Raskaus muutti minut
Minulla on erittäin iso ystäväpiiri ja sukulaisiakin riittää. Nyt kun olen raskaana, olen pikemminkin ärsyyntynyt kuin innostunut uteliaista ihmisistä. Ystäväni olen saanut vuosien mittaan osittain työtehtävien ja harrastusten kautta. Olen (ollut) iloinen, sosiaalinen ihminen, joka osaa kuunnella ja käyttäytyä ihmisen mukaan. Ystävyyssuhteet syvenee helposti.
Nyt en jaksa yhtään sosiaalista kontaktia. Raskauteni on ollut vaikea ja ajatukseni itsekkäästi pyörivät siinä, miten saan synnyttää rauhassa ja olla senkin jälkeen rauhassa.
Mitä keinoja on olla rauhassa, mutta kuitenkin sellainen ystävällinen, ettei sillat katkea? En halua ketään vierailulle synnytyssairaalaan, en kotiini kotiuduttuani, en halua ristiäisjuhlaa.... Haluan koteloitua omaan rauhaani ja tulla ulos kun haluan.
Kommentit (2)
Lapset 2 ja 4. Jotenkin en kaipaa muuta maailmaa ollenkaan! Ja olen aina ollut hyvin ulospäinsuuntautunut ja sosiaalinen. Nyt en siedä ketään.
Olen ollut tällaista mieltä jo ennen raskauttakin. Olen inhonnut kun ihmiset käy synnytysosastolla ja omin luvin juuri synnyttäneen kotiin.
Tulen kirjoittamaan taas jouluna n. 30 talouteen joulukortin. Pitäisi varmaan liittää mukaan teksti, että unohtavat läsnäoloni 6kk ajaksi :)
ap