**LOKAMASUJEN PERJANTAI**
Kommentit (40)
Tuleehan niitä poikiakin!
Ja me muut tullaan perässä, tyttöinemme ja poikinemme;)
Sori, karkasi viesti vähän käsistä. Pystyn kirjoittamaan vain mahallani, kun ompeisiin sattuu tosi paljon vieläkin, mutta siitä en tullut kertomaan, vaan meidän pikkuvauvelista, joka syntyi la 30.9 klo 21.57, 3720 g, 50 cm. Tyttö sieltä siis tuli niin kuin pitikin.
Olihan siinä yhtä sun toista, mutta maailmaan kuitenkin saavuttiin vauhdilla ja terveenä ja nyt ollaan oltu kohta 1,5 vrk kotona.
Pikkuprinsessa on kerennyt valloittaa äidin ja isän sydämen! 3. päivän itkukohtaus ei ole rajoittunut vain kolmanteen päivään, vaan kyyneleet ovat tulleet silmiin useamminkin, kun pientä tyttöä katson.
Tälläiset uutiset aamusyötön jälkeen... nyt painelen pehkuun, että tulee vielä otettua nokoset.
Onnea kaikille vauvan hakijoille, meitä näyttää olevan jo monta!
Tsemppiä kaikille, jotka odottavat h-hetkeä, pian se sieltä tulee, vaikka sekuntikello kädessä jo monet taitavat sitä odotttaa...
Kylläpä nyt tahti kiihtyy,toivotaan niin =)
(oma lehmä ojassa)
Mianni,Onpas sulla itsepäinen poitsu siellä masussa..MUlla on nyt 10:ltä äitipoli,terkka meinas että ottavat sisälle ja puhkasevat kalvot jota en halua.Ajatella ,ennemmin odotan että syntyy itsekseen.
Sulla on ainakin hyvällä mallilla paikat.
Jännittää tuo polikäynti,en halua osastolle..
Mua ei ole liitoskivut vaivanneet ollenkaan mutta tiedän mitä tuskaa voi olla.Osaanottoni kaikille niistä kärsiville!
Pitääpä alkaa meikkailemaan ja juomaan kahveeta.
Mutta hauskat perjantait kaikille :)
Wades & Natika 38+4
MORENA: ONNITTELUT!!!!
Täällä huonosti nukuttu yö takana. Illalla esikoinen tuli kuin ohjus sängystä kun ei henkeä saanut voitte vain arvata miten paniikissa olin!! Onneksi lämmin kaakao ja raitis ilma auttoivat.
Edelleen röhisee ja vinkuu piti yöllä ottaa neiti viereen nukkumaan kun stressasin vain et kulkeeko sillä henki ja arvatkaa sainko itse nukuttua siinä melussa mikä tytöstä irtosi :(
Nyt mulla on todella zombie olo..
Mies lähtee tänään duuni porukan kanssa katsomaan sitä jotain nyrkkeilyä ja mutsi lähtee laivalle :( mut eipä tuo merkkejä ole antanut et aikois syntyä.
Pelottaa kuitenkin ku kaikki sanoneet et sitten kun merkkejä tulee ni ei varmaan kauaa mene kun vauva ulkon iiiikk.. esikoisen synnytys kesti 9h50min ja kuopuksen 3h5min saa nähdä miten kauan tässä sit.
Selkä on ihan jumis tuo meidän patja on mega huono :(
Odotan niin kovasti et päästäis muuttamaan.
Ens viikolla pitäis vihdoin saada tietää saadaanko se isompi asunto.
nyt aamu toimille vaikka onhan tässä tullu oltua hereillä jo reilu tunti.
Tytötkään ole nukkunut moneen päivään edes päiväunia :(
Hexu ja poju rv 40+4 (40+3)
Jaa, eipäs tämä lokavauvojen joukko tainnutkaan olla niin poikavoittoista kuin miltä näytti vielä joku aika sitten :)
Täällä on hyvin nukuttu yö takana. Normaalit vessareissut vaan tuli tehtyä. Maha ei vieläkään haittaa nukkumista ja liitoskivutkin on ihan minimaalisia edellisiin raskauksiin verrattuina. VOIMIA niille, joilla LIITOSKIVUT vaivaa! Tiedän kokemuksesta, että ne on todella inhottavia.
Aamulla aloin vaihtaa kuopukselle vaippaa niin mitäs sieltä yöpuvun alta löytyikään.. niskassa, reisissä, mahassa ja kaulalla n. 15-20 punaista pientä läiskää. Epäilenpä suuresti, että vesirokko tuli ja yllätti. Toinenkaan tyttö ei oo vielä sitä sairastanut, joten mielenkiintoiset ajat tulee olemaan edessä, jos diagnoosini on oikea. Enpä keksi mitään muutakaan, mistä moiset ois voinu yön aikana tulla.
Siinä mielessä ihan hyvä, ettei vauva vielä syntynyt, kun tosiaan on varmaan kovasti hoitamista noissa tytöissä, jos kunnon rokko iskee päälle. Lääkäri kyllä " ennusti" , että vauva tulee jokatapauksessa syntymään viikon sisällä, käski varautua nopeaan sairaalaan lähtöön. Toisaalta, mulle on aina sanottu niin.. :) Kätilö taas sanoi, että ei kuule tiedä vaikka yliaikaseksi pukkaa, kun noin sitkeesti tahtoo mahassa olla. Saa nähdä.
Päätä särkee edelleen mutta se on nyt sellaista pientä, ei kauheasti elämää häiritsevää. Toivottavasti pysyykin semmoisena.
Mutta nyt pitäis laittaa poika koulutielle. Anoppi aikokin hakea pojan koulun jälkeen viikonlopuksi heille..
Pirteää Perjantaita kaikille!
Mianni 37+6
morenalle isot onnittelut! ihanaa!
kiitos lillis vielä tuosta vaunuinfosta! ;) hihii,raskaus pistää muistin koville...
coe.lle tsempit iltapuurokatastrofista! meillä kanssa tuttua, tuo 1v3kk,ei siis syö, ja joka ikisellä kokeilulla saa niin kauheat raivarit ettei tosikaan! kyllä siinä on hermot koetuksella, ja sitten tietty kun ei saa tarpeeksi energiaa niin menee päivä mukavasti kiukutessa..meillä tätä jatkunut välillä pahempana ja välillä helpompana kiinteiden aloittamisesta asti,kaikki konstit kokeiltu,mutta ei onnistu, poika ei vain syö! neuvolassa vaan sanottu että ohimenevä vaihe,että näitä on siihen kouluikään asti, no kyllä helpottaa tuo tieto, eihän meillä ole enää kuin kuusi vuotta sitten;)
osaa ne lapset vaan olla kovapäisiä! ..ja vielä kun itse tietäisi että syöminen auttaa tuohon kiukkuun ja kurjaan oloon,mutta vaikea se on lasta väkisinkään syöttää...
miannille jaksamsia vesirokkoisten kanssa!
on tosiaan aika masussa viihtyvää sorttia tuo teidän pikku-poika:)
kauniita syyspäivän jatkoja masuille, ja jaksamisia!
kovasti lähtöä odotteleva Fiikuna ja mytty rv 39+2
ONNEA ONNEA ONNEA MORENA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja melkein jo luulin että sais saman lauseen laittaa Miannille, mutta eipä halua pikkuinen vielä syntyä, se tais aavistaa että äiskää tarvitaanvielä kotona vesirokkolaisten hoitajana. Meidän pienemmällä oli kasvoissa eilen pari punaista läiskää ja heti kävi vesirokko mielessä, muttei niitä tullut yhtään lisää, mitä lie varhaismurrosikää (3 vuotiaalla =D )
Tänään aion siivota ja EHKÄ (tuskin) pestä ikkunatkin, tulin ensin imemään täältä voimia koitokseen.
Laitoin oikein tukisukat jalkaan ja tukivyön, jos vielä panadolin nappais näihin ihqihin liitoskipuihin jos SITTEN kykenis siivoomaan!
Terveisin loka_mama, harmaa Satakunta, rv 38+4 kait
Huomenta vaan ja erittäin väsynyttä sellaista. Neuvolassakin tuli jo käytyä, mutta aloitetaanpa tuosta yöstä. Menin sänkyyn klo 23, kun BB loppui. Mies nukkui jo. Hetken siinä luin lehteä ja päätin yrittää saada unen päästä kiinni. Mietin kaikkia kivoja asioita, vauvakin oli suhteellisen rauhallinen eli sen puolesta olisin voinut nukkua. No, 2 tuntia siinä sitten kierittelin ja kerran kävin vessassa ja päätin nousta tuskastuneena ylös:(
Tulin sohvalle maaten ja alkoi se vessassa ravaaminen..Kävin ainakin 3 kertaa tunnin aikana ja myös pari kertaa " isommalla" asialla. Vauva mekasti ihan törkeesti ja jotenkin tuntui olevan ihan hullumaisessa asennossakin, jonka vuoksi en sitte ainakaan nukkunut.
Alaselkää jomotti ja poltti ja masu oli kova kuin kivi ja alamasu tavallisen arka, myös sivuilta. KYSYMYS: Tuntuuko supistus KOKO kohdun alueella vai voiko olla ns. paikallista esim. just alamasussa/kyljissä?? Joillain ilmeisesti tuntuu myös selässä. Mulla tunne oli selässä kuin menkkojen aikaan. Mitään suurta kipua en varsinaisesti tuntenut, muttei olo kovin mukavakaan ollut.
Kolmeen mennessä en ollut nukkunut silmäystäkään. Sitten hetkeks torkahdin, kunnes puol 4olin taas hereillä ja kuulostelin vauvan mekastusta, joka sitte yht äkkii loppui ja siitäkös mä sitte seuraavaks aloin murehtimaan. Piti oikein laittaa valo päälle, jotta näkee masun liikkeet paremmin:) Kyllähän siellä liikuttiin pienen " painostuksen" voimasta, joten päätin klo 04 mennä omaan sänkyyn. Kello olisi soittamassa 07 neuvolan vuoksi (aika 8:15). Ja vaikka väsytti ihan sikana niin 05 saakka mä valvoin ja kuulostelin miten isäntä kuorsasi ja vähtäsi vieressä:( 06 soi isännän kello ja silloin kävin pissillä taas. Eli hyvinhyvinhyvin lyhyeksi jäi unet ja sen kyllä huomaa!!! Menen kyllä tästä sänkyyn ja vedän peiton korviini, kun saan tän viestin kirjotettua.
Mutta tiedättekö EKAA kertaa oli sellanen olo yöllä, kun masua ja selkää kivisti ja poltti, että se lähtö taitaa totta vie tulla kuitenkin lähiaikoina :D Kiva!! Koko aika nytkin on sellanen " tunne" selässä ja masussa, ettei oo ihan " normaali" ....Mies oottaa ihan innoissaan, että sais työpäivän aikana puhelun, että NYT KOTIIN !!!!!!!!!!!! :D :D
Ja sitten neuvolaan....Nyt siis rv 40+5 menossa. Ja tässä " tulokset" :
PAINO:Laskenut 4 päivässä 1.1 KILOA!!!!
Jes!!!! On nyt tippunut 2.7kg yhteensä!!
PISSA:
Puhdas (ollut koko ajan)
RR:
eka mittaus:118/83 ja toka mittaus:116/73
Hb:
133
SF:
34 cm eli noussut maanantaista 1 cm..?
VAUVAN SYKE:
Tää vauva päätti sitten, että neuvolakäynnillä kuuluu nukkua ja syke oli ensin " vain" 120 pintaan, mutta kun molemmat häntä tönittiin ja saatiin liikkeelle niin nousi 140:een ja laski taas tuonne 120-125 pintaan.
Raivotarjonnassa vauva on edelleen, vaikka yöllä jo kerkesin maalata kaikenmaailman kauhujuttuja mieleeni, että nyt on kääntynyt perätilaan jne....Yön pitkinä tunteina sitä saa kaikkea kummaa päähänsä ja onpa sitten ihme, ettei nukuta :( :)
Että semmosia. Maanantaille sain neuvola-ajan, mutta toivon koko sydämestäni, että sitä ennen pääsisin synnyttämään:) Mutta jos en pääse niin tuolloin katotaan sitten aika äippäpolille.
Nyt jotenkin on kuitenkin lupaavampi mieli kuin esim. eilen. Josko tää nyt kuitenkin syntyis ;)
MIANNI: Voihan nenu!! Olin kyllä SATAvarma, että sulla on jo nyytti kainalossa:O Sitkeä poika, ei voi muuta sanoa!!!! Luonnetta löytyy ainakin:D
MORENA: HURJAN PALJON ONNEA PIKKU-PRINSESSASTA!!!!!!<3
Mutta nyt tää lähtee nukkumatin kainaloon ja laittaa puhelimen äänettömälle, ettei kukaan häiritse:)
Palailen myöhemmin!!! Flunssakin alkaa jo muuten hellittämään eikä ihan kauheeksi onneks ees yltynyt!!
Päivänjatkoja kaikille!!
Toivottelevat: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 40+5
Oikein paljon onnea Morenalle, Nazulle, S-I:lle, Opokkaalle, Muija04:lle ja kaikille muillekin vauvan jo saaneille! Anteeksi, jos unohdin mainita jonkun.
Nazun synnytyskertomus oli kyllä unelma. Itsekin haluaisin kokea samanlaisen. Kuopuksen syntymä oli vastaava, mutta nyt minulle iskenyt kauhea paniikki, että tällä kertaa se varmaan kestää ja kestää kuten esikoisen kanssa.
Miannin vauva viihtyy kyllä harvinaisen hyvin pesässään. Toivottavasti tytöillä on vaan jotain muuta näppyjä, eikä vesirokkoa.. Synnytys ja vesirokko samaan syssyyn kuulostaa turhan rajulta ;-)
Ja Wadesille tsempit, ettei vielä tarvitsisi jäädä osastolle käynnistykseen, vaikka kylläpä nuo taitavat siellä ajatella vaan vauvan parasta..
Omaa (.) Tiistaina kävin lääkärissä. Kaikki oli kunnossa. Paikat olivat pehmenneet ja sormelle auki. Sisätutkimus saikin ' kivasti' supistuksia aikaiseksi seuraavalle yölle. Sen jälkeen on ollut taas rauhallisempaa sillä saralla. Vaikka ei minulla edelleenkään ole kiirettä synnyttämään. Jos sitten ens viikon lopulla tai seuraavalla viikolla kun lapsilla on vielä syyslomaa jäljellä.
Sellainen asia jäi mietityttämään kun lääkäri sanoi vauvan pään olevan alhaalla (melkein sai kosketettua sitä sormellaan tutkimusta tehdessään), mutta minusta vauuva ei ole laskeutunut. Siis on pylly tuntuu edelleen tuossa ylhäällä. Tytöt eivät ole laskeutuneet kuin vasta synnytyksessä, mutta missä pää on viimeisissä kontrolleissa ollut, siitä minulla ei ole mitään muistikuvaa. Siis voiko pää olla alhaalla, vaikka vauva ei olekaan laskeutunut? Lähinnä huolestuttaa, mitä tehdään, jos synnytys käynnistyy taas lapsivesien menolla. Luin sen jonkun ketjun, jossa pohdittiin, pitääkö mennä ambulanssilla sairaalaan, jos lapsivedet menee ja vauva ei ole vielä laskeutunut.. Toisaalta lääkärini tuntee synnytyshistoriani ja olisi varmasti sanonut, jos jotain erityistä pitäisi ottaa huomioon.
kävin eilen kosmetologilla värjäyttämässä kulmat ja ripset ja tänään menen kampaajalle. Sitten olenkin ulkoisesti valmis vauvan syntymään. Sisäinen puoli on edelleen aika ' kauhuissaan' tulevasta ;-)
Mukavaa päivää kaikille! Supistuksia niitä kaipaaville..
Uusia vauva uutisia odotellen,
mfg ja vaavi 39 tasan!!!
Onnittelut Morenalle ihanasta vauvasta! Täällähän on tänään päivittäin vauvauutisia, hienoa!!
Itse huomasin eilen illalla muutoksen vatsan mallissa, käsitykseni mukaan vauva on nyt lopulta laskeutunut alemmaksi!! Hyvä niin, vaikka eihän se vielä välttämättä tarkoita mitään synnytyksen ajoituksen suhteen. Jotain kuitenkin siis tapahtuu!! Vatsa tuntuu kyllä muutenkin hiukan erilaiselta, ja vauva on ehkä myös rauhallisempi. Öisin on kyllä tosi hankalaa löytää hyvää nukkuma-asentoa. Aamuisin varsinkin lonkkia kolottaa.
Ystävät ja sukulaiset soittelevat ja tekstiviestittelevät mulle nyt jo päivittäin, että mikä on tilanne, ja miten siellä voidaan ja vieläkö olet yhtenä kappaleena ja mikä se laskettu päivä olikaan ja onko mitään merkkejä?!!! No, vielä ei ole alkanut liikaa nyppimään mutta jos tätä jatkuu viikkokausia niin en ehkä jaksa aina vastata kauhean kärsivällisesti.
Ulkona paistaa aurinko, vaikka kylmää onkin, mutta piristää kuitenkin.
Hyvää päivää itse kullekin, ja jään taas odottelemaan uusia vauvauutisia... ja kypsyttelemään omaa massuani...
t. Sirita + pikkupomo 39+5
On taas aivan ihan ilma ulkona, silti vein tytön puistoon ja tulin äkkiä kotiin lukemaan teidän kuulumisia:) Koukussa? Jospa pienen lenkin tekisi ennen kuin haen lapsukaisen, eilen illalla kovastikin poltteli kävelylle lähtö, mutta kun en saanut seuraa, en mennyt. Outoa, mua ei ylimääräinen kävely ole kiinnostanut sitten helmikuun:O
Muutakin outoa on ilmassa, eilen kiukutti, vauva mekasti ja nukkumaan mennessä mulla oli hyvin samankaltaisia oireita kuin JENIllä. Alaselkää poltteli ihan hirveästi, otin jopa Panadolin ja lämmitin kauratyynyn ja sain kuin sainkin unen joskus ehkä puoli yhden aikaan. Muutama ehkä-supistuskin tuntui; alavatsalta alkoi sellainen omituinen pakottava, henkeä salpaava " aalto" , joka meni sitten alle minuutissa ohi. Kaksi tai kolme kertaa tuntui tältä, sitten loppui ja uni vei mukanaan. Aamulla kyllä vähän särki alavatsaa. JENIn tavoin toivon tietenkin tämän jo tarkoittavan jotain_merkityksellistä;) Niin, ja jossain vaiheessa kylkiäkin jomotti, mutta se taisi kyllä helpottaa kun korina ja porina suolistossa helpotti. Mulla on aina välillä selkeästi kipuja vatsan toiminnan vuoksi, suolessa jyllää ja myllää ihan kybällä. Kai ne suoletkin ovat joutuneet pahemman kerran pinteeseen kasvavan vauvan tieltä. Mutta katellaan, nyt on taas ihan normiolo niin fyysisesti kuin psyykkisestikin. Unta riitti hyvin aamuun saakka, taas vain kerran vessassa käynti ja tyttökin nukkui melkein kasiin. Että huonohkosta alusta huolimatta yö meni taas hyvin *kopkop* JENIn yöt kuulostavat kyllä aika karmeilta, taidat olla jo aika stressaantunut tilanteestasi:( Onneksi sulla on päivisin mahdollista nukkua univelkoja pois. Tsemppiä sulle, ei voi mennä enää hirveän kauaa kun sullakin on vauva ulkona!
MORENAlle ruusuntuoksuiset onnittelut tytön syntymän johdosta! Mikä on muuten tilanne lokakuisten tytöt-pojat? Täytyykin kaivaa meidän lista esiin -johon mä en muuten ole koskaan saanut aikaiseksi laittaa tietojani...
Nyt jotain järkevää ennen kuin oma aika taas loppuu.
Lillis 39+1
Morenalle onnittelut pikkuisesta tytöstä !!!!
Täällä flunssa senkun pahenee
ja anoppikin tossa meni vielä pelottelemaan että moni on joutunut jo flunssan takia sairaalaan, keuhkokuumetta ym. liikkeellä.
Kiva, kiva, mä tässä muutenkin jo tuskailen ettei vaan vaikuttais flunssa mitenkään vauveliin.
Siskon tytöillä kanssa vesirokkoa,
en ole nähnyt niitä yli kuukauteen, sisko ei anna mun mennä niille,
vaikka itse sairastanut vesirokon ja neuvolassa sanottiin ettei se ole vaaraksi vauvalle.
Olo siis flunssan takia ikävä ja sitten on vielä kamalaa turvotusta,
sormet on kun nippu nakkeja :(
Vettä koitan juoda tosi runsaasti, jos se vähän auttais.
Nyt en enää edes odota lähipäivinä synnyttämään lähtöä,
kun se lääkäri eilen sanoi, että hyvinkin voi mennä pari viikkoa, ja hyvä olisikin vauvan kasvun kannalta.
Jotenkin on helpompi olo, kun ei odota sitä lähtöä.
Yli tässä varmaan mennään, niinkun esikoisenkin kanssa.
Taidan tästä mennä vähän huilailemaan, ennen kuin lapsonen saapuu taas jo koulusta.
Vointeja kaikille ja koittakaa pysyä terveinä :)
Zimppu 38+3
...Ja edessä viikonloppu, jolloin mieskin kotona ja ei tarvitse ihan yksikseen vastata tyttären hyvinvoinnista. FLunssa ei tahdo hellittää nyt täällä. Eien pelästyin melkolailla, kun illansuussa aloin yhtäkkiä nähdä kaiken pisteinä ja lepokaan ei meinannut heti auttaa. Kun sitetn näkökyky palasi, niin hedari jäi jäljelle, joka vieläkin vaivaa hieman. Ajattelin tuossa 12 maissa soitella neuvolaan varmuuden vuoksi. Verenpaineet olivat ainakin ke kohdallaan, joten en tiedä, voiko tämä tosiaan olla vain flunssan ja lepäämättömyyden syytä...
Ihan järkyttävältä kuulosti kyllä JE_Ni sinun yösi. onneksi sinulla on tosiaan mahdollisuus levätä päivisin. Itsekin koitan aina ottaa unet tyttären päiväunien aikaan, mutta en oikein osaa silloin relata, kun ei voi tietää, kauanko unet kestävät, se ainut päivän oma hetki jne.
FIIKUNA: juu, minulla oli se tuttu, jolla pian ylijmääräiset tuplat Tapiolassa. Ovat nyt reissussa, joten en voi kysellä tarkemmin. Eivät kyllä vedä vertoja Twincoille, joten jos niitä harkitset, niin voin suositella (tosin suositukseni perustuu nyt tuttujen kokemuksiin ja omiin näköhavaintoihin ja samantyyppisiin testauksiin olohuoneessa kuin LIllis ;-) ) . Meille tilaus tuli kotiovelle 6 päivässä.
Piti kommentoida vaikka mitä vielä, mutta pää lyö tyhjää... Voi olla, että minulta meni ohi lukiessa ,mutta miten MIANNI synnytystäsi yritettiin käynnistellä? voimia lähetän sinne vesirokko ja päänsärkytaisteluun ja voimansäteitä kaikille muillekin! Tässä vaiheessa vertaistuki ja tämän palstan merkitys ovat TODELLA tärkeitä. Saa valittaa, purnata, iloita ja kaikkiea siltä väliltä !!!!
Vauvauutisia lisää odotellessa jään taustalle....
Jolla 37+3
MORENALLE onnittelut tytöstä :)
Tosiaan aika reilusti on tullut tyttöjä, ei taida vaan olla meidän lokakuisten satunnaisotanta niin iso että pystyisi vielä ennakoimaan poikatodennäköisyyksien kasvua meille lopuille. Mulla tosin ainakin se ARTIN JAHKAILUTEORIA lupaisi poikaa, sillä tänä aamuna taas on maha menkkakipuinen ja supistelee välillä. V*tuttaa kun eilen sitten oli niitä liitoskipuja ihan koko päivän, että eikö tässä koskaan saa tuntea oloaan " ihan mukavaksi" .
Niin että LILLIS, olen kyllä kateellinen ja aina hyvässä hengessä muistan sitä että sulla on ollut monta hyvää viikkoa takana... :)
MIANNI, mulla meni vielä ohi että onko nyt siis niin että sulla ei yritetä enää käynnistystä vaan luotetaan että tulee spontaanisti aika pian? Eli et ole kotilomalla osastolta?
Missä muuten on CAMELOT, kirjoittiko eilen pahatuuli-viestinsä jälkeen aamulla, vai joko on tullut aika? AXELARA on ainakin lähtenyt varmasti vauvanhakuun. Entä oliko MILLIANILLA jo sektioaika kolkuttelemassa vai oliko se " vasta" maanantaina?
Eipä tässä muuta nyt. Onneksi tänään on perjantai ja mies on huomisen kotona, oon jotenkin niin kypsä tähän päivittäiseen. Ja onneksi mummu tuli aamulla ja on koko aamupäivän esikoisen kanssa kunnes menee nukkumaan! Minä vaan nukuin tässä sohvalla tunnin verran, kun jotenkin niin väsytti.
Parempaa perjantaita muillekin :)
Coe rv 37+5
Ja tietysti myös vauvautuneet :) Onnea Morena pienestä tytöstä!!! Ihanaa!
Omassa olossa ei muutosta, suunnilleen joka toinen yö herään hikoiluun, sillon on pakko nousta juomaan ja samalla pisulla tulee käytyä. Muuten ei tosiaan pissata öisin. Yhdellä kyljellä, vasemmalla, nukun koko yön. Ihme, ettei puuduta.. Ei suppaile... Parina päivänä kyllä tuntunut sairasta kipua tuolla alhaalla, ihan henki salpautunut kun ilmeisesti vauvan pää hiertää noita luita.. Oliskohan laskeutumaan päin..? Alkais nyt jo jotain tuntumaan siis muutakin. Toisaalta olen ihmeen rauhallinen eikä mua juurikaan kyrsi. Just miehellekin sanoin että oon ihmeen seesteinen. Ei tunteet ryöppyä yli suuntaan tai toiseen.
Miannillahan on sinnikäs vauva kun ei halua syntyä :) Noi tabut ja geelit kyllä saattaa haurastuttaa niitä kalvoja että voi vaikka vedet mennä, ainakin luulen niin..
Jenille tsemiä noiden öiden kanssa! Ei mee enää montaa yötä niin saat muuta valvomisen aihetta ;)
Wadesille kans tsempityksiä mahdolliseen käynnistykseen.
Supparisäteitä meille kaikille lähettää Sanna ja baby rv 39+3
FIIKUNA: Aina " kiva" kuulla että muillakin on samantapaisia pulmia :) Meillä tuo tyttö tosiaan on aina ollut huono syömäri, on ehkä kerran tai kaksi elämässään syönyt koko purkillisen ruokaa. Tosin purkkia ei ole saanut enää puoleen vuoteen kovinka usein, mutta määrä on suht sama. Ottaa useimmiten vihannekset ja sitten ehkä vähän ruokaa kehotettuna, sitten lopettaa syömisen.
Vaikeeta on just tuo että miten paljon siihen syömiseen sitten panostaisi? Toisaalta tietää että jos on nälkä niin syöminen on entistä vaikeampaa, kun kiukuttelee, eli välipala on ihan fiksu antaa. Toisaalta sitten jos tytöllä on mahassa vähän jotain, hän ei syö mitään. Pakottaako sitten syömään vai antaako olla nälässä että oppii?! Vaikeaa... :/ Kellään tutulla ei ole näin huonosti syövää lasta, ja mua meinaa oikein suututtaa kun äitini aina toistelee kuinka HYVIN meidän tyttö syö! Äidillä on tapana kaunistella kaikkea ihan toden teolla.
Ja JOLLA: Oliko niin että oot nyt jo " lähdössä" Lontooseen? :) Mua rupesi hirveästi innostamaan teidän lähtö, minä voin lähteä sit jos te päätätte jäädä... :) Pidin kovasti Englannissa asumisesta ja menisin mielelläni takaisin. Nyt tosiaankin verkottuisin eri tavalla nimenomaan suomalaisten kanssa.
Vitsi että tahtoo taas supistaa :/ Varasin muuten maanantaille minäkin KAMPAAJAN! Sen jälkeen sitten olen synnytyskunnossa :) Nyt on kova juurikasvu.
Coe
Eilinen meni sitt siivoillessa ja kaverin kyläillessä. Sen jälkeen oli joko sellainen olo ett on flunssa tulossa tai sitt mulla oli verenpainetta. Loppuillan lähinnä istuskelin sohvalla ja kudoin ja/tai katoin telkkaa.
Onpas sinnikäs tuo Miannin poika! Morenalle onnittelut tyttövauvasta! Muita taisin jo onnitellakin aiemmin, mutta olikohan Nazu mukana...varmuuden vuoksi vielä onnittelut hänellekin!
Oiskohan Je_Ni:lläkin nyt pian nyytin haku edessä!? Pidetään peukkua pystyssä :) Kamalilta tosissaan kuulostavat nuo sinun yöt!!
Mulla vauva alkanut ehkä liikkumaan jopa enemmän viime aikoina, tai sitt vaan ehtii paremmin seuraamaan häntä, kun on mammalomalla. Maha on toiminut koko ajan hyvin, paitsi ihan vähän aikaa sitten oli parin viikon ajan ummetusta . Joko se oli stressistä ja istumisesta (työ + ajomatka kotiin) tai sitt vauvan asennon muuttumisesta. Mutta nyt onneksi taas toimii ok. Välillä jo mietin, että toimiiko jo liiankin hyvin - eli ei kai nyt ihan vielä enteile syntymää...No tuskin nyt sentään. Alaselkä kipeytyy helposti, jos on paljon jalkeilla. Ja yöllä masu kova / alavatsaa särkee etenkin vessakäyntien jälkeen hetken. Mutta muuten oireet vielä vähissä. Muutamana yönä ehkä enemmän alavatsa jomotellut - josko kuitenkin jo olisi jotakin kypsyttelyä.
Maanantaina vihdoinkin lääkäri, jossa kuulee hieman kokoarvioita ja kohdunsuun tilannetta ym.!
Hieman hämäännyin tuosta sairaalaan lähtemisestä supistelujen jälkeen, josta oli edellispäivänä lyhyesti puhetta (luin kommentit vasta tänään) Taitaa Alexara olla jo nyytin hakureissulla :) ! - vai oliko kirjoitellut vielä eilen? Mielestäni en äsken huomannut, kun eilistä pinoa lukaisin läpi.
Meille siis puhuttiin synnärillä ja valmennuksessa säännöllisistä alle 10 minuutin supistuksista 2 h ajan, ja siksi Alexaralta kyselinkin, kuinka hän " uskalsi" olla kotona, kun oli jo yöllä alkaneet alle 10 min välein tulevat supistukset. Mutta näköjään jossakin ohjeistettu seuraamaan 5 min säännöllisiä supistuksia (kumpi yleisempää?).
Voi olla, että asiasta on jo aiemmin puhuttu, mutta:
G: Kun puhutaan säännöllisistä supistuksisa, niin ovatko ne tosissaan (lähes) minuutilleen säännöllisiä, vai heittelevätkö esim. muutaman minuutin ja kymmenen minuutin välillä?
Tänään palailen myöhemmin iltapäivällä koneelle - on pitkästä aikaa " vapaa äitiyslomapäivä" :)
T: Peggy-75 rv 36+3
Toi lasten syömisjuttu osaa muuten olla ärsyttävä -mutta ei siis syödä lapsia, vaan se miten lapset syö=) Meilläkään ei tyttö ole mikään huippusyömäri jos ei varmaan ihan hankalimmastakaan päästä. Välillä on huonoja kausia, välillä parempia. Ajoittain mulla menee hermo ihan totaalisesti temppuiluun ja syömättömyyteen, välillä taas annan mennä ihan omalla painollaa, syököön sitten kun syö. Siitä kyllä pidän kiinni, että huonon syömisen kausina en tarjoa minkäänlaisia välipaloja tai herkkuja ja kun taas ruoka maistuu, voidaan vähän löystää narua. Nyt onneksi meneillään tosi hyvä kausi, ruoka maistuu ja temppuilut minimissä. Tsemppiä kovasti kaikille asian kanssa painiskeleville!
PEGGY, oliskohan se niin, että uudelleensynnyttäjän kandee lähteä sairaalaan kun supistelee sen 10 minuutin välein, mutta ensikertalaisille riittää 5 minuutin välit? Me kun tuskin sitä vauvaa ihan samalla vauhdilla maailmaan pungetaan kuin jo aikasemmin sen tehneet. Korjatkaa joku jos olen väärässä!!! Itse ajattelin, että varmaan soittelen sitten sairaalaan ja kyselen sieltä mielipidettä. Meillä on ainakin ihan suositeltavaakin soitella ensin ettei tule turhia reissuja. Harmittaisi kovasti palata vielä kotiin ja kun pitää esikoisen hoito sun muukin järkätä, niin mieluummin menen sitten vasta kun on " ihan pakko" . Vaikka eihän sitä voi etukäteen tietää, miten asiat menee.
MÄ meen kuitenkin NYT=)
Ensin onnittelut Morenalle ja Signorina-Iirikselle! Meillä olikin Morenan kanssa vauvoilla sama syntymäpäivä, 30.9.
Meillä on ollut todella ihmeellisen ihana vauva-arjen alku, en meinaa uskoa tätä todeksi. Vauva on ainakin vielä aivan uskomattoman kiltti, kaikki kolme kotona vietettyä yötä ovat menneet kuin unelma. Meidän nuppukulta on laitettu nukkumaan yhdeksän maissa ja viime yönäkin heräsi vasta klo 03 syömään ja sen jälkeen kuudelta ja sitten vielä nukkui kahdeksaan saakka. Vauva ei ole vieläkään kertaakaan itkenyt yöllä, pikkuinen vain hamuaa niin kovasti että herään siihen. Vauva nukkuu omassa sängyssään. Nostan hänet peittoineen päivineen aina rinnalle päivisin /öisin joten syötön jälkeen hänet on helppo nostaa lämpöisessä " pussissa" takaisin sänkyyn nukkumaan.
Vaipan ja vaatteen vaihdon aikanakaan tyttö ei ole itkenyt. En meinaa uskoa tätä todeksi kun esikoinen oli NIIN tempperamenttinen jo vauvana, söi tunnin välein läpi vuorokauden jne. En vielä jaksa uskoa että vauva voisi nukkua tästä eteenpäin näin hyvin ja olla näin rauhallinen - ehkä tämä on vain alkuväsymystä vielä. Mutta on ainakin ollut upeaa nukkua itsekin 10 tunnin yöunia!
MUTTA esikoisen kanssa on ollut rankkaa. Kun olemme kolmestaan, esikoinen on todella mustasukkainen, temppuilee, itkee aivan surkeana kun imetän eikä antaisi minun pitää vauvaa. Muutenkin hän käy ns. ylikierroksilla koko ajan. Mutta se on onneksi kuitenkin kai ohimenevä vaihe. Ja yöt esikko nukkuu ihan hyvin, ollaan vaan naurettu, että meillä itkee esikoinen yöllä ja päivällä eikä vauva;)
Nyt pitää jatka hommia kotona, terveiset kaikilla ja pian pääsette kaikki nauttimaan tästä samasta tunteesta;)¨
JENIlle vielä, että mulla ainakin nuo menkkamaiset säryt tiesivät lähenevää synnytystä, ne vain lisääntyivät päivä päivältä ja loppuivat kuin seinään silloin pe iltana kun sitten yöllä alkoivat ne " lopulliset" supparit.
T:Nazu, mustasukkainen esikoinen ja suloinen nuppukulta 6vrk
Ihan ensiksi SUURET ONNITTELUT Morenalle ja Myttyselle pienistä nyyteistä!!!!!
Ihan kateelliseksi tässä kyllä tulee.Millonhan se oma vuoro koittaa?!
Tänään oli taas neuvola.Kaikki oli ok.Nyt sitten vaan odotellaan ensi viikon poliaikaa.Vaikka tietty toivoisin että vauva syntyis ennen sitä.
Tunteet heittelee laidasta toiseen.Itkua,naurua,pettymystä,ärtyisyyttä,onnea ja hyvää oloa ja taas toisessa hetkessä pahaa oloa.NIIIIIN KOVASTI toivoisin jo pääseväni tosi toimiin,vaikka sekin tavallaan jännittää.
G:Täällä mies on aika rauhallinen.Lähinnä mua koittaa tukea näissä mielen myllerryksissä ja todistella että kaikki menee hyvin.jotenki tuntuu että ei taida ihan ymmärtää että meillä on tosiaan kohta taas pikkuinen.No enhän sitä välillä tajua minäkään.Kovasti toivoo että tällä kertaa synnytys lähtisi käyntiin aamulla tai päivällä.Molemmat aiemmat on lähteny yöllä.
Kyselee kyllä päivittäin vointia ja on tosi huolissaan tästä mun yö valvomisesta.touhuaa lasten kanssa,että tämä hermokimppu äiti saa olla rauhassa!
MIANNILLA on tosiaan tulossa tempperamenttinen poika!!!
TSEMPPIÄ kaikille meille odottajille ja nyytin haku reissuun lähteville!!!
Päivänsäde 39+5