Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko itserakasta pitää itseään keskimääräistä paremman näköisenä?

Vierailija
15.04.2022 |

Niin?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jos ei ole.

Vierailija
2/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oikeasti on, niin ei kai sille mitään voi. Mutta on typerää rakentaa elämää pelkän ulkonäön varaan. Kauneus katoaa eikä kukaan oikeasti pidä ylimielisistä ihmisistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä ainakaan sano sitä ääneen, suomalaiset ei arvosta itsensä kehumista ja ulkonäkö on yksi turhimmista asioista muutenkin.

Vierailija
4/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä palstalla ainakaan saa koskaan tunnustaa niin kuin ei sitäkään että on älykäs :D

Vierailija
5/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruskeat silmät hyi

Vierailija
6/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos on keskimääräistä paremman näkoinen. Puolet kansasta on, eli eipä tuo nyt mikään saavutus varsinaisesti ole.

Vierailija
7/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän itserakasta on. Mutta jotenkin ymmärrettävämpää, jos mahtuu yleiseen kauniina pidettävien ihmisten muottiin, jolloin on hoikka, hyväihoinen, tuuheatukkainen jne.

Minulla on ystävä, jonka äiti on hilannut ystäväni itsetunnon niin korkealle, että vaikka ystäväni on (mielestäni) aika kaukana kauniista, niin hän itse tuntuu itsestään tykkäävän kovasti.

Vierailija
8/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vähän itserakasta on.

Millä tapaa? Puolet väestöstä on kuitenkin määritelmällisesti keskimääräistä kauniimpia.

Vierailija
9/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vähän itserakasta on. Mutta jotenkin ymmärrettävämpää, jos mahtuu yleiseen kauniina pidettävien ihmisten muottiin, jolloin on hoikka, hyväihoinen, tuuheatukkainen jne.

Minulla on ystävä, jonka äiti on hilannut ystäväni itsetunnon niin korkealle, että vaikka ystäväni on (mielestäni) aika kaukana kauniista, niin hän itse tuntuu itsestään tykkäävän kovasti.

Minä olen omassa ikäluokassani keskimääräistä paremman näköinen. Jos taas mukaan lasketaan nuoremmatkin naiset, en ole kovin kummoinen.

N40

Vierailija
10/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole pahempi turn off kuin itseään kauniiksi kehuva täysin keskinkertaisen näköinen ihminen. Kehu ihmeessä jos haluat olla mauton juntti.

Vierailija
11/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti on ja huomaa sen itsekin, niin ei kai siinä mitään. Mutta ei saa olla huomaavinaan. Ulkonäköhän on vain geenilotossa saatu ansioton etu, joten sen korostaminen on jotenkin noloa. Itse saa tietenkin salaa olla tyytyväinen peilikuvaansa, siinä kaikki.

Vierailija
12/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on!

Vierailija
13/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähtökohtaisesti. Voi se olla terveellä tavalla itserakasta (= rakastaa itseään) jos on keskimääräistä paremman näköinen.

Jos ei ole, se on ehkä pikemminkin harhaista kuin itserakasta. Monet ovat harhaisia, tietty, mutta kyllä aika moni ihminen on suht realisti ja voi perustellusti pitää itseään keskimääräistä paremman näköisenä.

Se, minkä verran pitää omasta ulkonäöstään voi tehdä siitä itserakasta.

Vierailija
14/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai se vähän. Mutta jos se on totta, ei se oikeastaan kiinnosta ketään. Liian usein törmää siihen, että joku tavis tonttu luulee olevansa keskimääräistä paremman näköinen.

Silloinhan se on tietenkin noloa. Ja sitten kun esittää kritiikkiä niin nämä tontut ottaa senkin kateutena 😆

Vierailija
15/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä. Mutta jatkuva (hyvän) ulkonäkönsä märehtiminen on, kuten myös asian sanominen ääneen.

Vierailija
16/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole pahempi turn off kuin itseään kauniiksi kehuva täysin keskinkertaisen näköinen ihminen. Kehu ihmeessä jos haluat olla mauton juntti.

Rajansa itse kehullakin, mutta erinomaise ikävää kuunneltavaa on myös mm se, kun nainen halveksii ja sättii itseään, että kuinka hän ei ole millään muotoa tai tavoin kaunis tai viehättävä. - Olen ollut vierellä kun (lievästi) alipainoinen (52/170) nainen  kehoittaa  minua katsomaan osoittamalla napaansa ja sanoen, että kato nyt miten läski hän on. Kuunnellut kuinka kauneuskisoista kolmanneksi jäänyt nainen itkee, että kuinka kukaan . ei näe, miten kaunis hän on ja millainen hän on oikeasti. Ihmetellyt mielessäni kuinka nainen syyttää pientä lovea etuhampaidensa välissä ja hiustensa väriä siitä, että  olen kieltäytyny seksistä hänen kanssaan.

Sinkkumies

Vierailija
17/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinänsä. Mutta jatkuva (hyvän) ulkonäkönsä märehtiminen on, kuten myös asian sanominen ääneen.

Niin on asioita joita ei tavata sanoa ääneen. Ei sitä, että on "normaalia paremman näköinen" mutta "vähän" on tahditonta julkisesti todeta, että on keskitasoa huonomman näköinen. - Ei kumpaakaan vaikkka kumpi tahansa saattaisikin pitää paikkansa. Mutta rajallisen kokemukseni mukaan Suomessa jostain syystä itsensä vähättelyyn ja erityiseen kursailua (e. ujostella, kainostella, empiä, ja  hienostellen kieltäytyä jostakin) on pidetty kuuluvan osaksi hyviä tapoja.

Vierailija
18/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ketään kiinnostaisi, mitä mieltä joku satunnainen ihminen on omasta ulkonäöstään?

Vierailija
19/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ketään kiinnostaisi, mitä mieltä joku satunnainen ihminen on omasta ulkonäöstään?

Ihminen on lauma eläin.

Vierailija
20/28 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän harva on mitenkään epänormaalin kaunis ihminen. 99 prossaa on tavistaatiaisia. Filmistarojenkin kauneus on vain meikkiä.