Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pienituloiset ei saisi säästää omistusasuntoon?

Vierailija
16.06.2023 |

Uusi hallitus estää toimillaan juuri tuon. Pienituloiset ja ajoittain työttömänä olevat pakotetaan asumaan ikuisesti vuokralla. Mitään omaa säästöä ei pysty kerryttämään asumistukimuutoksen takia.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt syytä ja vastaat itse. Juuri siksi, että heidät pakotettaisiin elämään vuokralla eli jumiutumaan tilanteeseen, jossa et omista mitään (mutta et silti ole onnellinen) vaan kaikki rahasi valuvat keinottelijoiden taskuihin.

Vierailija
2/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tietenki saa ja voi edelleen säästää.

Mutta ensin on maksettava sen nykyisen asunnon vuokra, ei sitä asumistukea ole tarkoitettu pankkitilille laitettavaksi.

Kun edelleen on ihmisiä, joilla tosiaan on nii heikosti asiat, ettei yksinkertaisesti kykene maksamaan vuokraa.

Heitä on esimerkiksi pientä eläkettä saavat, pitkäaikais työttömät, joista ei enää yksinkertaisesti ole työmarkkinoille, ja elävät täysin, kädestä suuhun.

Ei näiden ihmisten suusta oteta, sitä viimeistäkin leipäpalasta.

Heistä pidetään edelleen huolta.

Tietenkin.

Mutta jos haluaa säästää omaa asuntoa varten, pitää nykyinen elämä mitoittaa tulojensa mukaan.

Asua pienemmässä vuokra-asunnossa ja tinkiä tietyistä asioista.

Ei ole valtion tehtävä, rahoittaa asumistuella yhdenkään ihmisen ja perheen asuntosäästämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöt käteisenä vaan patjan alle ja sitte ku on tarpeeksi nii kottikärryillä pankkiin lainaa hakemaan jos konttori on auki...

Vierailija
4/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tietenki saa ja voi edelleen säästää.

Mutta ensin on maksettava sen nykyisen asunnon vuokra, ei sitä asumistukea ole tarkoitettu pankkitilille laitettavaksi.

Kun edelleen on ihmisiä, joilla tosiaan on nii heikosti asiat, ettei yksinkertaisesti kykene maksamaan vuokraa.

Heitä on esimerkiksi pientä eläkettä saavat, pitkäaikais työttömät, joista ei enää yksinkertaisesti ole työmarkkinoille, ja elävät täysin, kädestä suuhun.

Ei näiden ihmisten suusta oteta, sitä viimeistäkin leipäpalasta.

Heistä pidetään edelleen huolta.

Tietenkin.

Mutta jos haluaa säästää omaa asuntoa varten, pitää nykyinen elämä mitoittaa tulojensa mukaan.

Asua pienemmässä vuokra-asunnossa ja tinkiä tietyistä asioista.

Ei ole valtion tehtävä, rahoittaa asumistuella yhdenkään ihmisen ja perheen asuntosäästämistä.

Pitkäaikaistyöttömänä olen juurikin säästänyt omaa asuntoa varten. Olen toivonut yhä työllistyväni, jolloin voisin saada lainaa ja käsiraha olisi, mutta antaa olla.

Vierailija
5/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitää maksaa pienituloisten asunnonsäästäminen? Kauheaa kommunismia. Verovaroista ne asumistuet maksetaan.

Vierailija
6/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun pitää maksaa pienituloisten asunnonsäästäminen? Kauheaa kommunismia. Verovaroista ne asumistuet maksetaan.

Siksi, että jokaisen tulisi voida päättää itse, ostaako bussilipun vai kävelee ja laittaa ne euroset säästöön. Asumistuki ei kata koko vuokraa, joten se osa ei mene säästöön. Halvemmaksihan lopulta tulisi, jos työttömällä olisi oma asunto.

Vierailija
7/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa säästää. Mutta ei hallituksen tehtävä ole eikä yhteiskunnan muutenkaan maksaa jonkun menoja vain siksi, että tämä joku saisi säästöjä kerrytettyä. Eli turhaan uliset.

Vierailija
8/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että jokaisen tulisi voida päättää itse, ostaako bussilipun vai kävelee ja laittaa ne euroset säästöön. Asumistuki ei kata koko vuokraa, joten se osa ei mene säästöön. Halvemmaksihan lopulta tulisi, jos työttömällä olisi oma asunto.

Vitsi. Mäkin haluan asumistukea asumistukea! Voisin laittaa sen säästöön!

Vierailija
9/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se paljon parempi, että asumistuet menee asuntosijoittajille. Orpon kavereille ja muille joilla on rahaa.

Vierailija
10/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se paljon parempi, että asumistuet menee asuntosijoittajille. Orpon kavereille ja muille joilla on rahaa.

Niinpä. Köyhillä ei saa olla edes haaveita, vain tyhjä kukkaro ja tyhjä mieli.

Vierailija
11/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöt käteisenä vaan patjan alle ja sitte ku on tarpeeksi nii kottikärryillä pankkiin lainaa hakemaan jos konttori on auki...

Juu, pankki ei ota rahojasi, ja sinun on kerrottava mistä ne ovat tulleet, sitten sinulta peritään maksetut tuet takaisin korkoineen.

Vierailija
12/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että kasvaisit aikuiseksi ja yrittäisit itse menestyä elämässäsi etkä olisi muiden taskuilla kinuamassa.

Vierailija
13/13 |
16.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et omista mitään ja olet onnellinen" (t. Klaus)

Tässä toteutetaan agendaa. Rikkaille enemmän ja köyhiltä viedään loputkin. Koska kellä raha ja omaisuus niin sillä valta