Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla ollut koskaan laamapaitaa?

Vierailija
14.04.2022 |

Vieläkö niitä on? Mulla oli joskus lapsena.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lapsena aina aluspaitoina. Ja joskus aikuisenakin taisin saada lahjaksi ja käytin. Hyviä olivat.

Vierailija
2/44 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olivat muodissa joskus 90-luvun alussa. Silloin minulla oli. Saakohan niitä edes mistään enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli muksuna.

Vierailija
4/44 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lapsena 70-luvulla. Pikkusiskolla myös.

Vierailija
5/44 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lapsena. <3

Vierailija
6/44 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakarana 60-luvulla.

Kuka osaa sanoa mistä se nimi tuli?

Vierailija
7/44 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://kaurilansauna.fi/products/laamapaita-valkoinen?variant=39302556…

Mutta tuossa lukee, että alkuperäisten laamapaitojen valmistus lopetetaan. Tarkoittaako se nyt, ettei niitä oikeasti saa enää mistään?

Vierailija
8/44 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli mulla lapsena 70- ja 80-kuvuilla, muttei se mitään oikeaa laamaa kyllä ollut…mistä lie nimitys.

Lääkäri Lahmann oli näitä kehittelemässä, siitä nimitys. Suomalaisten suussa kääntyi sitten laamapaidaksi.

https://laamapaita.fi/tarina/

Vierailija
9/44 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli mulla lapsena 70- ja 80-kuvuilla, muttei se mitään oikeaa laamaa kyllä ollut…mistä lie nimitys.

Lääkäri Lahmann oli näitä kehittelemässä, siitä nimitys. Suomalaisten suussa kääntyi sitten laamapaidaksi.

KIITOS vastauksesta!

Vierailija
10/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena 70-80-luvulla oli. Rumiahan nuo olivat ja menivät kainaloista inhottavasti ihan käsiä pitkin (siis tosi kapeat hihat) niin, että kainalot hikosivat heti varhaisteininä. Muuten miellyttävää, kestävääja pehmeää materiaalia. Monissa oli iso kaula-aukko, niin eivät näkyneet päälipaidan kauluksesta. Joissain oli kauluksessa typerä kiristysnyöri, joka meni aina solmuun.

Vierailija
11/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KIITOS vastauksesta!

👍👍👍 Jo kymmenen kommenttia ja kaikki asiallisia... Hyvä te 👍👍

Vierailija
12/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena 70-80-luvulla oli. Rumiahan nuo olivat ja menivät kainaloista inhottavasti ihan käsiä pitkin (siis tosi kapeat hihat) niin, että kainalot hikosivat heti varhaisteininä. Muuten miellyttävää, kestävääja pehmeää materiaalia. Monissa oli iso kaula-aukko, niin eivät näkyneet päälipaidan kauluksesta. Joissain oli kauluksessa typerä kiristysnyöri, joka meni aina solmuun.

8 linkin takaa paljastui juuri se minun lapsuuteni laamapaita nyöreineen. Ei tuossa näytä niin kapealta, mutta todennäköisesti minulla oli käytössä joku serkkujen vanha aivan liian pieni koko, kuten vaatteissa muutenkin.

Vierailija
13/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luvunloppupuolella niitä itse värjättiin  ja käytettiin t-paitojen tapaan,

aiemmin  pikkupentuna joskus 60-luvun alkupuolella aluspaitana.... kyllä niitä jostain sai joku vuosi sitten vieläkin.

Vierailija
14/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oli suurta muotia 70-luvun alussa, silloin ne batiikkivärjättiin ja käytettiin siis kuin T-paitana, ei alusvaatteena. Nimenomaan tämmönen iso pyörylä rinnuksessa oli se muodikkain:

http://mantymaenelamaa.blogspot.com/2017/09/dylon-varien-kokeilua.html?…

15/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Joskus kersana.

Vierailija
16/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkelläkin päällä, oli yöpaitana, on muuten lämmin ja kyllä niitä pitäisi vielä jostain saada. Äitini on mulle jostain kaupparatsulta ostellu.

Vierailija
17/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamsilk valmistaa. Mutta eivät tietty ole sellaisia kuin ennen vanhaan. Mulla oli lapsena 80-luvulla.

Vierailija
18/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ja nyt minun on ihan pakko saada taas sellainen!  Kesällä oli ihan mahtavia kun oli kevyitä, mutta hengittäviä. Ei hiostanut yhtään. Oli jopa tästä kankaasta pitkälahkeisia aluspöksyjä, ne vasta nyt kelpaisikin. Silloin niitä pidin hassuina.

Vierailija
19/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän lämmin, vaikka on niin ohut. Siksi menee aluspaitana hienompienkin vaatteitten alla, jos ollaan jossakin viileässä paikassa.

Vierailija
20/44 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla oli, mutta muistikuvissani se oli kutittava vaate. Ehkä se oli sitten  joku muu aluspaita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä