Ostatko ruokakaupasta mieluummin samoja tuotteita kuin ennen vai kokeilet uusia?
Kommentit (39)
Tykkään todella paljon kokeilla kaikkea uutta, tekee elämän hieman kiinnostavammaksi. Ainoastaan muutama tuote sellainen, jota en mielelläni vaihtaisi toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Samoja hyväksi havaittuja. Uutuudet tulevat ja menevät, ilmeisesti houkuttelevat joitain ihmisiä.
Toki nyt esim jostain Jaffakeksistä voin ostaa eri maun joskus. Sama tuotehan se on silti.
Eihän nyt kaikki uutuudet mene mihinkään, muutenhan valikoima olisi jämähtänyt menneille vuosikymmenille.
Jos on hyvin esille pantu, niin voin kiinnostuakin uudesta. Tavallisesti arkena ostoslistan kanssa tulee kuitenkin purjehdittua hyllyltä toiselle ostoslistan mukaan. Ei siinä ehdi tai jaksa suuremmin katsella mitä kaikkea muuta on lajiteltu hyllyihin, kun pitää yrittää päästä kotiin laittamaan se ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Samoja hyväksi havaittuja. Uutuudet tulevat ja menevät, ilmeisesti houkuttelevat joitain ihmisiä.
Toki nyt esim jostain Jaffakeksistä voin ostaa eri maun joskus. Sama tuotehan se on silti.
Kyllä mä laskisin tuon eri tuotteeksi.
Vähän riippuu tuotteesta. Usein ostelen samoja tuotteita kuin yleensä, mutta tulee silloin tällöin testattua uusiakin juttuja.
3/4 osaa on sellasta, jota on kokeillut ennen ja 1/4 uutta. Esim. hedelmät ja vihannekset on aika lailla kaikki tultu koluttua läpi, joten siltä puolelta nyt ei pahemmin minulle vieraita tuotteita löydy, mutta jos on esim. uusi jogurtti, karkki tai jätskimaku niin mielelläni kokeilen. Viimeksi uusina tuotteina mukaan lähti karamellipekaanijätski
Kokeilen uusiakin, mutta se on ikävää kun ei saakaan ilmaa siipien alle ja myynti loppuu. Ja joku menestyvä tuote, niin sitten tehdään kymmenen variaatiota.
Aika lailla samoja mutta aina välillä kokeilen uutta. Jos löytyy hyvää niin jää sitten pysyvästi ostoslistalle. Varsinkin juustoissa ja leivissä tykkään kokeilla uutta.
Usein teen niin, jos olen kylässä ja siellä on tarjolla jotain mitä en ole ennen ostanut, niin maistan. Joskus tykkään niin, et pitää ostaa itsekkin tai tiedän olla ostamatta. Myös reseptejä on pitänyt kysyä, kun tullut syötyä niin hyvää ruokaa, et on sitten tullut oman perheen vakkari listalle.
Sairaalassa ollessa myös on tullut syötyä niin hyvää ruokaa, et on pitänyt ihan tutkia ja maiskutella mitä kaikkea sisältää ja yritin samaa kotona. Aika lähelle osui resepti ja hyvää oli. Niinkin hyvää, että tein itse vieraille. Ottivat lisääkin.
Samoja, koska en osaa ostaa uusia
Ostan paljon ja usein erilaisia nuudeleita soppaa varten.
Ostan samoja, hyväksi havaitsemiani perustuotteita. Inhoan pettymyksiä, ja kaikkia sörsseleitä, uutuuksia uutuuksien vuoksi. Yritän välttää hetken innostuksessa ostettuja kokeiluja ja etenkin eineksiä. Itse tehty on niin paljon parempaa. Ja klassikot.
Jos kylässä syön jotain hyvää, kysyn heti, mistä ostettu tai reseptiä.
Kaikki hyvä ruoka on jo ajat sitten keksitty Ranskassa ja Italiassa. Ja ruisleipä Suomessa.
Kokeilen uusia, ellen ole jotain poikkeuksellisen hyväksi jotain havainnut.
Sen takitykkään enemmän sittarista ja lidlistä kuin prismasta.
Jos vanhat riittää, turha lähteä etsimään uutta. Se on loputon suo ja energian käyttää mieluusti muualle.
Vierailija kirjoitti:
Samoja, koska en osaa ostaa uusia
Nostat vaan tuotteen ostoskoriin ja kassalla sitten maksat sen :)
Asun yksin! En elä syödäkseni , syön vain nälkääni. Yksin asuvan ei kinosta tehdä ruokaa. Ostan erinlaisia valmisaterioita ja valmis salatteja. Kuin pakste mustikoita on pakastimessani,päivitäiseen käytööni.Sen verran laiska olen päivittäinen smoothie 100% hedelmiä ananas, mangopapaija,papaya: On s-ketujun pakaste altaasta ostettu,useampi pussi pakastessa valmina tälläkin hetkellä.. Lisäksi sika, kana, nauta, ei kuulu ruokavalioni mutta syön paljon kalaa .En kuitenkaan ole vege.
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhat riittää, turha lähteä etsimään uutta. Se on loputon suo ja energian käyttää mieluusti muualle.
Miten se vie enemmän energiaa ostaa vaikkapa uusi suklaapatukka sen saman vanhan sijaan?
Tykkään yleensä pitäytyä vanhoissa, hyviksi havaituissa tuotteissa. Esim. sokerittomissa energiajuomissa palaan aina niihin tavallisiin: battery ja red bull perinteiset maut. En ole tykännyt näiden uusista mauista. Ja kyllä tiedän, ettei näitä kannattaisi ylipäänsä juoda ollenkaan.
Kun on löytynyt hyväksi havaitun, miksi sitä vaihtaisi?