uskovaisuus ja aikuisen naisen halu
Olen elänyt lapsuuteni uskonnollisessa kodissa, en mitenkään ahdasmielisessä, mutta kuitenkin ilmapiirissä, missä seksistä tai seksuaalisesta nautinnosta ei puhuttu. Seksi kuului avioliittoon. Olin naimisissa yli 20 vuotta, kaksi lasta, seksiä toisinaan säännöllisesti ja toisinaan satunnaisesti. Avioliiton loppuaikoina ei lainkaan. Ex- mieheni oli kiltti ja hellä, seksi oli omanlaistaan. Jos nyt sanon, että hyvin perinteistä, niin se kuvaa asiaa.
Eron jälkeen alkoi prosessi jossa sukelsin itseeni kaikin tavoin. Vähitellen kun aloin ymmärtää kuka oikeasti olen. Aloin myös tutkimaan omaa haluani, ylipäätään ymmärtää, että minulla on oma halu, omat mieltymykseni ja fantasiani. Muutamia lyhyitä irtosuhteita, mutta ei mitään pysyvämpää, eikä seksuaalisestikaan mitään järisyttävää. Olin löytänyt oman käden onnen ja sillä pärjäilin hyvin. Työ ja uuden elämän rakentaminen vei arkea. Lisäsin liikuntaa ja aloin katsomaan tarkemmin mitä suuhuni laitoin, tiputin painoa, etenin uralla. Itsetuntoni kasvoi, aikuiset lapseni löysivät paikkansa elämässään. Suhde ex- mieheenkin oli ihan ok.
Kun 50 lähestyi ja vaihdevuodet tulivat ajattelin, että tästä turvallisesti kohti vakaata ja mahdollisimman tervettä vanhuutta:) Mutta vähitellen sisäsälläni alkoi sykkiä, tuntua pohjatonta halua elää vielä kun voi. Lapsuuden kodin uskonnollisuus löi kasvoille, tunsin vihaa siitä miten kaikki nuoruuden nauttinnot olivat ikään kuin jääneet kokematta. Koin jonkilaisen murrosiän 50 vuotiaana, miehiä oli useampia reilun vuoden aikana. Joitakin ihan hyviä kokemuksia, joitakin ihan karmeita. Ei kuitenkaan mitään uhkavaa ja terveenäkin pysyin.
Haluni ja himoni saivat täyttymyksen 55 vuotiaana kolmen kiihkeän yön aikana Tallinnan vanhan kaupungin romanttisen hotellin ullakkohuoneessa. Olin kolmen päivän työseminaarissa, jossa tutustuin virolaiseen 62 vuotiaaseen kollegaan. Hän oli allaan arvostettu, siisti ja sosiaalisesti todella taitava. Sivistynyt ja mielenkiintoinen ihminen. Ensin istuimme iltaa työasioista jutellen, mutta melko nopeasti olimme jo vaihtamassa elämäntarinoitamme. Hän oli myös uskonnollisesta kodista, ahdasmieliseen aikaan sekoittui myös silloisen neuvostoajan vaikutus. Vaihdoimme kokemuksia. Väillämme väreili.
Kun olimme läpikäyneet lapsuudet, koulut, avioliitot, lapset ja lasten lapset tulimme tähän hetkeen. Mitä minulle kuuluu juuri nyt? Yhtäkkiä hän kysyy : "Miten seksi?" Kysymys oli niin yllättävä, että vain hymyilin tyhmänä. En tiennyt, että hän puhuu myös suomea, olimme koko ajan käyttäneet englantia. Hän huomasi hämmennyksen ja kysyi uudestaan hieman hassusti murtaen: "Saatko panna?" Tilanne oli todella outo, koska hän puhui hyvin sivistyneesti ja oli kovin kohtelias ja nyt yhtäkkiä....
Hän sanoi, että on oivaltanut, että seksistä pitää puhua, ei voi muuten tietää mitä toinen haluaa. Jos ihmisen ajatuksia ei voi lukea, niin varsinkaan ihmisen seksuaalisia mieltymyksiä ei voi arvata, pitää käydä dialogia, kysyä, olla avoin. Ja jotta voi olla avoin, on hyvä käyttää mahdollisimman suoraa kieltä, puhua asioista niiden oikeilla nimillä ja minulle minun äidinkielellä. Ja sitten puhuimme viinilasin ääressä pitkään. Käytimme kuitenkin englantia, koska minä en kykene vironkieleen ja hänen suomenkielen taitonsa oli koomista
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta tulee mieleen monta tärkeää asiaa.
Niin kauan kun esim. koulujen seksuaalikasvatus on häpeään kasvatetun luokanvalvojan varassa, joka ei mainitse sanaakaan naisen nautinnosta tai seksin terveysvaikutuksista ylipäätään, kasvatamme tulevat sukupolvet estoisiksi. Katsokaa etelän maita, siellä nainen on seksuaalinen ja eroottinen, samba soi ja lanteet keinuu. Meillä taas kerrotaan nuorisolle sukupuolitaudeista ja ehkäisystä, yleensä vielä pelottelevaan sävyyn. (tärkeitä asioita nekin) Eikä nautinnosta puhuta mitään. Toivottavasti tämä on muuttumassa, haluan uskoa niin.
Vielä suurempi vastuu on meillä vanhemmilla, miten me kavatamme lapsiamme? Näkyykö hellyys ja seksuaalisuus kotona? Onko ok nauttia ja esim. kosketella itseään? Puhutaanko seksistä ja toisen kunnioittamisesta?
Sallitaanko erilaiset seksuaaliset suuntautumiset, onko kotona ilmapiiri, jossa itseksi kasvaminen on ok?
On totta, että moni nainen löytää nautintonsa vasta aikuisiällä, mutta miettikää kaikkia niitä lesboja, homoja tai vaikka vaan epävarmoja heteropoikia, jotka ovat uskonnolisen perheen helvetin tulien uhkailun alla. Ellet ole vahava ja saa joltain vahvistusta, et pysty repimään itseäsi uskonnolisesta yhteisöstä ulos. Sen jälkeen ei puhuta, en vain seksuualiterveyden menettämisestä vaan vaarassa on myös koko mielenterveys....
Ketjun aloittajan tarina käsitteli naisen halua ja estoista vapautumista, Taustalla juurikin uskonnollinen koti. Lukko aukesi kun kuvioon tuli mies, joka kävi dialogia, ei aavistellut tai olettanut vaan pystyi puhumaan seksistä. Kenekään seksuaalista suuntaumista tai mieltymyksiä ei näe päälle. Voi toki arvuutella ja aavistella. Voi itse aktin aikana fyysisesti kokeilla miten toinen reagoi, Mutta miten mahtvaa onkaan jos pystytään käymään keskustelua.
Seksi tapahtuu korvien välissä.
Kyse ei ole kalun tai pimpin koosta, ei iästä, eikä edes sukupuolesta.
Kyse on halusta ymmärtää toisen halua ja tutkia miten omat mieltymykset tai fantasiat istuvat siihen.
PS. Minut kasteli tarinan ulkomainen vanha herra, joka puhui seksin aikana suomea hassusti murtaen, suoraan ja rivosti, mutta samalla huumorin kautta. Minä sain tuosta mielikuvasta kiinni, kiitos siitä.
Rva38
ei lisättävää, täyttä asiaa! Minäkin sain tuosta mielikuvasta kiinni, jossa mies puhuu pannessaan huonoa suomea suoraan, hassusti ja rivosti.
Mulla nuoruudesta karmiva kokemus, ei ehkä ihan uskonnollinen, mutta läheltä, ehkä puritaaninen.
Jäin seksistä "kiinni" olinko 15 , kun poikakaveripainosti ja vonkasi. mp ei me oltu yhdynnässä. mutta isä hakkasi niinettä pyörryin.Äiti huusi vaan, älä tapa sitä.
Siinä oli seksuaalikasvatusta nuorelle tytölle.
Ihmeja kumma, että olen kovin seksuaalinen, oikein todella, haluan lähes alati,vaikka olen jo ihan keski-ikäinen nainen jonka 2 lastakin jo aivan aikuisia.
Vaikeasano mitä tuo karmeahäpeä ja paska toi elämääni,en tiedä. Isä oli muutenkin despootti vaikka arvostettu ja ihan presidentin "nostama" mies.
Selasta kasvatusta.
Omat yritetty seksi myönteisesti antaa kasvaa. Molemmat 30 veetä jo,eikä ole heillä lapsia.. Elämä on.
Mitä väliä sillä on olisko homo, bi tai jotain muuta...
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun esim. koulujen seksuaalikasvatus on häpeään kasvatetun luokanvalvojan varassa, joka ei mainitse sanaakaan naisen nautinnosta tai seksin terveysvaikutuksista ylipäätään, kasvatamme tulevat sukupolvet estoisiksi. Katsokaa etelän maita, siellä nainen on seksuaalinen ja eroottinen, samba soi ja lanteet keinuu. Meillä taas kerrotaan nuorisolle sukupuolitaudeista ja ehkäisystä, yleensä vielä pelottelevaan sävyyn. (tärkeitä asioita nekin) Eikä nautinnosta puhuta mitään. Toivottavasti tämä on muuttumassa, haluan uskoa niin.
Vielä suurempi vastuu on meillä vanhemmilla, miten me kavatamme lapsiamme? Näkyykö hellyys ja seksuaalisuus kotona? Onko ok nauttia ja esim. kosketella itseään? Puhutaanko seksistä ja toisen kunnioittamisesta?
Sallitaanko erilaiset seksuaaliset suuntautumiset, onko kotona ilmapiiri, jossa itseksi kasvaminen on ok?
On totta, että moni nainen löytää nautintonsa vasta aikuisiällä, mutta miettikää kaikkia niitä lesboja, homoja tai vaikka vaan epävarmoja heteropoikia, jotka ovat uskonnolisen perheen helvetin tulien uhkailun alla. Ellet ole vahava ja saa joltain vahvistusta, et pysty repimään itseäsi uskonnolisesta yhteisöstä ulos. Sen jälkeen ei puhuta, en vain seksuualiterveyden menettämisestä vaan vaarassa on myös koko mielenterveys....
Ketjun aloittajan tarina käsitteli naisen halua ja estoista vapautumista, Taustalla juurikin uskonnollinen koti. Lukko aukesi kun kuvioon tuli mies, joka kävi dialogia, ei aavistellut tai olettanut vaan pystyi puhumaan seksistä. Kenekään seksuaalista suuntaumista tai mieltymyksiä ei näe päälle. Voi toki arvuutella ja aavistella. Voi itse aktin aikana fyysisesti kokeilla miten toinen reagoi, Mutta miten mahtvaa onkaan jos pystytään käymään keskustelua.
PS. Minut kasteli tarinan ulkomainen vanha herra, joka puhui seksin aikana suomea hassusti murtaen, suoraan ja rivosti, mutta samalla huumorin kautta. Minä sain tuosta mielikuvasta kiinni, kiitos siitä.
Rva38
Rva38 puhuu asiaa:
Kyse on halusta ymmärtää toisen halua ja tutkia miten omat mieltymykset tai fantasiat istuvat siihen.
Se on juuri noin, meillä kaikilla on omat mieltymyksemme ja seksuaalisuutemme muuttuu ja kehittyy vuosien myötä, ehkä taantuukin välillä. Koska toisen pään sisään ei pääse, ei pidä olettaa vaan kysyä. Minunkin kotini oli uskonnollinen ja menin 40 ensimmäistä vuotta kiltisti niin kuin uskon veljet ja sisaret minua opastivat ja salakavalasti myös painostivat. Minulla oli ihan mukava mies ja meillä kaksi jälkeläistä. Seksi oli vain lapsen tekoa varten. Sitten havahduin kuin unesta , rakastuin naiseen, sain elämäni ensimmäisen orgasmin hänen kanssaan ja aloin löytää myös muilla tasoilla itseäni. Nyt olen 53, asumme maalla, voimme hyvin. Se vain on surullista, että ex-mieheni on uskossaan puhunut ja mustamaallannut minua niin tehokaasti, että käytännössä minulla ei ole kontaktia aikuisiin lapsiini. "surullinen tapaus, sellaista on vapaus" En silti koskaan ikinä palaisi vanhaan ahdasmieliseen lahkoon, elämä on tässä ja nyt ja ainakin toisinaan on se on yhtä juhlaa
Uskis piireissä 15cm ukot eivät ole tervetulleita seurakunnan kesätapahtumiin.
Minusta sanat ovat juuri ihania "Ihanan märkä pillu"
Vierailija kirjoitti:
Juu, muistan kukiossa, kun jotkut pojat puhuivat yhdestä tytöstä että "jätin sen kun sillä niin limainen pillu".....
Siinä tiivistyy mitä kaikkea naisista /tytöiltä väännetään asioista, viisaiden poikien/miesten taholta.
Inhottaa yhä kun muistelen tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, muistan kukiossa, kun jotkut pojat puhuivat yhdestä tytöstä että "jätin sen kun sillä niin limainen pillu".....
Siinä tiivistyy mitä kaikkea naisista /tytöiltä väännetään asioista, viisaiden poikien/miesten taholta.
Sinä projisoit nyt jotakin vuonna yks ja kaks lukiossa kuulemaasi koko tämän päivän miessukupuoleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä projisoit nyt jotakin vuonna yks ja kaks lukiossa kuulemaasi koko tämän päivän miessukupuoleen?
Eikö mikään ole kuin luetaan..siis ihan näin sanottu, ja tätä nyt tapahtuu aina ja missä vaan. Lue nyt palstaa, jamissä kaikkialla naisia halveerataan, milloin jopa omia naisen elimiä. Sokeako olet, jos et sitä huomaa.
Nainen haisee, hyi olkoom. en nuole yök. jne
pieni keskeytys nyt, sillä mies haluaa että otan suihin..häntä ei inhota!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mikään ole kuin luetaan..siis ihan näin sanottu, ja tätä nyt tapahtuu aina ja missä vaan. Lue nyt palstaa, jamissä kaikkialla naisia halveerataan, milloin jopa omia naisen elimiä. Sokeako olet, jos et sitä huomaa.
Nainen haisee, hyi olkoom. en nuole yök. jne
pieni keskeytys nyt, sillä mies haluaa että otan suihin..häntä ei inhota!
Niin viittaatko nyt esim tähän ketjuun: https://www.vauva.fi/keskustelu/1631867/ketju/rehellinen_vastaus_mies_m…
Lue nyt siitä vaikka viimeiset 50 viestiä noin viiden vuoden ajalta ja tule sitten kertomaan, miten vähän miehet pillua haluavat nuolla! Kyllä ne sinunkin silmät joskus aika ummessa ovat, oikeasti…
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan tulisi kehittyä suuntaan, jossa jokaista perustarpeitaan toteuttavaa ns. avoimessa liitossa elävää (siis yhteisellä sopimuksella) "vieraissa käyvää" naista ei tuomittaisi huoraksi
itse olen +50 ja nautin seksistä enemmän kuin koskaan, mutta en oman mieheni kanssa.
Tämä on mieheni kanssa sovittu ja ok.
Silti sukulaisten, naapureiden, työyhteisön ja muun sosiaalisen paineen alla pitää hakeutua hotelliin, toiseen kaupunkiin, laivalle jne,
Jos naisen halu olisi hyväsyttävää niin saisi miehetkin useammin. Nythän saamattomien miesten tilanne on aika lohduton ja thai- hieromot ja prostituutio kasvaa kasvamistaan
Näin juuri. Vastuullisesti, sovitusti ja ilman tuomitsemista mistää suunnasta mihinkään suuntaan. Seksi on iloinen asia.
Naapurissa on jonkin sortin uskovainen pari. Heillä käy porukkaa laulavat rukoilevat kesäisin pihalla. Ovat pyytäneet minua välillä mukaan. Kerran menin. Melkein heti tuli naisia juttelee. Ensin naimisissa oleva kyseli olenko naimisissa ja muuta. Sitten tuli sinkkunaisia. Kävin yhden kanssa ulkonakin. oli puhelias. Joka puhui koko ajan. Kuuntelin häntä Naantalin illassa. Pyysi johonkin hengelliseen tapahtumaan mukaan. Ei ymmärtänyt kun sanoin että voidaan nähdä mutta kahdestaan. Olisi kyllä ollut tutustumisen arvoinen neito. Kaunis pitkät hiukset ja käytti hametta.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan tulisi kehittyä suuntaan, jossa jokaista perustarpeitaan toteuttavaa ns. avoimessa liitossa elävää (siis yhteisellä sopimuksella) "vieraissa käyvää" naista ei tuomittaisi huoraksi
itse olen +50 ja nautin seksistä enemmän kuin koskaan, mutta en oman mieheni kanssa.
Silti sukulaisten, naapureiden, työyhteisön ja muun sosiaalisen paineen alla pitää hakeutua hotelliin, toiseen kaupunkiin, laivalle jne,
Jos naisen halu olisi hyväsyttävää niin saisi miehetkin useammin. Nythän saamattomien miesten tilanne on aika lohduton ja thai- hieromot ja prostituutio kasvaa kasvamistaan
Kasvoin uskonnollisessa ja ahdasmielisessä kodissa, löysin kiltin miehen, perustimme perheen, saimme kolme lasta, rakensimme talon, teimme uran, kirkossa kävimme ensin lähinnä vanhempieni mieliksi ja vähitellen meistä tuli tapauskovaisia. Lapset lähti maailmalle ja löysivät sijansa. Nyt olen kohta 50 v ja tajuan, että koko seksielämäni on ollut yhtä hissuttelua ja hiplausta. Kotona seksiä on, mutta se tapahtuu kaksi kertaa kuussa saunan jälkeen pimeässä huoneessa peiton alla. Oikeasti! Minä haluan panna, naida, nussia, olla haluttu vielä kun on virtaa, mutta mistä löytää esim. vastaavassa tilanteessa oleva ukkomies? Liittoani en halua hajoittaa, enkä miestäni loukata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naisen halu olisi hyväsyttävää niin saisi miehetkin useammin. Nythän saamattomien miesten tilanne on aika lohduton ja thai- hieromot ja prostituutio kasvaa kasvamistaanKasvoin uskonnollisessa ja ahdasmielisessä kodissa, löysin kiltin miehen, perustimme perheen, saimme kolme lasta, rakensimme talon, teimme uran, kirkossa kävimme ensin lähinnä vanhempieni mieliksi ja vähitellen meistä tuli tapauskovaisia. Lapset lähti maailmalle ja löysivät sijansa. Nyt olen kohta 50 v ja tajuan, että koko seksielämäni on ollut yhtä hissuttelua ja hiplausta. Kotona seksiä on, mutta se tapahtuu kaksi kertaa kuussa saunan jälkeen pimeässä huoneessa peiton alla. Oikeasti! Minä haluan panna, naida, nussia, olla haluttu vielä kun on virtaa, mutta mistä löytää esim. vastaavassa tilanteessa oleva ukkomies? Liittoani en halua hajoittaa, enkä miestäni loukata.
Ei ole varmaan vaikeaa löytää samanlaisessa tilanteessa olevaa ukkomiestä? Mutta miten järjestää tapaamiset, miten elää salailun kanssa, miten välttää kiinni jääminen ja sosiaalisen verkoston tuomio?
Entä jos ei pysy seksinä, vaan rakastut? Hyvään seksiin kuuluu kuitenkin tunteet. Oletko valmis vaarantamaan avioliittosi syntisten mielihalujesi vuoksi. Seksi on tarkoittettu mihen ja naisen välille avioliittoon. Mieti vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rva38
Rva38 puhuu asiaa:
Se on juuri noin, meillä kaikilla on omat mieltymyksemme ja seksuaalisuutemme muuttuu ja kehittyy vuosien myötä, ehkä taantuukin välillä. Koska toisen pään sisään ei pääse, ei pidä olettaa vaan kysyä. Minunkin kotini oli uskonnollinen ja menin 40 ensimmäistä vuotta kiltisti niin kuin uskon veljet ja sisaret minua opastivat ja salakavalasti myös painostivat. Minulla oli ihan mukava mies ja meillä kaksi jälkeläistä. Seksi oli vain lapsen tekoa varten. Sitten havahduin kuin unesta , rakastuin naiseen, sain elämäni ensimmäisen orgasmin hänen kanssaan ja aloin löytää myös muilla tasoilla itseäni. Nyt olen 53, asumme maalla, voimme hyvin. Se vain on surullista, että ex-mieheni on uskossaan puhunut ja mustamaallannut minua niin tehokaasti, että käytännössä minulla ei ole kontaktia aikuisiin lapsiini. "surullinen tapaus, sellaista on vapaus" En silti koskaan ikinä palaisi vanhaan ahdasmieliseen lahkoon, elämä on tässä ja nyt ja ainakin toisinaan on se on yhtä juhlaa
Hyvin samantapainen on oma tarinani. Ymmärsin tai hyväksyin bi- seksuaalisuuteni vasta aikuisiällä. Aivan sama mitä minusta ajattelevat ja minkälaisilla helvetin liekeillä pelottelevat. Raukat. Pelkurit. Olen vihdoin vapaa ja nautin elämäni joka hetkestä kumppanini kanssa. Onneksi myös aikuiset lapseni ovat hyväksynteet seksuaalisuuteni ja kumppanini. Ex- mieheni jatkaa lahkon kanssa. Jatkakoon. Ei haittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naisen halu olisi hyväsyttävää niin saisi miehetkin useammin. Nythän saamattomien miesten tilanne on aika lohduton ja thai- hieromot ja prostituutio kasvaa kasvamistaanKasvoin uskonnollisessa ja ahdasmielisessä kodissa, löysin kiltin miehen, perustimme perheen, saimme kolme lasta, rakensimme talon, teimme uran, kirkossa kävimme ensin lähinnä vanhempieni mieliksi ja vähitellen meistä tuli tapauskovaisia. Lapset lähti maailmalle ja löysivät sijansa. Nyt olen kohta 50 v ja tajuan, että koko seksielämäni on ollut yhtä hissuttelua ja hiplausta. Kotona seksiä on, mutta se tapahtuu kaksi kertaa kuussa saunan jälkeen pimeässä huoneessa peiton alla. Oikeasti! Minä haluan panna, naida, nussia, olla haluttu vielä kun on virtaa, mutta mistä löytää esim. vastaavassa tilanteessa oleva ukkomies? Liittoani en halua hajoittaa, enkä miestäni loukata.
Ei ole varmaan vaikeaa löytää samanlaisessa tilanteessa olevaa ukkomiestä? Mutta miten järjestää tapaamiset, miten elää salailun kanssa, miten välttää kiinni jääminen ja sosiaalisen verkoston tuomio?
Entä jos ei pysy seksinä, vaan rakastut? Hyvään seksiin kuuluu kuitenkin tunteet. Oletko valmis vaarantamaan avioliittosi syntisten mielihalujesi vuoksi. Seksi on tarkoittettu mihen ja naisen välille avioliittoon. Mieti vielä.
Jep, jep ja raamatulla päähän tai haarhoihin tässä tapauksessa. "Seksi on tarkoittettu mihen ja naisen välille avioliittoon" Mikä tuo mihes on, joku perverssi suuntautuminen varmaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rva38Rva38 puhuu asiaa:
Se on juuri noin, meillä kaikilla on omat mieltymyksemme ja seksuaalisuutemme muuttuu ja kehittyy vuosien myötä, ehkä taantuukin välillä. Koska toisen pään sisään ei pääse, ei pidä olettaa vaan kysyä. Minunkin kotini oli uskonnollinen ja menin 40 ensimmäistä vuotta kiltisti niin kuin uskon veljet ja sisaret minua opastivat ja salakavalasti myös painostivat. Minulla oli ihan mukava mies ja meillä kaksi jälkeläistä. Seksi oli vain lapsen tekoa varten. Sitten havahduin kuin unesta , rakastuin naiseen, sain elämäni ensimmäisen orgasmin hänen kanssaan ja aloin löytää myös muilla tasoilla itseäni. Nyt olen 53, asumme maalla, voimme hyvin. Se vain on surullista, että ex-mieheni on uskossaan puhunut ja mustamaallannut minua niin tehokaasti, että käytännössä minulla ei ole kontaktia aikuisiin lapsiini. "surullinen tapaus, sellaista on vapaus" En silti koskaan ikinä palaisi vanhaan ahdasmieliseen lahkoon, elämä on tässä ja nyt ja ainakin toisinaan on se on yhtä juhlaaHyvin samantapainen on oma tarinani. Ymmärsin tai hyväksyin bi- seksuaalisuuteni vasta aikuisiällä. Aivan sama mitä minusta ajattelevat ja minkälaisilla helvetin liekeillä pelottelevat. Raukat. Pelkurit. Olen vihdoin vapaa ja nautin elämäni joka hetkestä kumppanini kanssa. Onneksi myös aikuiset lapseni ovat hyväksynteet seksuaalisuuteni ja kumppanini. Ex- mieheni jatkaa lahkon kanssa. Jatkakoon. Ei haittaa
Sateenkaariväellä ne hankalimmat paikat on näiden lahkojen kanssa. Meillä oli taloyhtiössä yksi jeesus perhe, peheen isä kyttäsi meitä nuoria poikia, kaikki mitä teimme oli kiellettyä. Kävi myös julistamassa jumalan sanaa taloyhtiön kerhotilassa ja pölli tilasta kaikki isojen poikien pornolehdet. Kun peheen poika tuli kaapista, niin isä kielsi poikansa ja laittoi oman poikansa ulos. Poika oli meidän jengin mielestä ihan ok kaveri, pelasi samassa joukkueessa jalkapalloa. Me hyväksyimme suuntautumisen, mutta oma isä ei!! Tämä tapahtui siis 1980 luvulla! Kun olin jo muuttanut kotoa pois niin kuulin, että oli jäänyt kiinni kun runkkasi kuivaushuoneessa jonkun pikkareihin. Että sellainen veijari, täysi mulkku!
Vierailija kirjoitti:
Mulla nuoruudesta karmiva kokemus, ei ehkä ihan uskonnollinen, mutta läheltä, ehkä puritaaninen.
Jäin seksistä "kiinni" olinko 15 , kun poikakaveripainosti ja vonkasi. mp ei me oltu yhdynnässä. mutta isä hakkasi niinettä pyörryin.Äiti huusi vaan, älä tapa sitä.
Siinä oli seksuaalikasvatusta nuorelle tytölle.
Ihmeja kumma, että olen kovin seksuaalinen, oikein todella, haluan lähes alati,vaikka olen jo ihan keski-ikäinen nainen jonka 2 lastakin jo aivan aikuisia.
Vaikeasano mitä tuo karmeahäpeä ja paska toi elämääni,en tiedä. Isä oli muutenkin despootti vaikka arvostettu ja ihan presidentin "nostama" mies.
Selasta kasvatusta.
Omat yritetty seksi myönteisesti antaa kasvaa. Molemmat 30 veetä jo,eikä ole heillä lapsia.. Elämä on.
vaisellai vaa. ihan Kunnon lapsuusajan traumalta tuo vaikuttaa. joka vielä 'levinnyt tuleviin sukupolviin'.
itse tunnen muutaman ihmisen jota lapsuudessa koettu trauma. asia ei jättänyt ei parantunut ei tullut normaalia ihmistä koskaan vei hautaansakin tuon kaiken. niin raskaita ihmisiä niin vaikeita ymmärtää ja koittaa elää hetkeekään heidän kivussaan.
en suosittele kellee. ihminen on niin vaikean monimutkainen olento niin hyvässä kuin siinä toisessa. pahassa suorastaan 'helvetillisennero jumalahelvetistä saatanastasyntynyt' oikea hirviö..
Erittäin hyvin tiivistetty. Meille on vuosikausia syötetty mielikuvaa, että naisen seksuaalisuus ei ole mitenkään merkittävää. Tehdään vain lapset ja sen jälkeen kiltisti aviomiehen panopuuna. Ei kiitos.
Minulla on oma tahto ja oma halu, tähän tätiin yhtyy vain itse valittu hyvä kalu:)
Jatkan tätä pohdintaa... Eihän yksikään uskonto sinällään ole paha, nehän kaikki pyrkivät hyvään. Mutta kuinka paljon onkaan uskonnon kautta saatua valtaa valjastettu sotaan, oman edun tavoitteluun ja muuhun epäinhimilliseen. Minä seurustelin kaksi vuotta erään uskonlahkon vaikutuspiirissä kasvaneen miehen kanssa. Häntä kuvasi adjektiivit ujo, kohtelias ja luotettava. Sängyssä kuin koko ajan säikähtänyt. Ei uskaltanut koskea, suuteleminenkin oli yhtä hapuilua. Kalu kyllä seisoi komeasti ja pienestäkin ärsykkeestä, mutta ei tiennyt mitä sillä tehdä, usein tuli ennen aikojaan ja minä hoidin itseni usein sen jälkeen kun hän nukahti. Puolen vuoden jälkeen tuskastuin, että yksinkertaisesti vain päätin aloittaa puhumisen. Oli aluksi vaikeaa sekä minulle, että hänelle. Oli todella hienovaraista ensin, mutta en antanut periksi. Pidin hänestä paljon. Vähitellen selvisi, että hänelle oli opetettu, että seksi on vain ja ainoastaan lisääntymistä varten ja jos harrastaa seksiä vain nauttiakseen niin se on syntiä ja jumala rankaisee...Kahden vuoden aikana hänen seksuaalisuutensa kehittyi suuntaan, jossa hän halusi olla täysin alistuva, en oikein löytänyt taas itsestäni tätä dominoivaa puolta vaikka yritin. Lopulta suhteemme vain kuivui kasaan ja loppui jotenkin omaan mahdottomuuteensa. Toisinaan mietin häntä vieläkin ja tunnen jonkilaista surun sekaista vihaa siitä mitä uskonlahko on hänelle tehnyt, olen myös miettinyt olsiko mahdollista, että hän olisikin todellisuudessa homo, mutta ei vain kykene myöntämään asiaa, koska se olisi pahinta mitä ao. lahkon ja vanhempiensa edessä voisi tulla näkyväksi. Yritin kertoa hänelle mikä minusta tuntuisi hyvältä. Koske tänne, hiero täältä. Hän koski pillua kaksi kertaa kun ohjasin omalla kädelläni hänen kätensä sinne. Sen sijaan tykkäsi jos istuin hänen naamansa päällä (se oli ainoa tapa jolla minä sain:) Piti myös jos otin suihin. Sisään ei tullu oikeastaan koskaan, vaan laukesi yleensä käsiin tai reisille. Jotenkin kaikki tämä sai miettimään mikä hänen oikea suuntautuminen olikaan. Oli miten oli, toivon hänelle kaikkea hyvää ja että hän jaksaisi jatkaa itsensä ja oman seksuaalisuutensa rohkeaa etsimistä,