Paljonko sulla on puskurina käyttötilillä rahaa?
Mulla menee käyttötili aina tai lähes aina nollille. Saatan kerran tai kaksi käydä ruokakaupassa visalla. Maksan sen kyllä heti pois kun palkka tulee, mutta ihan jäätävää kun koko ajan pitää laskea kaikki eikä voi oikein höllätä ja ostaa esim. vaatteita. Mulla on lainat, lapset jne.. Rahaa on ruokaan ja laskuihin, muttaa viimeiset ruokaostokset menee visalta. Täytyisi varmaan sinne käyttötilille säästää puskuri, jonka alle raha ei saisi mielellään mennä. Tokihan tuo visa saman asian ajaa, mutta tympii maksaa sillä RUOKAlaskuja. Visalla voisi mielestäni maksaa vaikka rikkimenneen pesukoneen ennemmin tai jonkun pakollisen lääkärikäynnin.
Kommentit (174)
6800 tällä hetkellä. 6000-7000 on tavoitteenakin, sen yli jos saan säästettyä niin on lupa käyttää rahaa hövelimmin tai vaikka matkustaa. Summaa kasvatan 200 eurolla joka kuukausi ja ”oikeat säästöt” on sitten erikseen (osakesäästöltilillä, rahastoissa ja asp-tilillä).
Käyttötilillä 4300€, mutta minulla on ns. säästötili mistä voin siirtää omasiirtona miten paljon vain käyttötilille ja siellä on 35 000€:n sotakassa.
käyttötilillä en pidä kuin muutaman tonnin. Korkeakorkoisella säästötilillä varsinainen puskuri n.22 000€. Vähän osakkeissakin.
Tällä hetkellä reilu tonni. Ennen vuodenvaihdetta oli vielä viisi tonnia, mutta hummasin.
Tällä hetkellä varmaan parikymppiä. Huomenna on palkkapäivä, joten on hetkellisesti enemmän. Siitä siirrän kuitenkin puolison kanssa yhteiselle taloustilille pari sataa ja säästötilille vähän enemmän. Säästötilillä (jolta siis voin tarvittaessa siirtää käyttö- tai taloustilille) on tällä hetkellä vähän yli 24 000 euroa.
Mutta olen ollut samassa tilanteessa sinun kanssasi ja tiedän, millaista se on. Olen itse nyt 50+ ja siten ihan eri elämäntilanteessa.
Jaksamista <3
En pidä puskuria käyttötilillä, säästötilillä taitaa olla 6000-7000e puskurina. Palkkapäivänä siirrän suoraan osakesäästötilille 1000e, minkä jälkeen on tarkoitus pärjätä käyttötilillä olevilla rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
käyttötilillä en pidä kuin muutaman tonnin. Korkeakorkoisella säästötilillä varsinainen puskuri n.22 000€. Vähän osakkeissakin.
Minkä verran on tämänhetkinen korkeakorkoisen säästötilin korko?
Käyttötilillä näkyy olevan 330 euroa. Palkka tulee 29. päivä, ja hyvin tuo reilu kolme sataa riittää sinne asti. Ruokaan menee ehkä vielä satasen verran, loput sitten muuhun tai säästöön.
Säästötileillä on 28 000 euroa. Budjetoin niin, että palkkapäivän alla tili on lähes nollilla.
285.000e näyttäis olevan.