--<--@ENSKATTARET VIIKONLOPUN ALKUUN@-->--
Kommentit (31)
Ezzielle ja koko perheelle onnittelut pikkumiehestä :)
Täällä meni ensimmäinen yö kotona tosi hyvin :) Tyttö nukahti klo 21 ja heräsi syömään 1-3 tunnin välein, kaikki syöttöjen välit nukuttiin ja aamulla herättiin klo 9.30 :) Onkohan tää aina tälläistä, onhan? ;)
Muutenkin tyttö on ollut koko päivän tyytyväinen. Aamupäivällä valvoi parisen tuntia ja melkein koko ajan vain tuijotti omassa sängyssään liikkuvaa mobilea.
Minäkin olen toipunut synnytyksestä ihmeen nopeasti. Vähän on vielä heikko olo, mutta tikitkään ei ole tänään enää tuntuneet missään. Painokin on melkein lähtölukemissa, 1,5 kiloa olisi lähtöpainoon. Mutta eiköhän tuokin tässä imettäessä poistu :) Vaunulenkkejä odotan jo innolla...
Huomenna pitäisi poistua ekan kerran kotoa sitten kotiutumisen. Ollaan menossa tytön serkun 2-vuotis synttäreille. Kerroinko jo että heille tuli sitten tasan 2 vuotta ikäeroa. Kyllä kätilöä huvitti synnytyssalissa kun klo 5 aamulla kysyin (epiduraalin ansiosta pystyin jo keskustelemaan), että vieläkö pystyy pitää jalat ristissä seuraavaan päivään että serkukset saisivat oman synkkäripäivät :) Kätilö vain totesi että olen 8 cm auki ja kyllä se tänään syntyy :)
MiaMik ja tyttö 5vrk (meinasin kirjoittaa rv ;))
Onnea hurjasti Ezzielle ja perheelle!!! Nämä synnytykset sen kuin lyhenee vain - ennättääköhän sitä itse edes sairaalaan... ;o)
Ja kateudesta viherrytään täällä noitten MiaMikin jäljelle jääneiden puolentoista kilon johdosta... ;o)
Tigger, tämä a oli se, joka ne lapparit osti - myös kyläilyreissuille. =)
Hyviä öitä! Saa nähdä ennätänkö huomenna ollenkaan pinoilemaan, kun miehen vanhemmat tulee kyläilemään. Käydään mun vanhemmilla syömässä ja näyttämässä miehen vanhemmille meidän tulevaa kotia. saadaan myös EkaVekaran ensisänky kotiin huomenna. Kivaa! Mutta siis näkymisiin!
-Amy-
Onnea MiaMik, Karssuli ja Ezzie!!!
Opelle bd bd ettei tule mitään pahempaa raskausmyrkytystä, yritä pystyä olemaan stressaamatta ihan hirveästi, tai nostaa verenpainetta entisestään... (Olipas taas hyvä neuvo, heh.)
Mä olen ihan puolikuollut, kun nukuin viime yönä vain kuutisen tuntia levotonta unta, ja tänään tein 10,5-tuntisen päivän sen EU-Intia -huippukokouksen tiimoilta Intian suurlähetystöllä. Kokousvieraat tulevat ripotellen ma-ke välillä, mutta riittäähän sitä työtä etukäteenkin. Huomenna pitää taas olla siellä jo 9.30, eli nukkumaan on mentävä ihan kohta. Tänä yönä uni ehkä maistuu vähän paremmin kuin viimeyönä, kun olen niin puhki. Onneksi työ ei ole fyysisesti rankkaa, päivät ovat vain pitkiä. Niin ja ensi viikolla pitää kuulemma varautua 13-tuntisiin päiviin. Ja meillä kun olisi tiistaina miehen kanssa 3-vuotiskihlapäivä... :/ No, ei auta.
Nyt kömmin sänkyyn.
Kandi & Muhku 28+1
voih, harmittaa kun en ole pystynyt seurailemaan kovin aktiivisesti ja osallistumaan keskusteluihin, mutta tervehdys kaikille pitkästä aikaa:)
Onnea hirmuisesti kaikille nyytin saaneille:) ja Niamey sun vauva kuvat on ihania ja kisu myös:) Poppikselle onnea tytön odotukseen :)! mulla on taas pää ihan tyhjä vaikka äsken mietin mitä kullekin kommentoin, höh?
ensimmäinen mahan kyselijä töissä ilmaantui tänään, totesi että ootkos raskaana kun sulle on ilmestynyt maha? perusteli vielä että kun oot aina niin hoikka ollut että kyllä tuon tarkkasilmäinen huomaa....oma vika tietysti kun käytän suht vartalon myötäsiä vaatteita, mulla tosin oli jakku lisäksi jonka olisi luullut hieman peittävän sivusuunnasta mutta jos joku katteleen sillä silmällä niin kaipa sen sit huomaa ja onhan se nyt erityisesti alkanut kasvaa oon itekkin pistänyt merkille että viikon sisään huomattavasti, rakenteeseen olisi vielä yli kaks viikkoo eikä millään malttaisi odottaa tietoa siitä onko kaikki hyvin ja kumpi sieltä tulee niin voisi enemmänkin ostella kaikkee ns " oikean" väristä vaatetta ja tarviketta ja isompiakin härveleitä;).
kaikille ihanille hyvää oloa ja vauvan oottelua, vaaleanpunaisia tai sinisiä unelmia ;)
nauku ja rv 17 lähti liikkeelle
Minä paraskin sanoja kun niin harvoin kirjotan :-S En nyt tienny et oliko tarkotus alottaa eri pino mut kirjottelen nyt kuitenki tähän jo olemassa olevaan...
Ai että osaa olla tuo Niameyn prinsessa suloinen, ja niin nauravainen että <3
Kelläs olis seuraava vuoronumero nyytinhakujonossa?!?
Minä käväisin lääkärineuvolassa tuossa viikolla.
Rv 36+3
Painonmuutos -200g (mitattiin eri vaa' alla joten johtunee siitä)
Rr 118/75
Hb:a ei otettu kun vasta viikko sitte otettiin...
Pissa puhdas
Sf 33 (noussu viikossa 2 cm! Tosin eri mittaaja...)
Viivin sykkeet 145-150
Tarjonta selkeä RT, Viivi laskeutunut selvästi ja kohdunkaula lyhentynyt 3 cm -> 2 cm ja kohdunsuu pehmennyt mutta kiinni (tosin taisi olla ruksi pehmeän kohdalla jo rv 30)
Tuossa rupesi tuo viimeinen mietityttämään, et onkohan tolla kohdunkaulan lyhenemisellä ym. mitään merkitystä siihen että jotain olisi lähiaikoina tapahtumassa? Kellään kokemusta? Lääkäri sanoi vain että ei nyt ainakaan tällä viikolla synny mutta siitä eteenpäin ei pysty sanomaan... Tosi selkeä kommentti... Arvioi Viivin kuitenkin keskikokoiseksi ja mun lantion säännölliseksi :-)
Ja sit valivali: tää flunssa ei tahdo ainakaan kokonaan helpottaa, joka toinen päivä tuntuu paremmalta ja joka toinen pahemmalta :-( Eilen taas yskitti ja illalla kuumeinen ja tukkoinen olo muttei kuitenkaan ollu mitään kuumetta. Sit taas tänään ei ainakaan tähän mennessä mitään hätää!?! Oon jo ruvennu miettii et kuvittelenko tän kaiken? Antibioottikuuri loppuu maanantaina joten johan tässä pitäs olla pöpön lähteny. Osa näistä oireista kuuluu varmaan tähän loppuraskauteen, kuten kova väsymys ja yleinen saamattomuus ja lievät kuvotukset sillon tällön. Koputan puuta, mut ei oo vähään aikaan ummettanukaan!
No mut nyt täytyy kyllä ryhdistäytyy ja pestä vaikka pyykkiä ja tiskata ja lähtee käymään ulkona ku on vähän sellanen töttöröö-olo tääl sisäl istumisesta. Pitkälle ei voi kuitenkaan mennä ku rupee pissattaa niin nopeesti :-D
Mukavaa viikonloppua ensikot!
JoJo + Viivi rv 36+5
eli tuo eka aloitus oli vahinko... liian nopeet sormet, tai liian väsynyt pää.
josko tätä kuitenkin jatkettaisiin jos vaikka ois helpompi löytää.
Kurkistus teidän masukkaiden joukkoon näin aamusta :)
Onnea kaikille uusille äideille!! Ihan oon tippunut kärryltä ketkä kaikki on jo jakautunut :) Aika tuntuu menevän niin nopeasti..
Täytyy sanoa että kannatti tuota meidän neitiä odottaakkin ihan loppuun asti.. On se niin ihana pakkaus :)
Kasvaa ja kehittyy aivan silmissä! Ei turhaan sanota että vauva aika menee nopeasti.. täytyy nauttia tästä ajasta " täysin" rinnoin ;)
Nimiäisiä vietetään 15pv. Nimi on kyllä jo virallisesti annettu ja mummoille kerrottukkin :)
Neidin nimi kokonaisuudessaan on Aino Maria Amanda!
Nimet tulee molempien meidän suvuista :)
Uusia kuvia neidistä on aika paljon.. ja tärähtäneestä mammasta ;)
http://www.flickr.com/photos/eskeli
Mutta nyt syöttö puuhiin.. rinnat räjähtää!!
Niamey ja Aino 1kk 3vk
Kiitos Niamey kuvista, suloinen tyttö teillä:) Mä en kyllä osaa laittaa tonne nettiin mitään kuvia, onko toi ihan helppoa ja ilmaista?
Aamulla oli neuvola. Kaikki oli ihan ok, tosin turvotusta oli vähän (+) ja pissa meni bakteeriviljelyyn. Ei ihme, sillä pari päivää on kirvellyt ja olen litkinyt vettä tosi paljon ja jo helpottanut pikkasen.
RR112/79
Paino 59,6kg, +325g/vko :(
Sf mitta 16cm.... 4vkoa sit oli 13cm. Paljonko teillä ollut näillä viikoilla?
Ja sydän siellä jyskytti hyvin, liikkeitä terkka ihmetteli ettei tunnu. Sanoi että pitäis jo alkaa tuntua vaikka istukka oiskin edessä. Eli pitänee alkaa iltaisin kuulostelemaan, josko siellä joku jo potkisi vähän:=)
Kiitos MiaMikille kertomuksesta!
Eipä kummempia näin aamutuimaan, palailen myöhemmin...
Aurora + poitsu 19+6
Mulla sf-mitta tismalleen samoilla viikoilla oli 19 (ruksi siinä käyrällä on yläkäyrän yläpuolella). Sun mitoilla merkintä sijoittunee sinne alakäyrän tuntumaan. Oletko tutkaillut merkkasiko terkkari sen sinne kortin käyrälle?
Mulla myöskin istukka edessä ja liikkeiden tuntuun sanoin silloin neuvolassa hyvin epävarman ehkän. Eli pari kertaa olin aiempina päivinä ollut ehkä tuntevinani jotain, mutten ollut ihan varma asiasta. Näin muutaman viikon aikana ne tuntemukset on sitten osoittautuneet oikeiksi ja nyt jo muljuu jonkinverran enemmän. Itse tunsin alkuun parhaiten nuo liikkeet ihan selällään makaamalla, moni taas sanoo, että kyljellään aistii parhaiten.
Nyt jo mieskin tuntee liikkeet vatsan päältä. Oli se aika hämillään maanantaina, kun kokeili. Ei meinannut millään uskoa, että vielä voisi tuntua ja epäili mun olevan vielä pulassa myöhemmin kun nyt jo potkii noin. Vaikkei se kyllä yhtään ilkeältä vielä tunnukaan, istukka taitaa pehmentää iskuja sopivasti :)
- Essi, rv 23+3
Ihanaa, perjantai!! Lähdetään viikonlopuksi veneilemään. Saa nähdä miten sujuu, kun ainakin autossa oon huomannut että paha olo iskee helposti. Toivottavasti en sentään joudu merisairaana laidan yli kyökkimään ihan koko aikaa =/
Isot isot onnittelyt MiaMikille ja Karssulille pikkuisista prinsessoista! Ja MiaMikille vielä kiitokset synnytyskertomuksesta. Oli kyllä nopeaa toimintaa, sekä ponnistus että kertomuksen kirjoittaminen meille! =D
Pikku-Millillä aika kamala anoppi! Onneksi meillä anoppi asuu aika kaukana. Puhelimessa jos liikaa neuvoo niin voi sitten laittaa luurin vaikka pöydälle. Höpötelköön sitten siellä ;)
Vanilja: Meillä ei myöskään tule kunnan puolesta kuin yksi ultra. Mulle tuo tuli kans yllätyksenä, mutta ilmeisesti on kuitenkin nykyään aika yleistä. Tilasin sitten heti sen np-ultran yksityiseltä ja ensi viikon varhaisultran myös. Eiköhän ne teidän pikkuisen sydänäänet sitten ensi kerralla jo kuulu!
Kamalaa kun eilen illalla olis tehnyt ihan älyttömästi mieli homejuustoa! Sanokaahan te jotka tiedätte, että mitä kaikkia juustoja tuo kielto koskee? Onko olemassa mitään poikkeusta¿? Mun mielestä tuo homejuustokielto on jopa pahempi kuin alkoholikielto! :)
Oikein hyvää viikonloppua vielä kaikille! Toivottavasti ei kovin paljoa sataisi¿
T: Meriheppa rv 6+6
Essi, joo olihan se neuvolatäti merkannut sen sf_mitan käyrälle. Nyt vasta katsoin sille puolen korttia:) Oli just vkolla 20 se 16cm siinä keskiviivalla, eli ei ylä eikä alakäyrällä.
Mun täytyy nyt sit kuulostella noita potkuja, muta ajetella et sulla tuntuu nyt jo masun päältä ja vielä kolmisen viikkoa sitten ei tuntunut oikeastaan ollenkaan. Eli äkkiä se sit tapahtuu kun alkaa tapahtumaan=)
Meriheppa, Valion aurajuustoa saat syödä huoletta kunhan on tuoretta, ettei ole ollut avattuna kauhean kauaa kaapissa.Mä olen syönyt koko ajan tota ihan säännöllisesti!
Ihan pää pökkyrässä täällä taas istutaan ja mietitään, että tarttis varmaan tehdä jotain... Illalla unen saanti on alkanut olla hankalaa ja pyörimiseksi menee. ja tietysti se kostautuu näin aamusella pidemmillä unilla. Tässä pitäis käydä aamupäivällä käräjäoikeudessa hakemassa lainhuuto tuolle meidän talokaupalle ja iltapäivällä tuleekin taas yks ystävä kyläilemään. Eli onneks ei mee koko päivä ihan ihmettelyyn!
Eilen oltiin siellä synnytysvalmennuksessa. Olipas aivan turha reissu! Siis video, mikä katottiin oli joku " Erikin matka" tai sinne päin ihan suoraan kultaiselta 80-luvulta. Siinä oli laitettu muka äidin ja isän ajatuksia siihen kuvan päälle. Isän kommentti, kun poika syntyi, oli että toivottavasti hän ei sotaan joudu... =D Muutenkin koko juttu oli sellainen, että terkka ja harjoittelija lukivat paperista suoraan ja koska paikalla oli paljon väkeä, ei kukaan juurikaan osannut/uskaltanut kysyä mitään. Siis ihan erilainen fiilis kuin aikanaan meidän oman perhevalmennusryhmän kanssa, jossa kovasti keskusteltiin. Taisin mä muuten Bejpin sieltä bongata - eikös sulla ollut niin, että sunnuntaina tulee 30 viikkoa täyteen? Mitäs pidit valmennuksesta?
Karssulille ja perheelle paljon onnea!!! Tyttöjä nyt tupsahtelee - kuinkahan on Annikan laita...
Naimeyn pikkuneiti on ihan syötävän suloinen! Kiitos kuvista! =) Ja nimikin on tosi nätti. Ilmeisesti teillä vauva-arki on juuri niin mukavaa kuin se vain voi olla.
Aurora, eläpäs nyt synkistele noitten kilojesi kanssa, kyllä sitä tuossa vaiheessa oikeesti jo saa vähän tullakin. Mulla mitattiin ekaa kertaa sf-mitta vasta rv 22+ ja se oli silloin 19 cm eli keskikäyrällä. Ainakin tuon meidän neuvolakortin mukaan nuo sunkin viikot ja sentit asettuu kyllä hienosti keskikäyrälle. Kuten meidän terkka sanoi: " Keskivertokansalaisia siis kasvatellaan. Kukapa vielä tässä vaiheessa uskaltaisi kovasti erottua joukosta?" ;o)
Noita kuvia on ainakin sinne photobucketiin, missä mulla ne muutama kuva oli, ihan helppo laittaa ja ilmaistakin vielä. Kokeilepa osoitteessa http://www.photobucket.com/
Essi, mulla myös silloin alussa liikkeet tuntui helpommin selällään makoillessa. Nyt onkin sitten ihan sama, miten on, kun tyyppi meinaa välillä tulla jalat edellä kyljestä läpi. Odotelkaapa vain... =)
Nyt kuitenkin pukemaan ja asioille. Voikaahan hyvin!
-Amy ja EkaVekara, rv 37+1
Merihepalle toivotan tasaista veneilysäätä ja mukavaa reissua muutenkin! Juustoista sen verran, että mä olen ymmärtänyt, että juustoja, mitkä on tehty pastöroidusta maidosta, voi syödä huoletta. Jopa siis Valion Auraa voisi kai syödä ilman kuumennustakin. Ite oon kyllä syönyt auraa vain pitsassa, mutta odotan jo joulunaikaa, kun sitä voi taas hyvällä omalla tunnolla syödä ruskean piparin päällä ja juoda glögiä kyytipojaksi. =) Ja siis sama koskee myös tuorejuustoja eli pastöroidusta maidosta tehdyt on ok - tarkoittanee siis ainakin kaikkia kotimaisia...
Muisti on hyvä, mutta tosi lyhyt... Siksi tuota Auroran mittaa väitin alakäyrälle meneväksi, kun muistin sen neljän viikon takaisen luvun :)
Jos teidän keskikäyräläiset on keskivertokansalaisia, niin mikäs meidän yläkäyrän ylittäjä on?? Mä oon ihan varma, että jättiläinen tulossa ;)
Joo, on toi muutos muutamassa viikossa ihan selkeä ja jos tosiaan samaa tahtia jatkuu, niin voipi tulla vielä ahdistavia aikoja tuon mönkijän kanssa. Mutta on se vaan niin ihanaa tuntea niitä muljahteluja tuolla...
Onnea MiaMikille ja Karssulille pienistä tyttösistä! Nauttikaa ja nuuskutelkaa nyyttejänne!!! Aina lämmittää erityisesti mieltä, kun joku hieman kauemmin vauvaa yrittänyt ja odotellut vihdoin saa oman vaavinsa.
Annikalle myös onnea matkaan, vaikka taidatkin jo olla tositoimissa tai kenties vauva sylissä. :)
-Q- ja -q-
[color=7D26CD]Taas on perjantai! Mihin aika menee? Nuorempana perjantain odottelu tuntui ikuisuudelta..=)
Mua on pyörryttänyt ja oksettanut koko aamun..Sain silti siivottua ja pestyä pyykkiä ja sit päätin ottaa yhden leivän. No sillähän se pyörryttäminen loppuikin..Voi minua riepua kun en tollasta heti tajunnut..mietin vaan, että onpas kurja olo.. =D
Karssulille onnittelut tytöstä ja MiaMikille kiitokset kertomuksesta.
Niameykin oli ehtinyt piipahtaan vauva-arjen keskeltä..Hienoja kuvia =)
Meriheppa pääsee veneileen..Meillä se into laantu kun muutamat viikonloput oltiin aina jossain veneilemässä..Kohtahan sen jo saakin nostaa ylös? =)
Ei tuu nyt mitään muuta mieleen..Pitäis pikaisesti tästä lähteä kaupungille hoiteleen asioita..Viikonloppu miehen kanssa jääkin lyhyeksi kun se lähtee heti sunnuntaiaamuna sinne reissuun viikoksi..=/
Mukavaa perjantaita jokaiselle!
t. poppis ja räpätti rv24+2
tulee tässä: pörrr....
just joo... tälle aamulle on jo pesty pyykkiä ja käyty neuvolalääkärillä. Olipas ihana aloittaa aamu raikkaassa syysilmassa, oikein tuli hyvä mieli! Nyt alkaa jo nälkä kurnia massussa, mutta pitäähän sitä ensin enskoille päivittää kuulumiset!
Alkuun onnittelut MiaMikille ja Karssulille tytöistä!! Kummallakin tuntuu synnytykset menneen kohtuu helposti, kiva kuulla.
vanilja oli harmitellut Oulun yhtä ultraa - Tampereella on sama homma, saa valita joko np- tai rakenneultran. Niin se vaan tuntuu nykyään menevän... harmihan se on! Mä oon käynyt pari kertaa yksityisellä oman mielenrauhan takia. Ja sydänäänet ei tosiaan vielä kuulu noilla viikoilla kovinkaan monella, mullakin ekan kerran kuultiin vasta rv 13!
Sit täällä oli avauduttu... mulle kelpaa kaikkien mielipiteet, jos ovat eriliaisia niin mikäs se avartavampaa! Yleensä annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mä kyllä itse saatan kysellä muilta, miten aikovat imettää tai synnyttää, mutta ihan puhtaasta uteliaisuudesta, kun kerran itse samoja asioita pohdin. Ei mulla mitään patenttiratkaisua oo kenellekään tarjolla, mutta on ihan kiva kuulla, millä perusteella muut on ratkaisunsa tehneet - voihan sitä olla asioita, joita ei tuu ite ajatelleeksi ollenkaan.
Eilen olisin vielä sanonut, että vartalonmuutosten tai painon suhteenkaan mulla ei oo komplekseja, kun kroppa on ollut pallo jo ennen raskautta. Mutta kyllä se kuulkaa pahalle tuntu,kun paino oli noussut KOLMESSA PÄIVÄSSÄ KAKSI KILOA. Sekä lääkäri että th kyllä kehottivat olemaan stressaamatta asiasta, mutta pakkohan siitä on vähän stressata.
pikku-millillä on tosi hauskan kuuloinen anoppi, rupee heittään sille jotain ihan ihme läppää ja selittämään ihan kummia vauvanhoitorutiineitasi. Mä eilen kuuntelin suu auki kun mun täti kommentoi poikansa perheen kukkia ja kuinka niistä pitäis hankkiutua eroon. Ihan reilusti miniän kuullen... Ja muutenkin se tuntuu tietävän kans, miten lapsia pitäis hoitaa ja kuinka usein imettää jne. Mulla saattaa mennä hermo, jos joku tulee liikaa neuvomaan.
Niameyn tyttö vaikuttaa kyllä melkoisen rennolta tyypiltä! Ihana!
Ja taas nuo hullut talitintit pyrkii sisälle...
amy, täällä tuskaillaan saman nukahtamisongelman kanssa. Tosi mahtavaa...
Sit omaa napaa: neuvolalääkäri oli tosi kiva, paikat oli kiinni, sikiö aktiivinen ja iso, tuli lähete TAYSin ultraan. Painellen tuntu kuulema n. rv 37-38 kokoiselta, n. 3-kiloiselta. Tässä on kuitenkin vielä yli neljä viikkoa aikaa kasvaa, joten iso vauva taitaa tulla. Paino oli tosiaan ihan järkyttävästi nousussa, turvotus taas illalla ihan hirveetä, mutta nesteet ei tule ulos vaikka kuinka joisin. Iltaisin alkaa kello kuuden supistelut jotka jatkuu nukkumaanmenoon saakka. Mutta ei ne mitään tosiaan vaikuta.
Mut se siitä, ens viikolla sit taas nomaali neuvolakäynti. Nyt menen syömään ja siivoamaan. Vieraita taas tulossa...
-Osse ja Santeri rv 35+2
Ite oon aamuisin ihan rikki enkä kykene muuta ku makaamaan ja juoksemaan vessassa. Koulussa nyt on vielä pahempaa, ku kesken luennon täytyy lähtee vessaan... Tänään mies toi piltin sängyn viereen, jos se vaik ois auttanu, mut turha toivo. Onko mitään erityisen hyvää, mikä vois auttaa aamuisin? Kuulin jostain, et pahoinvointi helpottaa ku syö heti sängyssä jotain, mut pitäiskö olla enemmän suolaista vai makeaa?
Mies nauraa kohtalaisen paskaisesti, ku " kiroan" oksentelua. Ollaan yritetty puoltoista vuotta ja jossain vaiheessa oon sanonu, et ihan sama vaik oksentaisin jatkuvasti, kunhan onnais. Kai tässä saa nyt katua mitä on joskus sanonu. Mutta onpahan konkreettinen todiste, et vauva sieltä on tulossa! Rupes jo vähän epäilyttää, ku ei ollu yhtään semne olo, et on raskaana, vaik se varmistettiin labrassa.
Tuolla oli puhetta juustoista... Onko muita ruokia, mitä ei välttämättä kannata/saa syödä? Niin, ja saiko lakritsia syödä? Salmiakkia kun ei kuulemma kannata...
Kai tässä täytyy yrittää lähtee tekemään jotain, kun tuntuu, että toi pahoinvointi ois jääny tältä päivältä... Ellei joku uskomattoman hyvä tuoksu tuu nokkaan ja kaikki alkaa taas...
-Enkelikello rv 5+0
Tietääkä joku, onko noiden lyhenteiden linkkiä jossain, jotta tietäis mistä kaikki puhuu..?Esim, mikä on sf..?Oliks se edes tommone..
Hei vaan,
on tämä sairaslomalla olo kummaa. Unta tuntuu ainakin näin alkuun riittävän. Aamiasen syötyäni olikin jo torkkujen aika..
Niamey aivan mielettömän suloinen, iloinen ja hyvinhoidetun näköinen tuo teidän vauveli. Tuli valtava ikävä omaa masuasukkia kun näin teidän kuvat. Olen muuten itsekin nallepuh fani, huomasin vaan teidän lastenhuoneen sisustuksen :-)
Meriheppa tuosta juustokiellosta en homejuuston osalta osaa sanoa mutta muista juustoista, että jos ne pastoroimattomaan maitoon tehty, tai ei ole varma, niin kuumennuksen jällkeen niitä voi syödä, se tappaa mahdollisen listerian. Homejuuston osalta tosiaan siinähänon se home.. eli en kyllä itse söisi mutta mulle se on helppoa kun en siitä edes pidä.
Pikkulill voi harmi että anoppisi tuolla tavalla ikävästi puuttuu elämäänne. Aina välillä kuulee kummallisia juttuja tosi törkeistä anopeista. Näille ei yleensä auta edes suora puhe, sitten suuttuvat, heittäytyvät marttyyreiksi ja rupeavat puhumaan pahaa muillekin... Meillä onneksi anoppi on tosi hienotunteinen, eli en voisi kuvitella hänen sanovan mitään loukkaavaa.Pitäkää huoli ettei hän liian usein teillä laukkaa. Onhan miehesi siinä mielessä asian tasalla ettei puolusta äitiään?
Jos sit taas lepäis kun ei tunnu löytyvän sopivaa kirjoitusasentoa täällä sängyssä
t. Heini rv 28
perheelle onnittelut pojan syntymän johdosta!!