Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä on ettei saa vain aloitettua tekemään sitä mitä pitäisi? Päiväkaudet täytyy puhua itselleen ja tsempata. Mikä tähän autaisi?

Vierailija
15.04.2022 |

Joskus olen aivan vätys tämän asian kanssa. En vain saa aikaiseksi alkaa tekemään vaikka suunnittelen ja tiedän, että osaan tehdä ja se voisi olla jopa mielenkiintoista. En vain saa aloitetta aikaiseksi. Olen jotenkin kroonisesti väsynyt ja samalla myös tylsistynyt. Mitään esteitä asioiden tekemiseksi ei ole, olen vain passiivinen. En tiedä miksi..
Taas ajattelin siirtää huomiseen eräät tehtävät kun olen kuitenkin "jo" käynyt kaupassa, tehnyt ruokaa jne.
Masennus on diagnosoitu mutta kyllä tämä omaan piikkiin menee. Energiat ei riitä ja tavallaan riittäisi mutta ahdistus iskee kun pitäisi ryhtyä töihin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan kommentoimaan, että itsellä sama! Saan työni hoidettua ja kaikki muu on pakotettua ja pitkän taistelun tulosta, jos nyt ylipäätään saan jotain aikaiseksi. :(

Vierailija
2/11 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin vaan kommentoimaan, että itsellä sama! Saan työni hoidettua ja kaikki muu on pakotettua ja pitkän taistelun tulosta, jos nyt ylipäätään saan jotain aikaiseksi. :(

Joo kuulostaa tutulta. Kyllä minä töissä saan hoidettua, ei siinä mitään. Myöskin koulussa saan tehtävät tehtyä. Parisuhteessa olen se tekijä, siivoan ja teen ruokaa, pesen pyykit, järjestelen asioita ja tsemppaan muitakin. No mutta nyt kun olen täysin yksin ja viihdyn tässä yksiössäni niin en saa kertakaikkiaan mitään aikaiseksi. 

No eilen pitkästä aikaa siivosin oikein kunnolla ja järjestelin kaappeja tekemisen puutteen vuoksi. Nyt kun pitäisi tehdä koulutehtäviiä (opiskelen uudelle alalle) ja osaan kyllä, ovat mielenkiintoisia ja miinulla menee helposti useita tunteja pohtiessa ja keskittyessä niihin. Aloitus on vain vaikeaa, etenkin silloin kun pitäisi itseään varten suorittaa eikä muita. Pakkohan nuo on tehdä alta pois, huomenna.........

Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on vielä hyvinkin asiat. Olette toipumassa masennuksesta. Kesällä voi ulkoilla enemmän ja kävellä, tulee syödyksi enemmän kasvisruokaa js saa D-vitamiinia. Kestäkää vielä tovi. Keväällä

kaikki ovat hiukan nuutuneita ja vetämättömiä.

Vierailija
4/11 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun piti se kellokin siirtää ...

Olen siitä asti ollut ihan väsynyt ja voimaton. Nukun ja syön jopa melko hyvin mutta en vaan millään jaksa. Mitään.

Vierailija
5/11 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kerrallaan toimii mulla. Alotan ihan pikkupienestä ja olen iloinen ja tyytyväinen kun saan jotain mitättömän pientä tehtyä.

Vierailija
6/11 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartu itseäsi niskasta kiinni.

Vierailija
7/11 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on vielä hyvinkin asiat. Olette toipumassa masennuksesta. Kesällä voi ulkoilla enemmän ja kävellä, tulee syödyksi enemmän kasvisruokaa js saa D-vitamiinia. Kestäkää vielä tovi. Keväällä

kaikki ovat hiukan nuutuneita ja vetämättömiä.

Masennusdiagnoosi tosta vaan?

Vierailija
8/11 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama, väsyttää eikä huvita mikään. Nuorena olin virtaa täynnä ja tein kaikenlaista.

Nainen50

Vierailija
9/11 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartu itseäsi niskasta kiinni.

Heti joku energinen tulee sanomaan tämän masentuneelle. Ärsyttävää. Ihan kuin masennus olisi ihan niin helppoa hoitaa.

Vierailija
10/11 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota se on mullakin että mitään ei saa aikaiseksi. Ei ole tutkittu niin ei mitään diaknooseja.

Vierailija
11/11 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on ollut jo monta vuotta, ei auta kesät eikä lomat... Juu, on masennus diagnoosi. Olen myös totaali yh, eikä juurikaan tukiverkkoja. Mutta silti harmittaa oma saamattomuus. Onneksi lapset on jo sen verran isoja, että auttavat kodin töissä ja ruuanlaitossa.

Hienoa ap että pystyt myös opiskella, jos koet sen mieleisrksi! Itse en voisi, muisti prakaa eikä asiat jää mieleen.

Nro 2