Kokemuksia Espoon tenava-päiväkodeista?
Lapseni on saanut hoitopaikan Espoon Tenava-talosta. Olisko kenelläkään kokemuksia kyseisestä päiväkodista, tai muista tenavapäiväkodeista? Kuulemma panostavat kovasti varhaiskasvatuksen kehittämiseen.
Kommentit (3)
olen kuullut vähän ristiriitaista tenavatalosta, että henkilökunta vaihtuu paljon, ja että ryhmissä on minimimiehitys. Mutta liekö se kunnallisellakaan puolella tilanne sen parempi...
Kiinnostaisi myös saako lapsen kanssa olla mukana harjoittelemassa ensimmäiset 2 viikkoa päiväkodissa, kuten kunnallisella puolella tehdään.
Tenavien nettisivuilla kehuttiin miten varhaiskasvatusta kehitetään vahvasti; kiinnostaisi tietää poikkeaako toiminta jotenkin kunnan päiväkotien toiminnasta.
Kiitos etukäteen vastausestasi.
aiemmin oli töissä kunnallisessa pk:ssa ja sinne verraten mielestäni esimerkiksi tuo harjoittelujakso on paljon parempi. Meidän pk:ssa harjoitellaan juuri niin kauan kuin vanhemmat sitä haluavat, vaikka se kaksi viikkoa jos siltä tuntuu. Mutta kannattaa ilman muuta olla yhteydessa oman pk:n henkilökuntaan ja neuvotella heidän kanssaan sopivasta harjoittelujaksosta. Verraten kunnaliseen pk:hon minusta tenavilla aivan selvästi panostetaan päiväkodin " hyvään" aloitukseen, joten se mitä lupaavat nettisivuillaan on myös totta. :)
meidän pk:ssa ei henkilökunnan vaihtuvuus ollut yhtään sen suurempaa kuin kunnallisessakaan. Tuohon mitä sanoit " minimimitoituksesta" en osaa tenavatalon puolesta vastata, mutta en kyllä usko sen olevan sen kummempaa kuin missään muuallakaan. tuskin missään pk:ssa on tarpeeksi henkilökuntaa, niin se vaan menee... Mutta sille emme itse mahda mitään!
Toivottavasti sait jotain tolkkua...
Olen itse töissä tenava-päiväkodissa lastentarhanopettajana, tällä hetkellä tosin äippälomalla. kysy jotain...?