--<--@ENSKATTARET VIIKONLOPUN ALKUUN@-->--
Kommentit (31)
Sillon kun mulla oli kaikista kamalin pahoinvointi, mulla autto kun söi appelsiinimehujäitä. Niillä saa ainaki verensokeria vähän kohoamaan ettei heitä päästä niin paljon. Mulla oli sillon kamalaa kun ei edes tehny mieli syödä mitään kun kaikki vaan eto. Mulla on vieläki mehujäitä pakastimessa jos joskus ei oo kerenny syömään niin saattaa tulla vähä huono olo. Toivottavasti olosi paranee pian ja tosta olis edes jotain apua.
Nyt täytyy lähtee ostoksille ja kaverin kanssa kahville. Hyvää vklopun alkua kaikille jos en enää tänään kerkee koneelle.
T: Hermione ja poju rv 23+1
nyt tulee tyttöjä maailmaan oikein urakalla.
Miamikille kiitokset synnytyskertomuksesta, teillä kaikki kävi aika " helposti" .
Mulla on ollut kärsimysten aamu, ensin kävin hammaslääkärissä poistattamassa hammaskiveä, ientulehdusta oli tullut ja nyt on suu ihan tolkuttoman kipeä.
Hammaslääkäristä menin sitten suoraan labraan ja käsivarressa on nyt sitten mustelma taitamattoman verikokeenottajan takia.
Verikokeista menin suoraan sairaanhoitajan vastaanotolle jossa hän opetti miten piikitys tehdään, se ei onneksi kuin vähän kirvistänyt, mutta pelotti aivan tolkuttomasti ja mä olen varma että mulle jää karmeat traumat tästä piikityksestä vaikka se onkin sekä mun että vauvan parhaaksi.
Onneksi viikonloppu on tulossa ja pääsee Lahteen katselemaan lihaksikkaita miehiä ja ei niin lihaksikkaita kilpasiskoja lavalla.
Yksi todella hyvä ystävä pääsi karsinnoista SM-kisoihin ja pakkohan se on mennä kannustamaan ja tsekkaamaan tulevien vuosien omat haastajat ja heidän kunto.
toivottelen oikein mukavaa viikonloppua kaikille, tuskin taaskaan ehdin nettiin viikonloppuna.
AA ja neiti huomenna tasan 30 :D
[color=104E8B] Plääh, onpas vähän tylsää. Ulkona liian harmaata, eikä ole oikein mitään järkevää tekemistäkään *valivali*...tai no pitäisi kyllä siivota ja tehdä kouluhommia, mutta ei nyt oikein tällä hetkellä inspaa yhtään! [/color]
[color=BF3EFF] Suurensuuret onnittelut MiaMikille ja Karssulille vauveleista:)! Ihana juttu! [/color]
[color=104E8B] Söpöjä kuvia oli Niameyn Aino-vauvasta! :) [/color]
[color=BF3EFF] Meriheppaliini kyselit tuosta homejuustosta. Jotkut sanovat, että sitä (pastöroitua) voi syödä ihan kuumentamattakin ja jotkut sanovat, että myös pastöroitu pitäisi kuumentaa. Tässä linkki KaksPlussan keskusteluun noista juustoasioista...aikamoista riitaa ja eripuraa aiheuttavat nämä syömisasiat ja -kiellot! http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?cm=forums&mode=viewtopic&fid=3&tid=5… [/color]
[color=104E8B] Amyn synnytysvalmennus ja etenkin siellä katsottu video kuulosti aikas karmivalta! Eikö olisi " hieman" tarkoituksenmukaisempaa katsella valmennuksessa videoita, jotka on tehty tässä ihan lähivuosina...hih...80-luvun videomateriaali kyllä varmasti on aivan omaa luokkaansa;) [/color]
[color=BF3EFF] Enkelikellolle *jaksuhalaus* pahan olon voittamiseksi! Itselläni pahaan oloon on auttanut jonkin verran mm. mandariinit/appelisiinit, rusinat, jääpalat, tomaatit sekä juuri nuo Hermionen mainitsemat mehujäät. Kaikki raikas ja kylmä usein helpottavat oloa. [/color]
[color=104E8B] Oma napa: Masu se vaan kasvaa! Tuntuu, että mun maha on ihan tosi iso, eikä sitä oikein voi enää millään vaatteillakaan peitellä! Noh, kiva kun kasvaa, mutta toivottavasti ei nyt ihan hulluksi palloksi paisuisi:)! Huonoa oloa ei ole taas vaihteeksi ollut useampaan päivään, jee! Jotain pientä jomotusta olen tuntenut (etenkin iltaisin) masun, lähinnä alavatsan alueella aina välillä...kuuluukohan asiaan? Johtuukohan pieni jomotus esim. kohdun kasvamisesta ja nousemisesta ylöspäin? Liikkeitä en ole vielä tuntenut. [/color]
[color=BF3EFF] Huomenna olisikin sitten vuorossa miehen suvun " sukuilta" , johon kokoontuu siis paljon sukulaisia yhteen syömään hyvin, saunomaan, pelailemaan ja jutustelemaan. Ihan kivaa, kun tällaisia suvun illanviettoja jaksetaan järjestää:)! [/color]
[color=104E8B] Mukavaa viikonloppua jokaiselle! [/color]
[color=BF3EFF] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksuliini, rv 16+4 ~ ♥ ~ [/color]
Kiitoksia noista juustovinkeistä! Tuo Viipulin laittama keskustelulinkki oli tosiaan aika kuumaksi mennyt ;) Kaikesta sitä riitaa saadaankin aikaan! Mutta kiva kuulla, että se kielto ei ehkä kumminkaan ihan ehdoton olisi, ja pastöroidustahan nuo minun lempparit kyllä on kaikki tehty.¿ Homejuustot on niiiin hyviä!
Enkelikello: Vältettävien ruokien listalla on ainakin maksa kaikissa muodoissa ja hauki muistaakseni kaloista. Ja lakritsia/salmiakkia ei pitäisi syödä mitään isoja määriä (mitä sekin sitten tarkoittaa¿?)
Poppis, hyvin keksitty tuo syöminen! ;) Ja joo, ei kai sitä venettä kovin kauaa enää kannata liottaa. Kylmähän siellä rupeaa tulemaan.
Mut nyt rupean kyllä jo sinne viikonlopun viettoon yrittämään!
T: Heppa rv 6+6 yhä vaan
Miten taas voi olla perjantai, kun mun mielestä just oli?! Viikot menee kauheen nopeesti!
Niameyn tytteli oli kyllä suloinen hymytyttö! Kyllä tommosta kelpaa katella ja esitellä muillekin ;))
Enkelikello kyseli lyhenteistä, sf-mitoista ja muista. Taitaa olla nuo kaikki lyhennykset suoraan neuvolakortista, mistä täällä aina luetelleen litaniaa ;) Sf-mitta tarkoittaa kohdunpohjan korkeutta, eli suomeks sanottuna kertoo jotain mahan koosta suunnilleen puolivälistä alkaen, kun sitä neuvolassa mitataan :) Kyllä sä vielä ehdit omaksua tän omituisen " slangin" mitä täällä käytetään :))
Mä kävin taas aamulla äitipolilla, ja tilanne jatkuu kutakuinkin ennallaan, eli Ahaa voi ihan hyvin, mutta itellä uhkana toksemia :( Verenpaine edelleen koholla, 143/99 ja toisella mittauksella 139/90 ja valkuaistakin pissassa yhden tai kahden plussan verran :( (kätilö ei osannu päättää, kun oli siinä rajoilla) Pääsin nyt kumminkin vielä kotiin, seuraava käynti on maanantaina, jos vointi ei sitä ennen huonone... Eli uhkana on joutua jäämään osastolle :( Ei kivaa... Sais Ahaa vielä pari viikkoa kasvaa rauhassa. Ja nyt taas kun pitää " kytätä" omaa oloa, on koko ajan sellanen tunne että " särkeeköhän mulla nyt pää vai ei..." ärsyttävää! Onneks Ahaa kumminkin liikkuu ihan kivasti.
Mä en kyllä tiedä mitä teen, jos jossain vaiheessa ens viikolla joudun sinne osastolle jäämään... Sairaammaksi sitä siellä tulee, eikä sinne oikeen voi edes ottaa omaa kannettavaa mukaan, että sais ajan kulumaan paremmin :( Menis nyt pari viikkoa, niin sit sais vaikka käynnistää jo synnytyksen ja pääsisi näistä ongelmista :/ Täytyy yrittää vaan lepäillä kotona, ettei oireet pahentuis ainakaan. Ois vaan vielä vaikka mitä tekemistä, kun piti ehtiä ennen Ahaan tulemista :(
Sorry taas tää omanapainen viesti, koitan palata vaikka myöhemmin paremmalla fiiliksellä... Jos ei sit iske kova päänsärky että pitää mennä päivystykseen ja sit kyllä joutuu osastolle ainakin :(
t. Ope ja Ahaa rv 37+4
Vielä täytyy tuohon juusto/ muu ruoka -keskusteluun tuoda tää linkki, missä mun mielestä on aika hyvin sanottu asiat mitä pitäis välttää ja vielä että miksi niin. Toivottavasti toimii! http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;… Ite oon melko lailla yrittänyt tuota noudattaa, mutta minkäs teet, jos joskus menee pussi lakuja tms.... ;o)
Essi, vielä ennättää teidän vaavi hyppiä ihan mille käyrälle vaan, eli turha huolehtia tuossa vaiheessa! Ja tosiaan, kyllä ne liikkeet on aina ihania ja helpottavaa tunnettavaa - tietäähän ainakin, että tyypillä on asiat mallillaan, kun jaksaa jumpata. =)
Osse, kannattaisikohan sun kanssa kokeilla tuota lymfaa, josko se auttais sua pääsemään enimmistä turvotuksista? Alkaa meinaan omat tuntua aika pieniltä verrattuna noihin sun lukemiin. Ootko kokeillut ananasta ja mansikoita? ne ainakin on herkkua, minkä pitäis auttaa.
Enkelikello, mulla ei ole ollut tuollaista oksenteluvaivaa, mutta olen kuullut, että esim. hapankorput ja mantelit auttais hyvin huonoon oloon. kannattanee kokeilla!
Heini, sulla on oikea asenne saikkuun: mitäs muuta sitä tarttiskaan kuin unta ja syötävää... =) Harmi vaan, ettet saa pitää miestä seuranasi!
AA:lla on ollut karmee päivä. Huh! Mutta onpas vaan ohi nuokin inhottavuudet. Ja ihan varmasti sä totut siihen piikittelyyn, vaikka aluks tuntuu varmaan tooosi inhottavalta. Se on kyllä kurjaa, että jotkut hoitajat ei saa otettua verikokeita ilman, että koko käsi ois mustana. Siitä ei jää hyviä muistoja. Otapa sitten Lahteen mukaan kaarimalja tai ainakin ruokalappu, ettei kuola likaa paitaa, kun niitä könsikkäitä tiirailet! ;o)
Viipulille mukavaa sukuiltaa! Kuullostaa tosi hauskalta!
Koitahan sinä ope huilailla kunnolla viikonloppuna niin, ettei tarttis osastolle jäädä ensi viikolla! Siellä tosiaan tulee pitkän päälle vaan sairaammaks, kun aika ei kulu eikä pääse olemaan " normaalisti" . Jaksuja!
Eipäs tässä taas kummempia tällä kertaa. Palailen taas jossain sopivassa rakosessa...
-Amy-
kaupungilta juuri palasin. ja hammaslääkäristä samalla:P
kukas kolmesta a:sta (amy, ainoaurona ja auror@79) silloin tampereen treffeillä hankki henkalta ne henkkamaukan vaaleet lappuhaalarit joissa pupun ja porkkanan kuvan? vai muistanko nyt ihan väärin, kuin muistelin jonkun niitä esitelleen? mä meinaan hankin tänään ne kanssa, kokoo 56, niinkuin vierashousuiksi. ja pari bodya ja kolme paria pikkupikku sukkia ja pari pipoo. mies tuskaili noita sukkia, hällä kuulemma tärisee kädetkin jo sen verran ettei ikinä tuu tuollaisia sukkia kenenkään jalkaan saamaan, eli olivat niitä pienimpiä sukkia. nyt mulla on sit viralliset ensikko-lappuhaalarit (jos muistan oikein), virallinen kevättoive nalle-haalari ja virallinen tammenterhojen kappahl siili-haalari:)
niameylla oli kyllä ihania kuvia esitteillä, ja nimikin on nätti:)
auror@79: mulla taisi viikon 20 tienoilla olla sf 20 cm, mut likellä yläkäyriä oon mennytkin. eilen oli 27cm. liikkeitä aloin mielestäni tunteen kanssa joskus viikon 20 paikkeilla. nyt niitä ei voi enää olla huomaamatta, varsinkaan klo 3.30-5.00 yöllä kun yrittää nukkua (lue:ei-niin-hyvin-nukuttu-yö-takana):P
vanilja: täällä nokialla on kanssa vain yksi ultra. ois kai saanut valita et meneekö kunnalla np- vai rakenneultraan, mut lääkäri kyllä kehotti käymään np-ultrassa, koska laitteet ei ihan huippuja. eli rakenneultrassa käytiin sitten yksityisellä.
meriheppa: mä olen ainakin surutta homejuustoa syönyt, mutta lähinnä kuumennettuna. tosin joskus on kyllä pakko ollut maistaa ihan suoraan kaapista, on niin hyvää. ja kavereiden vauva ainakin ihan normaali (tai niin normaali kun hänen vanhemmilta voi tulla...vitsi!)vaikka äitinsä söi homejuustoa koko odotusajan. mä suorastaan odotan että pääsen taas joskus nauttimaan juustoja ja viiniä...
osse: mä ajoin viime viikolla yhden talitintin ulos veljen luona. oli tullut sisälle sinä aikana kun oltiin mun äitin ja veljen tytön kaa ulkona (veli ja sen vaimo töissä). pikku hiljaa sain linnun ajettuu takkahuoneeseen ja sieltä ovesta ulos. tais lintu olla vielä enemmän hädissään kun me:( veljen vaimo ois kuulema ottanut samassa tilanteessa muksun kainaloon, painellut vanhemmilleen tien toiselle puolelle ja oottanut kunnes mun veli palaa töistä ja ajaa linnun pihalle.
aa: hammaslääkäri-kohtalotoveri bd
ope: toivottavasti olo helpottaa, eikä tarvii vielä osastolle mennä. mut varmasti kun on käsketty omaa oloa seuraan niin koko ajan miettii et sattuukohan mua päähän, tuntuuko joku ny kummalliselta jne:(
hyvin näyttää makkara pysyvän poissa pinoista miehen kainalossa:)
siinäpä ne olennaisimmat.
ai niin, burdelle piti vielä sanomani että minunkin appiukko asuu hankasalmella, eli tuttu paikka.
tikru ja simppis 28 tasan
Olen pistänyt tässä merkille muutaman viikon aikana, että aina kun lauleskelen, niin poika alkaa potkia masussa. Potkiihan tuo muutenkin, mutta on nyt muutaman viikon ajan aloittanut aina myökkäämisen, kun olen alkanut laulamaan. Hassu epeli :) Se joko inhoaa yli kaiken mun laulua, tai voihan tuo olla musikaalinen, tiedä häntä. Mutta on mukavaa, kun huomaa oman lapsensa reagoivan joihinkin tiettyihin juttuihin, mitä tekee.
Aurora, elä sie noista kiloista vielä huoli! Kunpa itselläkin nousisi paino VAIN n.300g viikossa, mutta mun painonnousu oli viime neuvolakäynnille mennessä puolisen kiloa viikossa :/ Ja vielä jos oot joku pitkä ihminen, niin tuo alle 60kg on vähän.
Mitäs mitäs muuta.. Niamey oli käynyt moikkaamassa :) Sievä tytön tyllerö keikisteli kuvissa! :)
Kukas kärsi pahoinvoinnista...? Sanoisin, että pitää syödä juuri sitä, mistä ITSELLÄ lähtee huono olo pois. Pääasia kuitenkin, että SYÖ. Ja itsellä varmaan olisi toiminut tuo, että syö sängyssä, sillä se, että nousi ylös aamulla, teki jo pahan olon saati kun piti yrittää jotain aamupalaa vääntää :ppp Yökötti. Otat hapankorpun, näkkärin, jugurtin, hedelmän, suklaata, MITÄ VAAN, mitä saattaa syödä ja syöt sitä ennenkuin nouset pois sängystä. Toivotaan, että toimii!
Nyt pitää lähteä löhöämään sohvalle, vatsaa vihloo ja selkä kipeä, josko tuo lepäily auttaisi (pääsisi sitten ehkä jopa lenkille tänään!).
Han ja Rumpali 23+2
Karssulille ja koko perheelle onnittelut pienestä prinsessasta!!!
Viipero & Kaapo rv 35+4
poika tuli, synnytys oli tosi upea kokemus, 5 tuntia sairaalassa ennen ku poika oli maailmassa. nyt oon ihan sika väsyny tänää kotiuduttii, tuun kertoo myöhemmin lisää.
pakko oli viel kommentoida et munkin mies lähtee sunnuntai-aamuna reissuun viikoksi, työmatkalle Lontooseen. Kiva olla sairaslomalla toivottavasti mun liikuntakielto ei jatku..