Siis hoitajat saavat lakkoavustusta 140€/päivä??? Reippaasti yli neljä tonnia kuussa. Oikeasti?
Kommentit (194)
Kaikki haluavat hoitajien kuolevan? Selvä, mitään ongelmaahan ei sitten ole kenelläkään, kun hoitajat loppuu. Ne nimittäin oikeastikin loppuu, eikä mikään Filippiinien tuonti sitä pelasta. Minä en enää hoida ketään edes pakon edessä, 15 vuoden ura teholla ja aika paljon kokemusta sen mukana on nyt menetetty, mutta täältä saa lukea arvostuksen tasosta. Nämä kirjoittelut ovat osasyy työnantajan ja poliittikkojen perseilyn ohella, miksi kuppi meni lopullisesti nurin ja lähdin monen kollegan tavoin uppoavasta laivasta.
En tule koskaan ymmärtämään, miten näin inhottu ja haukuttu ja ilmeisen turha ammattikunta on kuitenkin sitten niin tärkeä, että meidän pitäisi olla töissä vaikka pakolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aahh ihana kun olemme niin tyhmiä laiskoja turhia, meitähän ei sitten tarvita eikä tarvitse pakottaa lailla töihin. Nautinpa kesästä vapaalla ennen uusien töiden (eri alalta) alkamista 😎
T. Juuri irtisanoutunut tehohoitaja, joka hakee myös ammattilupien poistoa
Hienoa, me nauretaan sitten kun itket työttömänä :-) Ei teitä kukaan palkkaa mihinkään kun tuhansia ja tuhansia nuorempia, etevämpiä ja paremmin koulutettuja on tulossa joka paikkaan.
Naurattaa luultavasti se, ettei teitä juntteja ja teidän sukulaisia hoida kukaan. Itselläni varma työ toisella alalla, sairaanhoitaja ei ole todellakaan ainoa korkeakoulututkintoni.
T.. se tehohoitaja
Ei sinuakaan tai sukulaisiasi kukaan hoida! LOL. :-D
Aika onnistuneesti kusitte omiin muroihin :-D
Vierailija kirjoitti:
Aahh ihana kun olemme niin tyhmiä laiskoja turhia, meitähän ei sitten tarvita eikä tarvitse pakottaa lailla töihin. Nautinpa kesästä vapaalla ennen uusien töiden (eri alalta) alkamista 😎
Opiskelitko viikonloppuna pikakurssina
uuden ammatin?
Kuvitteletko sinisilmäisesti että työelämä on hunajaa muilla aloilla nykypäivänä?
Saatat yllättyä.
Vierailija kirjoitti:
En tule koskaan ymmärtämään, miten näin inhottu ja haukuttu ja ilmeisen turha ammattikunta on kuitenkin sitten niin tärkeä, että meidän pitäisi olla töissä vaikka pakolla.
Ei tarvitsekaan, kunhan työnantaja ehtii tehdä teidät korvaavat järjestelyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lapsesi tarvitsee tehohoitoa ja kuolee. Voit sitten nautiskella siitäkin loppuelämäsi.
Nyt en taas ymmärtänyt, minähän olen turha ja laiska ja lääkärithän ne kaiken tekee ja henkiä pelastaa? Eli mitenkäs minä tähän lasten henkien pelastamiseen liityn?
T. Hämmentynyt sairaanhoitaja
Lukemisen ymmärtäminen on ihan kova juttu, suosittelen sinullekin tällaisen taidon opettelua. Työttömyysvuosien aikana ehkä ehdit paneutua siihen. Et nyt kuitenkaan kovin hyvää kuvaa anna itsestäsi kun paljastat jopa tällaisen perustaidon puuttumisen itseltäsi.
Hoitajien älykkyydestä kertoo parhaiten se että he kiukuttelevat potilaille kun
työpaikalla on asiat pielessä.
Siksi sairaaloissa ja terveyskeskuksissa
on ollut vastenmielistä asioida vuosikaudet ja tilanne on vain pahentunut.
Kukaan ei edes mene tutkimuksiin ennen kuin on pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uuden ammatin?
Kuvitteletko sinisilmäisesti että työelämä on hunajaa muilla aloilla nykypäivänä?
Saatat yllättyä.
Jos osaisit lukea, huomaisit, että minulla on toinenkin ammatti.
En tiedä missä neitokaiset kuvittelevat sitä löysää rahaa olevan, että yhdelle ammattikunnalle revitään yhtäkkiä 30% korotukset kun muut ovat kelluneet inflaation mukana.
Nämä on tietysti niin pieniä rahoja, ettei lakkokenraali paksu ja punainen ymmärrä kun itse on tienannut pitkään 13 000e/kk. Välillä se alkaa sitten riehumaan, ettei kukaan kyseenalaista sen palkkaa ja tehtäviä.
Tällaisia on varaa maksella mutta ei palkankorotuksia?
Vierailija kirjoitti:
Tehyhän voi sitten ne palkankorotukset maksaa omasta omaisuudestaan. Sieltähän nuo rahat tulivat. Paitsi etteivät tule enää kun Tehyltä loppui fyrkka ja joutui siksi lopettamaan lakon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uuden ammatin?
Saatat yllättyä.
Olen eri kuin tuo tehohoitaja, mutta hoitaja kuitenkin. Todella ikävää on kommentointi meidän lakosta ja meistä ylipäätään tällä palstalla,mutta kertoo hyvin siitä, että mikä on meidän hoitajien arvo Suomessa työntekijöinä- roska on arvokkaampi, kuin hoitaja. Sinunkin asennoitumisesi meihin on sama- alentuva ja ylimielinen. Pidät meotä näköjään tyhminä ja yksinkertaisina. Sinulla ei oöe kokemusta hoitotyöstä, joten et tiedä, minkälaista kohtelu tällä alalla on, mutta meillä on kokemusta muilta aloilta, useilta, joten tiedämme kyllä,mitämuilla aloilla tapahtuu. Suomessa on työvoimapula, jotentöitä kyllä löytyy- ja opiskella voi. Minäkin olen yksi niistä monista, jotka aikovat poistattaa hoitajan oikeudet, koska tämä ala on nähty. Riittää tämä yleinen halveksunta valtiovallan ja ihmisten taholta.Etsikää Suomeen hoitsut mistä haluatte- itkuvirsi alkaa, kun se kehitysmaan hoitajatar ei osaa kieltä eikä osaa toimia siellä teholla tai leikkaussalissa. Mutta valtiovalta varmaan s8tten säätää pakkolain jolla Suomalaisia pakotetaan lähtemään hoitajakouluun ja meidät ammatinvaihtajat pakotetaan vaihtamaan takaisin hoitajan töihin.
Siis saako joku 1800e tienaava lähihoitakin tuon suuruisen korvauksen?
Miten näissä ei ole samat kaavat kuin jossain ansiosidonnaisissa-lomautuksissa-äitiys/isyys vapaissa ym?
Mistähän nämäkin rahat revitään ja kuka maksaa, noustetaanko tuloveroa vaikkapa 3,6%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehyhän voi sitten ne palkankorotukset maksaa omasta omaisuudestaan. Sieltähän nuo rahat tulivat. Paitsi etteivät tule enää kun Tehyltä loppui fyrkka ja joutui siksi lopettamaan lakon.
Jatkossa ei ole hoitajia. Hoitakaa itse itsennr.
Vierailija kirjoitti:
No siksi sitä omaan ammattiliittoon kulutaan, että siltä saa oikeusturvaa työsuhteissa ilmaiseksi.
Saa lakkoavusta, sekä ansiosidonnaisen päivärahan.
Työttömyyskassa maksaa ansiosidonnaisesta 5.5%
"Ansiosidonnaista saavat vain työttömyyskassojen jäsenet, vaikka kaikki 17–64-vuotiaat työssäkäyvät ja heidän työnantajansa maksavat työttömyysvakuutusmaksua, joka kattaa 55–58 % kuluista, ja valtio 37–39 %; kassojen jäsenmaksut 5,5 %."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse joskus 2kk lakkoilleena voin sanoa, et kuinka helppoa se lakkoavustuksella eläminen on - kunhan vain talous kestää sen. Lisäksi kun lakko kestää tietyn aikaa, niin töihin palaamisessa taisi olla jopa 1 viikon varoaika, koska eihän lakkolaista voi heti välittömästi lakon päättymisen jälkeen pakottaa töihin.
Eihän tässä tapauksessa hoitajien taloudella ole mitään kestämistä kun saavat lakkoilusta enemmän rahaa kuin töissä ollessaan. Hoitajathan vain tienaavat tällä lakolla. Pitkä hyväpalkkainen loma, sitä tämä on heille. Ja samalla ihmisiä kuolee heidän takiaan.
Ihmisiä kuolee päättäjien ja työnantajien vuoksi, ei hoitajien.
Työantajan velvollisuus on varmistaa, että henkilöstöä on riittävästi. Alkaa varmaan kantamaan vastuunsa siitä. Henkilöstömitoitus ei ole hoitajien vastuulla.
Miksi ei samantien vaatia 10 000€/kk palkkaa, kun kiristys on näin kätevää?
Vierailija kirjoitti:
No siksi sitä omaan ammattiliittoon kulutaan, että siltä saa oikeusturvaa työsuhteissa ilmaiseksi.
Saa lakkoavusta, sekä ansiosidonnaisen päivärahan.
Meillä liitto maksaa ansiosidonnaisesta 5%, loput kela/valtio, taitaa tässä mennä melko samalla kaavalla, laskun maksaa veronmaksajat, myös hoitajat itse.
No, siinäpä saavat palkankorotuksensa, vitsin pölöpää hoitajat...
Hoitsuista tuli uusi paperimiesten luokka. Ökyillään vaikka liksa on hyvä.
Nyt en taas ymmärtänyt, minähän olen turha ja laiska ja lääkärithän ne kaiken tekee ja henkiä pelastaa? Eli mitenkäs minä tähän lasten henkien pelastamiseen liityn?
T. Hämmentynyt sairaanhoitaja