Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko sulla on puskurina käyttötilillä rahaa?

Vierailija
13.04.2022 |

Mulla menee käyttötili aina tai lähes aina nollille. Saatan kerran tai kaksi käydä ruokakaupassa visalla. Maksan sen kyllä heti pois kun palkka tulee, mutta ihan jäätävää kun koko ajan pitää laskea kaikki eikä voi oikein höllätä ja ostaa esim. vaatteita. Mulla on lainat, lapset jne.. Rahaa on ruokaan ja laskuihin, muttaa viimeiset ruokaostokset menee visalta. Täytyisi varmaan sinne käyttötilille säästää puskuri, jonka alle raha ei saisi mielellään mennä. Tokihan tuo visa saman asian ajaa, mutta tympii maksaa sillä RUOKAlaskuja. Visalla voisi mielestäni maksaa vaikka rikkimenneen pesukoneen ennemmin tai jonkun pakollisen lääkärikäynnin.

Kommentit (174)

Vierailija
21/174 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle siis riittäisi, että saisi säästöön parin ruokakauppakäynnin verran rahaa, jotta pääsee visakierteestä. Se ei ole mahdoton tavoite!

Vierailija
22/174 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/174 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis te joilla on käyttötilillä kymmeniä tuhansia, miksi?? Miksette laita säästötilille tai osakkeisiin? On mullakin säästötili, alkuperäisellä kirjittajalla siis, jossa on kyllä riittävästi rahaa, mutta se on mulla säästötilinä eikä mun ole tarkoituskaan käyttää sieltä rahaa johonkin ruokaostoksiin kun sen voi vipata visankin puolelta ja maksaa heti pois. Toki järkevintä olisi, että käyttötilillä olisi esim. n. 1000e puskuria. Niin siis, ettei siihen visaan tai säästötiliin olisi mitään tarvetta "normaalitilanteessa" koskea.

ap

Vierailija
24/174 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on kymppitonni ja siitä en tingi.

Toki palkasta menee suoraan sijoitusrahoistihin tiettty määrää ja minulla on myös osakkeissa oma ja muissa sijoituksissa oma salkunhoitaja, joka veloittaa tietyn määrän työstään.

Mutta tarkoitan siis sitä, että välittömästi voin irroittaa rahaa n. 9000 euroa.

Ja myöhemmin monta kertaa enemmän.  Mutta onneksi sitä tarvetta ei ole vielä tullut

Olen akateemisesti koulutettu nainen ja toimin yksityisellä puolella ja palkkani on sen mukainen.

Olen asiantuntiaja alallani ja asiakkaita riittää, ainakin meidän toimistossa, joka suuressa kaupungissa.

Emme elä mitenkään ylellisesti, mutta ei meidän myöskään tarvitse venyttää joka ikistä euroa.

Olen eronnut ja lapsi asuu luonani, mutta hänen isänsä, hyväpalkkainen akateeminen myös maksaa nurisematta puolet yli puolet kaikista pojan harrastuksista ja niihin menevistä kuluista.

Poika myös matkustaa isänsä kanssa lomillaan ulkomailla ex- mies maksaa tietenkin kaikki matkakulut.

En halua kehua enkä ylistää elämääni.  Pointti on siinä, ettei meillä korkeastikoulutetuilla ja hyväpalkkaisillakaan ihmisillä ole sellaista,   siis sellaita välittömästi rahaksi muutettavaa rahaa mielin määrin käytössä.

Meillä on myös käyttötili, pienempi säästötili ja sen päälle kaikki sijoitukset sekä osakkeissa että rahastoissa.

Ja noiden osakkeiden ja rahastojen saaminene käteiseki rahaksi ei ole aivan yksinkertaista.

Se vaatii osaamista ja taloustaitoja miten niitä kannattaa myydä niin, että saa suurimman mahdollismman voiton.

Mutta totta on, että palkallani pärjään tosi hyvin ja me molemmat vanhemmat voimme antaa rahallisesti pojallemme tosi hyvän elämän.

Mutta voi helvetti, miten s##tanan paljon se on työtä, kärsivällisyyttä, voimia ja sinnikkyyttä vaatinut, että jaksoi sinnitellä yliopistossa opiskella ja kahlata läpi ne kaikkein vaikkeimmat ajat.

Mutta se on historiaa.  Nyt menee hyvin, ja olen ansainnut sen.

Vierailija
25/174 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä (sillä tilillä johon on kortti) on yleensä 200-300 €.

Yhteisellä taloustilillä josta maksetaan ruuat yms. on muutama tonni.

Omalla ns. "säästötilillä" (tavallinen tili johon ei korttia) on nyt kymppitonni, koska kohta pitää tehdä remonttia. Siirrän sieltä mobiiliverkkopankin kautta lisää käyttötilille, jos ostan jotain kalliimpaa, tai yhteiselle tilille jos tehdään kalliimpia hankintoja kuten remontti tai auto.

Varsinaisia säästöjä on sitten rahastoissa jonkin verran. Tuntuu hurjalta että omaisuus mitataan nykyään kymppitonneissa, kun olin niin pitkään köyhä opiskelija :) Nyt keskipalkkaisena rahaa jää säästöön kivasti.

Vierailija
26/174 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki palkasta menee suoraan sijoitusrahoistihin tiettty määrää ja minulla on myös osakkeissa oma ja muissa sijoituksissa oma salkunhoitaja, joka veloittaa tietyn määrän työstään.

Mutta tarkoitan siis sitä, että välittömästi voin irroittaa rahaa n. 9000 euroa.

Ja myöhemmin monta kertaa enemmän.  Mutta onneksi sitä tarvetta ei ole vielä tullut

Olen akateemisesti koulutettu nainen ja toimin yksityisellä puolella ja palkkani on sen mukainen.

Olen asiantuntiaja alallani ja asiakkaita riittää, ainakin meidän toimistossa, joka suuressa kaupungissa.

Emme elä mitenkään ylellisesti, mutta ei meidän myöskään tarvitse venyttää joka ikistä euroa.

Olen eronnut ja lapsi asuu luonani, mutta hänen isänsä, hyväpalkkainen akateeminen myös maksaa nurisematta puolet yli puolet kaikista pojan harrastuksista ja niihin menevistä kuluista.

Poika myös matkustaa isänsä kanssa lomillaan ulkomailla ex- mies maksaa tietenkin kaikki matkakulut.

En halua kehua enkä ylistää elämääni.  Pointti on siinä, ettei meillä korkeastikoulutetuilla ja hyväpalkkaisillakaan ihmisillä ole sellaista,   siis sellaita välittömästi rahaksi muutettavaa rahaa mielin määrin käytössä.

Meillä on myös käyttötili, pienempi säästötili ja sen päälle kaikki sijoitukset sekä osakkeissa että rahastoissa.

Ja noiden osakkeiden ja rahastojen saaminene käteiseki rahaksi ei ole aivan yksinkertaista.

Se vaatii osaamista ja taloustaitoja miten niitä kannattaa myydä niin, että saa suurimman mahdollismman voiton.

Mutta totta on, että palkallani pärjään tosi hyvin ja me molemmat vanhemmat voimme antaa rahallisesti pojallemme tosi hyvän elämän.

Mutta voi helvetti, miten s##tanan paljon se on työtä, kärsivällisyyttä, voimia ja sinnikkyyttä vaatinut, että jaksoi sinnitellä yliopistossa opiskella ja kahlata läpi ne kaikkein vaikkeimmat ajat.

Oletko politiikassa mukana, vai miten sinulta sujuu noin luonnostaan tuottaa seinällinen tekstiä sanomatta kuitenkaan yhtään mitään?

Vierailija
27/174 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä 9.000 euroa. Sijoituksissa sitten aika paljon enemmän

Vierailija
28/174 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käyttötilillä en pidä kuin muutaman tonnin. Korkeakorkoisella säästötilillä varsinainen puskuri n.22 000€. Vähän osakkeissakin.

Minkä verran on tämänhetkinen korkeakorkoisen säästötilin korko?

Olen eri, mutta minulla on toisen säästötilin korko 0,8% ja toisen 0,75%. Määräaikaisilla talletuksilla saisi varmasti vielä korkeampaa korkoa.

Vierailija
29/174 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakasta porukkaa taas kerran tässäkin ketjussa - vain tällä palstalla ja vain tänään.

Vierailija
30/174 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kymppi tilillä mutta käteistä on 24780€ nostan aina palkan verran tililtä pois käteisenä

Vierailija
31/174 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varakasta porukkaa taas kerran tässäkin ketjussa - vain tällä palstalla ja vain tänään.

Ja sä uskot kaiken tässä ketjussa.😂

Vierailija
32/174 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko politiikassa mukana, vai miten sinulta sujuu noin luonnostaan tuottaa seinällinen tekstiä sanomatta kuitenkaan yhtään mitään?

Itse ihailen erityisesti tuota kappalejakoa (en totta puhuen ole edes lukenut kommenttia). Lähes jokainen lause näyttää muodostavan oman kappaleensa.

Vierailija
33/174 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä muutama tuhat euroa, säästötilillä puskurina 310 000 ja saman verran osakkeissa.

Vierailija
34/174 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin muutama vuosi sitten omiin nimiin eläketilin.Siellä on rahaa jotakin 61.000€

Käyttötilillä kai jotakin 50.000€

Olen nuuka ja elän kuin keppikerjäläinen.

Sekin on tapa elää.Tulen vähällä toimeen.

Vihaan turhaa kuluttamista.

Vierailija
35/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä käyttötilillä puskuria vaan siirrän aina ylimääräiset säästötilille. Käyttötilillä en anna olla yli 2000€:n rahamäärää.

Vierailija
36/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis te joilla on käyttötilillä kymmeniä tuhansia, miksi?? Miksette laita säästötilille tai osakkeisiin? On mullakin säästötili, alkuperäisellä kirjittajalla siis, jossa on kyllä riittävästi rahaa, mutta se on mulla säästötilinä eikä mun ole tarkoituskaan käyttää sieltä rahaa johonkin ruokaostoksiin kun sen voi vipata visankin puolelta ja maksaa heti pois. Toki järkevintä olisi, että käyttötilillä olisi esim. n. 1000e puskuria. Niin siis, ettei siihen visaan tai säästötiliin olisi mitään tarvetta "normaalitilanteessa" koskea.

ap

Miten se, että käyttötilillä on rahaa sulkee pois säästämisen ja sijoittamisen?

Vierailija
37/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut?

Vierailija
38/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollu pitkä ja kurja kausi, jonka aikana puskuri on imetty melkein tyhjiin. Yleensä siellä on se 3000-5000e, nyt taitaa olla 200e.

Vierailija
39/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 tonnii

Vierailija
40/174 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötilillä en pidä yli 2000 euroa.

Hätävaratilillä on joku 4-8k€, jos pitää heti pystyä tekemään joku isompi hankinta.

Loput sijoitettu.