Ilkka Kanerva on kuollut
Kommentit (623)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me muistamme ministeri Ilkka Kanervan ennen kaikkea ihmisenä.
Minä muistan Iken ennen kaikkea selkärangattomana korruptoituneena hyväveli-nilviäisenä.
Et ole ainoa. Ihmiset jotka palvovat Ilkkaa, haluavat sulkea silmänsä hänen kähmäisiltä touhuiltaan tai eivät ole seuranneet uutisia tarpeeksi pitkältä ajalta..
Tai sitten kaikki ei ole loputtoman kyynisiä paskoja niinkuin sinä.
Terve menoa ja villejä naisia siellä tuon puoleisessa!
Juuri tämä,synnymme, elämme ja kuolemme vain kerran. Sairauteen tai sodassa kuoleminen on lopullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanerva oli erittäin laajalti pidetty ja arvostettu. MuistoTwiiteistä voimme nähdä, kuinka paljon hänestä pidettiin ja kuinka paljon häntä arvostettiin yli puoluerajojen. Kunnia hänen työlleen kansanedustajana, pitkäikäisimpänä sellaisena, 46 vuotta ehti olla eduskunnassa. Kansanedustajallakin on oikeus yksityiselämään, eikä Kanervan tarvinnut julkisesti tiedottaa sairautensa laadusta.
Ei diagnoosia tarvitse kertoa, mutta olisi se nyt selkärankaisempaa myöntää tilanteen vakavuus. Varmasti tiesi ettei enää eduskuntaan palaa.
Hyvinkin sivistyneillä ja koulutetuilla ihmisillä on kyky kieltää psyykentasolla vakava sairaus. Ihminen uskottelee , ettei kyse ole niin vakavasta sairaudesta ja selviän tästä. Toki positiivinen asenne on usein hyvä, mutta " kieltäminen" ei auta, kun tauti etenee ja johtaa lopulta hautaan. Ei aina, mutta yleensä lääkäri on osannut kertoa todelliset ennusteet. Tapasin työssäni joskus heitä, jotka eivät kyenneet uskomaan, että tauti vie kuolemaan eikä parantavaa hoitoa ole.
Jos toimii tehtävässä, jossa on kyseessä koko valtakunnan etu ja tulevaisuus, niin silloin istuu kyllä täysin väärällä jakkaralla, jos ei kykene hahmottamaan edes omaa terveydentilaansa.
Rivikansanedustajalta tuon voisi edes jossain mielessä hyväksyäkin, mutta ei puolustusvaliokunnan puheenjohtajalta ja vahvalta ulkopoliittiselta vaikuttajalta. Ei varsinkaan aikana, jolloin Euroopassa on käynnissä sota ja sen sodan käynnistäjä on naapurivaltiomme.
Hohhoijaa nyt taas. Ei sitä terveydentilaa eli kuolinpäivää pysty ennalta arvaamaan aina edes alan spesialistilääkärit edes kuukausien tarkkuudella saati sitten itse potilas.
Muuten kyllä kanerva olisi voinut ilmoittaa valiokuntaan vuoden alussa olevansa nyt pitkällä sairaslomalla eli pitäisi valita sijainen. En tiedä mitä tuo kuvitteli tapahtuvan kun sairasloma vaan jatkui mutta tuo ei halunnut ilmoittaa siitä valiokuntaan. Onhan tässä ollut parikin esimerkkiä valiokuntien puheenjohtajista jotka on ilmoittaneet sairaudestaan ja siitä että pitää valita uusi puheenjohtaja ainakin tilapäisesti.
Juu joku vois kyllä tästä nyt ikelle huomauttaa niin ehkä se ens kerralla sitten informoi muita paremmin.
Jotkut oppii jopa toisten ihmisten virheistä.
No kerroppas nyt sitten mitä sinä tästä kaikesta opit kun olet niin viisas.
Mitä jos miettisit itse mitä se tarkoittaa sen sijaan että kyselet loputtomiin tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Ilkkaa ryöpytettiin ihan turhaan jostain tekstiviesteistä.
Nykyiset ministerit touhuaa paljon ikävämpiä juttuja kaikessa rauhassa.
Ei se ollut turhaan. Ilkka otti osuman puoleen puolesta. Huomio Ilkan naisjutuissa ja erottamisessa - puolueella hyvää tilaa kähmäillä samaan aikaan jotain kulissien takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä "me"?
Minä muistan Kanervan seksiviesteistä, alaikäisten ahdistelusta ja Tuksu-kytköksestä sekä siitä, että Kanerva juhli syntymäpäiviään suurieleisesti veronmaksajien rahoilla, eikä Kanerva tehnyt työtä maksaakseen veroja itse.
Ikävä juttu on Kanervan kuolema. En toivonut hänelle sairautta enkä kuolemaa mutten myöskään koskaan arvostanut hänen touhujaan.
Mulla sama. En muista kuin mokailut.
Jos juorut kiinnostaa enemmän kuin asiapolitiikka niin ehkä siinä käy sitten juuri noin.
Ei aivan noinkaan. Asiapoliitikko ei tietenkään anna aihetta juoruiluun vaan toimii niin, ettei päädy sekoiluistaan lööppeihin.
No kyllä se menee just noin että jos ei mitään muuta muista kuin juorut tuskin on asiapolitiikka kovin lähellä koskaan ollut sydäntä.
Kuten sannasta muistetaan nyt jatkuva biletys, ruokakohu ja muu poseeraaminen muotikuvissa.
Varmaan aika moni vauva-palstan käyttäjä jonka ensisijainen ikkuna maailmaan on seiska ja iltapaskan etusivu tosiaan näin muistaa.
Ai luulitko sinä tosiaan että teidän raivokas sensurointinne palstalla olisi poistanut nuo asiat ihmisten mielestä? Ei se noin toimi ja jos luulit että toimii niin taidat olla vähän yksinkertainen.
:DD voe jeesus.
t. hyvin pettynyt vasemmistolainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanerva oli erittäin laajalti pidetty ja arvostettu. MuistoTwiiteistä voimme nähdä, kuinka paljon hänestä pidettiin ja kuinka paljon häntä arvostettiin yli puoluerajojen. Kunnia hänen työlleen kansanedustajana, pitkäikäisimpänä sellaisena, 46 vuotta ehti olla eduskunnassa. Kansanedustajallakin on oikeus yksityiselämään, eikä Kanervan tarvinnut julkisesti tiedottaa sairautensa laadusta.
Ei diagnoosia tarvitse kertoa, mutta olisi se nyt selkärankaisempaa myöntää tilanteen vakavuus. Varmasti tiesi ettei enää eduskuntaan palaa.
Hyvinkin sivistyneillä ja koulutetuilla ihmisillä on kyky kieltää psyykentasolla vakava sairaus. Ihminen uskottelee , ettei kyse ole niin vakavasta sairaudesta ja selviän tästä. Toki positiivinen asenne on usein hyvä, mutta " kieltäminen" ei auta, kun tauti etenee ja johtaa lopulta hautaan. Ei aina, mutta yleensä lääkäri on osannut kertoa todelliset ennusteet. Tapasin työssäni joskus heitä, jotka eivät kyenneet uskomaan, että tauti vie kuolemaan eikä parantavaa hoitoa ole.
Jos toimii tehtävässä, jossa on kyseessä koko valtakunnan etu ja tulevaisuus, niin silloin istuu kyllä täysin väärällä jakkaralla, jos ei kykene hahmottamaan edes omaa terveydentilaansa.
Rivikansanedustajalta tuon voisi edes jossain mielessä hyväksyäkin, mutta ei puolustusvaliokunnan puheenjohtajalta ja vahvalta ulkopoliittiselta vaikuttajalta. Ei varsinkaan aikana, jolloin Euroopassa on käynnissä sota ja sen sodan käynnistäjä on naapurivaltiomme.
Hohhoijaa nyt taas. Ei sitä terveydentilaa eli kuolinpäivää pysty ennalta arvaamaan aina edes alan spesialistilääkärit edes kuukausien tarkkuudella saati sitten itse potilas.
Muuten kyllä kanerva olisi voinut ilmoittaa valiokuntaan vuoden alussa olevansa nyt pitkällä sairaslomalla eli pitäisi valita sijainen. En tiedä mitä tuo kuvitteli tapahtuvan kun sairasloma vaan jatkui mutta tuo ei halunnut ilmoittaa siitä valiokuntaan. Onhan tässä ollut parikin esimerkkiä valiokuntien puheenjohtajista jotka on ilmoittaneet sairaudestaan ja siitä että pitää valita uusi puheenjohtaja ainakin tilapäisesti.
Mitä siis huuokailit, kun kerran olit itse asiasta samaa mieltä? Ei kukaan mistään kuolinpäivästä mitään höpissyt, vaan vakavasta sairaudesta. Lukuisat kansaneustajat ovat kertoneet heti kun ovat syöpädiagnoosin saaneet ja kertoneet myös miten se on edennyt. Näin vastuullisissa tehtävissä kuuluu toimia. Tietenkään kenenkään ei tarvi kuolinpäiväänsä ruveta arvailemaan, eikä kukaan ole sellaista väittänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä "me"?
Minä muistan Kanervan seksiviesteistä, alaikäisten ahdistelusta ja Tuksu-kytköksestä sekä siitä, että Kanerva juhli syntymäpäiviään suurieleisesti veronmaksajien rahoilla, eikä Kanerva tehnyt työtä maksaakseen veroja itse.
Ikävä juttu on Kanervan kuolema. En toivonut hänelle sairautta enkä kuolemaa mutten myöskään koskaan arvostanut hänen touhujaan.
Jos juorut kiinnostaa enemmän kuin asiapolitiikka niin ehkä siinä käy sitten juuri noin.
Ei aivan noinkaan. Asiapoliitikko ei tietenkään anna aihetta juoruiluun vaan toimii niin, ettei päädy sekoiluistaan lööppeihin.
No kyllä se menee just noin että jos ei mitään muuta muista kuin juorut tuskin on asiapolitiikka kovin lähellä koskaan ollut sydäntä.
Kuten sannasta muistetaan nyt jatkuva biletys, ruokakohu ja muu poseeraaminen muotikuvissa.
Varmaan aika moni vauva-palstan käyttäjä jonka ensisijainen ikkuna maailmaan on seiska ja iltapaskan etusivu tosiaan näin muistaa.
Ai luulitko sinä tosiaan että teidän raivokas sensurointinne palstalla olisi poistanut nuo asiat ihmisten mielestä? Ei se noin toimi ja jos luulit että toimii niin taidat olla vähän yksinkertainen.
Mitä helvettiä eikö tää lanka nyt pitäny alun perin koskea kanervaa. Aikamoiset aasin sillat taas siellä rakenneltu.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämä,synnymme, elämme ja kuolemme vain kerran. Sairauteen tai sodassa kuoleminen on lopullista.
No onneksi ei tarvitse elää montaa kertaa. Minulle tämä yksikin on liikaa, olisinpa ollut keskenmeno tai abortti tai jotain...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä muistan Iken ennen kaikkea selkärangattomana korruptoituneena hyväveli-nilviäisenä.
Et ole ainoa. Ihmiset jotka palvovat Ilkkaa, haluavat sulkea silmänsä hänen kähmäisiltä touhuiltaan tai eivät ole seuranneet uutisia tarpeeksi pitkältä ajalta..
Eduskunnassa on tällä hetkellä mies nimeltä Ben Z. joka on ollut piiitkään eduskunnassa. Kyseinen mies ei osannut pitää libidoaan kurissa, vaan hänellä on salattu lehtolapsi 1990-luvulta.
”Kokoomusjohtaja Ben Zyskowiczilla on avioton, 12 vuotias lapsi. Lapsi asuu äitinsä kanssa Espoossa. Lapsen äiti toimi vuosina 1989-91 Kokoomuksen toimiton henkilöstösihteerinä, ja matkusti jossakin määrin kokoomuspoliitikkojen maakuntakierroksilla toimien avustajana. Zyskowicz ei suostunut kommentoimaan asiaa, vaan toteaa, että kyseessä on hänen yksityisaisansa, jota ei revitellä lehdissä." ip-lehti 2004
Oli varmasti oikeasti pidetty henkilö yli puoluerajojen. Kertoo luonteesta paljon.
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset ministerit touhuaa paljon ikävämpiä juttuja kaikessa rauhassa.
Se luulo elää sitkeässä, että Kanerva olisi erotettu ministerin tehtävästä lähettämiensä tekstiviestien vuoksi. Sehän ei pidä paikkaansa. Hänet erotti oman puolueensa puheenjohtaja Jyrki Katainen ja syy oli valehtelu, eikä itse tekstiviestit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä "me"?
Mitä helvettiä eikö tää lanka nyt pitäny alun perin koskea kanervaa. Aikamoiset aasin sillat taas siellä rakenneltu.
Jos haluat pitää ketjun kanervassa niin älä ruopea kesken kaiken politikoimaan muilla asioilla koska se saattaa johtaa vastapalloon suoraan oman puolueesi kenttäpuoliskolle.
Kanervalla ei ollut työkokemusta juurikaan mutta ei tunnetusti ole tällä hallituksellakaan avustajineen. Kanervalla oli kohunsa mutta niin on meidän pikku sannallakin yllättävän monta.
Eli puhu jostain muusta jos et halua että nuokin vedetään mukaan keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset ministerit touhuaa paljon ikävämpiä juttuja kaikessa rauhassa.Se luulo elää sitkeässä, että Kanerva olisi erotettu ministerin tehtävästä lähettämiensä tekstiviestien vuoksi. Sehän ei pidä paikkaansa. Hänet erotti oman puolueensa puheenjohtaja Jyrki Katainen ja syy oli valehtelu, eikä itse tekstiviestit.
Ei vaan syy oli että katainen halusi saada kohun loppumaan koska katainen pelkäsi omien urasuunnitelmiensa vaarantuvan. Ei valehtelu eikä tekstiviestit. Nuo oli vaan tekosyy erolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä "me"?
Mitäs meriittejä Sannulilla sitten on?
Tässä puhuttiin lähinnä maailmanhahmotustavasta. Sun kaltainen iltapaskakansa muistaa tosiaan ne kohut ja lööpit, toiset muistaa enemmän asiapolitiikkaan liittyviä asioita.
unohdit mainita ne meriitit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä "me"?
Mitäs meriittejä Sannulilla sitten on?
Tässä puhuttiin lähinnä maailmanhahmotustavasta. Sun kaltainen iltapaskakansa muistaa tosiaan ne kohut ja lööpit, toiset muistaa enemmän asiapolitiikkaan liittyviä asioita.
unohdit mainita ne meriitit
Miks minun pitäisi jotain sanna marinin meriittejä listailla? En minä mikään hänen kampanijapäällikkö ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusi pitää sairautensa salassa loppuun asti.
Kevyet mullat hänelle.
Ja tälläkin palstalla trollit esitti tarinaa, jonka mukaan Kanerva olisi piilottelemassa koska olisi Venäjän palveluksessa.
Kaikki fiksut tiesi, että nyt on Ikellä paha sairaus, niin kuin olikin.
Kukaan ei sitä tiennyt, ei edes hänen puoluetoverinsa. Jos olisivat tienneet, niin tietenkin olisivat vaihraneet puolusutusvaliokunnan puheenjohtajan terveeseen kansanedustajaan näinä vaikeina aikoina, jollloin puolustusvaliokunta on suurten ratkaisujen edessä. Ei ollut kovin valtiomiesmäistä pitää näin tärkeä tieto salassa noin tärkeässä tehtävässä, mutta levätköön nyt rauhassa.
Kyllähän sairastumisesta puhuttiin jo jonkin aikaa. Varmaan kuukauden? Viikkoja ainakin.
Vasta pari viikkoa sitten, kun miestä ei ollut näkynyt työmaallaan viikkoihin. Vasta kun media asiaa häneltä tivasi, suostui kertomaan olevansa sairauslomalla. Sotaa oli siis käyty jo parisen viikkoa ja Kanerva oli puolustusvaliokunnan puheenjohtaja ja Suomea oltiin viemässä kovaa vauhtia Natoon, eikä puolustusvaliokunan puheenjohtaja ollut antanut minkäänlaista kommenttia sen kummemmin sodasta kuin terveydentilastaankaan. Ei kovinkaan valtiomiesmäistä toimintaa.
Ehkäpä hän ei halunnut tässä poliittisessa tilanteessa keikuttaa venettä ja kääntää huomiota itseensä. Varmaan on tiennyt, että ei tule enää takaisin joten turhaan olisi työntänyt naamaansa ja mielipiteitään enää framille speluloitaviksi. Työnsä on jaettu sitten muiden hoidettavaksi ja varmasti lähimmät työ- ja puoluetoverit ovat tästä tienneet.
Asioista päättävät nyt toiset, eikä se sairauksista toitottelu olisi ainakaan rahoittanut tilannetta. Varsin valtiomiesmäistä toimintaa pistää valtion asiat edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halusi pitää sairautensa salassa loppuun asti.
Kevyet mullat hänelle.
Ja tälläkin palstalla trollit esitti tarinaa, jonka mukaan Kanerva olisi piilottelemassa koska olisi Venäjän palveluksessa.
Kaikki fiksut tiesi, että nyt on Ikellä paha sairaus, niin kuin olikin.
Kukaan ei sitä tiennyt, ei edes hänen puoluetoverinsa. Jos olisivat tienneet, niin tietenkin olisivat vaihraneet puolusutusvaliokunnan puheenjohtajan terveeseen kansanedustajaan näinä vaikeina aikoina, jollloin puolustusvaliokunta on suurten ratkaisujen edessä. Ei ollut kovin valtiomiesmäistä pitää näin tärkeä tieto salassa noin tärkeässä tehtävässä, mutta levätköön nyt rauhassa.
Kyllähän sairastumisesta puhuttiin jo jonkin aikaa. Varmaan kuukauden? Viikkoja ainakin.
Vasta pari viikkoa sitten, kun miestä ei ollut näkynyt työmaallaan viikkoihin. Vasta kun media asiaa häneltä tivasi, suostui kertomaan olevansa sairauslomalla. Sotaa oli siis käyty jo parisen viikkoa ja Kanerva oli puolustusvaliokunnan puheenjohtaja ja Suomea oltiin viemässä kovaa vauhtia Natoon, eikä puolustusvaliokunan puheenjohtaja ollut antanut minkäänlaista kommenttia sen kummemmin sodasta kuin terveydentilastaankaan. Ei kovinkaan valtiomiesmäistä toimintaa.
Ehkäpä hän ei halunnut tässä poliittisessa tilanteessa keikuttaa venettä ja kääntää huomiota itseensä. Varmaan on tiennyt, että ei tule enää takaisin joten turhaan olisi työntänyt naamaansa ja mielipiteitään enää framille speluloitaviksi. Työnsä on jaettu sitten muiden hoidettavaksi ja varmasti lähimmät työ- ja puoluetoverit ovat tästä tienneet.
Asioista päättävät nyt toiset, eikä se sairauksista toitottelu olisi ainakaan rahoittanut tilannetta. Varsin valtiomiesmäistä toimintaa pistää valtion asiat edelle.
Niin eiköhän siellä nyt oo muutakin mietittävää ollu kun joku kanerva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä "me"?
Jos haluat pitää ketjun kanervassa niin älä ruopea kesken kaiken politikoimaan muilla asioilla koska se saattaa johtaa vastapalloon suoraan oman puolueesi kenttäpuoliskolle.
Kanervalla ei ollut työkokemusta juurikaan mutta ei tunnetusti ole tällä hallituksellakaan avustajineen. Kanervalla oli kohunsa mutta niin on meidän pikku sannallakin yllättävän monta.
Eli puhu jostain muusta jos et halua että nuokin vedetään mukaan keskusteluun.
Tsiisos sä ole sekaisin.
Tämä kommenti siis ihmiseltä joka ei ole tuohon teidän vääntöönne kirjoittanut tätä ennen ainoatakaan kommenttia.
Kyllä. Tarkoitin vaan, että itse en huomannut mitään painonlaskua, josta on ilmeisesti ollut juttua lehdissä. Ulkoisesti näytti minusta terveeltä.