Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kyllä sullekin iän myötä alkaa kiloja kertyä!"

Vierailija
17.04.2022 |

Sanottiin minulle. Milloin tämä sitten tapahtuu?

N41

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooo, mulle tuli 47+ pikkuhiljaa niitä kiloja. Siihen asti alipainoinen ja nykyään lievä ylipainoinen. 

Vierailija
42/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat akat yrittää hysteerisinä laihduttaa että kelpaisivat edes jollekin miehelle. :=DDDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yli 40v ja painoa kertynyt paljon vaikka syön terveellisemmin ja liikun enemmän kuin koskaan eli munhun tää pätee. Parikymppisenä vedin pizzoja ja suklaalevyjä päivittäin enkä liikkunu ja olin hoikka. Nyt painava vaikka liikun joka päivä 2-3 tuntia salia, lenkkeilyä, uintia yms eri lajeja. Syön superterveellisesti en herkkuja.

Vierailija
44/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan itsestä kiinni, lihooko iän myötä. Fakta, jota ne joilla ei ole itsekuria, eivät tahdo myöntää.

Itse 60 v ja hoikempi kuin nuorena. Ja terve.

Vierailija
45/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppi tykkää sanoa noin. En toki nelikymppisenä ole samoissa mitoissa kuin 20v, mutta normaalipainoinen. Ja sehän sitä ärsyttää. Vastaus riippuu ihmisestä ei välttämättä kaikille koskaan, osalle toki jo nuorena.

On täysin normaalia olla nelikymppisenä samoissa mitoissa kuin 20 v.

Joillekin varmaan onkin, mutta on myös täysin normaalia, että osalla se vartalo muuttuu 20. vuodessa, esim lasten saannin ja sen iän myötä. Riippuu aika paljon, millainen on ollut 20v. Itse olin alipainoinen ja tissitön. Ei se silti tarkoita aina valtavaa painonnousua, mutta kyllä minulla on ainakin vartalossa enemmän muotoja enemmän kuin 20v, ja hyvä niin. Eikä kaikkien tarvitse mitään huippumalleja olla, kyllä tänne monenmuotoista mahtuu, myös niitä joilla kiloja tullut enemmän.

Vierailija
46/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen odotan niitä liikakiloja. Raskaana ollessani sain kuulla vahingoniloista naljailua, miten minullakin nyt vihdoin alkaa kiloja kertyä. Sitten oltiinkin naama nurinpäin kun kilot karisivat nopeasti synnytyksen jälkeen "Ei oo terveellistä olla noin laiha ja imettää samalla". Nämä sanojat on juuri niitä, joilla raskauskilot ovat edelleen 20 vuoden jälkeen tallella ja itsekuri oli jo ennen sitä hakusessa.

Vierailija
47/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskooko 4-kymppinen kaiken mitä joku sanoo? Olis luullut, että tuohon ikään olisi jo tullut jonkinlainen suodatin.

Suurin osa lihoo vanhetessaan, mutta poikkeuksiakin löytyy.

Minulle on sanottu tuo ensimmäisen kerran 15-vuotiaana. Painan nyt muutaman kilon enemmän kuin parikymppisenä, mutta silloin olinkin alipainoinen. Kyllähän sitä kaikkeen tottuu, mutta kuka kommentoi teini-ikäisen painoa? Ja miksi se on ok kettuilla toisen syömisistä? Oli se paino tai ikä mikä tahansa? En minäkään kommentoi ylipainoisten syömisiä, mitä se minulle kuuluu, mitä he laittavat suuhunsa. Mutta minulle saa kommentoida, jos syön pastaa?

Vierailija
48/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän mukana ,kunon menopausit ohi!

Vierailija
49/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikähän se vain ole kiinni siitä miten paljon syöt ja liikut. Iän tuomat kilot, vain tekosyy sille ettei kiinnosta panostaa itseens.

Ei se nyt vaan mene niin. Olen nyt 45-vuotiaana elämäni kunnossa (juoksen maratoneja). Syön terveellisesti. Nuorempana elin suklaalla ja roskaruualla, mutta painoin kymmenen kiloa vähemmän kuin nyt. (Nykyään olen normaalipainon ylärajalla). Ja ei, paino ei tullut lihaksista, kyllä on ihan läskiä vyötäröllä, mutta minkäs teet, kun se ei hievahdakaan.

Vierailija
50/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä saa kyllä aina kuulla. Viimeksi kun aloin odottaa esikoistani. No, raskauskiloja tuli 8. Liikuin koko raskauden ajan ja söin terveellisesti. Kilot jäivät synnärille.

Nyt mitat ovat 173/49.

Sitten viimeistään kuulemma paisun kuin pullataikina, kun vaihdevuodet alkavat. Minua ei edes haittaisi saada kiloja lisää, mutta kun ei vain tule.

N34

Vierailija
51/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun aineenvaihdunta alkaa hidastumaan.

Vierailija
52/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53 ja painan saman verran kuin 16-vuotiaana urheilijana eli erittäin hoikka ja hyväkuntoinen

Vierailija
53/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se mikään fakta ole että kaikille alkaisi tulemaan kiloja 50v jälkeen. Omat vanhempani vain laihtuvat ikääntyessään. Samoin minä ja siskoni voidaan syödä mitä tahansa lihomatta ja helposti laihtuu. 3 lasta kuitenkin tehtynä ja ikää 40v. Painan saman kuin 17v. Geenit ratkaisee sekä elintavat.

Vierailija
54/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat akat yrittää hysteerisinä laihduttaa että kelpaisivat edes jollekin miehelle. :=DDDDD

Minä haluan kelvata vaatteilleni ja omalle peilikuvalleni. Miesten ajatukset ei kiinnosta tippaakaan. Niitä ei elämässäni ole muuta kuin omat lapseni ja muita ei tule.

Vierailija
55/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä saa kyllä aina kuulla. Viimeksi kun aloin odottaa esikoistani. No, raskauskiloja tuli 8. Liikuin koko raskauden ajan ja söin terveellisesti. Kilot jäivät synnärille.

Nyt mitat ovat 173/49.

Sitten viimeistään kuulemma paisun kuin pullataikina, kun vaihdevuodet alkavat. Minua ei edes haittaisi saada kiloja lisää, mutta kun ei vain tule.

N34

Kivaa humble braggingia siellä. No kattellaan, kun tulee 50 mittariin.

Ja ei, en ole silleen kateellinen, koska olen itsekin hoikka, mutta tuo tyyli vaan kirvoitti kommentoimaan.

Vierailija
56/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on naisilla joku ihme juttu. Oikein odotetaan, että nuoret neidot paukahtavat paksuksi ja alkavat turvota. Sitten kun on alapää revitty muutamaankin kertaan ja edes orastava vararengas vyötäröllä, niin saa vanhemman mammaköörin "hyväksynnän". Näitä jotka eivät lähde tuolle tielle ja - luoja paratkoon - pystyvät pitämään itsensä hoikkina ja timmeinä - katsotaan hyvin pahalla silmällä ja heidät jätetään armotta sisäpiirin ulkopuolelle. Kateus se on, joka jyllää naisten keskuudessa hamaan tappiin asti.

Vierailija
57/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän myötä näkee sen, millaiset geenit on saanut ja sen, miten oma keho sietää hiilihydraatteja. Moni, esim. minä, hyötyy siis karppauksesta.

En uskalla edes ajatella, miltä näyttäisin, jos en karppaisi (nyt vhh:ta takana 4,5 vuotta). Peilikuva pysyy tällä tavoin lihomistaipumuksesta ja diabetesgeeneistä huolimatta kohtuullisena. Suvussa diabetesta.

N51

Vierailija
58/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva painonnousu siitä huolimatta että elintavat ovat pysyneet samana tarkoittaa sitä, että a) harrastamasi liikunta ei ylläpidä lihaksistoa b) sinulla on vähintään alkavaa insuliiniresistenssiä. Aineenvaihdunnan voi korjata jos vain haluaa, eikä tarvitse kyttäillä kaloreita.

Kerropa meille muillekin, miten aineenvaihdunnan voi korjata.

Vierailija
59/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 45 jälkeen. 41 saakka ei koskaan mitään ongelmia.

Niin sinulla, mutta ei se sitä tarkoita, että kaikilla menee samoin. Vai eikö maailmassa muka ole yhtään hoikkaa yli 45-vuotiasta?

Itse olin nuorena 68kg nyt 52 vuotiaana 54 kg. Liikun saman verran, mutta vanhentuessa ruokahalu on pienentynyt. En pysty syömään enää saman kokoisia annoksia kuin nuorena.

Yöks. Luinen viisikymppinen kurppa jolla kaulanahka roikkuu, on karmea näky. Pulska ei samalla tavalla muutu vanhempanakaan ryppyiseksi.

Oletpa sinä katkeran ilkeä. Mistä sinä tiedät kuinka "luinen" hän on? Ja sitä paitsi hoikka viisikymppinen on todennäköisesti terveempi kuin pulska viisikymppinen verenpaineineen ja dm2 esiasteineen. Siinä ei kaulan rypyt merkitse mitään. 

Vierailija
60/75 |
17.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi tulla lisäkiloja joskus nelikymppisenä, toki koronalla ja muulla oli vaikutusta ja päästin itseni lösähtämään. Nyt hankala saada kertynyttä painoa pois, mutta ehkä se vielä.