Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi palkansaaja äänestäisi Kokoomusta

Vierailija
16.04.2022 |

Niin miksi? Eihän Kokoomus aja palkansaajan etuja, vaan on suuryritysten omistajien etujärjestö. Vaikka se oma palkka olisi kuin iso tahansa niin Kokoomus ei todellakaan ole se oikea puolue. Nato kannasta olen Kokoomuksen kanssa samaa mieltä, mutta muissa asioissa monesti eri mieltä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksesta on kuulunut että suomessa maksetaan liian suuria palkkoja. Naurattaisi jos ei itkettäisi tuollainen väite. Suomen hintatasoon nähden täällä on liian pienet palkat. Varsinkin ne pienimmät mihin joutuu hakemaan tukia lisäksi kun palkka ei riitä.

Vierailija
2/11 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain siksi, että Kokoomus laittaa köyhät kuriin. Ärsyttää miten sossutatut pullistelevat junassa kuin mitkäkin maailman omistajat ja saavat saman elintason kuin työssäkäyvät kunnon kansalaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään muukaan puolue aja palkansaajan asiaa, joten ihan sama. Valitsen puolueen muista syistä.

Vierailija
4/11 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain siksi, että Kokoomus laittaa köyhät kuriin. Ärsyttää miten sossutatut pullistelevat junassa kuin mitkäkin maailman omistajat ja saavat saman elintason kuin työssäkäyvät kunnon kansalaiset.

Sen huomaa että sinulla on kolmas päivä putkeen menossa pääsiäisjuomia. Ota nyt reilusti enemmän.

Vierailija
5/11 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotaan ideologiaan

Vierailija
6/11 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotaan ideologiaan

Kokoomuksella se on raha ja veroparatiisit.

Vierailija
7/11 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole ainoatakaan poliittista puoluetta jota voisin hyvällä omatunnolla äänestää.

Vierailija
8/11 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin kiva samastua super rikkaisiin niin sit uskon ett mustakin tulee semmonen. Mä ainaki halveksin köyhiä luusereita. Mä oon kuitenki toimistoapualinen niin oon silleen toimihenkilö enkä duunari tai työtön.

Vierailija
9/11 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta työnantajalla olisi varaa maksaa sulle palkkaa jatkossakin. 

Vierailija
10/11 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukamuka äänestää?🤭

Vierailija
11/11 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen erikoisuus, köyhä porvari, ollaan olevinaan rikkaita, kun on pihassa volvo ja velkarivari. Tämän tiesivät kertoa jo 80-luvun yhteiskuntatutkijat. Monilla myös osakkeita, säästöjä ja sijoituksia. Ollaan puolitiessä omistavaan luokkaan, tai asenne on sellainen.

Entisaikaan talolliset olivat joko itsenäisiä, yrittäjiä tai omistavaa luokkaa maaseudulla. Suomessa oli vielä 70-luvulla kukoistavaa pienviljelystoimintaa. Vanhoilla ajatusmalleilla on tapana kulkeutua pari sukupolvea eteenpäin.

Suomi kaupungillistui myöhään. Ammattiyhdistysliike oli taistelemalla luonut hyvät olosuhteet, elikä kun maaseudulta muutettiin joukolla Helsinkiin 60- ja 70-luvuilla, oli pöydässä "valmis kattaus", asunnot valmiina ja työpaikoilla kohtuulliset palkat yms. Ei syytä muuttaa asenteita, elikä ei muuta kuin duunarina äänestämään kokoomusta.