miksi joku köy yksityisellä hammaslääkärillä?
Ihan sikakallista ja julkisella saa ensiluokkaista hammashoitoa murto-osalla hinnasta. Itse tienaan yli 70.000€ vuodessa, maksan tästä veroja merkittävän osan, joten on ilo nähdä sen käytettävän julkiseen terveydenhuoltoon, käytän jatkossakin.
Kommentit (54)
Työnantajani korvaa osan hinnasta. Minulla on aina ollut täysin terveet hampaat, joten minun ei tarvitse käydä kuin joka 2.-3. vuosi. Olen hyvätuloinen, ja mielelläni jätän julkisen hammaspalvelut niille, jotka niitä enemmän tarvitsevat. Vaikka työnantajani ei korvaisikaan, kävisin yksityisellä.
Minut heitettiin iän takia ulos julkiselta, helsingissä ei hoideta iäkkäämpiä, ei ainakaan minua.
Käyn yksityisellä, koska siellä saa puudutuksen ja hammaslääkärit eivät ole tylyjä.
Koska yksityiselle saa ajan vaikka huomiseksi, julkiseen puolen vuoden päähän jos silloinkaan. Julkisella ei myös koskaan voi tietää minkälainen monsterilääkäri on vastassa.
Taas yksi kultapossukerholainen tukkimassa vähävaraisten palvelut. Huoh.... Anna kun arvaan: haet myös ilmaista ruokaa leipäjonosta, tai ainakin viet punalaputetut tuotteet kaupasta.
Vain veetee ihmiset käy julkisella.
En saanut aikaa varattua, kun lääkäri kirjannut, että saan tulla uudelleen vasta kolmen vuoden kuluttua.
Ja ajan saa huonommin sopimaan omaan aikatauluun.
Ei jaksa jonottaa, joten menen mieluummin yksityiselle.
Teki tosi halvalla oikomisen. Olin lentää persuuksilleni, kun kuulin hinnan.
Meidän kunnallinen hammashoitola on nätisti sanottuna amatöörien puuhastelupaikka. Tiheään vaihtuvat "hammaslääkärit", puoskareiksi heitä enempi luonnehtisin, hyvä jos muutaman sanan suomea puhuvat. Hoitajat on täysiä pölvästejä. Siellä ei ole turvallista käydä. Potilaita sekoitetaan toisiin eli hoidetaan asiakkaita toisten tiedoilla, tulee laskuja hoidoista joita ei ole tehty ja tulee jopa laskuja käyttämättä jätetyistä käynneistä joita ei ollut edes minulle varattu! Jos varaan ajan oman kunnan toimipisteeseen, se onkin varattu naapurikuntaan! Kun he peruuttavat ajan, saat kuulla siitä vasta kun odotat turhaan jo paikanpäällä!
Mieluummin käyn ja käytän lapsetkin yksityisellä, jossa homma oikeasti toimii.
Jos on tarvetta käydä hammaslääkärissä, niin menen sinne silloin, kun on tarve ja se omiin työaikatauluihini sopii, en silloin, kun nyt sattuu pääsemään. Käyn noin kolmen vuoden välein, ei ole tarvetta useammin ja yksityisellä peruskäynti maksaa noin satkun, joten siitä jää reilu 30 eur/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Koska yksityiselle saa ajan vaikka huomiseksi, julkiseen puolen vuoden päähän jos silloinkaan. Julkisella ei myös koskaan voi tietää minkälainen monsterilääkäri on vastassa.
Mikäs tää tämmönen monsterilääkäri oikeen on?
Minä käyn. Ei tartte jonottaa, ajan saa vaikka huomiselle. Lääkäri ystävällinen ja käyttöä siistejä, uusimpia laitteita/teknologiaa.
Ei mulle raha ole tärkeää, terveys on
Ei esim Helsingissä saa aikaa julkiselle.
Ap provoilee.
1. Yksityiselle saa aikoja iltaisin ja jopa lauantaisin.
2. Ei se nyt niiiiiin kallista ole.
Mun kotikaupungissa lähes kaikki kunnallisen hammaslääkärit on venäläisiä. Ei kiitos.
Kunnallisella puolella on ihme kid u tta jia ja sa d1s teja. Yksityinen lääkäri ei survo omia nyrkkejään asiakkaan suuhun tai poraa aivoihin asti, koska tämä ei tulisi enää toiste vastaanotolle, ja häneltä loppuisi rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tää tämmönen monsterilääkäri oikeen on?
Keski-ikäinen mies, "valmistunut" itäisen naapurin yliopistosta, motiivit sadistiset.
Kyllä minä kävisin, jos olisi rahaa. Ihan siitä syystä, että saa valita lääkärinsä ja hyvällä aikataululla toimenpiteet tehtyä.