Tuleeko teille yksineläjillä kolme koneellista pyykkiä viikossa?
vai teenkö jotain väärin? Yksi koneellinen pyyhkeet, pussilakanat, alkkarit jne. Toinen koneellinen tummat vaatteet. Kolmas koneellinen valkoiset vaatteet. Lisäksi koneeni on hidas ja pesut kestää yli 2 tuntia. Ärsyttää. Pitäisikö karsia vaatteita?
Kommentit (145)
Ei. Ehkä koneellinen viikossa, joskus 2.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä. Mulla tulee noin kaksi koneellista kuukaudessa.
mihin säilöt likaiset /käytetyt vaatteet? Itse asun yksiössä eikä mahdu edes pyykkikori kylppäriin. Sitten on ällöä jos puhtaassa vaatekopissa lojuaa likaisia vaatteita kauan.
Minulta ei nyt kyllä kysytty, mutta ihmettelen kuinka paljon voi pyykkiä tulla yhdelle aikuiselle.
Meitä on kolme tällä hetkellä ja pesen kyllä useamman koneellisen viikossa, mutta pärjättäisiin tiukasti eläen kolmella koneellisella viikossa.
Meillä ei vaihdeta joka viikko pyyhkeitä ja lakanoita, kun käydään joka ilta saunassa, niin en koe meidän olevan likaisia.
Vaihdan alushousut sekä sukat päivittäin ja yksi koneellinen pyykkiä tulee viikossa.
Ikisinkkumies
Tuli helposti enemmänkin. Jo työvaatteita pesin 2-3 kertaa viikossa, lakanoita kerran viikossa ja muita vaatteita ainakin koneellinen.
Nyt meitä on kolme ja kone pyörii kerran päivässä. Mulle on aina ollut tärkeää että puhdasta vaatetta on aina kaapissa eikä pyykkikoreissa loju likaisia pyykkejä.
Minun ei ole mikään pakko pestä edes kerran viikossa (kerran kuussakaan ei ole mikään katastrofi jos on kiireitä), mutta sitten kun pesen niin pesen yleensä useamman koneellisen kerralla ja pyykkikori tyhjenee taas hetkeksi.
Asutaan kahdestaan miehen kanssa ja vaatepyykkiä tulee koneellinen viikossa, kerran kuukaudessa pestään sitten isommin pyykkiä (pyyhkeet, petivaatteet yms).
Vierailija kirjoitti:
Minulta ei nyt kyllä kysytty, mutta ihmettelen kuinka paljon voi pyykkiä tulla yhdelle aikuiselle.
Meitä on kolme tällä hetkellä ja pesen kyllä useamman koneellisen viikossa, mutta pärjättäisiin tiukasti eläen kolmella koneellisella viikossa.
Meillä ei vaihdeta joka viikko pyyhkeitä ja lakanoita, kun käydään joka ilta saunassa, niin en koe meidän olevan likaisia.
Jos pesisin vain täysiä koneellisia niin vaatteita tulisi ehkä koneellinen 2-2,5 viikon välein. Lakanat vaihdan viikottain, koska nukun alasti ja lisäksi kissani nukkuvat sängyssä.
Kyllä useimmiten kolme viikossa. En aina pese täysiä, jos on erityislikaista pyykkiä.
Teen näin että välillä värillisiä, välillä valkoisia t-paitoja.
Hiukan harmittaa, kyllä ennenkin tuli puhdasta pyykkiä, vaikka koneissa lyhyemmät ohjelmat.
Helposti. Enemmänkin, jos työvaatteet pitää pestä useita kertoja viikossa.
(Ravintola-ala).
Peset vajaita koneellisia, nykyajan koneet ovat kuuden kilon koneita. No tietty, niissä pesuohjelmissa voi olla pienempiä maksimi pyykkimääriä.
Ei tule joka viikko konekaupalla pyykkiä. Parin viikon välein kone käy, silloin tosin menee sitten useampi koneellinen.
Vaihdat tuhkatiuhaan vaatteitasi ja peset niitä jatkuvasti? Olet urheileva tyyppi, tulee siis urheiluvaatteita pestäväksi...
No, meillä on erilaiset elintavat... ei voi verrata.
En ole laskenut, mutta varmaankin tulee. Tummat/ vaaleat erikseen. Lakanat/pyyhkeet pesen 2 viikon välein.
Meillä on 2 hengen talous. Pesen pyykkiä n. kerran 2ssa vkssa, 2 koneellista. Toinen 60 c, toinen 40 c. 9 kg:n kone ja itse teenntöitä kotona, eli voin olla samoissa rytkyissä viikon putkeen, joskus kauemminkin. Näinkään usein ei tarvitsisi pyykätä, jos alusvaatteita olisi enemmän 😁
Meitä on kaksi eikä meillä tule välttämättä edes yhtä koneellista viikossa. Pyyhkeet pesen muiden kanssa tai saisi oottaa aika kauankin että saisi täyden koneellisen. Pesen aina täysiä koneellisia. Lakanat vaihdan 3 viikon välein
Kaksi koneellista viikossa. Toinen koneellinen lakanat ym, toinen vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä. Mulla tulee noin kaksi koneellista kuukaudessa.
mihin säilöt likaiset /käytetyt vaatteet? Itse asun yksiössä eikä mahdu edes pyykkikori kylppäriin. Sitten on ällöä jos puhtaassa vaatekopissa lojuaa likaisia vaatteita kauan.
Kuinka likaseksi sun vaatteet oikein tulee, jos ne on ällöjä? Pesetkö vaatteesi edes itse?
Mulla on kylppärissä pari kangaspussia likaisille vaatteille. Voisin säilyttää niitä muuallakin.
En ole yksin eläjä.Pesemme 1kerta viikossa pyykkimme pesutuvassa.
Mulla tulee 2 koneellista noin puolentoista kuukauden välein
Kaikki ei ole samanlaisia paskaperseitä kuin sinä.