Helsingin Sanomat: Ripsistä tytön tunnistaa
Nyt on Hesarin toimittajalla ongelma. Muut tasa-arvoasiat sikseen tässä keskustelussa - vastaamatta jäi se kysymys, miten tytöt ja naispuoliset hahmot olisi tunnistettava, jollei ripsistä ja niistä ulkonäköseikoista, joista heidät yleensä tunnistetaan? Vai olisiko esimerkiksi koira- ja autohahmoille lisättävä ominaisuuksia, joista ne tunnistaa pojiksi? Mitä sanoo AV:n sunnuntaipalsta?
https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000008736312.html?utm_medium=promobox&…
Kommentit (30)
Kuuluuko miesten leikata ribsejään?
Pointtina tais olla enemmän se, että piirroshahmoista suurin osa on poikia, ja sitten kun siellä on se tyttö, niin sillä on korkokengät, pinkkiä, huulipunaa yms. Mun puolesta niitä sukupuolia ei tarvis tehdä niin selkeästi näkyväks, jos kyse on vaikka jostain eläinhahmoista. Eihän luonnossakaan se oo selkeästi havaittavissa.
Vierailija kirjoitti:
Pointtina tais olla enemmän se, että piirroshahmoista suurin osa on poikia, ja sitten kun siellä on se tyttö, niin sillä on korkokengät, pinkkiä, huulipunaa yms. Mun puolesta niitä sukupuolia ei tarvis tehdä niin selkeästi näkyväks, jos kyse on vaikka jostain eläinhahmoista. Eihän luonnossakaan se oo selkeästi havaittavissa.
Eikä enää liikennemerkeistäkään
Vierailija kirjoitti:
Minä halusin kuulla mielipiteitä nimenomaan tästä tunnistamisasiasta ja siksi mainitsin, että muut tasa-arvoasiat sikseen.
Ap
Kyllä on kajahtanutta settiä. Onkohan kaikki psyykkisesti hyvin jos tuollaista asiaa tekisi mieli itkupotkuraivarein oikein huutaa ääneen? Onkohan tuo akka huomannut, että tosielämässä räpsyripset omaavat ovat usein miehiä. Siinäpä hänelle ihmettelyä ja hullunhuudon paikka. Onneksi piirretyt ovat vain fiktiota, eikä niiden ole tarkoitus välttämättä valistaa ja kasvattaa lasta. Se on mm. vanhempien tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo akka huomannut, että tosielämässä räpsyripset omaavat ovat usein miehiä. Siinäpä hänelle ihmettelyä ja hullunhuudon paikka.
Tämä. Esim. mun veljellä on aivan älyttömän tuuheat ja pitkät ripset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä halusin kuulla mielipiteitä nimenomaan tästä tunnistamisasiasta ja siksi mainitsin, että muut tasa-arvoasiat sikseen.
Ap
Minusta on kiva että sukupuoli tunnistetaan ja tuodaan esiin jollakin tavalla. On valtava rikkaus että on kaksi sukupuolta, ja lapsillekin pitää antaa mahdollisuus identifioitua ja olla ylpeä ja onnellinen omasta sukupuolestaan.
Sukupuolettomuus on niin tylsää ja ankeaa.
Jos tosielämässä pojillakin on pitkät ripset, niin miksi piirretyissä sitten vain tytöillä on?
Enpä oo yhtään heeboa nähnyt pikaliimaripsillä.. Naisia ja tyttöjä sitäkin enemmän.
Meikkaamaton nainen viehätti miestä 1900 luvulle asti, mutta sitten alkoikin kilpavarustelu ja ulkonäkö alkoi määrittää tyttölasten elämää aiempaa enemmän. Ja sille ei loppua näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuo akka huomannut, että tosielämässä räpsyripset omaavat ovat usein miehiä. Siinäpä hänelle ihmettelyä ja hullunhuudon paikka.
Tämä. Esim. mun veljellä on aivan älyttömän tuuheat ja pitkät ripset.
Naapurin Ritvalla on tuuheat ripset ihan napaan asti.
Ei ihme, että nautin esimerkiksi meikkaamisesta ja olen kotonani omassa naiseudessani. Se olikin varmaan tuon lapsena katselemani tykkäämäni Barbapapan ansiota. 😂 🤣🤣 Enpä olisi itse osannut ajatella. Ihan hyvinhän minun kävi, että ei tuonkaan ihmisen kannattaisi olla huolissaan, vaikka lastenohjelmissa on naisellisia ja naisellisiksi miellettyjä juttuja hahmoissa. Koska on todella ok ja positiivista, että naiseksi ja tytöksi syntyneet tykkäävät korostaa naisellisia asioita ja nauttivat niistä.
Sitä voi etsiä laadukkaampia ohjelmia lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos tosielämässä pojillakin on pitkät ripset, niin miksi piirretyissä sitten vain tytöillä on?
Enpä oo yhtään heeboa nähnyt pikaliimaripsillä.. Naisia ja tyttöjä sitäkin enemmän.Meikkaamaton nainen viehätti miestä 1900 luvulle asti, mutta sitten alkoikin kilpavarustelu ja ulkonäkö alkoi määrittää tyttölasten elämää aiempaa enemmän. Ja sille ei loppua näy.
Miksi piirretyissä on puhuvia ja silmällisiä ja ilmeileviä autoja? Eihän sellaisia ole tosielämässä? Olisiko niin, että noiden on tarkoitus ruokkia lapsen mielikuvitus- ja leikkimaailmaa, eikä edelleenkään toimia minkään todellisuuden ja valistuksen ja aivopesun välineinä.
Tulisipa jo se sota, niin nämäkin kermaperseet ymmärtäisi kuinka huteralla pohjalla heidän elämänsä on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on kajahtanutta settiä. Onkohan kaikki psyykkisesti hyvin jos tuollaista asiaa tekisi mieli itkupotkuraivarein oikein huutaa ääneen? Onkohan tuo akka huomannut, että tosielämässä räpsyripset omaavat ovat usein miehiä. Siinäpä hänelle ihmettelyä ja hullunhuudon paikka. Onneksi piirretyt ovat vain fiktiota, eikä niiden ole tarkoitus välttämättä valistaa ja kasvattaa lasta. Se on mm. vanhempien tehtävä.
Irtoripsillä ja pakkelikerroksella varustetulla äiteellä on niin kiire käsittelyihinsä, ettei siinä paljoa kerkeä lasta valistaa. Lapsi oppii sitten vain näkemästään ja laskee 1+1=nainen kelpaa vain kemikaalikimarana.
Ai, että naisia/tyttöjä on vähän piirretyissä? :D Voisin nimetä heti vaikka 30.
Vai onko tasa-arvossa menty paljon taaksepäin? En ole juurikaan katsonut nykypiirrettyjä.
Onkos tuo woke -aivopesty raapustelija tutustunut Tehotyttöihin? Kelpuuttaisiko ne vai onko nekin liian naisellisia, kun on hiukset ponnarilla ja saparoilla? Vaaleatukkainen Pipa on kyllä aika suloinen ja herttainen, hyi kamala mitä naisellisuutta. Onneksi ripsiä ei niillä ole, ei tarvitse sitten huutaa naama punaisena. 😂😂😂🤣🤣
Autojen Sally on tunnistettavissa tytöksi ilman ripisiä. Samoin Cruz. Miten on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Autojen Sally on tunnistettavissa tytöksi ilman ripisiä. Samoin Cruz. Miten on mahdollista?
Ensimmäisessä oli myös kilpa-auto Carla joka siellä muiden hahmojen mukana meni ilman leppatavia ripsiä. Onko Pixarin Autot kamlottavaa wokea kun eivät alleviivaa hahmojen sukupuolta näiden ollessa naisia?
Vierailija kirjoitti:
Enpä oo yhtään heeboa nähnyt pikaliimaripsillä.. Naisia ja tyttöjä sitäkin enemmän.Meikkaamaton nainen viehätti miestä 1900 luvulle asti, mutta sitten alkoikin kilpavarustelu ja ulkonäkö alkoi määrittää tyttölasten elämää aiempaa enemmän. Ja sille ei loppua näy.
Rikas nainen viehätti silloin miestä...köyhää palvelijatarta sai panna isännän oikeudella:)
Öööö mitä vitsiä