Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:n artikkeli Hope ry:lle lahjoitetusta tavarasta. Viikossa peräkärryllisen verran käyttökelvotonta jätettä!

Vierailija
14.04.2022 |

"Jukkapekka julkaisi pysäyttävän kuvan hyvän­tekeväisyyteen lahjoitetuista tavaroista: "Nyt on pakko vaan ihmetellä"

Hope ry:n vapaaehtoistyöntekijän mukaan lahjoituskuormissa on viime aikoina alkanut olla yhä enemmän käyttöön kelpaamatonta tavaraa."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008752260.html

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on raivostuttavaa. Moni ajattelee, että köyhille voi kipata jätteet.

Vierailija
2/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsää kyllä.

Ainakin ne likaiset lelut olisi voitu pestä ennen lahjoittamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on raivostuttavaa. Moni ajattelee, että köyhille voi kipata jätteet.

Luullakseni kyse on ihan tahallisesta sabotaasista ja kiusanteosta.

Vierailija
4/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on ihmeellinen tapa yliarvostaa omia romujaan. Esim kirppareilla jos kiertelee, niin välillä kyllä täytyy ihmetellä miten joku esim kehtaa pyytää 10€ jostain virittyneestä lasten t-paidasta. Kun uusia ja ehjiä saa samaan hintaan kaupasta. Tai myyvät käytettyä kosmetiikkaa. Tässä yhtenä päivänä yksi tuttu pyysi katsomaan kun hänellä olisi hyviä käytettyjä lasten vaatteita. No todellisuudessa kaikki vaatteet oli nyppyisiä, kulahtaneita ja kaikki pesussa tasaisen haalean harmaantuneita. Taisi jokunen reikäkin olla, kun olivat puhki kuluneet. Yritä siinä sitten selitellä että hmm, ehkä nämä ei ole ihan oikeaa kokoa ynm. kun ei halua loukata, mutta oikeasti ei ikipäivänä voisi kuvitella laittavansa lapsensa päälle sellaisia vaatteita. Että iso osa ihmisistä ei oikeasti tajua laadun päälle, tai ylipäätään kykene näkemään milloin jokin asia on hyväkuntoinen ja milloin ei. Tosi ikäväähän se on ja aiheuttaa paljon turhaa työtä avustusjärjestöille. Mutta minkäs teet?

Vierailija
5/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän rikkinäisiä vaatteita itse. Kulutan kaiken täysin loppuun saakka. Paikkaan ja luovun vasta ku ei voi paikata.

Vierailija
6/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kyyninen nykyään, ettei mikään yllätä. 

Parempi olla viemättä mitään, jos ei halua viedä kunnollista tavaraa. 

Vierailija
7/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän rikkinäisiä vaatteita itse. Kulutan kaiken täysin loppuun saakka. Paikkaan ja luovun vasta ku ei voi paikata.

Näin pitäisi useamman tehdä. Todellisuudessa kuulut pieneen vähemmistöön. Onhan tämän päivän materiaalit aivan toivottomia ja kertakäyttöisiä, joten niiden kunnostuskin on aika epätoivoista.

Vierailija
8/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkinäisiä voi käyttää luutuina eli ei saa heittää roskiin.

Vierailija
9/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen siittä saa, kun tekee jätteiden kierrättämiwtä niin huenoa, että edes rikkoutuneelle posliinilautaselle ei löydy enää paikkaa mihin pistää.

Vierailija
10/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni hermot Hopeen, kun valittivat rikkinäisistä takeista. Jos on menossa vaikkapa ulkomaille, niin voisi olla todella arvossaan. Kaikki eivät tarvitse ehjiä vaatteita, huonompikin riittää.

Kiittämättömiä p"#¤%""¤"#¤.

6 downvotea?? Minusta esim. rikkinäinen talvitakki Ukrainaan on paljon parempi asia kuin ei takkia ollenkaan? Oletteko oikeasti noin hirveitä :(

Niillä on rikkinäisiä. Kunnollista ne tarvii eikä roskaa. Pidä itse sitä rikkinäistä. Parempihan se oli kun ei takkia ollenkaan.

Vierailija
11/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni hermot Hopeen, kun valittivat rikkinäisistä takeista. Jos on menossa vaikkapa ulkomaille, niin voisi olla todella arvossaan. Kaikki eivät tarvitse ehjiä vaatteita, huonompikin riittää.

6 downvotea?? Minusta esim. rikkinäinen talvitakki Ukrainaan on paljon parempi asia kuin ei takkia ollenkaan? Oletteko oikeasti noin hirveitä :(

Mikset pidä itse sitä rikkinäistä takkiasi jos se on kerran niin hyvä?

Vierailija
12/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jatkuvasti riita siitä, kun mies olisi viemässä rikkinäisiä esineitä kierrätyskeskukseen. Sanoo, että kyllä ne siellä heittää pois tai korjaa. Itse olen sitä mieltä että jos esine on käyttökelvoton, ei sitä viedä kierrätykseenkään.

Vierailija
13/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha hyvesignaloivat idíoottimammat ovat taas vähän "auttaneet". :D

Vierailija
14/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiilien kierrätyksestä on tehty pirun vaikeeta. Jotain tarttis tehdä asian korjaamiseksi.

Eikö niihin ekopisteisiin saisi keräyslootaa myös räteil ja lumpuil!

Vierailija
15/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjakortit tai prepaid luottokortti. Apu menee oikeaan kohteeseen etkä aiheuta hyväntekijöille lisää työtä. Autettavia voi tiedustella Ukraina järjestöltä sekä Facesta Help Ukraine (isot ryhmät) yhteisöistä. Auta, äläkä roskaa.

Vierailija
16/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset pidä itse sitä rikkinäistä takkiasi jos se on kerran niin hyvä?

Öö? Todellakin pidän itse. Lisäksi ostan pääasiassa Uffilta kaikki vaattet mitä tarvitsen.. Ja jos on varaa niin korjautan kaiken kengistä lähtien. Mulle riittää "ihan hyvä", mutta keräykseen pitää vissiin sitten olla vähän parempaa. En tiennyt tätä, sori!

Vierailija
17/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä on rikkinäisiä. Kunnollista ne tarvii eikä roskaa. Pidä itse sitä rikkinäistä. Parempihan se oli kun ei takkia ollenkaan.

Heillä kyllä näyttää olevan hienommat talvivaatteet mitä minulla on. Eikö he tarvitse nyt ns. vaihtovaatteita eikä päällysvaatteita.

Vierailija
18/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä kyllä näyttää olevan hienommat talvivaatteet mitä minulla on. Eikö he tarvitse nyt ns. vaihtovaatteita eikä päällysvaatteita.

Hiton i d i o o t t i! Ei kaikilla ole. Yhelläkin miehellä oli mukanaan päällysvaatteet ja nekin vuodelta nakki. Totta kai uutiskuviin valitaan siistejä ihmisiä.

Vierailija
19/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama aseissa, muut maat lähettää parhaita Javelin ohjuksia, Suomi lähettää romuttamoon meneviä tykkejä ja pottakypäriä. Pitäisikö yrittää tehdä vähän enemmän, koska me ollaan seuraava.

Vierailija
20/102 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kysyi haluaisinko lasten vaatteita ja sanoin että voin ottaa. Parhaimmat löydöt joukossa olivat parittomat sukat ja haalarin huppu (siis ei haalaria). Kiitos! En tiedä mitä ajatteli mun noilla tekevän, itse en kehtaisi antaa kaverille (tai kellekään) mitään muuta kuin ehjää ja hyväkuntoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi