**LOKAMASUJEN PERJANTAI**
Kommentit (40)
JOLLA: Kirjoittelin eilen aika myöhään siitä käynnistelystä. Eli tiistaina söin 2 x Cytotecia, keskiviikkona laittoivat kohdunsuulle jonkun geelin ja eilen taas suun kautta Cytotecia.
COE: Juu, spontaania synnytyksen alkua tässä nyt odotellaan. Synnäri sulkeutuu tänään klo 15 synnyttäjien osalta ja aukeaa taas maanantaiaamuna. Mutta koko ensviikon siellä on eri lääkäri vuorossa ja tiedän kokemuksesta ja kuulopheista, että se ei tosiaankaan käynnistele jos ei oo ihan pakkotilanne. Ja mulla ei siis semmoinen ole, ei itseni eikä lääkärinkään mielestä.
Vauva tuntuu olevan nyt tosi alhaalla, istuminen on epämiellyttävää, kun pää painaa..
JENILLE jaksuja noiden kauheiden öiden kans! Mutta aatteles, ei VOI mennä enää montaa päivää, kun sulla on poikavauva ihmeteltävänä :)
Kaikille muillekin tsemppiä näin loppumetreille. Aatelkaas, nyt me ollaan tässä, lokakuussa! Helmikuusta asti ollaan tästä haaveiltu ja NYT SE ON TÄSSÄ :D Loppujen lopuksi voi taas todeta, että aika on ainakin mulla mennyt nopeesti, vaikka välillä tuntui, ettei lokakuu tule ikinä.
Mutta, nyt syömään ja sitten kuopus päikkäreille. Kyllä se vaan vesirokkoa näyttäs olevan, näppylät on just sellaisia ja niitä oli nyt tullu lisää jalkoihin.. Kun ei vaan tulis vaippa-alueelle, ne on inhottavia kun hautuvat :( Isommalla tytöllä ei toistaiseksi ole mitään, luultavasti sairastavat sitten peräkkäin.
Ihanaa kuulla kun niin moni on jo vauvansa saanut:)Tuntuu vaan ettei se itelle meinaa tullakaan..No onhan tässä vielä ens ti asti ennen kuin la mut silti!Eilen olin kans neuvolassa ja vauva laskeutunu alas kun sf mittakin oli pienempi kuin viimeksi ja kyllä moni on sanonu että huomaa mahan olevan alempana..Miten mä en muka ite tajua mitää..ehkä sitä on niin kokoajan mahansa kanssa ettei huomioi tollasia.Höh.Joo ja pissa oli puhdas,verenpaine hiukan korkeampi kuin koskaan mutta ei silti huono mutta sitä painoa...argh.Mä en kestä enää,en uskalla enää syödä mitään kun sitä vaan tulee ja tulee.Ja turvotus on kans loppumatonta..toinen jalka varsinkin on mulla ihan kuin kestoturvoksis.Ei mee kengät jalkaan ja jos vähänkin kauemmin istuu niin heti ihan kauhee turvotus!Lohduttelivat neuvolas että suurin osa ois tästä loppupainosta turvotusta mutta jotenkin epäilen..Onpas taas valitusta!Mutta ei tosiaan houkuttele tieto että tässä vielä menis yli 2vkoa..
No juu,kaipa tässä on pakko raahautua koirien kans ulos lenkille jos vaikka piristyis hiukan..Alkaa vaan toi kävely olee inhottavaa kun ilmeisesti supistelee paljon kun maha on tosi kireenä kokoajan kävellessä.Ihan saattaa araksi mennä?mutta ei mitään kipeitä suppareita ole vielä tullut..huoh.Eipä muuta kuin voimia niille muille joilla vielä odottamista jäljellä ja onnea vauvansa saaneille!
-Myksa rv 39+3
Älä muuta sano MIANNI! Musta on ihan _järisyttävää_ että tässä sitä itse kukin lunastelee nyyttiään. Mietin just tossa aamulla, että mä olin jotenkin varautunut odottamaan vielä puolisen vuotta... tuntuu oudolta, että meille on tulossa vauva siis ihan kohta. Toisaalta tuntuu että tämä raskaus todellakin saisi jo riittää, mutta toisaalta sitten arki rullaa tässä ihan normaalisti, töitä puskee tavalliseen tahtiin, enkä ole yhtään vauvavalmis.
Oiskohan noin, että maailma ei muutukaan toisen lapsen tulon myötä ihan täysin??
Muuten, mietin myös aiemmin että toivottavasti mahdollisimman moni tästä lokakuisten porukasta siirtyy VAUVOJEN PUOLELLE KIRJOITTELEMAAN! Esikoisen kohdalla itse vieraannuin vauvapuolen jutuista, mutta nyt varmasti jatkan siellä kun en kuulu mihinkään spostiryhmiin toisin kuin silloin. Vertaistukea tarvii aina. Ja tämä poppoo on ollut jotenkin oudon tiivis ainakin mun mielestä :)
No niin, nyt töihin. Mä koitan nyt taas ottaa mentaliteetin, että jos saan työt tehtyä ennen vauvan tuloa niin sitten ei tarvi vääntää niitä vauvan kanssa eikä selitellä kellekään miksen pysty tekemään... Ja kuluuhan aikakin nopeammin :)
Coe
MYKSA oli valitellut painonnousua ja JE_NI puolestaan iloinnut painonlaskusta, niin pitää kommentoida oma näkemys asiaan:
Mulle ainakin on IHAN SAMA mitä näillä loppumetreillä painolle tapahtuu, koska se on kaikki turvotusta! Tuli tai lähti, niin pelkkää nestettä se on. Vauva kuluttaa tietääkseni jo noin 500 kcal päivässä tässä vaiheessa raskautta, joten pitäisi syödä ihan hervottomasti yli oman tarpeen että saisi lihottua. Tottakai omakin kulutus on kasvanut, kun painoa on tullut enemmän ja liikkumiseen kuluu energiaa. Yksi oikea painokilohan on jotain 7000 kcal.
Joten niin kauan kun vauvalle ei ole vaaraa niin mulle on ihan sama. Nämähän on oikeastaan ne turvallisimmat ajat syömisen puolesta :) Reilusti saa syödä yli oman tavallisen tarpeen. Laihduttamisen aika on sitten tulevaisuudessa...
Coe (kera jugurtti-kaurahiutale -lautasen)
Onnea kaikille vauvansa jo saaneille! Ja tsemppiä niille jotka laillani vielä odottelevat...
Täällä viikkoja koossa 38+2 ja erinäisiä merkkejä synnytyksen lähestymisestä on... Menkkamaisia kipuja on ollut jo ainakin pari viikkoa ja kipeitä supistuksia tullut etenkin iltaisin, pari kertaa ihan säännöllisesti 10 min välein mutta aina ne sitten hiipuvat. Eilinen ilta oli pitkästä aikaa rauhallinen, vauva ei mylläillyt entiseen malliin eikä supistuksiakaan tullut. (en ole saanut parina aikasempana iltana unta kun vauva on potkinut ja painanut niin kovasti+samalla on supistellut). Juurikaan ei edes särkenyt mihinkään. Hassua kun tätä palstaa lukee niin aina joku muu kirjottaa samoja juttuja kun mitä ite käy läpi. :) Nytkin oli jollain samankaltaisia oireita, enpä vaan muista kellä..
Täällä oli jonku aikaa sitten puhetta masun koosta niin itellä on kans tosi pieni maha. Ja hassu ajatella että se ei tosta enää edes hirveesti kasva... Tuli mieleen että on suunnaton vääryys että vaikka maha on keskivertoa pienempi niin silti en ole säästynyt raskausarvilta. Niitä on tullut tässä loppuaikana tonne alas ihan julmetusti! No tuskaillaan niitten kanssa sitten kun masu pienenee ja ne pääsee sieltä alta kunnolla näkyviin. Voi apua...
Mutta eipä täällä kummempia, on vaan niin tylsää että mukava välillä kirjotella tännekin. Palaillaan taas...
Ei täältä mihinkään olla lähdetty...
Ei vaan ole viitsinyt kirjoittaa kun ei muuta sanottavaa ole kuin valivali-osastoa...
Eli ihan samat aatteet kun aiemminkin. Odotellaan vaan että milloin lähtö tulee.
Josta päästäänkin GALLUP kyselyyn!
G:Miten teidän miehet suhtautuu nyt tähän loppuaikaan? Joko odottaa innoissaan lähtö ja mahdollista lomaa vai antaako kaiken vaan tulla ajallaan? Onko jonkun mies jo yhtä malttamaton kuin me odottajat?
Meillä mies odottaa tosi paljon jo että pääsee lomalle. ;)
Päivittäin puhellaan vauvasta ja hirmuisesti haluttais jo vauva maailmaan. Mies eilen lupasi mulle että tässä raskaudessa ei mennä niin pitkälle kuin ekassa. Kuulema tässä kuussa syntyy ;) Pakkohan sen on..:)
Me saatiin just käytettynä Carena merkkiset tuplarattaat, 3-pyöräiset. Ihan hyvät oli kun testattiin ja varmasti sen asian ajaa mitä niille käyttöä tulis. Vielä jostain pitäis löytyä kantokoppa vauvalle.
SYNNYTYS: Just keskiviikkona kyselin tuosta sairaalaan lähdöstä neuvolasta ja sain seuraavat ohjeet:(toissynnyttäjälle siis nämä) Kun supistuksia tullut tunnin 10min. välein niin sitten sairaalaan ja jos lapsivesi menee ja ihan normaalinvälistä niin sitten voi olla 6h kotona ja sitten sairaalaan.
Noilla ohjeilla sitten pärjättävä. Jännittää vaan vieläkin se esikoisen hoitoon saaminen :/
Coe: Hieno homma muuten että saitte ne lapsenhoito-ongelmat alta pois...Tiedän hyvin, minkä stressin ne aiheuttaakaan...
Jotain muutakin piti vielä kommentoida, mutta nyt ihan laho pää...
Miannillahan on sinnikäs poika mahassa :D Ei selvästikään ole mikään kiire mahasta pois jätkällä, ihana :)
Tsemppiä loppuun, sinulla ei varmastikaan enää kauaa mene kun saat pienen vierellesi =)
Je_ni: Mille viikolle sulle annettiin yliaikaiskontrolli?
Tsemppiä sullekin, ei varmasti ole enää pitkää aikaa kun pääset hoitamaan pientä :)
Nyt hetkeksi lepoon..
ONNEA kaikille vauvaantuneille!!!!
Terkuin,
Camelot 38+1 (nyt tuntuu jo paljolta nuo viikot :)
Mitä töitä? No laitoin sähköposteja menemään mutta ei ne tunnu oikeilta töiltä... oikea työ on tylsää leiskansuunnittelua ja koodaamista.
LATE: Ainakin mulla on ihan täsmälleen noita oirehdintoja kuin sulla. On ollut menkkakipuja ainakin viikon verran ja pari kertaa tosiaan säännöllisiä suppareitakin. Katsotaas kumpi lähtee eka :)
CAMELOT: Minä jo olin innoissani sun puolesta! :)
MIEHEN VALMISTAUTUMISESTA: Heh, mies on kommentoinut lähtöä tasan kerran, toissailtana kun oli kauhean väsynyt ja mä lähdin koiran kanssa kävelylle. Hän sanoi hyvin kipakasti: " Et sitten kävele liian kovaa!" :D Esikoisen synnytys käynnistyi kävelylenkin jälkeen, sanoi että ei jaksa lähteä laitokselle sinä yönä... :)
Muutoin mun mies ei taida olla juurikaan valmistautunut, henkisesti tai konkreettisesti, eikä oikein odotakaan. Hänelläkin olis vielä jonkin verran töitä. Kyllä hän taisi viime viikonloppuna sanoa, että hyvä kun kuitenkin siivous saatiin tehtyä jos se vauva tulee (vaikka totta puhuen on se edelleen kesken, vessa on siivoamatta ja ulkoeteinen). Voiskin muuten tänään ottaa ihan asiaksi puhua hänen kanssaan vähän synnytyksestä ja siitä, mitä toivoisin häneltä vrt. viime kertaan, ja mitä hän muistaa viime kerrasta ja minkä toivoisi menevän toisin.
Luulen kyllä, että mies kaipaa myös sitä lomaa :) Hänellä kun ei ollut kesälomaa ollenkaan kun aloitti työt vasta toukokuussa.
Coe
Morenalle onnea vaaleanpunaisesta nyytisstä!!
Täällä SUPISTAA!!! Yöllä suppistuksia tuli 8 minuutin välein melkein puolitoista tuntia. Olin jo pakkaamassa tavaroita, muta sitten ne rauhoittuivatkin ja menin takas nukkumaan. Muutaman kerran heräsin vielä vähän tujumpaan suppariin.
Aamusta ja nyt päivällä supistellu myös paljon ja välillä tosi kipeästikkin.
Nevolakin oli tänään:
sf-mitta:37 ( ei ollu kasvannu viikossa ollenkaan)
pissa: puhdas
paineet: 108/60
hemppa: 119
paino: - 1kg ( kiva välillä näinpäin )
Ja kätilö teki sisätutkimuksen ja tilanne erittäin kypsä! Kanavaa jäljellä 1,5-2cm, kohdunsuu sormelle auki. Vauva lähtökuopissa ja aivan alhaalla. Sanoi vielä että aivan lähtöviivalla ollaan. Toiveita siis on ettei ainakaan yli kauheasti menisi...
Muutenhan olen kauhean rikki ollu noista supistuksista, kun vain supistelee ja supistelee, mutta mitään ei tapahdu.
Meillä miehen kanssa vapaa viikonloppu tiedossa, kun kumpainenkin neitokainen menee kaheksi yöksi mun vanhemmille. Kivaa....
Ajateltiin vaan lepäillä ja käydä ehkä ulkona syömässä.
Mäkin olin aivan varma että Mianni oli tullu kertomaan jo ihania vauva uutisia meille. Onpas sulla tosiaan sitkeä pikku kaveri siellä masussa!!!! :) Jenille ja muille yliaikaisille kovasti jaksuja!!!! Toivotaan että viikonloppuna alkaisi tapahtumaan ja kunnolla.
Gallupista vielä: Mies odottaa kovasti vauvan syntymää ja on joka kerralla kun vähän enempi supistaa, jo lähdössä synnyttämään. On muutenkin ollu tän koko raskauden ajan enemmän mukana hengessä, kuin kahessa aikasemmassa kerrassa.
Tosiaan loppujen lopuksi tää lokakuu on tullu yllättävän nopee ja pakko sanoa että kyllä tulee masua taas ikävä....
Oikein ihanaa viikonloppua ja toivottavsti mahdollisimman monelle haluavalle tulee lähtö!!!!!!!!!!
Mamseli rv38+5
Niinpä niin. Juuri eilen ajattelin, ett univelkaa tms. ei enää ole, kun ei oo päivisin väsyttänyt. Mutta niin vaan tätään alkoi väsyttämään sen jälkeen kun söi ruokaa ja menin päiväunille. Oikeastaan harmittaa! Mä kun en sitt aina meinaa päästö ylös lainkaan. Herätyskellonkin laitoin, mutta oon sen vaan tyynesti sulkenut. Lisäksi astianpesukone on piipannut kuuluvasti kaksi kertaa, mutta niitä en edes muista!! Ja nyt on kohta päivä mennyt!! No, reilun tunnin vaan nukuin, mutta silti
No, hyvähän se on levätä ja täytyy nauttia näistä rauhallisista päivistä vielä kun ehtii. Kyllä se taitaa kuitenkin erilaista olla sitt kun vauva tulee. Ja sitt kun joskus oottaa tokaa, niin ei oo enää mahdollisuutta näin rauhallisiin päiviin. Nyt kyllä aattelin ryhdistäytyä ja lähteä vielä hieman huonekalukauppaan katselemaan ja jotakin. Hieman sisustusta olisi tekemättä ja nyt toisaalta olis hyvää aikaa siihen(kin). Kaappien ym. järjestelyä olisi kyllä myös ja sairaalakassikaan ei taida vielä olla täydellinen, mutta ehtii kait sitä vielä. Ens viikolla on viikkoa uusi. Ei tää meidän vauva kait vielä ala syntymään.
G: Kysyn vielä uudestaan, kun kukaan ei ollut vastaillut, että mikä on säännöllinen supistus? Siis että kuinka säännöllinen sen täytyy olla? Riittääkö kun jokainen supistus on alle 10 min välein (vaihtelevat esim. 3 ja 10 minuutin välillä)? VAI oliko se vain niin, että ne sitten erottaa kyllä, kun toden teolla alkavat?
ITSE kuitenkin luulen, että kun jotakin säännölliseen ja kipeään supistukseen viittaavaakin alkaa, niin seurailen kyllä ahkeraan ja vaikka sitt soitan synnärille, jos oon epävarma. Mutta voi olla, että lähdetään jo reilun tunnin kuluttua synnärille täysi paniikki päällä..!! Vitsi vitsinä??!! Meillä kun vajaan tunnin matka sinne, niin ei viitsi liian kauaa odottaa kotona. Tai kyllä siis varmaan voisi ja ehkä kannattaisikin, kun ensisynnyttäjä on. Mutta en tiedä uskallanko ja maltanko :) No, sen näkee sitten ja riippuu, kuinka kivuliaita ne ovat ym . Jos tunne on sellainen, että kohta täytyy ponnistaa, niin sitt tulee kiire. Mutta pitkään varmaan ne supistukset vain sattuvat ym. mutta ei kuitenkaan tunnu siltä, ett nyt se vauva tulee sieltä. Vai mitä??! Kuulostaa varmaan teistä uudelleensynnyttäjistä " hauskalta" pohdiskelulta :)
Toivottavasti joku ehtisi kommentoimaan. Kovin hiljaista on mielestäni tämän päivänä pinossa ollut! Vai kuvittelenko vaan. Mutt aika moni meistä on jo hakenut ja kenties juuri lähtenyt hakemaan (!) nyyttejään..nyyh :)! Ja tietty on perjantai ja voi olla jotakin muuta ohjelmaa.
Nyt lähden liikekannalle! Palailen vielä illemmalla.
T: Peggy-75 rv 36+3 edelleen :)
tuosta ajan kulumisesta. TOSISSAAN, viimeiset pari kuukautta on sujunut kyllä vauhdilla!! Aika kului alussa hitaasti, ja pitkään olin viikoilla 20 + jotakin. Nyt nää 30 + jotakin viikot ovat kuluneet vauhdilla. Itelläkin 37 viikkoa juuri kohta täynnä ja eräs kaveri sai jo vauvan huomenna, kun minun viikkoihini vertaa! Ja ihan hyvinvoiva ja terve ja soma vauva oli. Vain hieman pienempi, mutta silti kolmekiloinen. Eli eihän sitä tiedä vaikka lähtö tulisi jo yhtäkkiä vesien menolla tän viikonlopun aikana - vaikka mitään " isoja" oireita ja supisteluja ei ookkaan juuri ollut.
No, mutta ei kannata hötkyillä. Meidän vauva on vielä tosi ylhäällä ym. joten ennemmin kannattaa mennä päivä kerrallaan ja varautua siihen, ett lopulta menee jopa yli ajan. Jos kerran vielä pojat tekevät kauemmin tuloaan :)
Gallupeihin aattelin vastailla..
MIES eiole mitenkään malttamaton. Se on aina tyynesti vaan oottanut, että on tosi kyseessä. Eniten sillä taitaa nyt " pelottaa" se, että pitää lähtee Ouluun asti. Ainakin on jo monena perjantaina sanonu, että nyt mamma ottaa sitten viikonlopun rauhallisesti. Samoin sitä yhtä ässää se " pihtaa" :) aina viikonloppuna. Heh..
Josta tulikin mieleen, että ollaan aika varmasti päätetty, että menen tällä kertaa yksin synnyttämään. Jotenki tuntus hankalalta alkaa hommata hoitajaa kaikille kolmelle, kun tuo kuopus kelpuuttaa käytännössä hoitajaksi vaan kaks ihmistä. Ja nyt kun vielä tuli tuo vesirokko, niin asia vaan vahvistui. Asia ei liiemmin minua kauhistuta, ollaan sovittu että vievät lasten kans minut synnärille ja soitan sitten heti, kun vauva on maailmassa. Ja tulevat sitten lapset ja mies heti kattomaan kun mahdollista.
PEGGY kyseli supistuksista. Kyllä mun mielestä riittää, että supistukset tulee alle 10min välein. Mulla ainakin viimeksikin välillä väli oli 2min, välillä 8min. Ja oikeestaan oon tosi vähän niitä koskaan ns. kellottanut, koska KYLLÄ SEN VAAN TIETÄÄ, kun sinne synnärille on hyvä lähteä :) Tietty tässäkin poikkeus vahvistaa säännön, mutta mulla ainakin on näin.
Mulla on koko päivän tullut supistuksia, mutta ei onneksi mitään säännöllisyyttä niissä. Juu ja liitoskivut räjähti myös tänään päälle :(
JENIkös se oli joka kysyi, että pitääkö supistus tuntua koko mahassa. Mulla on nimenomaan ollut aina niin, että alkuvaiheessa suppari on tuntunut vaan alamahalla ja sitten synnytyksen edetessä kipu on koko ajan noussut ylöspäin :) Loppuvaiheessa sitten tuntuu kyllä reisistä kainaloihin :))
Nyt taitas olla kohta ruoka valmis.. Tyttöjen kans täällä ollaan kolmisin, kun anoppi haki pojan heille viikonlopuksi ja mies on reissussa. Mun äiti aiko hakea huomenna isomman tytön heille yökylään, joten meilläkin rauhallinen vkonloppu tiedossa. Tosin miehen setä tulee meille asustamaan muutamaksi yöksi, mutta se nyt ei minua haittaa.
Välillä paistaa ja sit taas sataa.Olo on ihan väsy ja mies soitti just et tulee töistä myöhään :( Anteeksi taas kerran kirjoitusvirheet mutta kolme vee päätti tulla syliin ottaan päiväunet, taidan siirtyä kohta hänen kanssaan makkarin puolelle :)
Peggy: Mun käsittääkseni säännölliset supparit ovat todella säännöllisiä eli ei kymmenen minuutin heittoja. Itse en ole kertaakaan kotona kovin kauan kupannut kun supitukset ovat alkaneet. Ensimmäinen kun tuli ajassa 2 h 15 min ulos (keskosena) ja meiltä ajaa sairaalaan 45 min....Enkä muuten ehtinyt synnytyssaliinkaan kun oli vastaanotossa ruuhkaa... Toisesta kärvistelin tunnin 7 min välein tulevia supistuksia ja kun isäntä oli ajanut kymmenen minuuttia niin supistusten väli oli enää 3 min. Ja koska mun mielestä autossa istuminen on supistusten aikaan hirveää voin vain todeta viettäväni tunnin ylimääräistä mieluummin sairaalan odotushuoneessa kuin kotona. Viimeksi mun supistukset jopa loppui kun päästiin sairaalaan ja totesin kätilölle että turhaan tultiin. Hän kuitenkin tutki tilanteen ja totesi että eiköhän tässä kuitenkin mennä jonon ohi synnytyssaliin. Eli eipä sulle voi oikein muuta ohjetta antaa kuin että sen mukaan mikä itsestä tuntuu hyvältä. Ei ole järkeä olla paniikissa kotona tuijottamassa kelloa, mutta toisaalta jos on hyvä olla niin mikäs kiire sinne sairaalaan on?
Galluppiin sen verta että meillä ei tunnu hetkauttavan miestä suuntaan tai toiseen, mutta on kuiteskin vaivihkaa järjestelly paikkoja vauvaa silmällä pitäen ja huomaan hänen seurailevan iltaisin tosi tarkkaan mun naamani... Jos on vähänkin erikoisen näköinen niin heti tulee: supisteleeko, liikkuuko vauva, väsyttääkö, onko nälkä, närästääkö? Ja päivällä ei meinaa uskaltaa enää soittaa kun tulee paniikinomainen kysymys mikä hätänä???? Eli tuntuisi odottavan vieläkin enemmän kuin edellisiä.
rapu rv 36+3?
Mun mies on jotenkin huomaavaisempi kuin edellisissä raskauksissa :) Jotenki tulee esikoisen odotus mieleen... Se hellästi naureskelee ku ähisten koitan jotain tehdä esim. housuja pukea ja kysyy, tarttenko apua :) Ja jos mua sattuu kovemmin niin kysyy että lähdetäänkö jo sairaalaan. Ja koittaa tehdä jotain kotonakin. Hassulta tuntuu jotenkin. Kivasti.
Keskiviikkona 4.10 klo 22.52 meille syntyi poika. Pituus 51cm ja paino 3864g. Kirjoittelen synnytyskertomusta kunhan tästä arki lähtee rullaamaan. Tänään tultiin kotiin.
Tsemppiä hirveesti teille jotka vielä odotatte nyyttejä syliin!
Ja onnea jo vauvansa saaneille.
väsynyt mutta onnellinen myttynen ja ukkeli :))
Isosti ONNEA Myttynen pienestä pojasta!!!
Onnea Myttyselle pojasta. Ihanaa vauva-arkea pienen kera :)
Hei, pitäiskö kerätä yhteen kaikki synnytystarinat, jotta ne vois siitä helposti löytää ja lukea?
Ihanaa, tänään paistoi aurinko! Ihanaa!!!:)
Pienestä seon ilo revittävä ;)
Mutta takaisin muistipelin pariin..
Jokohan Je_ni on päässyt matkaan? =)
Argh, koska se meikäläinen oikein poksahtaa!?!
Ajatukset on ihan sekaisin - olin päässyt sellaiseen tyyneen odotuksen tilaan, enkä edes ajatellut synnytystä paljon. Eilen sitten käytiin Naikkarilla tutustumassa synnytysosastoon (mieskin ehti mukaan, hieno homma) ja nyt pelottaa ja samaan aikaan ei malttais odottaa ja ajatukset pyörii koko ajan synnytyksen ympärillä. Illalla oli pakko kaivaa pakattu sairaalakassi esiin ja tarkistaa, mitä siellä olikaan, tänään ostin eväitä kaupasta.
" Menkkakivut" on viikon sisällä lisääntyneet, mutta mistään isoista tai säännöllisistä supistuksista ei voi puhua. Vatsa on myös tänään toiminut tavallista tiheämmin. Joko tämä alkaisi ennustaa jotakin tapahtuvaksi... En kyllä ymmärrä, miten niitä oikeita supistuksia sitten malttaa kellottaa. Ja tietääkö sen ihan varmasti, koska on tosi kyseessä. Voi miten avuton olo.
GALLUPIIN sen verran, ettei miehestä oikein ota selvää. Kyllä sekin varmasti odottaa vauvan tuloa, mutta luulen, ettei tilanteen vakavuus sille ihan täysin mene jakeluun ennen kuin sitten tosipaikan tullen. :D Kun ei meinaa itsellekään mennä.
Oletteko muut yrittäneet kaikkia taikakeinoja synnytyksen käynnistämiseksi?
Kärsimätön Ketsup ja Into 39+4
Onnea MYTTYSELLE pojasta! :) Ja MAMSELILLE hyvää matkaa synnärille, jos meinaat lähtöä tänään tehdä.
Mulla myös supistelee nyt melkeinpä 5 min välein, tekee kyllä kipeää mutta on menkkakipumaista eikä sellaista kokonaisvaltaista supistusta, joten ei taida olla tosi kyseessä. Tein vähän aiemmin puutarhatöitä ja käytiin kävelyllä, olisko sen seurausta.
PEGGYLLE noista suppareista: Mäkin aamulla mietin mitä sanoisin kun kysyit, mutta en muistanut miten se menee! Kun esikoisesta supisteli, kirjotin aina ylös supparien ajat (oli yö ja olin ihan varma että kuvittelen tauot lyhyemmiksi jos en pidä kirjaa) ja muistelen että ei siinä mitään ihan minuutintarkkoja välejä ollut, vaan esim. 5 min yhdessä välissä ja sitten 9 min. Joka kerta kun väli piteni, aina iski kauhu että eikö se nyt synnykään... :) Mulla kävi vielä ainakin niin että kun lähdettiin sitten synnärille näytille niin välit piteni yhtäkkiä hirveästi ja tuli 15 min välein, ja olinkin varma että takas tullaan. Ei tultu enää kun oli hyvin jo käynnissä ja lapsivesikin meni sitten pian saapumisen jälkeen.
Nyt tekemään töitä perjantai-illan kunniaksi!
Coe
MYTTYNEN: KOVASTI ONNEA PIKKU-PRINSSISTÄ =)
Tää päivä ei oo ollut kaikista paras. Yht äkkii koira alkoi siristää silmäänsä ja raapimaan sitä. Ei auttanut kuin laittaa sille sellanen muovikauluri ja soittaa eläinlääkäriin, joka käski soittaa sitten toiselle kellon ollessa jo niin paljon. Mies haki silmävettä apteekista, kun meinattiin siellä olevan joku roska tjtn...Nooo, ei se mitään auttanut ja soitin toiselle ell:lle, joka käski soittaa parin tunnin päästä uusiks. Äsken soitin ja määräsi antibiootti-silmätippoja+särkylääkettä päivystävään apteekkiin. Mies lähti niitä hakemaan. Olen taas itkenyt, että miten voi kaikki mennä päin persettä=( Kun yhdestä vaivasta pääsee niin toinen tulee tilalle. Nyt pitää sitten katsoa huomiseen ja ellei helppaa niin pitää mennä näytille. Pitäkää peukkuja, että tipat auttaa!!
Kävin kaupassa ja v-tutti niin paljon, että ostin pienenpienen suklaapatukan ja viinikumeja söin kans jonkun ja HYVÄLLÄ omallatunnolla!!! =)
Tuntuu kuin maha olisi parissa päivässä kasvanut ihan törkeen isoksi PALLOKSI !!!! Sellanen se tosiaan on =D =D Ja ihan kivikova. Vauvan peppu ja jalat on koko aika ihan tuossa nahan alla. Terkkari tänään kehui mun masuani, kun on niin nätti pallo eikä ole raskausarpiakaan jne. En tiiä sitte onko rasvauksesta ja öljyämisestä ollut apua, mutta niitä tosiaan ei ole masuun tullut=) Olin ihan varma, että niitä tulee.
Masussa on ollut suhteellisen hiljaista taas päivän, mutta nyt alkaa näköjään " iltajamit" =) Mammakin tahtois vähän jammailemaan*hih*
Nukuin muutoin silloin aamupäivällä 3.5 tuntia..tai no iltapäivähän sitte jo oli, kun heräsin. Ens yö on sitten tietty taas syvältä....pelottaa jo valmiiksi. Onneks isännällä ei oo kauhea kiire nukkumaan, kun hänellä viikonloput vapaita niin voi sitten mun seurana valvoa =)
Tuosta miesten innoissaan olemisesta...vai miten tuo meni niin täällä kyllä on yksi erittäin innokas ja malttamaton mies =) Hän kun on tähän pieneen ihmeeseen jaksanut uskoa koko aika kaikki nämä vuodet!!! On kyllä ollut ihanasti mukana raskausaikana ja voin vain kuvitella miten tämä pikku-isäntä sulattaa isänsä sydämen maailmaan tullessaan. En millään malttaisi odottaa sitä hetkeä, kun he kohtaavat ensi kerran<3 Se on varmasti hyvinhyvin liikuttavaa kuten myös minun ja vauvan ensitapaaminen. Mä varmaan pillitän ekat viikot..
PEGGYLLE MUUTOIN JO VALMIIKSI HURJAN PALJON ONNEA HUOMISEN VANHENEMISEN JOHDOSTA =) Jos kuitenkin meille tulee " muuta puuhaa" huomiseksi ja menee tuo ohitse.....Ja onhan sitä juhlapäivä itselläkin eli sen puoleen olisi tuo vauva aika ihana lahja huomiselle=)
Ai niin..Mä terkkarilta tänään kysyin vauvan koosta niin hän sanoi niin vähän aikaa tehneensä tuota hommaa, ettei osaa arvioida ollenkaan. Että tarvis tietää paljonko lapsivettä ja sitä ja tätä....Ja ettei kuulemma tuolla kokeneemmatkaan terkkarit asiakkaalle kerro vauvasta painoarviota, vaikka voivat sen itselleen jonnekin ylös kirjoittaakin.
Ja siitä yliaikaikontrollista niin se on täällä viimeistään 10 päivää yli lasketun ajan elikkä mulla se olisi siten ensi keskiviikkona!!! Terkkari sanoi, että eivät siltikään välttämättä heti ala käynnistelemään-riippuu miten " valmiita" paikat on. Voivat odotella muutaman päivän vielä tuon jälkeenkin.
Tulikos nyt kaikki....?!!! Eiköhän =)
Mä alan kattelemaan Mallikoulua*heh, olenkohan koukussa* ja sitten voisikin lämmittää saunan ja sitte alkaakin jo BigBrother!!!! Niin ja mä olen kans sitä mieltä, että KAARLO ULOS SUNNUNTAINA!! Että pisti naurattamaan se arvotuksen ratkasusta vaahtoominenkin =))
Jos mua ei huomen aamusella näy niin sitte on tullut " tärkeetä tekemistä" !!
VOIKAA HYVIN!!!! SUPPAREITA KAIKILLE NIITÄ TOIVOVILLE=)
Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Isäntä"
Oli tosi mukava lääkäri,sano et mun olohan sen määrää mitä tehdään kun vauvalla kaikki hyvin.
Painoarvio tosin nousi jo melkeen 4kg!!mittasivat tosi monesti kun viimeviikolla oli 3100-200g.
Kohdunsuu oli ihan pehmeä ja vieläkin sen 3cm auki ja kanavaa vähän jälellä.Venytteli sitä että lähtis vähän lisääkin aukeamaan.
Verenpaine oli siellä 153/97,proteiini plussalla.
Jenillä lähtö lähenee,tavalla tai toisella =)
Varmasti unohin vastailla taas johonki..No palailen !
Wades