Mikä sairaus on, jos keski-ikäinen pukeutuu kuin teini?
Kommentit (147)
Mä kyllä pukeudun samalla tavalla kun teininä. Välillä tulee tyyli-inspiksiä ja tekee mieli kokeilla uusia juttuja ja sitten taas palaan farkkuihin ja tennareihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sairaus on, jos ihminen kyselee tyhmiä vauvapalstalla?
ei välttis mikään
huomionkipeys, tylsyys, yksinäisyys
Mä lähinnä vastailen, en kysele, mutta en allekirjoita muuta kun tylsyyden ehkä. Sitäpaitsi ei täällä kirjoitteleminen mikään maailman suurin pahe voi olla.
Sen sijaan jos on huomionkipeä, ei kannata tänne kirjoitella. Täällä on aika kapea lukijakunta, et tiedä kenen kanssa olet tekemisissä ja ehkä juttelet sellaisten kanssa, keiden kanssa et edes haluaisi tosielämässä olla tekemisissä.
Periaatteessa, ei pitäisi kuulua kenellekään mitä tällaisille palstoille kirjoittaa ja kuka. Jos on jotain lainvastaista voi kiikuttaa poliisille.
Ja jos jotain häiritsee sun kirjoitukset niin jos et nimellä kurjoittele, kuka tietää kuka kirjoittelee. Ja ei kai kukaan käy ottamaan jonkun henkilöllisyyttä selville pelkästään ärsyttävien kirjoitusten perusteella. Tai miten edes voisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hiukan myötähäpeällistä katsoa, jos yli 50 vuotias vetää muhkuraisiin koipiinsa kireät trikoot. Mutta ei kai se sairaus ole. Tyylitajun pettäminen ehkä.
Toisaalta on ihanaa, ettei ikä enää määrää pukeutumista, niin kuin 60 -luvulla. Yli 50-vuotiaat katsottiin vanhuksiksi, joiden piti pukeutua ruskeaan teryleeniin, jos tiedätte mitä se on. Miehillä kulmahousut ja naisilla polvet peittävä hame.
Eikä siitäkään kauaa ole, kun mummot peittivät pääsä huivilla. Farkut olivat teinivaate ja sitä rataa.
Että on kuitenkin ihanaa, että pukeutumiskoodit ovat höllentyneet huomattavasti.
"Toisaalta on ihanaa, ettei ikä enää määrää pukeutumista, niin kuin 60 -luvulla. Yli 50-vuotiaat katsottiin vanhuksiksi, joiden piti pukeutua ruskeaan teryleeniin, jos tiedätte mitä se on. Miehillä kulmahousut ja naisilla polvet peittävä hame.
Eikä siitäkään kauaa ole, kun mummot peittivät pääsä huivilla. Farkut olivat teinivaate ja sitä rataa."
Tähän muuten liittyy se, että ennenkin keski-ikäiset ja vanhukset ovat pukeutuneet samalla tavalla kuin omassa nuoruudessaan. 1920-luvulla nuoruutensa viettäneet mummot tunnisti vielä kasarilla sellaisesta "maamuna" -tyylisestä kellohatusta ja polvipituisista vekkihameista. 2000-luvun alussa taas 1950-luvun entiset nuoret tunnisti 50-luvun tyylisistä napitettavista A-linjaisista mekoista.
Itse aion haalia itselleni vinon pinon bootcut-farkkuja, kun niitä taas ehkä saa piakkoin, ja pukeudun ysärityylisesti niihin sekä bändi/nörtti/printti-T-paitoihin hamaan hautaan asti.
Sen kun tilaat Zalandosta. Siellä niitä on.
Ei ollut yli kymmeneen vuoteen, joskus 2007 tai 2008 katosivat pilli- ja stretch-farkkujen tieltä. Usko pois, yritin löytää koska mulla on todella isot pohkeet joita nämä milleniaalien rakastamat kireät nakinkuoret puristavat ikävästi. (Kokeilin isompia kokoja, ei auttanut ja näyttivät kamalilta koska mulla on suhteessa hoikat reidet ja vyötärö, eli löysää kangasta sitten reisissä, persiissä ja vyötäröllä.)
Zalando, ASOS, Ellos, edesmennyt Halens... kaikki verkkokaupat tuli kahlattua kun viimeisetkin Lindexiltä hamstratut bootcutit antoivat lopullisesti periksi joskus 2012 tai 2013. :(
Straight-farkkuhan sopii paksuille pohkeille. Tyylikkäämmät kuin bootcuttien liehut lahkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sairaus on, jos ihminen kyselee tyhmiä vauvapalstalla?
ei välttis mikään
huomionkipeys, tylsyys, yksinäisyys
Keneltä joku saa huomiota tällä palstalla? Sulta ja muilta lukijolta vastauksien muodossa? Niin ja onhan se huomioo joo. Ei sitä varmaan moni mitään muuta kaipaakaan ainakaan tämän palstan tiimoilta. Tämähän on aihe vapaa ja kirjoittelua varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymppisen skeittarin syndrooma.
Näitä jälkeenjääneitä on Suomi täynnä.
Toiset pullistelevat peilin edessä maksetuilla saleilla ja näyttelevät toisilleen kuinka isot lihakset niillä on tai per se.
Aikuiset ihmiset ihan oikeasti nostelevat painavia rautamötiköitä salilla, eivät tee raskasta satama-tai kaivostyötä, vaan kuluttavat aikaansa siellä ja sitten vertailevat keskenään, että onpa siinä hienot pohjelihakset tai näyttävät trapetsit, syövät kaikennäköistä proteiiniruokaa, pahimmat popsivat hormoneita, aikuiset ihmiset.
Toiset ne räppää, eli puhuvat kun bassot jytkyttää, heiluttelevat käsiään kuin heinänteossa, raapivat muniaan ja näyttelevät että niillä on ase kädessä ja ampuuvat hermoheikot ja nämäkin ihan yli kakskymmppisiä ihmisiä.
Kyllähän minäkin leikin pienennä rosvoa ja pollaria, mutta ei nyt aikuisena tulisi mieleen larpata väkivaltaista ghettokuukeria.
Yhdet tverkkaa ja toiset naivat tankoa kuivaharjoitteluna ja mitä leveämmälle jalkansa saa aseteltua ja mitä villimmin pe rse pyörii naimista kuivaharjoitellessa, sitä enemmän suosiota saa muiden jälkeenjääneiden keskuudessa.
Olet todennäköisesti itse tylsä.
Miksi pitäisi alkaa tylsäksi.
Minä olen 40 harrastan tankotanssia koska se on kivaa ja tosi haastavaa urheilua. Myös tykkään eroottisuudesta ja tankotanssin exotic tunnit ihania.
Mitä minun pitäisi tehdä? Elää tylsästi? Harrastaa pitsinnypläystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sirpat tietää että aikuiselle naiselle kuuluu hillitty jakkupuku, polkkatukka ja pieni ylipaino. Kehtaakin Tuire liikkua farkuissa ja tennareissa! Vielä se iskee vanhuus siihenki, nii!
No mutta mitä Sirpa ajattelee korkokengistä? Tuon kuvauksen mukaan pitäisi olla, jos kerran jakkupuku. Mutta eikö siiven vanhemman ihmisen pukeutumiseen kuulu lähinnä tylsät kangashousut ja jotkut tasapaksut nauhalliset kävelykengät. Riippuu tietenkin puhummeko vapaa-ajan vaatetuksesta vai työvaatetuksesta.
Tuirekaan ei ehkä joka työpaikkaan laittaisi farkkuja ja tennareita eikä Sirpa vapaa-aikana jakkupukua.
En mä usko että kenenkään mielestä ylipaino varsinaisesti kuuluu vanhemman ihmisen tyyliin paitsi jotain totta siinä on, että liian laiha on yleensä kuiva kun kuiva rusina vanhana, verrattuna pikkaisen pyöreään.
Ei nuoriakaan ihmisiä kaunista se selvä ylipaino.
Ulkonäkö on se kokonaisuus taas kerran.
"Kuiva rusina/kuivan kesän orava" -termistöä kuulee Sirpojenkin suusta usein kahvipöydässä pullaa haukatessa.
Ap:n tai muidenkaan toisten ikäepäsovinnaisia asuja kauhistelevien en ole muuten koskaan kuullut tilannesidonnaisesti tätä tekevän. Herätessä kuuluu olla nanson paituli ja loppulinja samaa. Vapaa-ajan asuthan on ne paheksuttavimmat, kun osa voi keski-ikäisenä käydä vielä yöriennoissakin, joka on jo sinällään täysin pöyristyttävää.
Näyttävät ja huolitellut ihmiset ovat muuten harvemmin heitä joita muiden asut närästää. Enemmän tämä on ikivanhaa rumat ne vaatteilla koreilee- suomalaisperinnettä.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä pukeudun samalla tavalla kun teininä. Välillä tulee tyyli-inspiksiä ja tekee mieli kokeilla uusia juttuja ja sitten taas palaan farkkuihin ja tennareihin.
Paljonko teiniajastasi on jo aikaa?
Jos aikaa on jo tovi vierähtänyt, niin nykyisiin teineihin verrattuna olet mummo-tyylinen!
Ainoastaan katkerat ja rumat AV-mammat tekee tällaisia avauksia 😅
Onhan se ikävää juu, kun ihmisillä on eri tyylejä.
Ap:n diagnoosi on kyyläys, itselläni ei ole diagnooseja, vaikka edelleen käytän tennareita, huppareita ja pukeudun pelkkään mustaan. N49v.
Sairauden nimi on hyvä itsetunto. Tällainen ihminen vähät välittää mitä muut ajattelevat hänen pukeutumistyylistään.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisen kuuluu olla lihava ja pukeutua tuulipukuun.
Sekä leikata hiuksensa lyhyiksi.😄
Jokainen pukeutoot juuri kuten tykkää, kunhan on alapää piilossa. Olen aina vihannut näitä tietyssä iässä älä tee näin ja lihavana älä näin! Hyvin voi 60v tanssia baareissa juuri siinä tyylissä mistä tykkää, vaikka barbiepaidassa ja hellokitty housuissa. Ja lihavalle kireä minimekko jos niin tahtoo! Ei syrjitä iän, painon tai muun vuoksi. T: 26v hoikka nainen
Vierailija kirjoitti:
Oma tyyli on yleensä järkevillä ihmisillä pysyvä. Jos ei ole omaa tyyliä, ei ole oikein omaa persoonaakaan. Tällaiset ihmiset ovat tylsiä.
Ja tästä voimmekin loogisesti päätellä, että n. 95%:lla ihmisistä ei ole omaa persoonaa. Mikä muuten taitaa pitää paikkansa.
Ostovoima on ajettu alas. Monella on teini-ikäisen budjetti. Viikkorahojahan ne palkat on liian moniĺla. Aikuinen ihminen tarvitsee aikuisen tilin!
Nykyisin kai pukeutuminen joka ennen miellettiin teiniksi on ihan peruspukeutumista kaikenikäisillä. Esim. farkut.
Käytä toki. Käytä usein!
Jos noin pienestä järkyttyy, niin hyvä vaan.