Aiotteko pitää edelleen maskia? Yleinen suositus poistuu
Kommentit (368)
En todellakaan! Toivottavasti nyt voi mennä myös teatteriin ja konserttiin maskitta.
En ole käyttänyt muutenkaan kahteen kuukauteen.
Kaupoissa yms. ajattelin pitää. Jotenkin on tottunut käymään kaupoissa maski naamalla.
Aion edelleenkin käyttää ffp3-hengityssuojkainta. Siihen asti, kunnes sytostaattihoitoni päättyy. Harvoin sitä kuitenkin tarvitsee käyttää, koska en käy kovin usein missään.
En ole käyttänyt enää yli vuoteen.
Pidän hengityssuojainta ne kerrat, kun ylipäänsä ihmisten ilmoilla on pakko liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Kaupoissa yms. ajattelin pitää. Jotenkin on tottunut käymään kaupoissa maski naamalla.
Ootko sitten nyt käyttänyt maskia ulkonakin ja kotona?
En todellakaan pidä maskia ja tästä eteenpäin aion myös esittää paheksuntaa niille jotka vielä ovat maskiholisteja.
Kyllä varmaan. Itseni takia mä sitä nytkin olen käyttänyt.
Käytän, koska entinen flunssataipumus on maskiaikana siirtynyt historiaan.
Pidän nyt myös ulkona katu- ja siitepölyn takia.
Vierailija kirjoitti:
Olen juuri sairastanut koronan joten tuskin se heti uudelleen tarttuu.
Minun lapsenlapsilla ja koko perheellä oli tammikussa korona ja nyt on yhdellä lapsella taas. Jännätään, että tarttuuko muihinkin uudelleen.
Käytän edelleen ja niin kauan kunnes varmasti on hiipunu olemattomiin.
Kyllä käytän, ainakin kesään asti. Sitten katsotaan uudelleen.
Käytän aina hyvätasoista hengityssuojainta (ffp) jos liikun väkijoukoissa kuten kaupassa. Massatapahtumissa en nyt käykään. Suosituksilla ei ole vaikutusta asiaan. Käytän hengityssuojainta tarvittaessa omani ja perheeni terveyden vuoksi, en niinkään muiden ihmisten.
Olen juuri koronassa, joten oletettavasti voin luopua maskista. En tosin muutenkaan ole sitä pitänyt, jos olen voinut pitää turvavälit. Koronan sain mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Pidän idioottina jokaista joka vielä huhtikuussa 2022 käyttää naamarättiä.
Ketään ei kiinnosta mielipiteesi.
Suomi taitaa olla ainoa maa, jossa jotkut aikovat vielä jatkaa maskinkäyttöä sen jälkeen kun siitä yleisellä tasolla on luovuttu. Kun esim. Britanniassa ja Tanskassa maskipakosta luovuttiin, maskien käyttöaste putosi kerralla sadasta prosentista nollaan. Yhtä ainutta maskia ei sen jälkeen näkynyt enää missään.
Käytän kirurgista maskia kaupoissa ja ffp2 -maskia esim. junassa tai teatterissa tms., missä joutuu olemaan pitkän aikaa samassa tilassa ison ihmismäärän kanssa. En aio näistä vielä hetkeen luopua, ehkä kesällä sitten.
Olen juuri sairastanut koronan joten tuskin se heti uudelleen tarttuu.