Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aiotteko pitää edelleen maskia? Yleinen suositus poistuu

Kommentit (368)

Vierailija
21/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan pidä maskia ja tästä eteenpäin aion myös esittää paheksuntaa niille jotka vielä ovat maskiholisteja.

Menetkö aukomaan päätäsi esim. ihmiselle, joka sairastaa vakavasti ja jonka on pakko suojautua, jos aikoo  liikkua kodin ulkopuolella?

Sähän se selvänäkijänä tiedät muiden ihmisten tilanteet ja tarpeet.

Mun vaihtoehdot katupölyn ja siitepölyn vuoksi ovat kulkea autolla töihin ilman maskia tai pyöräillä/kävellä maskin kanssa.

Vierailija
22/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että jää käyttämättä. Maaliskuusta 2020 asti on tullut käytettyä maskia aina ihmisten ilmoilla. Olen kolmesti rokotettu ja sairastanut koronan kuukausi sitten, lisäksi päiväkoti-ikäinen lapsi on sellainen pöpömagneetti, että niitä tauteja tulee väkisin kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aion pitää. Totuin siihen niin, että en halua olla ilman enää. 

Vierailija
24/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän julkisissa kulkuneuvoissa. On kivempi olla maskin kanssa, etteivät kaikki "pöpöt" leviä toisista ihmisistä. Lisäksi ympäristön pahoja hajuja kestää paremmin maskin kanssa 😅.

Mainittakoon myös, että kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, niin on paljon helpompi lähteä julkisiin paikkoihin maskin kanssa kuin ilman.

Vierailija
25/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän. Kaikki luulevat, että olen koronassa ja pysyvät etäällä. 

Vierailija
26/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan huvikseni käytän, että kaikki miettii mikä mulla on vikana. Välillä vähän köhisen tarkoituksella. 

Vierailija
27/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti maski naamalla eteenpäin. 

Vierailija
28/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupoissa yms. ajattelin pitää. Jotenkin on tottunut käymään kaupoissa maski naamalla.

Tämä.

Vierailija
29/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt tähänkään asti. Mukavaa jos painostus viimein päättyy.

Vierailija
30/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan pidä maskia ja tästä eteenpäin aion myös esittää paheksuntaa niille jotka vielä ovat maskiholisteja.

Olet ikävä ihminen. Esimerkiksi itselläni on vakava immuuniteettiin liittyvä sairaus, joka ei todellakaan näy päällepäin. Anna muiden käyttää maskeja, jos haluavat. Koskaan ei voi tietää, mitä on taustalla.

Vierailija
31/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä kertaakaa pitäny

Vierailija
32/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinua liikuttaa, että he haluavat erittää ja vastaanottaa pienemmän viruskuorman.

Vierailija
33/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion käyttää.

Vierailija
34/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion. Meidän kaupungissa maskisuositus jatkuu edelleen.

Vierailija
35/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan! Toivottavasti nyt voi mennä myös teatteriin ja konserttiin maskitta.

Onhan sinne voinu tähänkin asti mennä

Vierailija
36/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion jatkaa käyttämistä. Minulle sopii, että voin olla vähän piilossa sen takana.

Vierailija
37/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen työnantaja vastaa työturvallisuudesta. Ja maskisuositus ei poistu sisätiloista:

Poikkeukset ovat seuraavat:

THL suosittelee maskin käyttöä edelleen julkisissa sisätiloissa ja liikennevälineissä

niille, jotka hakeutuvat koronaepäilyn vuoksi hoitoon tai testiin

niille, joilla on hengitystieinfektion oireita, mutta kodin ulkopuolella liikkuminen on välttämätöntä

niille, jotka tietävät altistuneensa koronavirukselle (esim. perheessä on todettu tartuntoja) ja kodin ulkopuoliset lähikontaktit eivät ole vältettävissä.

Vierailija
38/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten harhaanjohtava otsikointi sekä artikkelissa ja tässä keskustelussa.

Vierailija
39/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän pois, paitsi matkustellessa.

Vierailija
40/368 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voisi vähempää kiinnostaa sun paheksunnat. En kiinnittä muihin ihmisiin huomiota kaupoissakaan niin en edes huomaa jos joku paheksuu. Mua ei kiinnosta muiden ajatukset ja mielipiteet. Katson eteeni sen verran toki etten törmää kehenkään mutta en katsele ihmsten naamoja enkä muitakaan alueita koska mua ei kiinnosta että keitä siellä on.