Mulla on korona. Voinko odottaa tiistaihin asti, että soitan jonnekin?
Sain positiivisen tuloksen koronatestistä. Pärjään oireiden kanssa. Sairaanhoitopiirin sivuilla luki, että viralliseen testiin ei ole tarvetta hakeutua, jos kotitesti näyttää positiivista ja pärjää kotona. Ilmeisesti siis riittää, että soitan työterveyteen tiistaina? Meillä työterveys voi kirjoittaa sairauslomaa 5 päivää positiivisen kotitestin perusteella. Kirjoittaakohan ne sitä takautuvasti? Olen siis vapailla pääsiäisen ajan eli poissaoloa ei tule niin pitkään (jos tauti menee ohi).
Kommentit (9)
Sairauslomaa ei kirjoiteta takautuvasti. Jos olet nyt vapailla niin et sairaslomaa myöskään tarvitse.
Jos tiistaina (ja siitä eteenpäin) olet vielä saikun tarpeessa niin riittää kun olet silloin yhteydessä työterveyteen.
Ilmoitat tiistaina työterveyteen tehneesi positiivisen testin maanantaina. Miksi haluat sairauslomaa takautuvasti?
Ehdit kunnolla toipua ensi viikon ajan!
Kiitos vastauksista. Ajatus ei oikein toimi kunnolla. En tarvitse sairasloma pääsiäiseltä. Ehkä soitan koronapuhelimeen, niin asia ei vaivaa. En voi/halua huijata tehneeni testiä maanantaina, koska olen kertonut tartunnasta jo joillekin ja haluan olla rehellinen. Kai ne jatkaa saikkua, jos ei ole työkykyinen viiden päivän jälkeen.
Minulle Terveystalo kirjoitti takautuvasti sairaslomaa koronasta, koska testihän todistaa, että olet ollut jo koronassa.
Yleensä ei kirjoiteta takautuvasti, koska silloin pitäisi luottaa vain henkilön sanaan, ei ole siis mitään virallisia todisteita.
Mutta joo, minä sain takautuen saikkua.
Vierailija kirjoitti:
Minulle Terveystalo kirjoitti takautuvasti sairaslomaa koronasta, koska testihän todistaa, että olet ollut jo koronassa.
Yleensä ei kirjoiteta takautuvasti, koska silloin pitäisi luottaa vain henkilön sanaan, ei ole siis mitään virallisia todisteita.
Mutta joo, minä sain takautuen saikkua.
Samalla tavallahan en joutuu tuossa luottamaan pelkkään sanaan. Eihän kotitestistä jää mitään todistetta, milloin se on tehty.
Mitä työnantaja vaatii? Meillä saa olla viisi päivää omalla ilmoituksella sairaslomalla, mutta pitää olla virallinen testitulos.
Soita ihmeessä koronapuhelimeen: jokainen koronatapaus on yksilöllinen, joten saat oikeilta hoitohenkilöiltä juuri sinun tapaukseesi liittyvät ohjeet ja neuvot. Älä pyörittele asioita omassa mielessäsi, eli älä jätä itseäsi yksin!
Pikaista paranemista!
Vierailija kirjoitti:
Soita ihmeessä koronapuhelimeen: jokainen koronatapaus on yksilöllinen, joten saat oikeilta hoitohenkilöiltä juuri sinun tapaukseesi liittyvät ohjeet ja neuvot. Älä pyörittele asioita omassa mielessäsi, eli älä jätä itseäsi yksin!
Pikaista paranemista!
???
Luulisi, että riittää. Mutta jos asia mietityttää, niin käy kuitenkin virallisessa testissä, niin jää todiste ja päivämäärä rekisteriin.