Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sairaus on, jos keski-ikäinen pukeutuu kuin teini?

Vierailija
17.04.2022 |

Mikä on diagnoosi?

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen ja ostan vaatteita esim. Zarasta, josta myös teinityttäreni ostaa vaatteita.

Vierailija
22/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt odotetaan enää ap:lta tarkempaa kuvausta siitä, miten pukeutuu teini-ikäinen ja oikeaoppinen keski-ikäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä mahdetaan tarkoittaa teinipukeutumisella? Nykyisten teinien isoja farkkuja vai oman teiniajan ihoa nuoleva rytkyjä? Aiemmassa kommentissa mainittu leopardipaita ei ainakaan ole ollut teinivaate minun elinaikanani.

Vierailija
24/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko esimerkin?

Vierailija
25/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten erilaisuus ja omaperäisyys eivät ole sairauksia, vaikka nykyään vaikuttaakin useilla olevan medikalisaatiovimma ja halu lokeroida erilaisuus jonkun diagnoosin alle.

Vierailija
26/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä mahdetaan tarkoittaa teinipukeutumisella? Nykyisten teinien isoja farkkuja vai oman teiniajan ihoa nuoleva rytkyjä? Aiemmassa kommentissa mainittu leopardipaita ei ainakaan ole ollut teinivaate minun elinaikanani.

Leopardipaita ei ole koskaan ollut nuorekas tai tyylikäs.

Vierailija
27/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yleensä tiukat mustat farkut, huppari ja lenkkarit. Minkä ikäisen pukeutumista se on?

Jos ei sovi mun ikäiselle niin mitä muutoksia ehdotat?

N35

Vierailija
28/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehitystaso on jäänyt jumiin. Ikinuoruus elämäntapana. Sitä ei vain itse huomaa pantteripaidassa, kuinka vanha oikeesti on.

No ne pantterikuosithan nimenomaan kuuluvat vanhemmille naisille

Vierailija
29/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitystaso on jäänyt jumiin. Ikinuoruus elämäntapana. Sitä ei vain itse huomaa pantteripaidassa, kuinka vanha oikeesti on.

No ne pantterikuosithan nimenomaan kuuluvat vanhemmille naisille

Näin minäkin olen aina ajatellut mutta nykyään näitä löytyy ihan lastenosastoilta :O

Vierailija
30/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sama sairaus kun "nuorekkailla" 45+ miehillä joiden käytös ja puheet kun 15v. mopopojalla, ja joille omasta mielestä sopis tyttöystäväks ne 15v. tytöt

eli harhaisuus.

Vierailija
31/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen ja tyttäreni teini. Pukeudumme melko erilailla. Itse suosin sporttisia ja rentoja vaatteita. Olen melko hoikka joten koon puolesta voisimme käyttää lapsukaisen kanssa samoja vaatteita

Vierailija
32/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 80-luvulla joku paita ja farkut ja samanlaisia käytän edelleen viiskymppisenä.

Vierailija
33/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele keski-ikäinen. Sinä kymmenen vuoden päästä, jos nyt edes koskaan saat elää niin vanhaksi.

Vierailija
34/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syynä on se, ettei kiinnosta mitä ”kuuluu tehdä” ja toisaalta pukeutumisessa tärkeintä on mukavuus. Ei kai noista mitään diagnoosia saa.

Vierailija
35/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hiukan myötähäpeällistä katsoa, jos yli 50 vuotias vetää muhkuraisiin koipiinsa kireät trikoot. Mutta ei kai se sairaus ole. Tyylitajun pettäminen ehkä.

Toisaalta on ihanaa, ettei ikä enää määrää pukeutumista, niin kuin 60 -luvulla. Yli 50-vuotiaat katsottiin vanhuksiksi, joiden piti pukeutua ruskeaan teryleeniin, jos tiedätte mitä se on. Miehillä kulmahousut ja naisilla polvet peittävä hame.

Eikä siitäkään kauaa ole, kun mummot peittivät pääsä huivilla. Farkut olivat teinivaate ja sitä rataa. 

Että on kuitenkin ihanaa, että pukeutumiskoodit ovat höllentyneet huomattavasti.

Vierailija
36/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 80-luvulla joku paita ja farkut ja samanlaisia käytän edelleen viiskymppisenä.

Toi onkin vanhempien ihmisten tyyliä. Äitini 75 v pukeutuu joka päivä farkkuihin ja t-paitaan ja lenkkareihin. Nykyajan teinit eivät käytä sellaisia.

Vierailija
37/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä tuli käytettyä ”vähemmän nuorekkaita” tyylejä kuten bleisereitä ja korkokenkiä, toki ne oli muodissa silloin. Nyt viisikymppisenä menen farkut ja lenkkarit -tyylillä, en toki kaikkiin nuorten hullutuksiin mene mukaan. Tuntuu kuitenkin siltä, että en pukeudu niin kuin ikäni muka olettaisi - enkä välitä pätkääkään suoraan sanoen! Vapaus olla oma itsensä on parasta.

Vierailija
38/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi onkin vanhempien ihmisten tyyliä. Äitini 75 v pukeutuu joka päivä farkkuihin ja t-paitaan ja lenkkareihin. Nykyajan teinit eivät käytä sellaisia.

No kyllä nuoretkin käyttää todellakin, tyylejä on niin paljon mistä valita nykyään - niin nuorilla kuin vanhoillakin, ja hyvä niin.

Vierailija
39/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikä on sun diagnoosi? Ketä oikeesti kiinnosta toisten vaatteet?

Vierailija
40/147 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpat tietää että aikuiselle naiselle kuuluu hillitty jakkupuku, polkkatukka ja pieni ylipaino. Kehtaakin Tuire liikkua farkuissa ja tennareissa! Vielä se iskee vanhuus siihenki, nii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän