miksi joku köy yksityisellä hammaslääkärillä?
Ihan sikakallista ja julkisella saa ensiluokkaista hammashoitoa murto-osalla hinnasta. Itse tienaan yli 70.000€ vuodessa, maksan tästä veroja merkittävän osan, joten on ilo nähdä sen käytettävän julkiseen terveydenhuoltoon, käytän jatkossakin.
Kommentit (54)
Siksi, että pääsen hoitoon haluamani kellonaikana, pääsen hoitoon nopeammin ja saan ystävällistä palvelua eli sitä, mistä maksankin.
Vierailija kirjoitti:
Käyn yksityisellä, koska siellä saa puudutuksen ja hammaslääkärit eivät ole tylyjä.
Minä siirryin monta vuotta sitten terveyskeskusten hammaslääkäripalveluiden piiristä yksityiselle puolelle, sillä siellä ajanvaraukset toimivat huomattavasti paremmin. En tarvitse mitään puudutuksia vaan minulle on riittänyt että on päässyt perustarkastukseen hammaslääkärille ja tavallisesti suuhygienistille poistamaan hammaskiveä. Haluan pitää hampaani priimakunnossa ilman mielivaltaista jonotussysteemiä.
Eikös se ole vain hyvä asia, että kaikki eivät ryysi julkiselle?
Minä en ole vuosiin saanut aikaa julkiselta, joten köyn yksityisellä. Onhan se toki hintavampaa, mutta maksan 200 € vuodessa ihan mielelläni, jos saan ajan silloin kun itselleni sopii.
Ikäni takia en ole koskaan kuulunut mihinkään ikäluokkaan, joka pääsee julkiseen hammashoitoon. Raskausaikana pääsin ainakin yhden kerran julkiseen hammashoitoon Espoossa. Maksan mielelläni yksityisen lääkärin ja suuhygienistin palveluista. Kela-korvaus kattaa juuri toimistomaksun, mutta ei haittaa.
Julkiselle tosi vaikea päästä, ja usein päivystysaika toisella puolella kaupunkia kesken työpäivän, maksaa taksilla ajella.
Kallista on kyllä yksityisellä, viimeksikin monta sataa kun piti poistaa tulehtunut hammas.
Koska en tiedä miltä kalenterini näyttää kolmen kuukauden päästä. Palvelu on parempaa ja aikoja saa huomattavasti nopeammalla tahdilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska yksityiselle saa ajan vaikka huomiseksi, julkiseen puolen vuoden päähän jos silloinkaan. Julkisella ei myös koskaan voi tietää minkälainen monsterilääkäri on vastassa.
Mikäs tää tämmönen monsterilääkäri oikeen on?
Epäpäteviä tai luonnehäiriöisiä. Nämä hakeutuvat usein pikkukuntiin, kun pääsevät enää sinne. Itse tavannut esim. sellaisen joka sekoili hampaiden nimityksissä ja toisen jonka kädet tärisivät niin että aiheutti vammoja potilaalle.
Itse olen ollut tosi tyytyväinen julkiseen puoleen. Tampereella asun. Vapaita suuhygienistiaikoja saa odottaa, mutta sitten kun ajan saa niin hoito on ensiluokkaista. Yhden kerran suuhygienisti katsoi että olis hyvä käydä vielä hammaslääkärilläkin, sain ajan heti seuraavalle viikolle ja yhdessä hampaassa olikin reikä, joka sitten paikattiin.
Toissa viikolla kävin hammaskiven poistossa (julkisella edelleen), yhtään ei sattunut ja todella miellyttävä hoitaja oli. En tiedä, mitä yksityisellä olisi maksanut, oma käynti 45 min maksoi n. 40 euroa. Yksityisellä olisi varmasti ollut tuplasti kalliimpaa.
Mutta siis, ihan tavallinen keskituloinen palkansaaja olen ja käyn ainoastaan julkisella. Kaikki toiminut aina erinomaisesti ja itseasiassa mietinkin, miksi moni haluaa maksaa yksityisestä. Toki ymmärrän jos haluaa ajan nopeasti, niin sitten ei varmaan ole vaihtoehtoja. Mutta jos ei ole mitään akuuttia vaivaa niin oikein sujuvasti homma hoituu julkisellakin puolella!
Sairauskassa maksaa, siksi. Eipä tuo nyt kunnallisesta hirveästi eroa. Hyvää palvelua molemmissa. Yksityisellä saa mukaan näytteitä hammastahnoista ym, mikä ihan kiva !
Minä käytän. Täällä helsingissä ei kunnalliselle pääse mitenkään. Omalla tyttärellä on ollut tarkastusaika jo viime vuoden helmikuussa, mutta sitä on siirretty nyt vaikka miten monta kertaa. Nyt se on ehkä toukokuussa. Itse olisin tarvinnut tarkastusajan, mutta sellaista en saanut, kun minulla on vielä melkein kaksi vuotta aikaa siihen kun sellaisen voin varata. Menin sitten yksityiselle ja oli lohkeamia ja reikiäkin vähän siellä täällä. Nyt ne hoidettu. Olihan se kallista, mutta niin helppoa, ei mitään taisteluja ajoista, kuukausien odotuksia ja ainaisia perumisia. Otin aina ajan päivän tai parin päähän, itselleni sopivaan aikaan.
Molemmat vanhempani käyvät yksityisellä hammaslääkärillä. Varmaan koska sinne on aikoja paremmin saatavilla ja pääsee halutessaan useammin tarkastukseen kuin kunnallisella. Itsekin käyn yksityisellä mutta palvelusetelillä joten maksan saman verran kuin kunnallisella maksaisin.
En saa julkisella implanttia katkenneeseen etuhampaaseen