Aiotteko pitää edelleen maskia? Yleinen suositus poistuu
Kommentit (368)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, ja toivoisin, että mahdollisimman monella olisi rohkeutta jättää ne luonnottomat kapistukset jo sinne kauppaan. Ja alkaa nauttimaan tulevasta keväästä ja kesästä. Vapaasti ja luonnollisesti.
Mitä ihmettä. Jos menee kauppaan, niin eikö ole ihan sama, jos käyttäisi maskia. Kuinka paljon siellä kaupan sisällä nautit yleensäkin keväästä ja kesästä vaikka ilman maskia?
Koeta jo ymmärtää, että oikeasti on ihmisiä, jotka ei halua käydä kaupassa tai ylipäänsä missään maskia naamalla roikottaen. Maskien normalisointi on ihan älytöntä. Äläkä vaan jauha taas jostain aasialaisesta maskikulttuurista.
niin. ei halua. voisivat kyllä, mutta halua ja järkeä ei riitä
siis no kun mulla on oikeus
mähän en mitään naamarättiä naamalleni laita
mä oon lumihiutasyksisarvinen jolla on oikeus ja mä saan sitä ja tätä ja totakin
kun se naamarätti on vaa niin nolo
Aina ei meinaa erottaa teiniangstia maskikriittisisestä hölmöilystä 😛
Parempi se on olla jotain naaman edessä julkisilla paikoilla kuin ei mitään. Hyi v****, tiedä mitä tuolla ilmassa leijailee ja ihmiset eivät osaa pärskiä omaan hihaan tai poispäin muista.
Aion käyttää edelleen FFP2-maskeja ja vältellä ihmisiä, jotka eivät huolehdi terveydestään. En vaan halua saada koronaa uudestaan. Kerran riitti. Inhottava tauti sairastaa ns. lievänäkin.
Maskit on kyllä noloja enkä aio käyttää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän hyökkäyssota sai ihmiset unohtamaan koronan niin ettei kukaan varmaan edes tiedä mikä tilanne sairaaloissa on. Mut ekaa kertaa pandemian aikana on lähipiirissä näin monta sairastunutta.
Ja rokotuksia on monellako...?
Kuinka hyvin ne auttoikaan.. eiku ?
En ole sama jolle vastasit mutta onhan se jännä juttu jos rokotuskattavuus lisääntyy, tauti lievenee ja "ihmisiä kuolee ja sairastuu enemmän kuin koskaan" niin missä se rokotusten hyöty oli?
Mitä jännää tossa on?
Rokote ehkäisee pahaa koronamuotoa, ei itse sairastumista.
Ja kai nyt ihmisiä sairastuu jatkuvasti enemmän kun rajoituksista on luovuttu, rajat avattu jne.
Sehän se jännä juttu nimenomaan on. Jos se suojaa pahalta tautimuodolta. Minkä takia sairaalahoitoa tarvitsevia koronapotilaita on niin paljon rokotettuja? Ja minkä takia koronaan kuolleita on niin paljon rokotettuja? Kun se kerran niin hyvin suojaa??? Sehän se jännä juttu on! Jos olisi toimiva rokote niin silloin ei olisi edes "lieviä" tautimuotoja puhumattakaan vakavista siis rokotetuilla. Ja minkä ihmeen takia kaikkein eniten rokottamattomia pelkää rokotetut? Kun se rokote on niin hyvä?! Siinä on jännää juttua! :-) Ja kun itse taudin leviämiseen ei rokote auta. Rokotetut levittää samalla lailla.
PK-seudulla maskisuositus jatkuu, joten jatkan käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan pidä maskia ja tästä eteenpäin aion myös esittää paheksuntaa niille jotka vielä ovat maskiholisteja.
No mitä se muiden maskin pitäminen sua haittaa?
Kai näitä herkkiksiä häiritsee sekin jos jollakulla on lippis päässä. Tai vaikka huivi kaulassa.
Eihän tässä ole muuttunut mikään. Koronaa on edelleen paljon, joten maskia pidän kun kuljen julkisilla ja käyn shoppailemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa,lääkärissä ja julkisessa liikenteessä aion.Muuten en...
Itse en ole muualla käyttänytkään ja jatkan käyttöä ihan kuin tähän astikin. Maskisuositushan ei esim pk-seudulta ole edes poistunut.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole muuttunut mikään. Koronaa on edelleen paljon, joten maskia pidän kun kuljen julkisilla ja käyn shoppailemassa.
Sama juttu. Tosin mitään hupishoppailuita en enää edes harrasta enkä kaipaa eli mihinkään ostoshlvetteihin mua ei saa mitenkään maskinkaan kanssa.
Käytän maskia ruokakaupassa ym pakollisissa menoissa, koska en elä missään pottukuopassa pelkäämässä vaan elän elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Aion käyttää jatkossakin. Ehkä tulee sairastettua flunssaa vähemmin. Nyt en ole sairastunut kahteen vuoteen laisinkaan.
En minäkään ole ollut flunssassa kahteen vuoteen. Enkä käytä maskia. Koen huolellisen käsien pesun saippualla riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjän hyökkäyssota sai ihmiset unohtamaan koronan niin ettei kukaan varmaan edes tiedä mikä tilanne sairaaloissa on. Mut ekaa kertaa pandemian aikana on lähipiirissä näin monta sairastunutta.
Mä tunnen kanssa todella monta rokotettua jotka on sairastuneet nyt tämän vuoden puolella ja näistä iso osa jätti maskien käytön jo aikaa sitten. Ei toki kaikki. Kukaan näistä ei ole myöskään sairastanut oireettomana vaan jokainen on ollut ihan kunnolla kipeä ja sairaalahoitoakin on osalla oireet vaatineet.
Rokottamattomia en tunne kuin kaksi ja he on käyttäneet maskeja jo jostain helmikuusta 2020 asti julkisilla paikoilla (sisätiloissa) eikä kumpikaan ole ainakaan tietääkseni saanut tartuntaa.
Yksi tuttu myös kuoli koronatartuntaan alkuvuodesta. Oli rokotettu kolmesti, mutta se kolmas annos ei tainnut ehtiä vaikuttamaan kun ilmeisesti sai siltä rokotusreissultaan tartunnan. Oli kuulemma ollut hurjat jonot.
Otan osaa.
Täälläkin ahtaissa sisätiloissa oli rokotukset. Periaatteessa rokotuksen jälkeen neuvovat istumaan vielä hetken mutta eipä paljoa huvittanut vaikka oma (ffp3) maski olikin mukana.
Pitkittävät epidemiaa entisestään ja aiheuttavat hirmuisen määrän kärsimystä entistäkin useammalle kun menivät suosituksen poistamaan.
Neljänsiä rokotuksiakaan eivät ole kiirehtineet joten vähiin jäänee tänäkin vuonna kesänvietto.
Erikoista on, että täällä 4.rokotusta suositellaan vain yli 80-vuotiaille riskiryhmien lisäksi kun taas esim Ruotsissa 4.rokote on tarjolla kaikille yli 65-vuotiaille.
Erikoista etenkin, kun meidänhän piti olla niin vastuullisia ja onnistuneita verrattuna ruotsalaisiin jotka vaan viis veisaa koko viruksesta..
En pidä, kun en ole tähän mennessäkään pitänyt.
Toivottavasti moni kuolee kuitenkin tämän jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Maskit on kyllä noloja enkä aio käyttää :D
Sanoo nico-jessica 15-vee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sama jolle vastasit mutta onhan se jännä juttu jos rokotuskattavuus lisääntyy, tauti lievenee ja "ihmisiä kuolee ja sairastuu enemmän kuin koskaan" niin missä se rokotusten hyöty oli?
Mitä jännää tossa on?
Rokote ehkäisee pahaa koronamuotoa, ei itse sairastumista.
Ja kai nyt ihmisiä sairastuu jatkuvasti enemmän kun rajoituksista on luovuttu, rajat avattu jne.
Sehän se jännä juttu nimenomaan on. Jos se suojaa pahalta tautimuodolta. Minkä takia sairaalahoitoa tarvitsevia koronapotilaita on niin paljon rokotettuja? Ja minkä takia koronaan kuolleita on niin paljon rokotettuja? Kun se kerran niin hyvin suojaa??? Sehän se jännä juttu on! Jos olisi toimiva rokote niin silloin ei olisi edes "lieviä" tautimuotoja puhumattakaan vakavista siis rokotetuilla. Ja minkä ihmeen takia kaikkein eniten rokottamattomia pelkää rokotetut? Kun se rokote on niin hyvä?! Siinä on jännää juttua! :-) Ja kun itse taudin leviämiseen ei rokote auta. Rokotetut levittää samalla lailla.
Sekin on jännä juttu kun esim. Romaniassa ei ole paljoa rokotettu ja jos meillä olisi koronakuolemia samassa suhteessa kuin siellä niin niitä pitäisi meillä olla n. 20 000, mutta jostain syystä meillä ei ole niin paljoa
Lopetin käytön melkein kokonaan noin kuukausi sitten. Erikoisia perusteluita näyttää joillakin kyllä olevan maskin käytön jatkamiselle.
Vierailija kirjoitti:
Joo ihan huvikseni käytän, että kaikki miettii mikä mulla on vikana. Välillä vähän köhisen tarkoituksella.
Minä köhisen tarkoituksella ilman maskia. Minulla on sillä tavalla jännä huumorintaju 😏
Vierailija kirjoitti:
En pidä, kun en ole tähän mennessäkään pitänyt.
Toivottavasti moni kuolee kuitenkin tämän jälkeenkin.
No jos toivomaan aletaan niin sinä joudat mennä ekana.
Muissa maissa ehkä osataan ottaa ne rokotukset ja pitää turvavälejä. Suomessa tungetaan jonossa selkään kiinni.