Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko sulla on puskurina käyttötilillä rahaa?

Vierailija
13.04.2022 |

Mulla menee käyttötili aina tai lähes aina nollille. Saatan kerran tai kaksi käydä ruokakaupassa visalla. Maksan sen kyllä heti pois kun palkka tulee, mutta ihan jäätävää kun koko ajan pitää laskea kaikki eikä voi oikein höllätä ja ostaa esim. vaatteita. Mulla on lainat, lapset jne.. Rahaa on ruokaan ja laskuihin, muttaa viimeiset ruokaostokset menee visalta. Täytyisi varmaan sinne käyttötilille säästää puskuri, jonka alle raha ei saisi mielellään mennä. Tokihan tuo visa saman asian ajaa, mutta tympii maksaa sillä RUOKAlaskuja. Visalla voisi mielestäni maksaa vaikka rikkimenneen pesukoneen ennemmin tai jonkun pakollisen lääkärikäynnin.

Kommentit (174)

Vierailija
41/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonni riittää omalle mielenrauhalle.

Vierailija
42/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 154 000 e

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä n. 55.000€

Odotellaan uutta autoa; siihen meni/ menee rahaa...

Vierailija
44/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on aina lompsassa joku kolkytdonaa, et jos mä dikkaan jostain, niin mä voin ostaa…

Vierailija
45/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös hyvä tapa säästää ole laittaa aina palkkapäivänä nettotuloista 5-10% säästöön?

Vierailija
46/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttötilillä n. 55.000€

Ja käteisellä tietenkin ostettu, eikö?

Vierailija
47/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 200€. Tässä kuussa vielä pari pientä laskua. Olen pienituloinen eläkeläinen.

Vierailija
48/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti ihan tarkistaa. Käyttötilillä 1734 € ja saman pankin säästötilillä 5000 € jotta saan tarvittaessa siirrettyä ne nopeasti käyttöön.

Korkeatuottoisemmalla säästötilillä norjalaispankissa on 35 673 €. Loput 12 000 € kryptoissa ja rahastoissa. Aiemmin lähes kaikki varat oli sijoitettuna, mutta koronan ja sodan vuoksi katsoin järkeväksi pitää rahat helposti saatavilla.

Vierailija
49/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös hyvä tapa säästää ole laittaa aina palkkapäivänä nettotuloista 5-10% säästöön?

Jep, paitsi että itse laitan vajaan 2200 euron netosta säästöön ja sijoituksiin 500 e kuussa, eli reilut 22 %.

Vierailija
50/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noin vähän jäisi säästöön, niin eipä viitsisi töissä käydä. 30-45% kun jää, niin työn tekokin tuntuu siedettävältä

Vierailija
51/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis te joilla on käyttötilillä kymmeniä tuhansia, miksi?? Miksette laita säästötilille tai osakkeisiin? On mullakin säästötili, alkuperäisellä kirjittajalla siis, jossa on kyllä riittävästi rahaa, mutta se on mulla säästötilinä eikä mun ole tarkoituskaan käyttää sieltä rahaa johonkin ruokaostoksiin kun sen voi vipata visankin puolelta ja maksaa heti pois. Toki järkevintä olisi, että käyttötilillä olisi esim. n. 1000e puskuria. Niin siis, ettei siihen visaan tai säästötiliin olisi mitään tarvetta "normaalitilanteessa" koskea.

ap

Kuka sanoi että olisi vain käyttätilillä? Minulla on sillä nyt 16000 kun tänään palkkapäivä. Säästötilillä on 40000e ja sijoituksissa enemmän.

Käyttötilillä lähinnä siksi että hankin tällä hetkellä kalusteita, ja ne maksaa tuhansia euroja.

Vierailija
52/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei todellakaan pysy rahat käyttötilillä, kaikki menee. :D Mulla on 5 eri "säästötiliä", jotka nimetty käyttötarkoituksen mukaan. Yksi niistä on puskuritili ja siellä on tällä hetkellä 105 €.

Vierailija
53/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttötilillä n. 55.000€

Auto on ostettu käteisellä, kyllä vain!

Vierailija
54/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttötilillä n. 55.000€

Auto on ostettu käteisellä, kyllä vain!

Hahahaha, arvasin - mikä tolvana.

Vierailija
55/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap säästötilillä kuitenkin jotain?

Vierailija
56/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12000

Vierailija
57/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis te joilla on käyttötilillä kymmeniä tuhansia, miksi?? Miksette laita säästötilille tai osakkeisiin? On mullakin säästötili, alkuperäisellä kirjittajalla siis, jossa on kyllä riittävästi rahaa, mutta se on mulla säästötilinä eikä mun ole tarkoituskaan käyttää sieltä rahaa johonkin ruokaostoksiin kun sen voi vipata visankin puolelta ja maksaa heti pois. Toki järkevintä olisi, että käyttötilillä olisi esim. n. 1000e puskuria. Niin siis, ettei siihen visaan tai säästötiliin olisi mitään tarvetta "normaalitilanteessa" koskea.

ap

Kuka sanoi että olisi vain käyttätilillä? Minulla on sillä nyt 16000 kun tänään palkkapäivä. Säästötilillä on 40000e ja sijoituksissa enemmän.

Käyttötilillä lähinnä siksi että hankin tällä hetkellä kalusteita, ja ne maksaa tuhansia euroja.

Tonneja kalusteisiin, ihan hullua! Minulla koko olohuoneen kalustus maksoi alle 500e, kun hankin kaiken kirppareilta. Jää enemmän säästöön.

Vierailija
58/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa.

Täytyy sanoa että kyllä suomen varakkaampi väki on tolloa kuin mikä. Porukalla rahaa tilit töys ja täällä notkuvat kirjoittamassa suoraa s0ntaa ja jankkaamassa laatikkoleuoista. Tulis vaan se sota ja pyyhkis p4sk4n pois

Vierailija
59/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 euroa.

Täytyy sanoa että kyllä suomen varakkaampi väki on tolloa kuin mikä. Porukalla rahaa tilit töys ja täällä notkuvat kirjoittamassa suoraa s0ntaa ja jankkaamassa laatikkoleuoista. Tulis vaan se sota ja pyyhkis p4sk4n pois

Ja sinä olet niin paljon parempi ;)

Vierailija
60/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0 euroa.

Ja sinä olet niin paljon parempi ;)

No kiitos, olipa mukava kiny olet tota mieltä! :)