4 section jälkeen raskaaksi?*
Kaipaan asiallista tietoa siitä kuinka pian 4 section jälkeen on turvallista tulla raskaaksi.Edellisestä sectiosta on 3 kuukautta ja taidan taas olla raskaana,ehkäisystä huolimatta.Onko edessä siis kohdun repeäminen ja jopa kuolema.Aborttia en suostu tekemään.Mistä saisi tietoa kun pelottaa kovasti.
Kommentit (4)
Toinen sanoo et ei haittaa vaikka tulisin raskaaksi,se vain olisi sitten riskiraskaus ja toinen oli valmis sterilisoimaan minut ja sanoi että ei kannata enää tehdä lapsia kun kohtu on niin hauras ja molemmat oli leikkaamassa minua.Neuvolassakaan ei osattu sanoa muuta ku että jos tulen raskaaksi niin ei kai sille mitään mahda,siis täh?
minulla on takana 3 sektiota, viimesin reilu 1.5v sitten. Silloinleikkaava gyne sanoi, että kohtu kestää vielä oikein hyvin neljännenkin vauvan :) Mutta olisi hyvä jos raskauksien välissä olisi ainakin 1v, eli mulla olisi jo turvalista raskautua.
Tietty aina on riskiraskaus kun näin monta sektiota takana ja olenkin jutellut oman gynen kanssa asiasta. Neuvolalääkärihän ei ole erikoistunut naistentauteihin vaan on yleis lääkäri ja ei osaa siten kauheen hyvin neuvoa. Kuuntelisin niitä lekureita jotka sua leikkas, mutta sähän sait kaksi toisistaan poikkeavaa vastausta, mikä tekee asiasta kinkkisen. Voisitko ottaa yhteyttä synnytyssairaalaasi ja saada mahdollisuuden jutella leikkaavan lääkärin kanssa tai jonkun muun asiaa tietävän henkilökunnan kanssa.
Eipä musta paljon apua ollut ?:|
myös mullekin väläyteltiin sitä mahdollisuutta. Minä kun täytän kaikki kriteerit, ikä, lapsiluku ja edelliset sektiot. Sain aikaa miettiä ja olin sitten sitä mieltä että en halua sitä ja se siitä, ei siitä sitten sen kummemmin keskusteltu.
Parhaiten saat varmaan synnytyssairaalasta sinulle viimeksi sektion tehneeltä lääkäriltä tietoa!