Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakava masennus=lastensuojelu ilmoitus

Vierailija
16.04.2022 |

Olen epäillyt jo pitkään että itselläni on vakava masennus, kaikki oireet viittaavat siihen paitsi itsetuhoinen en ole.
Minulla on lapsi jonka jaksan vielä hoitaa ja tukiverkostoa löytyy jos tarvitsen hengähdys tauon. Masennukseen avun hakemista olen miettinyt jo yli vuoden ,mutta en ole uskaltanut koska pelkään saavani lastensuojelun sekoittamaan ja stressaamaan tilannetta. Tekeekö lääkäri lasun automaattisesti jos hakee apua masennukseen?
En usko että selviydyn kohta enään töissä käynnistä joten apua olisi haettava. Kokemuksia muilla vanhemmilla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kunnon vakava masennus päällä niin sillo varmaa ite jo tekis lasun .

Keskivaikeaa sulla kait?

Vierailija
2/10 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin hakemassa lausunnon masennuksen ja uupumuksen vuoksi lääkäreiltä kuntoutuspsykoterapiaa varten ja olen yh. Ei tullut lasua, koska kumminkin hoidan lapseni moitteettomasti ja koko hoidon idea on se, että vanhemman jaksamista pidetään yllä. Mutta jos terapiassa tai kartoituksessa tulisi esiin jotain, mikä viittaisi siihen, että lapsen saama hoiva vaarantuu niin silloin ammattilaisilla olisi velvollisuus tehdä lasu. Olen itsekin lastensuojelussa töissä,enkä usko, että mitään selvitystä aloitettaisiin jos lapsesta ei ole mitään huolta mistään suunnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee lasua. Nyt lääkäriin.

Vierailija
4/10 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta, tätä juuri hain kysymyksellä että onko lasu "automaatio" vai tehdään vain jos jotain huolestuttavaa ilmenisi.

Osaatko sanoa kannattaisiko olla yhteydessä terveyskeskukseen vai työterveyteen jotta masennuksen saisi apua?

Vierailija
5/10 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on työterveyshuolto, niin käytä sitä.

Vierailija
6/10 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu on sitä varten että saat apua. Kannattaa tehdä itse se lasu. Jos sulla ei oo tukiverkostoa voit saada lastensuojelun kautta esim. tukiperheen lapselle.

Ei kannata uskoa kaikkea sitä pelottelua mitä ihmiset pitävät lastensuojeluun kohdistuen. Sellainen pelko on suurin syy sille että lapset voivat nuosti. Apua ei uskalleta hakea. Ja kun on liian myöhäistä niin silloin ei välttämättä oo enää vaihtoehtoja kuin huostaanotto.

Vierailija
7/10 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta pitää ajatella enemmän kuin omaa mainetta, lastensuojelu on lapsen etu.

Vierailija
8/10 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelu on sitä varten että saat apua. Kannattaa tehdä itse se lasu. Jos sulla ei oo tukiverkostoa voit saada lastensuojelun kautta esim. tukiperheen lapselle.

Ei kannata uskoa kaikkea sitä pelottelua mitä ihmiset pitävät lastensuojeluun kohdistuen. Sellainen pelko on suurin syy sille että lapset voivat nuosti. Apua ei uskalleta hakea. Ja kun on liian myöhäistä niin silloin ei välttämättä oo enää vaihtoehtoja kuin huostaanotto.

Tukiperheen tarve ei edellytä lastensuojeluilmoitusta. Sosiaalihuollon kautta onnistuu.

Vierailija
9/10 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin hakemassa lausunnon masennuksen ja uupumuksen vuoksi lääkäreiltä kuntoutuspsykoterapiaa varten ja olen yh. Ei tullut lasua, koska kumminkin hoidan lapseni moitteettomasti ja koko hoidon idea on se, että vanhemman jaksamista pidetään yllä. Mutta jos terapiassa tai kartoituksessa tulisi esiin jotain, mikä viittaisi siihen, että lapsen saama hoiva vaarantuu niin silloin ammattilaisilla olisi velvollisuus tehdä lasu. Olen itsekin lastensuojelussa töissä,enkä usko, että mitään selvitystä aloitettaisiin jos lapsesta ei ole mitään huolta mistään suunnasta.

Mulle aikanaan perheneuvolan sosiaalityöntekijä sanoi, että "tukistanut olen yhtä lapsistani, en koskaan lyönyt. Oli kuulemma rystyset valkoisena naama punaisena raivonnut. Oli myös itse käynyt terapiassa, koska pelkäsi, että hyvä sairastunut ystävä tappaa". Tämä ei ole provo.

Vaihdoin alan ammattilaiseen ja sain masennus diagnoosin. Sitten psykoterapia, jonka avulla eheydyin. Lapsestani ei koskaan tehty huoli-ilmoitusta.

Vierailija
10/10 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea?

Ap kertoi että hänellä on tukiverkko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme