Sain lapsena pinssin Leniniltä, kun se tapasi Kekkosen
Pakkasta oli mutta rivissä odotettiin ja lahja oli pienestä tytöntylleröstä arvokas. Nyt tuntuu hurjalta nähdä uutisista, mitä tuo valtio tekee. Lapsuuden kiva muisto särkyi.
Kommentit (38)
Katariina Suuri antoi minulle pari sokuripalaa, kun tuli hevoista katsomaan.
hahahaha ihmettelin että mikä mikä..."Sain pinssin Lenniltä kun se tapasi Kekkosen"
aamun lukihärö, eiks Lenni ole Salen koira tai siis oli
Jotenkin epäilyttää, olisivatko Lenin ja Kekkonen tavanneet koskaan toisiaan? Olivat aika eri ikäluokkaa ja Lenin kuoli aika nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katariina Suuri antoi minulle pari sokuripalaa, kun tuli hevoista katsomaan.
Minulle Kata antoi jotain ihan muuta.
Ihahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin ollut liehuttamassa pientä lippua (suomen) tuollaisessa.
Minä heilutin munallani kun Stalin kävi Siuntiossa tapaamassa Kekkosta ja Kakkosta. Sain Stalinilta lahjaksi venäläisen jojon jossa ei ollut narua lainkaan.
Valehtelet, neuvostoliitolaisessa jojossa ei ollut muuta kuin naru.
Se missä on pelkkä naru on kylläkin venäläinen keinu.
Hauska provo...
Tosin pikku-pioneereille jätettiin kertomatta, että ihana Setä-Lenin on aikaa sitten kuollut, mutta ei kuopattu.
Kekkosen ajan neukkujohtajia olivat Hruštšov ja Brezhnev.
Jos jostain valtioviersilusta on muistoesineitä, kannattaa ne toki säilyttää ja kirjoittaa jokin saatekirje jälkipolville.
Satuimme itsekin kerran sattumalta paikalle, kun Boris Jeltsin tuli pressanlinnasta Manun kanssa ja meillä on valokuva heistä vilkuttsmassa yleisölle.
Minä sain Tatjanalta kupan kun kävin moskovassa.
Onko ap ihan varma ettei se ollut Spede Pasanen joka antoi sen pinssin?
Lenin kuoli 1924 tammikuussa ja Kekkonen syntyi 3. syyskuuta 1900.
Ehkä Kekkonen tapasi Leninin ollessaan 23-vuotias?
Mulla on vielä tallella niitä Lenin-aiheisia rintaneuloja, joita Leningradin-matkaajat toivat 60-luvulla matkamuistoina. Tallella on vielä sieltä tuotu balalaikkakin ja helmetkin näyttää olevan tallella omassa laatikossaan.
Laatikko on hieno ja silkillä vuorattu. Helmet on menneet vuosien saatossa niin sotkuun ja solmuun, että kestäisi selvitellä ne tovin jos toisenkin.
Serkulla on neuvostoliittolainen sähköbasso, jonka kaula on vääntynyt soittokelvottomaksi, liekö ollut sellainen jo uutena.
Soittimen tyyppikilpeen on stanssattu hintakin, muistaakseni 70 ruplaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain Tatjanalta kupan kun kävin moskovassa.
Tatjaanalla on ollut puoluekirja jo vuodesta 1931
Minäkin olen joskus ollut niin harhoissani että luulin näkeväni kaikenmaailman Lenineitä ja Lenitoja.
mummo vm. 1890 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika iäkästä porukkaa täällä. Lenin kuoli 1924.
Ikärasismia! Me olemme tämän palstan pystyssä pitävä voima.
Viittiks kääntää sivua, mun käsi väsyy ....
Boomereiden boomeri!
mahto kommari vanhempasi olla onnessaan oletko siitä lähin toiminut denmareissa vai vas kommareissa.
Me olemme luulleet, että yli 90-vuotiaat eivät käytä nettiä!
Jaa mutta se Kekkonen ja Lenin ... oletko varma, että se ei ollutkin Stalin?
Minun vaarini ampui venäjällä asuvia setiä sodassa.