Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kyllä sullekin iän myötä alkaa kiloja kertyä!"

Vierailija
17.04.2022 |

Sanottiin minulle. Milloin tämä sitten tapahtuu?

N41

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi tykkää sanoa noin. En toki nelikymppisenä ole samoissa mitoissa kuin 20v, mutta normaalipainoinen. Ja sehän sitä ärsyttää. Vastaus riippuu ihmisestä ei välttämättä kaikille koskaan, osalle toki jo nuorena.

On täysin normaalia olla nelikymppisenä samoissa mitoissa kuin 20 v.

Uskallan väittää, että vielä normaalimpaa on olla eri mitoissa nelikymppisenä kuin 20 vuotiaana.

Miksi olisi? Eihän kaksikymppisenä enää kasva.

Vierailija
22/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt riippuu ihan siitä mitä ihminen päättää olla. Minä painan vähemmän tällä hetkellä kuin 13 vuotiaana. Oletus tietysti olisi että olisin ollut jotenkin pieni 13 vuotiaana mutta olin silloin 174cm ja 74kg. Joten on hyvin helppoa painaa vähemmän kuin silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin odotan sitä vielä.

N 69 v

Vierailija
24/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on sanottu aina nuorena,pyöreät kauniit naiset suvussa/ ystävissä: Helppoahan sinun on kun olet tollainen kusi luistin! Ikää karttuessa eläkeellä sukulainen: Olemme puhuneet on aivan neurotista tuo sinun kävely. Ystäväni pulska: Et liho kun kävelet jne. Hitto soikon olen normi painoinen ikäni nähden en pulska en laihakaa.!Ulkoilut aina paljon juuri kävellen tai kesät pyöräilen. Pitäisikö istua sisällä yksin? Kyllä seinät yksinasuvalla kaatuisi päälle. Minun seinäni ei minulle puhu. Valitettavasti olen aina ollut ihminen,jolla ei mahdollisuus matkustella loma matkoja,risteillä,aha elämyksiä. En omista kesämökkiä ymmJoten ulkoilu on ilmaista. Lähiö missä asunut noin 50 vuotta kerrostalossa vuokralla.On metsääkin lähellä. Noin 10 km. päässä meren rantaa.Jonne voin meri tulesta mennä nautimaan ja todella metsäkin kävelee! Saman metsään talvella hiihtää.Hyvin luistaa sukseni vaikka on varmasti 40 vuotta vanhat, kuin pysyn viellä luistimilla pystyssä. Ulkoilen koska se pitää pään kasassa läpi vuoden aikojeni.Pidän kiinni myös ajasta,kellosta,ruoka rytmistä ja nukkuman menosta.Tv-sarjat ei halitse elämän.Aamun virkuna illan torkuna käydesäni 70 vuotta seuraavaksi. Tien on vapaa,mukaan mahtuu kävelee,ulkoilee, Mutta nämä arvostelijat ei niitä kiinosta, särkee paikat. valvoin ymm. Oikeasti särkee minullakin paikat.povien niverikot,kulumat ,en valta olen terve ja rikas sitten! Asenne se kuitenkin ratkaisee. Toisten kiloihin ei pidä puutua oli ihminen minkä kiloinen tahansa. Antakaa olla.( pydään myös etukäteen anteeksi,en näe teksitini virhet lukihäiriöisenä)

Vierailija
25/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa liikkua, jos on kivikautinen aineenvaihdunta eli ruoka ja herkut maistuvat ja läski tuppaa kertymään.

Opiskeluaikoina lihoin kesät ja laihduin talvet (rahat tiukoilla), peruspaino n. 70 kg.

Kolmikymppisenä painoin rehevät ja uhkeat 92 kg. Sitten laihdutin tietoisesti 74 kg, josta lähti nousemaan -> noin 80, josta vielä nousi 85 kg.

Tästä sain itseni kuriin ja nyt painan noin 80 kg eli suht samana viimeiset 20 v.

Kaikki hyvä ja perusruoka maistuu. Liikun joka päivä. Olo on kuusikymppisenä ok ja askel joustaa.

Vierailija
26/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä kylmä fakta on. Kun tulee 50-55v mittariin niin kiloja alkaa kertyä siitäkin huolimatta että olisit aktiivisesti liikkunut ja syönyt terveellisesti koko ikäsi. Ellet halua lihoa niin viimeistään 45-50v kannattaa alkaa miettimään (ja laskemaan kaloreita) mitä päivittäisessä ruokavaliossa on ns turhaa ja jättämään ne vähitellen pois. Napostelut minimiin, herkkuja vain 1-2krt viikossa.

Jatkuva painonnousu siitä huolimatta että elintavat ovat pysyneet samana tarkoittaa sitä, että a) harrastamasi liikunta ei ylläpidä lihaksistoa b) sinulla on vähintään alkavaa insuliiniresistenssiä. Aineenvaihdunnan voi korjata jos vain haluaa, eikä tarvitse kyttäillä kaloreita.

Vierailija
27/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko 4-kymppinen kaiken mitä joku sanoo? Olis luullut, että tuohon ikään olisi jo tullut jonkinlainen suodatin.

Suurin osa lihoo vanhetessaan, mutta poikkeuksiakin löytyy.

Vierailija
28/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja olin hoikka poika noin nelikymppiseksi saakka, sen jälkeen on kroppa ruennut tanakoitumaan, joten kyllä siinä jotain muuttuu. En käytä alkoholia, en kaljoittele, mutta nuorena sai syödä huoletta mitä vaan eikä paino noussut. Nyt ei näköjään voi.

Vierailija
29/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä kylmä fakta on. Kun tulee 50-55v mittariin niin kiloja alkaa kertyä siitäkin huolimatta että olisit aktiivisesti liikkunut ja syönyt terveellisesti koko ikäsi. Ellet halua lihoa niin viimeistään 45-50v kannattaa alkaa miettimään (ja laskemaan kaloreita) mitä päivittäisessä ruokavaliossa on ns turhaa ja jättämään ne vähitellen pois. Napostelut minimiin, herkkuja vain 1-2krt viikossa.

Jatkuva painonnousu siitä huolimatta että elintavat ovat pysyneet samana tarkoittaa sitä, että a) harrastamasi liikunta ei ylläpidä lihaksistoa b) sinulla on vähintään alkavaa insuliiniresistenssiä. Aineenvaihdunnan voi korjata jos vain haluaa, eikä tarvitse kyttäillä kaloreita.

On myös olemassa "liikuntaa" ja liikuntaa. "Liikunta" ei käytännössä vaikuta millään tavalla kropan koostumukseen, vaikka se saattaa liikkujasta siltä tuntua: kävelylenkit, jumpassa tai salilla nitkuttelu ilman mitään järkevää suunnitelmaa, 30min hidasta uintia viidellä tauolla jne.   Moni aloittaa hätäpäissään juuri tuollaisen "liikunnan" 40-vuotiaana, kun yöjuoksut jää, kunto on karmea ja tarttis jotain tehdä.

Kroppaa ja kuntoa muovaavaan liikuntaan tarvitaankin sitten jo enemmän ja siinä pitää uskaltaa mennä epämukavuuskynnyksen ylitse.

Vierailija
30/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikähän se vain ole kiinni siitä miten paljon syöt ja liikut. Iän tuomat kilot, vain tekosyy sille ettei kiinnosta panostaa itseens.

Vierailija
31/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka lihovat ovat yleensä alkaneet käyttää alkoholia vähän reippaammin.

Kuningas alkoholi vie tosi monia suomalaisia ja miehistä jo 80 % on ylipainoisia. Silti tätä ainetta ei vaan saada laitettua kortille.

Onhan se ollut kortilla.

Vierailija
32/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka lihovat ovat yleensä alkaneet käyttää alkoholia vähän reippaammin.

Kuningas alkoholi vie tosi monia suomalaisia ja miehistä jo 80 % on ylipainoisia. Silti tätä ainetta ei vaan saada laitettua kortille.

Miksi kaikkien pitäisi kärsiä, jos jotkut eivät pysty hallitsemaan alkon käyttöä? Omassa akateemisessa lähipiirissäni kaikki käyttävät alkoa - mutta kohtuullisesti, lähinnä tyyliin lasillinen tai kaksi viiniä hyvässä seurassa. Alkoholilla itsensä turvottavat taitavat olla sitä heikompaa kansanosaa, joka kiskoo keskaria ja sidukkaa litratolkulla joka päivä. Ja sehän on täysin omaa valintaa, voisi myös olla kittaamatta.

terkuin hoikka ja urheilullinen N48

Vierailija
33/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 45 jälkeen. 41 saakka ei koskaan mitään ongelmia.

Niin sinulla, mutta ei se sitä tarkoita, että kaikilla menee samoin. Vai eikö maailmassa muka ole yhtään hoikkaa yli 45-vuotiasta?

Itse olin nuorena 68kg nyt 52 vuotiaana 54 kg. Liikun saman verran, mutta vanhentuessa ruokahalu on pienentynyt. En pysty syömään enää saman kokoisia annoksia kuin nuorena.

Vierailija
34/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmi-nelikymppisillä on selvä elämänmuutos: nimittäin hankitaan lapsia tai lapsia. Vaikka tietoisesti ei elämä muutu niin stressi lisääntyy ja helposti syö enemmän.

Vierailija
35/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalle osalle käy niin. Aika harva on samanpainoinen kuin nuorena.

Vierailija
36/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tapahdu koskaan jos kulutat sen minkä syöt. Useimmat syö liikaa ja väärin kulutukseensa nähden. Mulla on neljä lastakin tehtynä ja ns. raskauskilot on joka kerta lähteneet samalla kun lapsi on syntynyt.

Terv. 19-vuotiaana 174 cm/63 kg ja 53-vuotiaana 174 cm/62 kg.

Vierailija
37/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 45 jälkeen. 41 saakka ei koskaan mitään ongelmia.

Niin sinulla, mutta ei se sitä tarkoita, että kaikilla menee samoin. Vai eikö maailmassa muka ole yhtään hoikkaa yli 45-vuotiasta?

Itse olin nuorena 68kg nyt 52 vuotiaana 54 kg. Liikun saman verran, mutta vanhentuessa ruokahalu on pienentynyt. En pysty syömään enää saman kokoisia annoksia kuin nuorena.

Yöks. Luinen viisikymppinen kurppa jolla kaulanahka roikkuu, on karmea näky. Pulska ei samalla tavalla muutu vanhempanakaan ryppyiseksi.

Vierailija
38/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi mahtua 4-kymppisenä 15-vuotiaana käyttämiinsä vaatteisiin? 6-kymppisenä voin vihjata, että kroppa muuttuu, kun ikää tulee. Itse olen pitänyt huolta, että olen hoikka edelleen, mutta en minä teininä käyttämiini vaatteisiin mahtuisi enkä edes oleta sitä.

Vierailija
39/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yli kuusikymppisenä on tullut pikku hiljaa 5 kg lisää. BMI on nyt 22 mutta tarkkana pitää olla, kun on tottunut aina syömään rajoituksitta ja kuitenkin olemaan hoikka.

Vierailija
40/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sanotaan varmaan siitä syystä, että useimmiten niin todellakin käy.

Minä olin nuorena alipainoinen, enkä onnistunut saamaan millään lisää kiloja. Vieläkin olen normaalipainoinen bmi 21 +, mutta liikun enemmän ja syön vähemmän ja silti lihominen uhkaa. Minulla ainakin hormonit ovat vaihdevuosien myötä aikaansaaneet tämän, että kiloja tulee varsinkin mahan ympärille, vaikka kuinka yrittäisi estää.

Toinen asia on, etten ymmärrä ap:n halua kehua omalla laihuudellaan ja mollata ylipainoisempia, kannsttaisi varmaan rakentaa se itsetunto vähän syvällisempien ominaisuuksien varaan.

N54