Mikä sairaus on, jos keski-ikäinen pukeutuu kuin teini?
Kommentit (147)
Näin 50- vuotiaana kysyn, että minkälaiset vaatteet ovat minulta kiellettyjä? Saanko värjätä kampaajalla hiuksiani? Voinko meikata?
Vierailija kirjoitti:
Näin 50- vuotiaana kysyn, että minkälaiset vaatteet ovat minulta kiellettyjä? Saanko värjätä kampaajalla hiuksiani? Voinko meikata?
Nailed it!👍
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisenä tuli käytettyä ”vähemmän nuorekkaita” tyylejä kuten bleisereitä ja korkokenkiä, toki ne oli muodissa silloin. Nyt viisikymppisenä menen farkut ja lenkkarit -tyylillä, en toki kaikkiin nuorten hullutuksiin mene mukaan. Tuntuu kuitenkin siltä, että en pukeudu niin kuin ikäni muka olettaisi - enkä välitä pätkääkään suoraan sanoen! Vapaus olla oma itsensä on parasta.
Näinhän se on kaikilla. Nuoret käyttivät minunkin nuoruudessani tätivaatteita ja bleisereitä. Niin nykyäänkin, jos vähän käyt katsomassa nuorten osastoja. Vanhemmat käyttävät niitä farkkuja.
Tämä johtuu siitä perussäännöstä, että nuoret haluavat näyttää aikuisilta ja pahin loukkaus teiniä kohtaan on luulla häntä nuoremmaksi kuin on. Vanhemmat taas haluavat näyttää nuoremmilta ja pahin loukkaus on luulla vanhemmaksi kuin on. Raja näiden iköryhmien välillä tuntuu kulkevan n 25-30 v.
Vierailija kirjoitti:
No mä en kysy keltään yhtään mitään. Teen miten haluan. Olen sua vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Kehitystaso on jäänyt jumiin. Ikinuoruus elämäntapana. Sitä ei vain itse huomaa pantteripaidassa, kuinka vanha oikeesti on.
Ikinä en ole nähnyt teinillä pantteripaitaa.
Voisko joku kertoa miten tämmösen 41v perheenäidin pitäis pukeutua?
Saako meikata, mites hiukset?
Venäläiset naiset usein pukeutuu kuin teinit. En tiedä miksi. Nyt kun miettii, niin mikähän idea siinä on?
Ei ne vaatteet vaan se mitä hän ihmisenä on.
T. Yksi mummi vain
Me välillä synkataan teinin kanssa vaatteet, ettei olla ihan tekstiilikaksosia samassa paikassa, ikää 50 ja 15.
Tämä oli mun tyyli ensin! Mutta teinillä on myös paljon mustaa, maiharit, saman merkin/mallin farkkuja, villakangastakki, ulkoiluvaatteet... Ihan hän on itse vaatteensa valinnut. Ja nuo nyt oli ainoat kohtuuhintaiset farkut joista löytyi hänelle istuva koko, englannista niitä tilaan aina molemmille :)
Joistakin paidoista olen hänelle kateellinen, mutta ei ne mulle sopisi, ei iän vaan läskin vuoksi.
Olisin enemmän huolissani, kun vanhemmat ihmiset elävät, kun teinit. En pukeutumisesta ollenkaan.
Onhan teineilläkin useita eri tyylejä? Mikä on siis teinipukeutumista?
Mä ainakin pukeudun just niinkun haluan. Aina tilanteen vaatimalla tavalla tottakai. Töissä siistimmin ja vapaa-ajalla sitten on jos jonkinlaista farkkua, verkkaria, hupparia ja paitaa. Töiden puolesta täytyy joskus pukeutua jakkuihin tms., mutta muuten tyylini on hyvinkin rento. Eli varmaan minulla on joku sairaus sitten, kun olen jo 34.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hiukan myötähäpeällistä katsoa, jos yli 50 vuotias vetää muhkuraisiin koipiinsa kireät trikoot. Mutta ei kai se sairaus ole. Tyylitajun pettäminen ehkä.
Miksi muhkuraiset koivet ja trikoot aiheuttavat myötähäpeää vain yli 50-vuotiailla?
Vierailija kirjoitti:
Kehitystaso on jäänyt jumiin. Ikinuoruus elämäntapana. Sitä ei vain itse huomaa pantteripaidassa, kuinka vanha oikeesti on.
Pantteripaidathan on enemmän mummojen heiniä kuin teinien..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 80-luvulla joku paita ja farkut ja samanlaisia käytän edelleen viiskymppisenä.
Toi onkin vanhempien ihmisten tyyliä. Äitini 75 v pukeutuu joka päivä farkkuihin ja t-paitaan ja lenkkareihin. Nykyajan teinit eivät käytä sellaisia.
Täällä samalla ikäluokalla ja vanhemmilla näiden edellä mainittujen lisäksi hupparit, pikkureppu ja tosiaan tennarit/lenkkarit. Kävelysauvat kuuluu myös monella kokonaisuuteen. Arkiaktiivisuutta arvostetaan vanhusten parissa.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkökeskeisyys ja vanhenemisen pelko
Siis hyväksy vanhenemisesi. Jos et ole vanha ja ruma nyt tulet sitä joskus olemaan. Juma...auta ikinuoruutta havitteleville pakkoterapia tyyliin: järjestetään vähän vanhenemista avittavia juttuja esim. järjestetään jotain ulkonäköön tai jopa fyysiseen terveyteen vaikuttavia asioita. Pitää arvostaa että elämää on myös vanhana. Miten? Enpäs kerro olette liian tyhmiä uskomaan tai ymmärtämään miten sellaisia voi järjestää. Vaatii tosin laittomia ja rikollisia toimia, senkin takia vaikea ymmärtää.
Sen jälkeen tullaan myötätuntoisena selittelemään niin et sä niin nuori kato ole ja kaikki jörjestetyt jutut kuuluu ihan normaaliin vanhenemiseen.
Siis kellä on niin huono itsetunto, että pitää värjätä hiuksiakin kun ensimmäiset harmaat näkyy. Nyt itsetuntoa kohottamaan vaikka sauvakävelyllä ja mahdollisimman kahisevalla tuulipuvulla.
Diagnoosi hullu taas vauhdissa kun Pääsiäis pyhinä täytyy hakea jollekin tutulle vaatteista diagnoosia. On tylsä Pääsiäinen ihmisellä.
Boomereitten on vaikea hyväksyä vanheneminen.
Ennen tuota sanottiin "Aira Samulin-syndroomaksi".