Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään eritystä tukea vaativia lapsia on niin paljon?

Vierailija
17.04.2022 |

Nykyään voisi jopa puhua, että enemmistö lapsista on eritystä tukea tarvitsevia

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät varmasti tätä allekirjoita, mutta väitän, että nykylapsilla on liikaa oikeuksia ja mahdollisuuksia velvollisuuksiin nähden.  Vanhempia ei kunnioiteta, eikä opettajien kunnioitusta taideta enää edes uskaltaa edellyttää.  Kohteliaisuutta ei opeteta eikä vaadita, kun sitä eivät lasten vanhemmatkaan osaa.  Sääli!

Vierailija
22/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on saatu mitä on jo kauan tilattu.  Kaikenkaikkinen jämäkkyys on pitkään puuttunut lasten ja nuorten kohtelusta.  Eihän siitä mitään tule kun elämälle ja käytökselle ei anneta minkäänlaisia raameja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun nykyajan lapset syntyy älypuhelin ja pleikkari vierellään ja he ovat koukussa mediasisältöihin koko elämänsä. Mediasisältö ohittaa lasten biologisen lapsuuden jossa leikitään hiekkakakuilla ja leluautoilla.  Aivot käy ylikierroksilla kun eivät ole siihen keinotekoiseen maailmaan valmiit. Nauttikaa tuloksista joiden lapset kasvatti pleikka ja älypuhelin.

Vierailija
24/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tämäkin asia olisi hoidettu jos joku oikeasti tietäisi ratkaisun.

Vierailija
25/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät varmasti tätä allekirjoita, mutta väitän, että nykylapsilla on liikaa oikeuksia ja mahdollisuuksia velvollisuuksiin nähden.  Vanhempia ei kunnioiteta, eikä opettajien kunnioitusta taideta enää edes uskaltaa edellyttää.  Kohteliaisuutta ei opeteta eikä vaadita, kun sitä eivät lasten vanhemmatkaan osaa.  Sääli!

Totta, sääli. Tunnen vain yhden perheen, jossa kuvailemasi kunnioitus ja kohteliaisuus toteutuu! Perheen äiti oli kotona hoitamassa lapsia 6 vuotta, ennenkuin palasi työelämään ja lapset meni vasta sit kokopäivähoitoon, vanhin 6v eskariin ja keskimmäinen 4,5v ja nuorin 3v päiväkotiin. Näkisin, että tämä oli avainasemassa siinä, kuinka lapset oppi niin hyvät tunnetaidot ja käytöstavat.

Nykymenoa kun seuraa, vuoden ikäisenä lapsi sujautetaan päiväkodin jättiryhmän sekaan selviytymään 8-9h per päivä, ja eihän siinä sit illalle jää kuin pari tuntua vuorovaikutusta vanhempien kanssa, kun lapsi menee jo nukkumaan. Tuo parituntinenkin monesti menee kännyn ääressä, sekä lapsella että vanhemmilla.

Ollaan niin "kaikki mulle nyt heti, mulla on oikeus, kyllä yhteiskunta hoitaa" - asenteella, että se tarttuu jo lapsiinkin.

T. Vakaope

Vierailija
26/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin että lapsilta myös vaaditaan enemmän.

Ennen riitti että tulit paikalle. Nykyään nousee heti huolikortti jos lapsi ei suoriudu esim. koulussa heti kaikesta. Etenkin pojille, vaikka monet tutkimukset puoltaa sitä että pojat ovat tyttöjä myöhemmin koulukypsiä ja muutoinkin.

Lapset siis eivät vaan yllä tavoitteisiin mitä aikuiset heille asettavat.

Vierailija
27/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma arvaus on se, että ennen raskaudet meni helpommon kesken, jos sikiössä oli mitään vikaa

Vierailija
28/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska rankaisemalla ei enää saa ohjata huonosti käyttäytyvää lasta. Luunappi otsaluuhun kasvattaa huonotapaista lasta nopeammin ja tehokkaammin kuin mikään jankutus, mutta ei niin saa tehdä. Suuremmassa mittakaavassa käy kuten Ruotsissa juuri nyt: poliisikin kääntää vain toista poskea esiin, vaikka pitäisi vähintään olla vesitykit ja kyynelkaasu aktiivisessa käytössä.

Aikuisen keinottomuutta on se, jos ei saa rajoja asetettua ilman väkivaltaa.

T: 20 vuotta käytöshäiriöisten nuorten kanssa työskennellyt.

Vierailija
29/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, sääli. Tunnen vain yhden perheen, jossa kuvailemasi kunnioitus ja kohteliaisuus toteutuu! Perheen äiti oli kotona hoitamassa lapsia 6 vuotta, ennenkuin palasi työelämään ja lapset meni vasta sit kokopäivähoitoon, vanhin 6v eskariin ja keskimmäinen 4,5v ja nuorin 3v päiväkotiin. Näkisin, että tämä oli avainasemassa siinä, kuinka lapset oppi niin hyvät tunnetaidot ja käytöstavat.

Nykymenoa kun seuraa, vuoden ikäisenä lapsi sujautetaan päiväkodin jättiryhmän sekaan selviytymään 8-9h per päivä, ja eihän siinä sit illalle jää kuin pari tuntua vuorovaikutusta vanhempien kanssa, kun lapsi menee jo nukkumaan. Tuo parituntinenkin monesti menee kännyn ääressä, sekä lapsella että vanhemmilla.

Ollaan niin "kaikki mulle nyt heti, mulla on oikeus, kyllä yhteiskunta hoitaa" - asenteella, että se tarttuu jo lapsiinkin.

T. Vakaope

Niin totta! Jostain syystä ne perheet, joissa näitä hyvin käyttäytyviä lapsia vielä on, ovat myös kasvattaneet lapset ne ekat vuodet kotona, eivät vieneet päikkyyn. Ja joukkoon mahtuu sekä akateemisia että duunareita, eli sosioekonominen tausta ei ole se mikä pelkästään selittäisi sen!

Vierailija
30/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanoisin että lapsilta myös vaaditaan enemmän.

Ennen riitti että tulit paikalle. Nykyään nousee heti huolikortti jos lapsi ei suoriudu esim. koulussa heti kaikesta. Etenkin pojille, vaikka monet tutkimukset puoltaa sitä että pojat ovat tyttöjä myöhemmin koulukypsiä ja muutoinkin.

Lapset siis eivät vaan yllä tavoitteisiin mitä aikuiset heille asettavat.

Tämä lienee pitkälle totta.  Kyllä minun lapsuudessani esimerkiksi lukemaan ehti hyvin oppia koulun ensimmäisellä luokalla, eikä tietokoneista tai älypuhelimista ollut kukaan vielä kuullutkaan.  Nyt pienistä lapsista ruvetaan väkisin valmentamaan pieniä aikuisia - kenen eduksi?  Vaatimukset ylittävät monen pienen kansalaisen resurssit, vaan miten he pystyvät itse asian ilmaisemaan?

Vierailija
31/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköistymisen lisääntymisestä on paljon tutkimuksia ja tuloksia.

Vierailija
32/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma arvaus on se, että ennen raskaudet meni helpommon kesken, jos sikiössä oli mitään vikaa

Miksi näin epäilet? Ei, en kettuile sinulle, tää on vaan eka kerta kun kukaan epäilee tämmöistä, ainakaan minun kuullen!

Itse veikkaan, että synnytys ikäisten naisten ylipaino on syynä. Ylipaino lisää kilpirauhasen vajaatoiminnan todennäköisyyttä, ja muitakin kilpirauhasongelmia. Niillä on vaikutusta sikiön aivojen kehitykseen, tässä pieni lainaus Terveyskylän artikkelista kilpirauhasen ja raskaus :

"Äidin kilpirauhashormoni tyroksiini kulkeutuu sikiöön sekä ennen sikiön oman tyroksiinitoiminnan käynnistymistä että sen jälkeen. Toisen raskauskolmanneksen aikana aivojen arkkitehtuurin kehittyessä sikiöperäinen tyroksiini tulee lähes yksinomaan äidiltä. Tällöin äidin hypotyreoosi voi johtaa lapsen korjautumattomaan aivovaurioon. "

Vierailija
33/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksen puute. Imeväisikäisille jo annetaan älylaite tuijotettavaksi. Vanhemmat tuijottaa omaansa. Mitään vuorovaikutusta ei synny. Sit hankitaan penskalle joku diagnoosi niin voi nostaa kädet pystyyn. Perkele nykyvanhempia pitäis leipoa lättyyn 😡

Vierailija
34/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin lapsen pienikin vinkaisu tekee hänestä heti erityiskohtelua vaativan.  Onko pakko hysterisoitua jokaisesta pienestä poikkeavasta eleestä tai reaktiosta?

Vierailija
35/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin epäilet? Ei, en kettuile sinulle, tää on vaan eka kerta kun kukaan epäilee tämmöistä, ainakaan minun kuullen!

Itse veikkaan, että synnytys ikäisten naisten ylipaino on syynä. Ylipaino lisää kilpirauhasen vajaatoiminnan todennäköisyyttä, ja muitakin kilpirauhasongelmia. Niillä on vaikutusta sikiön aivojen kehitykseen, tässä pieni lainaus Terveyskylän artikkelista kilpirauhasen ja raskaus :

"Äidin kilpirauhashormoni tyroksiini kulkeutuu sikiöön sekä ennen sikiön oman tyroksiinitoiminnan käynnistymistä että sen jälkeen. Toisen raskauskolmanneksen aikana aivojen arkkitehtuurin kehittyessä sikiöperäinen tyroksiini tulee lähes yksinomaan äidiltä. Tällöin äidin hypotyreoosi voi johtaa lapsen korjautumattomaan aivovaurioon. "

Totta! Olisikohan aiheellista ottaa käyttöön Ruotsin malli, eli heti raskauden alussa jokaiselta odottajalta mitataan kilpirauhasarvot!?

Näitä ongelmia kun voi olla piilevinäkin, ja lisäksi esim. Väsymys ja palvelu menee herkästi ihan vaan raskauden piikkiin.

Vierailija
36/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta! Olisikohan aiheellista ottaa käyttöön Ruotsin malli, eli heti raskauden alussa jokaiselta odottajalta mitataan kilpirauhasarvot!?

Näitä ongelmia kun voi olla piilevinäkin, ja lisäksi esim. Väsymys ja palvelu menee herkästi ihan vaan raskauden piikkiin.

No ehkei resurssien säästämiseksi ihan kaikilta otettaisi, mutta kaikilta joiden BMI on muuta kuin normaalipainoinen.

Tehdäänhän sokerirasitustestikin kaikille yli 25-vuotiaille ensisynnyttäjille.

Vierailija
37/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiryhmässä saattaa olla täysin tasapainoinen pikkuveikka joka muuttuu ( vanhempien repivän avioeron myötä) täysin mistään säännöistä piittamattomaksi ja hallitsemattomaksi adhd-luokitus tapaukseksi.

Vierailija
38/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt ollaan asian ytimessä! Mielenkiintoista!

Vierailija
39/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tietääkseni nykylääketiede ei vieläkään pysty keskenmenoja estämään. Mihin tää ajatus siis perustuu? 🤔

Vierailija
40/97 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on tajunnut että lapset on aika sontaa ja että lapsien tekeminen on virhe. Kuitenkaan ei uskalleta sitä loogista korjausliikettä tehdä ja laittaa riippakivi laitokseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan