Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavoin äitisi on puuttunut elämääsi vielä aikuisenakin?

Vierailija
16.04.2022 |

Kerro ihan vaikka yksikin pieni esimerkki, tai voit myös halutessasi kertoa kaikki puuttumiset, jos siltä tuntuu.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli tarkoitin siis, että äitini mielestä en saisi kertoa somessa edes yleisesti meidän perheemme asioista. En ole koskaan tietenkään paljastanut lapsistani mitään heidän yksityisiä asioita, mutta vaikkapa ihan tavallinenkin koko perhettämme koskeva iloinen uutinen somessa voi olla äidille kauhistus. Esimerkiksi uuden kodin hankkimisesta kertominen julkisesti sosiaalisessa mediassa voi äidin mielestä olla huono juttu, ja hän heti tuskailee että mitähän hänen tuttavapiirinsä nyt taas tästäkin ajattelee. Hänen mielestään kenenkään ulkopuolisen ei kuuluisi tietää millaisessa kodissa hänen lapset ja lapsenlapset asuu. Olen yrittänyt selittää äidille, että nykyään on aivan normaalia kertoa omasta elämästä somessa, jos niin haluaa, vaikka kaikki eivät niin teekään, mutta hän elää silti omassa pienessä synkässä maailmassaan, jossa kaikki asiat pitäisi salata ulkopuolisilta, eli lähinnä tietenkin ihmisiltä, jotka tuntevat hänet, jotta hän ei vain joutuisi jouruilun uhriksi.

Vierailija
22/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juuri puutu, ainoastaan koronarokotuksiin patisti.

Olet onnekas!

Jollain tavalla joo, asioilla on puolensa. Äitini on hyvin pärjääväisyyttä korostava. Jos pyytää apua, niin tunnen välillä siitä syyllisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli tarkoitin siis, että äitini mielestä en saisi kertoa somessa edes yleisesti meidän perheemme asioista. En ole koskaan tietenkään paljastanut lapsistani mitään heidän yksityisiä asioita, mutta vaikkapa ihan tavallinenkin koko perhettämme koskeva iloinen uutinen somessa voi olla äidille kauhistus. Esimerkiksi uuden kodin hankkimisesta kertominen julkisesti sosiaalisessa mediassa voi äidin mielestä olla huono juttu, ja hän heti tuskailee että mitähän hänen tuttavapiirinsä nyt taas tästäkin ajattelee. Hänen mielestään kenenkään ulkopuolisen ei kuuluisi tietää millaisessa kodissa hänen lapset ja lapsenlapset asuu. Olen yrittänyt selittää äidille, että nykyään on aivan normaalia kertoa omasta elämästä somessa, jos niin haluaa, vaikka kaikki eivät niin teekään, mutta hän elää silti omassa pienessä synkässä maailmassaan, jossa kaikki asiat pitäisi salata ulkopuolisilta, eli lähinnä tietenkin ihmisiltä, jotka tuntevat hänet, jotta hän ei vain joutuisi jouruilun uhriksi.

Tämä oli siis vastaus alla olevalle kommentoijalle :D

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin mielestä en saisi avoimesti kertoa somessa omista ja lasteni asioista, koska hänen tutut voivat saada tietää yksityisiä perheasioita ja sitten hän joutuu jouruilun kohteeksi.

Olen äitisi kanssa ihan samaa mieltä siitä, ettei ole ok kertoa lasten asioista somessa. Lapsillasi on oikeus yksityisyyteen!

Vierailija
24/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muita kenen äiti on isoäidin roolissa puuttunut lastenlastensa kasvatukseen?

Tästä voisi ehkä ennemmin kysyä että onko joku jonka äiti EI isoäidin roolissa ole puuttunut lastenlastensa kasvatukseen.

😂😂

Kerrotteko esimerkkejä, millä tavoilla isoäidit puuttuvat lastenlastensa kasvatukseen?

Vierailija
25/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Jotain sillä oli mun huvipuistotöitä vastaan aluksi 😅

Ymmärsi varmaan, että voit istuttaa hänet maailmanpyörään, pysäyttää laitteen sopivassa kohdassa ja jättää rouva istumaan sinne ylös koko illaksi.

Vierailija
26/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko muuten että Ilta-Sanomat tekee tästä juttua, sinne voi lähettää omia kokemuksia julkaistavaksi lehdessä.

27/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsi varmaan, että voit istuttaa hänet maailmanpyörään, pysäyttää laitteen sopivassa kohdassa ja jättää rouva istumaan sinne ylös koko illaksi.

Ensin pitäis saada se sinne huvipuistoon 😄 Todellinen syy tais olla se, että muutin töiden takia toiselle paikkakunnalle. Vieläkin välillä kyselee, että enkö muuttaisi takaisin.

Vierailija
28/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasitteko muuten että Ilta-Sanomat tekee tästä juttua, sinne voi lähettää omia kokemuksia julkaistavaksi lehdessä.

Eli joko ap on varastanut idean sieltä tai sitten hän on jutun toimittaja. Meni maku.

Vierailija
29/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muita kenen äiti on isoäidin roolissa puuttunut lastenlastensa kasvatukseen?

Tästä voisi ehkä ennemmin kysyä että onko joku jonka äiti EI isoäidin roolissa ole puuttunut lastenlastensa kasvatukseen.

😂😂

Kerrotteko esimerkkejä, millä tavoilla isoäidit puuttuvat lastenlastensa kasvatukseen?

Olen lukenut palstalta, että kun lapset ovat olleet isoäidin luona, heiltä on leikattu tukka kysymättä lupaa etukäteen.

Vierailija
30/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂

Olen lukenut palstalta, että kun lapset ovat olleet isoäidin luona, heiltä on leikattu tukka kysymättä lupaa etukäteen.

Oho, julmaa!

Vierailija
31/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli joko ap on varastanut idean sieltä tai sitten hän on jutun toimittaja. Meni maku.

Ap tässä. En ole jutun toimittaja, outoa edes epäillä sellaista, koska kyllä toimittaja saa lukijatarinoita muutenkin kuin palstalta kalastelemalla. Enkä myöskään ole tietoisesti varastanut ideaa mistään, mutta nyt kun joku tämän asian mainitsi, niin näin tosiaan tuon otsikon IS:ssä ja siitä se taisi jäädä mieleeni kytemään.

Vierailija
32/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂

On. Minä. Minulla on kaksi lasta ja vähemmän  ei voisi olla lapsenlapsistaan kiinnostunut kuin minun ns. "äitini". Olin itse ei-toivottu ja sen sain kuulla ihan alusta asti. Minun asioihini ei puuttunut, ei edes niihin joihin olisi pitänyt puuttua, huolenpito yms. Olen kyllä ihan itse itseni kasvattanut ja huolta pitänyt, siksi minusta kasvoi jo varhain hyvin itsenäinen ja omillani pärjäävä.

Kahden lapsen yh:a olisi ollut mukava jos olisi ollut mummo joka olisi ollut edes hieman mukana lasten  kasvussa ja heistä välitttänyt. Ei ollut eivätkä lapseni oppineet koskaan hänestä välittämään. Vieras ihminen oli ja on. Ja niin se parasta on ollut.  Pois elämästämme ollut jo vuosia. 

Olen joskus miettinyt miten olen ilman äidin mallia oppinut kasvattamaan lapseni niin fiksuiksi ja hienoiksi varhaisaikuisiksi kun he ovat. Ehkä siten että tein kaiken päin vastoin kun omalla kohdallani tehtiin. Paljon ehdotonta rakkautta, terveet rajat. 

Vierailija
33/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂

Päivähoitopäätöksiin sekä minimikro- että makrotasolla, kouluvalintoihin, siihen että on sairauskuluvakuutukset, VAATTEISIIN, huonejakoon, huoneiden sisustuksiin, RUOKAVALIOON, kaverisuhteisiin, sisarussuhteisiin, lasten kasvuun, sairasteluun, allergioihin, astman hoitoon, siihen että lapsia ei saisi kieltää mistään ikinä koskaan…

Soitellut neuvolaan, varannut lääkäriaikoja, punninnut salaa, soitellut rehtorille…

Aivan kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan ja siksi välit on poikki.

Vierailija
34/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juuri puutu, ainoastaan koronarokotuksiin patisti.

Sori, se oli vaan kaikkien parhaaksi...

Vierailija
35/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä on kuvailtu se huonon äitiyden toinen ääripää.

Vierailija
36/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellä on kuvailtu se huonon äitiyden toinen ääripää.

Siis tuo välinpitämätön äiti/isoäiti, joka ei ole ollenkaan kiinnostunut omista lapsista tai lapsenlapsista.

Vierailija
37/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂

Päivähoitopäätöksiin sekä minimikro- että makrotasolla, kouluvalintoihin, siihen että on sairauskuluvakuutukset, VAATTEISIIN, huonejakoon, huoneiden sisustuksiin, RUOKAVALIOON, kaverisuhteisiin, sisarussuhteisiin, lasten kasvuun, sairasteluun, allergioihin, astman hoitoon, siihen että lapsia ei saisi kieltää mistään ikinä koskaan…

Soitellut neuvolaan, varannut lääkäriaikoja, punninnut salaa, soitellut rehtorille…

Saako kysyä, että miten välien katkaisu onnistui? Olen ymmärtänyt, että se on yleensä näiden henkilöiden kohdalla äärimmäisen vaikeaa.

Vierailija
38/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin pitäis saada se sinne huvipuistoon 😄 Todellinen syy tais olla se, että muutin töiden takia toiselle paikkakunnalle. Vieläkin välillä kyselee, että enkö muuttaisi takaisin.

Vaikuttaa ihan sopuisalta suhteelta :)

Saahan sitä vähän kaivata puolin jos toisinkin. Pieni välimatka estää sekaantumisen toisen asioihin, jos on sellaista taipumusta :D

Vierailija
39/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂

Saako kysyä, että miten välien katkaisu onnistui? Olen ymmärtänyt, että se on yleensä näiden henkilöiden kohdalla äärimmäisen vaikeaa.

Kolme vuoden laajennettua lähestymiskieltoa, myös lapsille, puhelimissa estot.

Poliisit paikalle kun yritti edelleen tunkea kotiimme.

Edelleen yrittää sukulaisten kautta sekaantua ja jauhaa asioitamme selän takana.

Vierailija
40/48 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikin sellaisin tavoin joka on vaikeuttanut elämääni ja perheeni elämää ja jättänyt kaiken mistä olisi ollut apua, tekemättä.

Kun olisin tarvinnut apua, ” sairastuu” välittömästi. On muutenkin sellainen ihminen joka poimii elämässä rusinat pullasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi