Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua vituttaa reseptit, joissa on kuppeja ja pitää laittaa uuni johonkin faarenheittiin

Vierailija
17.04.2022 |

Vituttaa oikeasti

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yksikään kauppa Suomessa myy niitä amerikkalaisia ruuanlaittomittoja? Minulla on sellaiset. Kannattaa ostaa, jos vain jostain löytyy, niin säästyy muuntotaulukoilta. 

Vierailija
22/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipokaa hyvät ihmiset niillä ohjeilla, joiden kanssa pärjäätte.

En minäkään etsi vaikka kiinan kielellä olevia ohjeita, jotta voisin aloittaa koko homman kääntämällä.

Maailma ja Suomi on täynnä ohjeita jotka ovat simppeleitä ihan sille taukeimmallekin. Jos joku ohje ei teille aukea, niin ei muuta kuin seuraavaan tutustumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei vaan voi käyttää normaaleja mittoja, jotka normaalit ihmiset ymmärtää.

Normaali ihminen kyllä kykenee muuntamaan noinhelpostikin.

Säkin kykenet, kun lopetat raivoamisen ja hengität syvään ja keskityt siihen mitä olet tekemässä.

Voin tietysti, mutten haluaisi. Nyt on vaan vitutus päällä.

Kannattaa sitten vaan tunnistaa itsessään tällainen piirre, että otat helposti kierroksia ja silloin et kykene toimimaan.

Vierailija
24/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku oli marissut grammoista, minäkin vihaan niitä. Ei minullakaan ole (toimivaa) keittiövaakaa, joten miksei voi olla deseissä? Tuskin parilla gramman heitolla, mikä desimitan käyttämisestä johtuu, on niin suurta merkitystä.

Oletko koskaan nähnyt ohjeita, joissa on voita deseissä (tai kupeissa)? Minun mielestäni ne ovat epäselviä. Ensin pitäää pilkkoa voi pikkuruisiksi kuutioiksi ja sitten tunkea ne mittaan, ja selväähän on, että sinne jää paljon ilmaa väliin. 

Vierailija
26/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Housutkin jää aapeeltä varmaan ostamatta, jos on tuumakoot 😂

En ole aloittaja, mutta mä en ainakaan jaksa pulata minkään farkkujen tuumakokojen kanssa. Onneksi nykyään löytyy paljon hyvännäköisiä farkkuja, joissa on normaalisti ilmoitetut koot (M, L, tai 40, 42) tai sitten nettikaupassa ilmoitetaan vyötärön ympärysmitta ja lahkeiden pituus senttimetreissä.

Vierailija
27/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku oli marissut grammoista, minäkin vihaan niitä. Ei minullakaan ole (toimivaa) keittiövaakaa, joten miksei voi olla deseissä? Tuskin parilla gramman heitolla, mikä desimitan käyttämisestä johtuu, on niin suurta merkitystä.

Oletko koskaan nähnyt ohjeita, joissa on voita deseissä (tai kupeissa)? Minun mielestäni ne ovat epäselviä. Ensin pitäää pilkkoa voi pikkuruisiksi kuutioiksi ja sitten tunkea ne mittaan, ja selväähän on, että sinne jää paljon ilmaa väliin. 

Eikös tuollainen tarkoita sulatettua voita, ei kiinteässä muodossa olevaa?

Vierailija
28/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minäkin ensisijassa valitsen ohjeen jossa on normit desimitat. Niitä on tarjolla pilvin pimein. En oikeastaan keksi mitään syytä miksi tekisin ohjeella jossa on cupit ja fahrenheitit, ei ole vielä tullut vastaan ruokalajia johon ei löytyisi vaihtoehtoa.

Vierailija
29/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalaiset yksiköt on kyllä ihan persiistä. Suurimman osan osaa kyllä jo tähän mennessä kääntää päässänsä. Kuppi taitaa olla jotain vähän päältä 2 desiä? 100 farhenheittia on kehonlämpö, 0 fahrenheinttia pakastimen lämpötila eli n. -18C. 

Typeriä mittoja, ottaisivat SI-järjestelmän käyttöön mutta eihän ne ota.

Vierailija
30/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimaisissa ohjeissa voisi ohjeen laittaja tosiaan viitsiä muuntaa fahrenheitit celsiuksiksi. Ja cupitkin deseiksi. Varmaan ärsyynnyt myös grammoista? Mutta jos itse menee etsimään ohjetta jostain missä cupit ja fahrenheitit on pääasiallisia yksiköitä niin sitten on kyllä voi voi jos siitä ärsyyntyy. 

Jep. Grammat on perseestä. En omista keittiövaakaa ja olen joutunut kerran laskemaan sokeripaloista grammat.

Toimivan keittiövaa'an saa kympillä. 

Vierailija
31/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja, mutta mä en ainakaan jaksa pulata minkään farkkujen tuumakokojen kanssa. Onneksi nykyään löytyy paljon hyvännäköisiä farkkuja, joissa on normaalisti ilmoitetut koot (M, L, tai 40, 42) tai sitten nettikaupassa ilmoitetaan vyötärön ympärysmitta ja lahkeiden pituus senttimetreissä.

Ja kuminauhavyötärö.

Vierailija
32/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä tarvitset niin erikoisia reseptejä, että niitä ei löydy suomeksi Suomessa käytettävillä mitoilla.

Vierailija
33/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä sinuakin pelleä vituttaa!

Vierailija
34/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kun viitsit mitata ja googlaata mikä on tuumakokosi niin sillähän se selviää. Merkkaat sitten tuumakoon ylös lapulle, jota pidät lompakossa jollet muuten muista.

35/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kannatan ehdottomasti esimerkiksi mittayksiköiden standardisointia. Olen yleensä hyvin "jenkkimyönteinen", mutta en tykkää yhtään noista fahrenheiteista, maileista tai gallonista.

Vierailija
36/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä tarvitset niin erikoisia reseptejä, että niitä ei löydy suomeksi Suomessa käytettävillä mitoilla.

Olen eri, mutta just hiljattain tein vaahterasiirappiskonsseja ja kamomillateekakkua, joihin molempiin oli kuppimitat. Jos otat reseptejä amerikkalaisilta sivustoilta mitat ovat lähestulkoon aina kupeissa.

Vierailija
37/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cup on jotakin väliltä 2,36 dl - 2,5 dl. Ja tuolla erolla on leipomisessa väliä.

Olen joskus päätynyt etsimään reseptisivulta tietoa siitä, minkä maalaisesta sivustosta on kyse, koska siitä voi päätellä mikä juuri heidän mielestään on tuon "cupin" tilavuus.

Juu, ärsyttävää on. Käyttäisivät pölhöt desilitroja niin kuin me muutkin, ei tarvisi arvailla.

Vierailija
38/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa vaihtaa Suomen mitoiksi kirjoitti:

Voithan hyvin muuttaa kupin ja farenheitin Suomen mitaksi ml ja dl samoin celsiusasteeksi. Ei vaikeaa. Löytyy googlettamalla.

Kuppi on 1,5 dl ja Fahrenheit on hieman kinkkisempi mutta sekään ei oo vaikee löytää.

Vierailija
39/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuollainen tarkoita sulatettua voita, ei kiinteässä muodossa olevaa?

Amerikkalaisissa voipaketeissa on mitat myös kupeissa.

Vierailija
40/62 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on ihan helppoa osata, 1 cup on 2,5 dl.

Eli esim. 1/4 cup on 2,5 jaettuna neljällä, eli 0,6 dl jne.

Ja f on c noin puolet, eli esim. 400 f on 200 c, eli todella helppoa muistaa.

0 f on noin 30 c, 50 f noin 10 c, eli ei tosiaan ole noin puolet lähtökohtaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi