Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden mielestä opettajat ansaitsivat huimaa palkkaa

Vierailija
16.04.2022 |

niin millaiset opettajat teillä oli kouluaikoina? Itsellä on todella negatiivisia kokemuksia ja siksi en ymmärrä opettajien ylistystä. Muistan esimerkiksi kuinka opettajat itse kertoivat, kuinka opettajien pitäisi tienata lähemmäs 4000 euroa palkkaa kesken koulutunnin. Sama opettaja sanoi myös, että kiusattu ansaitsee kiusatuksi tulonsa. He eivät myöskään puuttuneet kiusaamistapauksiin. Tuntui, että he ajattelivat vain, että heidän tehtävänsä on opettaa. Oikeasti opettajia tarvitaan siihen kasvatustyöhön. Miksi joku ei opi? Miksi joku jää luokan ulkopuolelle? Opettajat eivät keskittyneet ollenkaan kasvatukselliseen tehtäväänsä. Jos he tekisivät sitä niin siitä pitäisi minusta maksaa, mutta siitä että höpöttää luokan edessä jostain pluslaskuista. Kaikki sen osaavat, mutta kuka saa kaikki luokan oppilaat oikeasti oppimaan asian? Se on jo taitoa.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaan hengenvetoon palkkatoiveen kanssa haukuttiin esimerkiksi sairaanhoitajia. Opettajat saavat ja varmasti kommentoivatkin ketjua, mutta viestiin voisi mainita olevansa opettaja. 

Ap

Vierailija
2/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi minä olin se ujo ja hiljainen lapsi, jota kiusattiin. En pitänyt itsestäni meteliä. Menestyin keskiverrosti, 8-9 tasoa, joskus 10. Olisin kaivannut apua sosiaalisiin taitoihin. Koulupäivät olivat minulle yhtä helvettiä. Minulla ei ollut yhtään kaveria. Ryhmätöissä jäin yksin. Minulla oli todella huono itsetunto. Minulla ei vielä aikuisenakaan ole yhtään kavereita ja pelkään esiintymisiä henkeni edestä. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinuksia saa antaa, mutta toivon, että myös kommentoisitte jotain.

Ap

Vierailija
4/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Opettaja on 4 226 euroa kuukaudessa.

https://duunitori.fi/palkat/opettaja

Ei kovin moni akateeminenkaan saa tuollaista palkkaa ellei ole johtaja-asemassa.

Vierailija
6/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani opettajat saavat nettona 1800-2400 euroa. Verotus kiristyy juuri opettajien palkkaluokassa.

Vierailija
7/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani opettajat saavat nettona 1800-2400 euroa. Verotus kiristyy juuri opettajien palkkaluokassa.

Verotus kiristyy jyrkimmin kaikkien yleisimpien palkkojen tuntumassa.

Vierailija
8/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei ole mikään ihmeiden tekijä, joka korjaa siinä opetuksen ohessa kaiken, mikä oppilaan elämässä on pielessä. Aineenopettajalla voi muuten pahimmillaan olla jopa 600 oppilasta, joita hän näkee esimerkiksi 25 oppilaan ryhmissä kerran viikossa. Olisi kiva nähdä, miten esimerkiksi ap homman hoitelisi.

Opettajilla pitää olla edes jotenkin kilpailukykyinen palkka, jotta asialliset ihmiset vielä alkaisivat opettajiksi. Luuleeko ap, että palkkoja laskemalla saadaan parhaat voimat kouluihin? Kyllä se menee ihan päinvastoin.

Vierailija
9/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Opettaja on 4 226 euroa kuukaudessa.

Ei kovin moni akateeminenkaan saa tuollaista palkkaa ellei ole johtaja-asemassa.

Hiljaiseksihan tämä vetää. IT-alalla vaativissa hommissa eikä lähellekään tuota tasoa, kun liikkaope samaan aikaan pelikentällä puhaltaa pilliin ja heittää pallon lapsille. Pelailkaapa siinä vähäsen...

Vierailija
10/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lomaa on parin kuukauden välein ja kesällä 10 viikkoa putkeen.

Vierailija
11/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin arvostelette, että opettajat saavat jo nyt korkeaa palkkaa, kuvitelkaapa, että luokassa on kolmekymmentä Jonnejuuliaa, joita ei saa ojennukseen millään, kun he eivät ole koskaan tottuneet siihen, että heitä kielletään ja heidän kehotetaan istumaan paikoillaan ja kuuntelevan, kun heitä opetetaan. Miettikää, millä hinnalla te jaksaisitte niitä "Rovaniemen markkinoita" vuodesta toiseen? Suosittelen lämpimästi, että hakeudutte sijaiseksi edes muutamaksi kuukaudeksi, jotta voitte ihan livenä kokea sen lyhyen koulupäivän ihanuuden.

Vierailija
12/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla on ihan tarpeeksi hyvä palkka pitkine lomineen.

Vierailija
13/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen peruskoulun aineenope. Nettoan 2200 e/kk. En tiedä, mitkä opettajat noita yli neljän tonnin palkkoja saa.

Vierailija
14/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mutta miksi peruskoulun opettajilta vaaditaan amk koulutus? On monia muitakin töitä mihin ei pitäisi edes vaatia amk koulutusta.

Vierailija
15/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en myöskään ymmärrä opettajien ylistystä, musta se on aika vanhanaikainen ajattelutapa. Samanlaisia tuuskaajia kuin muutki. Osaa todella kiinnostaa kohdata toinen ihminen ja toiset vaa puuhaa ko saa palkkaa. Itteä koulukiusattiin ala-aste ja opettaja tuumas et kotoa kaikki lähtee ja minussa on se ongelma miks mulla ei oo kavereita. Olin vaan hiljanen ja kiltti lapsi eli suomeks helppo kohde kiusaamiselle.

Oon sittemmin käyny peruskoulun jälkeen lukion ja 2 amista. Yhen ainoan opettajan voin noista kouluista nostaa josta näki et sitä todella kiinnosti yhtään mikään. Muu porukka oli harmaata massaa tai aivan täydellisiä alisuoriutujia. Et omien kokemusten myötä en kyllä ainakaan nostaisi opettajien palkkaa, koska suurinta osaa ei kiinnosta.

Vierailija
16/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi niiden palkka pitäisi olla tosi hyvä että alalle hakeutuisi mahdollisimman paljon hyviä fiksuja ihmisiä. Tällaihan perustellaan esim. jotain poliittisten asemien korkeita palkkoja, kukaan ei tekisi niitä duuneja huonolla palkalla paitsi joku idiootti joka tuhoaisi tyhmyydellään koko kaupungin tai maan. Ei toimii ihan niin hyvin mielestäni, mutta poliitikoillahan ei olekaan mitään soveltuvuuskokeita.

Opeksi pitäisi päästää ainoastaan todella jaksavat ja positiiviset ja tietenkin älykkäät ihmiset. Ja niille pitää maksaa kunnolla.

Vierailija
17/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en myöskään ymmärrä opettajien ylistystä, musta se on aika vanhanaikainen ajattelutapa. Samanlaisia tuuskaajia kuin muutki. Osaa todella kiinnostaa kohdata toinen ihminen ja toiset vaa puuhaa ko saa palkkaa. Itteä koulukiusattiin ala-aste ja opettaja tuumas et kotoa kaikki lähtee ja minussa on se ongelma miks mulla ei oo kavereita. Olin vaan hiljanen ja kiltti lapsi eli suomeks helppo kohde kiusaamiselle.

Oon sittemmin käyny peruskoulun jälkeen lukion ja 2 amista. Yhen ainoan opettajan voin noista kouluista nostaa josta näki et sitä todella kiinnosti yhtään mikään. Muu porukka oli harmaata massaa tai aivan täydellisiä alisuoriutujia. Et omien kokemusten myötä en kyllä ainakaan nostaisi opettajien palkkaa, koska suurinta osaa ei kiinnosta.

Alisuoriutujaopet pitäisi heivata hittoon, ja tilalla palkata hyvät opet. Hyvällä palkalla. Lisäksi, oppilaiden paskapääkäytöksen korjailu ei ole opettajan homma. Opettajilla pitää olla joku taho jolle ilmoittaa häiriköstä ja se häirikkö poistetaan luokasta heti.

Vierailija
18/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alisuoriutujaopet pitäisi heivata hittoon, ja tilalla palkata hyvät opet. Hyvällä palkalla. Lisäksi, oppilaiden paskapääkäytöksen korjailu ei ole opettajan homma. Opettajilla pitää olla joku taho jolle ilmoittaa häiriköstä ja se häirikkö poistetaan luokasta heti.

Niin se Klassinen Joku Taho. No mikähän seki sitte ois ja kuinkahan byrokratian pyörteissä sekin Taho toimisi?

Kyllä se ihan opettajan pitäs pystyä löytään keinot siihen et kaikilla ois ees siedettävät olot luokkahuoneessa. Onhan kouluissa kuraattorit sun muut, mut opettajan pitäs olla se eka taho joka ees jaksais hoksata asioita.

Mut ei. No, jospa se Joku Taho joskus ilmestyis 🙂

Vierailija
19/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä voi palkata kouluun pitämään järjestystä. Sähkötainnuttimen käyttö olisi tietenkin sallittua.

Vierailija
20/51 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat tuppaavat olemaan akateemisia. Eivät kaikki. Elleivät ole, se näkyy palkassa.

T. Akateeminen sijaisopettaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme