Montako ongelmaa sinulla on elämäsi aikana ollut?
Minulla on ollut yksi ongelma. Minä ratkaisin sen ihan itse. Ihan itse osasin.
Kommentit (8)
Koko elämä on yhtä suurta ongelmaa, arvon Taapero.
Tai ongelmavyyhtiä.
Asenne ratkaisee onko onko ongelma iso, pieni, hyvä, huono, mielenkiintoinen jne.
Ja suhteellisuudentaju.
Jollain menee aina paremmin kuin sinulla, joku taas on kurjaakin kurjemmassa tilassa vailla omaa syytään, koko elämänsä ajan.
Vierailija kirjoitti:
Koko elämä on yhtä suurta ongelmaa, arvon Taapero.
Tai ongelmavyyhtiä.Asenne ratkaisee onko onko ongelma iso, pieni, hyvä, huono, mielenkiintoinen jne.
Ja suhteellisuudentaju.
Jollain menee aina paremmin kuin sinulla, joku taas on kurjaakin kurjemmassa tilassa vailla omaa syytään, koko elämänsä ajan.
Eli kaikilla ihmisillä ja muillakin elävillä olennoilla on vain yksi ongelma. Sen enempää ongelmia ei voi olla, paitsi ehkä jos elää useammin kuin kerran.
t. Taapero
Niin, näin sen voi nähdä, arvon Taapero.
Elämähän on yksi suuri ongelma.
Itämailla sanotaan, että elämä on kärsimystä.
Ongelmia on ollut satoja jos ei tuhansia. Kenellä olisi ongelmaton elämä? Minkälainen olisi sellainen elämä? Tylsä, ainakin omasta mielestäni. Terve ihminen tarvitsee haasteita, aivot surkastuvat jos niitä ei joudu käyttämään. En tiedä nauttisiko joku oikeasti elämästä tylsänä ameebana?
"tämailla sanotaan, että elämä on kärsimystä."
Näinhän se on, mutta myös kärsimysten voittamista. Siitä muodostuu elämän tarkoitus ja mieli.
Itselläni ongelmat innostaa jatkamaan. Innostaa etsimään ratkaisua ja nauttimaan kun ratkaisun löytää.
Jotenkin kauhea ajatella miten nykyihminen vaatii täysin ongelmatonta kivaa-kivaa silkkiä ja samettia vaan- elämää ilman minkäänlaisia haasteita.
Kaiken pitäisi pudota eteen kuin Manulle illallinen ja jos ei itketään ja porataan miten epäoikeudenmukaista ja minunko nyt pitäisi muka jotain yrittää ja jotain tehdä elämäni eteen!
Nyt edessä olevat ajat tulevat pudottamaan nämä vapaamatkustusta vaativat kovaa ja korkealta. Hyvää se tekee, ei mitään muuta. On opittava ajattelemaan itse, toimimaan itse. Kaikkea ei kanneta eteen ja rahaa ei tule ihmeseinästä kun vain muistaa toimittaa lippua ja lappua oikeisiin paikkoihin.
Tämä on oikea suunta, elämä ei anna armoa eikä sen tarvitsekaan.
Yksi: minä itse. Olen itse se juurisyy.
Siis jatkuvastihan mulla on ongelmia ja aina tulee uusia. :D en osaa sanoa tarkkaa lukua, ehkä miljoona ja olen vasta 30 v.
Helpon ja onnekkaan hyvin sujuneen elämäni ehkä suurin suru on ollut synnynnäiseen atopiataipumukseen liittyvä ongelmaiho. Todella vähällä olen siis selvinnyt!