä mikään vesihuuhtelu siihen auta. 

Oletko kokeillut pelkällä vedellä huuhtelua?

Vierailija
89/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä käy koskaan vieraita?? Itsellä ainakin lakanoita, pyyhkeitä ja sauna-alusia on jatkuvasti pyykkikorissa vieraiden takia, joten pestävää riittää. Ja toki jo omista lakanoista ja kaikista pyyhkeistä tulee se koneellinen viikossa.

Vierailija
90/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka erottelette pyyhkeet lakanapyykistä niin johtuuko se veden lämpötilasta (60 vrt. 95 astetta), värierosta vai siitä, ettei kaikki mahdu koneeseen kerralla?

Vierailija
91/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä käy koskaan vieraita?? Itsellä ainakin lakanoita, pyyhkeitä ja sauna-alusia on jatkuvasti pyykkikorissa vieraiden takia, joten pestävää riittää. Ja toki jo omista lakanoista ja kaikista pyyhkeistä tulee se koneellinen viikossa.

Käy meillä vieraita mutta ei ne yötä ole.

Vierailija
92/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolmen hengen perhe ja meillä pestään joka päivä 1-2 koneellista. 

Minun vaatteitani tulee 2 koneellista viikossa, puolisolla 2 koneellista ja lapsella 3 koneellista. 

Lisäksi koneellinen pyyhkeitä, 2 lakanoita ja usein 1-2 koneellista harvemmin pestäviä, kuten ulkovaatteita tms. 

Eli 10 koneellista viikossa on ihan normi, ei mitään ihmeellistä pienelle perheelle. 

Joten kyllä yksinelävälle 3 on ihan normi.

Vierailija
93/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää lotraamista. Ei ihme, että maapallo kärsii, kun ihmiset pesevät jatkuvasti lähes puhtaita vaatteitaan. 

Vierailija
94/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuperhe kirjoitti:

Minun vaatteitani tulee 2 koneellista viikossa, puolisolla 2 koneellista ja lapsella 3 koneellista. 

Lisäksi koneellinen pyyhkeitä, 2 lakanoita ja usein 1-2 koneellista harvemmin pestäviä, kuten ulkovaatteita tms. 

Eli 10 koneellista viikossa on ihan normi, ei mitään ihmeellistä pienelle perheelle. 

Teillä on joko helvetin pieni kone tai laitatte vaatteet pesuun tunnin käytön jälkeen. 

Vierailija
95/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Yksi koneellinen viikossa, kerran kuussa kaksi lajana- ja pyyhepyykkiä.

T. Etätöissä yöpaidassa

Vierailija
96/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuperhe kirjoitti:

10 koneellista viikossa ei todellakaan ole normi PIENELLE perheelle. Suurperheelle (enemmän kuin 5 lasta) ehkä. 

Vierailija
97/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee 3 koneellista 2 viikossa.

Käyn talopesulassa, jossa on isot koneet. Yhteen koneeseen vaatteet, jotka pesen 40 asteessa, toiseen lakanat, pyyhkeet, sukat ja alkkarit, kolmanteen joko valkoiset (harvoin käytän), hellävaraisen pesun vaativat tai jotkut muut, joita ei voi laittaa ensimmäisiin.

Vierailija
98/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä on jotain amerikkalaistunutta ajattelua, että samoja vaatteita ei voi käyttää useampaa kertaa putkeen, ovat jotenkin likaiset ja saastuneet, vaikka sitä ei voi havaita aistein. Olen aina luullut, että Suomessa ollaan maltillisempia, mutta tämä ketju on todistanut sen vääräksi. Ei ihme että "nykyajan vaatteet on pilalla muutaman käyttökerran jälkeen". Ihmiset pilaavat vaatteet ylipesulla, vaikka hygieniataso on noussut.

Vierailija
99/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee helposti. Koirat tuo hiekkaa sisälle  niin lakanat/pyyhkeet menee pesuun usein ja sitten vaaleat + tummat vaatteet erikseen...

Vierailija
100/145 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pikkuperhe kirjoitti:

10 koneellista viikossa ei todellakaan ole normi PIENELLE perheelle. Suurperheelle (enemmän kuin 5 lasta) ehkä. 

Meillä on ihan normi. Työvaatteita pestään kotona, niistä tulee jo 2-3 koneellista, lakanoita ja pyyhkeitä 2 koneellista, koiran pyyhkeet ja lattialuutut ym. 1 koneellinen, näillä keleillä pesen myös ulkovaatteet ainakin kerran viikossa, muita vaatteita sitten loput. Lapsen vaatteet menee kaikki pesuun yhden käyttökerran jälkeen, aikuisilla farkut/housut/hupparit/neuleet sen mukaan onko likaiset/hikiset. Alusvaatteet, sukat, leggingsit, aluspaidat, treenivaatteet, menee heti käytön jälkeen pesuun.

Olen tarkka tästä koska lapsella kerran ollut syyhy ja itse olen atoopikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi