Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:n artikkeli Hope ry:lle lahjoitetusta tavarasta. Viikossa peräkärryllisen verran käyttökelvotonta jätettä!

Vierailija
14.04.2022 |

"Jukkapekka julkaisi pysäyttävän kuvan hyvän­tekeväisyyteen lahjoitetuista tavaroista: "Nyt on pakko vaan ihmetellä"

Hope ry:n vapaaehtoistyöntekijän mukaan lahjoituskuormissa on viime aikoina alkanut olla yhä enemmän käyttöön kelpaamatonta tavaraa."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008752260.html

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni hermot Hopeen, kun valittivat rikkinäisistä takeista. Jos on menossa vaikkapa ulkomaille, niin voisi olla todella arvossaan. Kaikki eivät tarvitse ehjiä vaatteita, huonompikin riittää.

Kiittämättömiä p"#¤%""¤"#¤.

6 downvotea?? Minusta esim. rikkinäinen talvitakki Ukrainaan on paljon parempi asia kuin ei takkia ollenkaan? Oletteko oikeasti noin hirveitä :(

Niillä on rikkinäisiä. Kunnollista ne tarvii eikä roskaa. Pidä itse sitä rikkinäistä. Parempihan se oli kun ei takkia ollenkaan.

Heillä kyllä näyttää olevan hienommat talvivaatteet mitä minulla on. Eikö he tarvitse nyt ns. vaihtovaatteita eikä päällysvaatteita.

Hiton i d i o o t t i! Ei kaikilla ole. Yhelläkin miehellä oli mukanaan päällysvaatteet ja nekin vuodelta nakki. Totta kai uutiskuviin valitaan siistejä ihmisiä.

No kiitos. Mutta Ukrainassa on nyt myös kylmää ja heillä on talvivaatteet joilla tarkenee nyt Suomen keväässä.  Miksi kummassa halutaan luoda kuva, että ukranalaiset olisivat köyhiä. 

Katso Ukrainan BKT:ta. Puhuu vähän eri kieltä. Edustusrouvat sikseen.

Vierailija
42/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lahjoitan tarkoituksella surkeaa tavaraa Uffelle. Homeisia, tahraisia, likaisia. Ikinä en ole hyväkuntoista tavaraa laittanut, ne heitän mieluummin roskiin.

UFFEn toiminta on täysin kestämätöntä, vaatteiden raijaaminen köyhiin maihin vain pahentaa maiden ja siellä asuvien ihmisten tilannetta, käytän siis ko.paskajärjestöä tietoisesti kaatopaikkana :)

Heh, heh, ei ne sinne vie vaatteita vaan myyvät sun paskaset vaatteet täällä Suomessa.

Kyllä ne viekin vaatteita. Ja samapa tuo, kaikki mikä häiritsee sen järjestön toimintaa on plussaa :)

Ja ei, ne mitä Uffelle vien eivät ole myyntikelpoisia.

Harvoin,jos koskaan näin typerästi käyttäytyvää ihmistä tulee vastaan. Siksi oletan tuon olevan provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö olla merkki vaatteita ?

Vierailija
44/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni hermot Hopeen, kun valittivat rikkinäisistä takeista. Jos on menossa vaikkapa ulkomaille, niin voisi olla todella arvossaan. Kaikki eivät tarvitse ehjiä vaatteita, huonompikin riittää.

6 downvotea?? Minusta esim. rikkinäinen talvitakki Ukrainaan on paljon parempi asia kuin ei takkia ollenkaan? Oletteko oikeasti noin hirveitä :(

Niillä on rikkinäisiä. Kunnollista ne tarvii eikä roskaa. Pidä itse sitä rikkinäistä. Parempihan se oli kun ei takkia ollenkaan.

Heillä kyllä näyttää olevan hienommat talvivaatteet mitä minulla on. Eikö he tarvitse nyt ns. vaihtovaatteita eikä päällysvaatteita.

Suomalainen on niin liikuttavan kateellinen jopa kadulla asuvalle jos tällä sattuu olemaan hieno takki.

Vierailija
45/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät vois tehdä aloitteen että vaateroskille oma roskis

Vierailija
46/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein tänään uudenveroisia tavaroita myös kosmetiikkaa annettaviin, niin laatikosta pilkisti toisen kaupat tuomat käytetyt varmaan likaiset matot. Myös kauppiaat kehtaavat lahjoittaa likaisia mattoja, niitä oli ainakin 3-5 mattorullaa. Itse joudun viemään uusia ja uudenveroisia tavaroita ilmaiseksi pois siksi kun kertyy hutiostoksia ja sellaisia tuotteita joista tulee allergiaa tai kutistuvat pesussa liian pieniksi, näitä ei ostaessa tiedä. Ei tulisi mieleenkään lahjoittaa toisille repaleisia tai eripari kenkiä. 

Vierailija
47/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö olla merkki vaatteita ?

Ei tarvitse olla merkki_vaatteita, mutta ehjiä ja puhtaita kyllä.

Vierailija
48/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelet jo, että rikkinäisiä kannattaa kuljettaa johonkin? Ja ajattelitko, että rikkinäinen takki ei ole hyvä sinulle, mutta on hyvä todella vaikeissa olosuhteissa? Päinvastoin Ukrainaan pitäisi lähettää parasta ja lämpöisintä ja keveintä. Tai mihin tahansa kun kuljetetaan tavaraa pitkälle, niin sen pitää olla hyvää tavaraa.

Rikkinäisen voi korjata ja tavallinen riittää, ei tarvitse olla mitään 1000,- talvitakkeja, joita täällä näkee hiekkahenkilöiden päällä. Mulla menee näköjään huonommin kuin ukrainalaisella pakolaisella, kun olen tyytyväinen korjattuihin vaatteisiini... Pitääköhän tässä etsiä joku tyhmä suomalaisnainen lahjoittamaan mulle kaikki mitä olis vaan ihan kiva omistaa? Todellista tarvetta ei ole.

Vierailija
49/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lahjoitan tarkoituksella surkeaa tavaraa Uffelle. Homeisia, tahraisia, likaisia. Ikinä en ole hyväkuntoista tavaraa laittanut, ne heitän mieluummin roskiin.

UFFEn toiminta on täysin kestämätöntä, vaatteiden raijaaminen köyhiin maihin vain pahentaa maiden ja siellä asuvien ihmisten tilannetta, käytän siis ko.paskajärjestöä tietoisesti kaatopaikkana :)

Näitä humalaisten voimafantasioita on ollut tänään paljon.

Vierailija
50/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lajittelemassa tavaroita ukrainalaisille. 

Kyllä sieltä löytyi keltaiseksi kulunutta lakanaa ja reikäistä pussilakanaa. Jos et itse haluaisi nukkua sellaisessa, miksi jonkun muun pitäisi. Ihan tarpeeksi kauan ovat nukkuneet paskaisissa olosuhteissa, niin ei sitä tarvitse Suomessa jatkaa. 

Joku oli myös lahjoittanut homeisen vauvan istuimen. Jos et itse laittaisi vauvaasi istumaan homeeseen, miksi sodasta paenneen pitäisi? Sekö nyt auttaisi heitä, että terveys menee?

Onneksi esimerkiksi pyyhkeiden mukana oli tullut ihan iskemättömiä, joita ihmiset ovat varmaan saaneet lahjaksi jne.

Vierailija
51/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekstiilien kierrätyksestä on tehty pirun vaikeeta. Jotain tarttis tehdä asian korjaamiseksi.

Eikö niihin ekopisteisiin saisi keräyslootaa myös räteil ja lumpuil!

Niin varmaan, mutta ei tuo ole mikään syy heittää niitä lumppuja hyväntekeväisyysjärjestöjenkään riesaksi!

Vierailija
52/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelet jo, että rikkinäisiä kannattaa kuljettaa johonkin? Ja ajattelitko, että rikkinäinen takki ei ole hyvä sinulle, mutta on hyvä todella vaikeissa olosuhteissa? Päinvastoin Ukrainaan pitäisi lähettää parasta ja lämpöisintä ja keveintä. Tai mihin tahansa kun kuljetetaan tavaraa pitkälle, niin sen pitää olla hyvää tavaraa.

Rikkinäisen voi korjata ja tavallinen riittää, ei tarvitse olla mitään 1000,- talvitakkeja, joita täällä näkee hiekkahenkilöiden päällä. Mulla menee näköjään huonommin kuin ukrainalaisella pakolaisella, kun olen tyytyväinen korjattuihin vaatteisiini... Pitääköhän tässä etsiä joku tyhmä suomalaisnainen lahjoittamaan mulle kaikki mitä olis vaan ihan kiva omistaa? Todellista tarvetta ei ole.

Käytä järkeä. Esimerkiksi galluppeja täyttämällä voi tienata lahjakortteja joskus 60e arvoisia. Muutaman kympin arvoisia lahjakortin pystyy ostamaan Tokmannille jonne köyhä perhe saattaa mennä ostoksille.

Tässä tuli yksi JÄRKEVÄ tapa auttaa.

Vierailija
53/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka korjaa? Tarvitaan liuta lisää vapaaehtoisia siihen hommaan, lisäksi pesukone, korjausvälineet ja tilaa. Sitä likaista ja rikkinäistä tulee säkkikaupalla. Lopetettiin eräässä yhdistyksessä kokonaan kirpparipaikat ja tavaroiden vastaanotto. Pääsen helpommalla antamalla vain rahaa. Jo pelkkä lajittelu vie aikaa siinä sitten vielä niitä pesemään ja korjaamaan. Pakko maksaa laskut ja tehdä.oikeeakin työtä.

Vierailija
54/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä järkeä. Esimerkiksi galluppeja täyttämällä voi tienata lahjakortteja joskus 60e arvoisia. Muutaman kympin arvoisen lahjakortin pystyy ostamaan Tokmannille jonne köyhä perhe saattaa mennä ostoksille.

Tässä tuli yksi JÄRKEVÄ tapa auttaa.

Typo korjattu

Vierailija
55/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstiilien kierrätyksestä on tehty pirun vaikeeta. Jotain tarttis tehdä asian korjaamiseksi.

Eikö niihin ekopisteisiin saisi keräyslootaa myös räteil ja lumpuil!

Niin varmaan, mutta ei tuo ole mikään syy heittää niitä lumppuja hyväntekeväisyysjärjestöjenkään riesaksi!

Kyllä mää vaan kommunistien riesaksi laitan vaikka mitä.

Vierailija
56/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyseessä myös eräs nykyajan absurdi ja kestämätön ongelma. Ilmaiseksikin annettava tavara pitäisi olla erittäin hyvää, jotta se kelpaa. Tämä perustuu isossa kuvassa loppujen lopuksi ihan poskettomaan kulutukseen, jossa tavaran käyttöikä alimitoitetaan ja korvataan pikaisesti uudella.

Vierailija
57/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on kyseessä myös eräs nykyajan absurdi ja kestämätön ongelma. Ilmaiseksikin annettava tavara pitäisi olla erittäin hyvää, jotta se kelpaa. Tämä perustuu isossa kuvassa loppujen lopuksi ihan poskettomaan kulutukseen, jossa tavaran käyttöikä alimitoitetaan ja korvataan pikaisesti uudella.

Ahaa, sinulle on siis ok käyttää homeisia housuja ja parittomia kenkiä? Mahdat olla näky kaupungilla. Onk kuvei?

Vierailija
58/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vei kerran tekstiilikeräykseen tarkoitetun vaatekassin kierrätystavaroiden mukana Kierrätyskeskukseen. Vieläkin nolottaa, vaikka eihän siellä tiedetä, keneltä se on tullut. Mutta tuskin näille kaikille on samanlainen vahinko käynyt. Kassissa oli siis reikäisiä, haalistuneita vaatteita, parittomia sukkia ja loppuunkäytettyjä alushousuja.

Vierailija
59/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät vois tehdä aloitteen että vaateroskille oma roskis

Jatkokäsittelymahdollisuudet eivät vaan taida vielä vetää sitä määrää vaatejätettä, mitä keräilyastioihin kertyisi.

Vierailija
60/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, heh, ei ne sinne vie vaatteita vaan myyvät sun paskaset vaatteet täällä Suomessa.

Kyllä ne viekin vaatteita. Ja samapa tuo, kaikki mikä häiritsee sen järjestön toimintaa on plussaa :)

Ja ei, ne mitä Uffelle vien eivät ole myyntikelpoisia.

Harvoin,jos koskaan näin typerästi käyttäytyvää ihmistä tulee vastaan. Siksi oletan tuon olevan provo.

UFF on kyseenalainen mesta, toiminnasta tehty dokkarikin.

Hope sen sijaan auttaa oikeasti kotimaisia vähävaraisia lapsiperheitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme