Mies on ylitöissä 4-5 h joka päivä
Mitä tekisit?
Mies jää omasta halustaan ylitöihin joka päivä jolloin meidän yhteydessä aika iltaisin ja todella lyhyeksi, eikä mussa oikein ole virtaa enää mihinkään, kun hän tulee töistä. Työ on vaativaa ja heiltä puuttuu väkeä, mutta tiedän, etteivät muut silti tee samanlaisia työtunteja kuin mieheni. Mies on selkeästi töissä, jos soitan hänelle työpäivän aikana.
Minulla on hylätty ja yksinäinen olo, tuntuu ettei mies priorisoi suhdettamme lainkaan. Olen yrittänyt puhua asiasta, mutta Mies vain loukkaantuu.
Mielipiteitä?
Kommentit (150)
Taas meni mammat lankaan.
Aprillia :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työn tuloksella maksaa laskut ja elämisen. Vaikka naiset kuinka vaatii että mies elää häntä varten niin naiset eivät maksa miehen elämää ja laskuja. Töitä pitää tehdä silloin kun niitä on vaikka kuinka nainen katkeroituisi siittä että ei mielestään saa riittävästi huomiota mieheltä
Eivät miehet Suomessa maksa naisten elämää ja laskuja. Naiset maksavat ne itse, ja pystyvät siihen ilman 12 h työpäiviä. Ehkä tällaisilla ympäripyöreitä päiviä tekevillä miehillä on vaikeuksia säädellä rahankäyttöään..?
En missään vaiheessa sanonut että mies maksaisi naisen elämän niin älä turhaan triggeröidy ja uhriudu
"Työn tuloksella maksaa laskut ja elämisen. Vaikka naiset kuinka vaatii että mies elää häntä varten niin naiset eivät maksa miehen elämää ja laskuja."
Ajattelin että indikoit moista, kun sanoit erikseen että naiset eivät maksa miesten laskuja. Miksi maksaisivat? Miksi mies elää niin yli varojensa, ettei selviä normaalilla palkalla vaan joutuu tekemään viikossa kymmeniä tunteja ylitöitä selvitäkseen elämästä?
Sinulla on siis sama ongelma kuin hyvin monella naisella et halua uskoa mitä sanotaan vaan kuvittelet asioita ja luulet mitä ihmiset tarkoittaa. Mikä siinä on että täytyy lukea rivien välistä ja luulla kun helpommalla pääsisi kun lukisi vain se mitä sanotaan ilman piilo agendaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan olla jo aika väsynyt tähän tilanteeseen ja tuntuu, että omat tunteet miestä kohtaan ovat myös muuttumassa. Aiemmin odotin häntä illalliselle, lenkille jne. mutta nyt en enää jaksa, kun en koskaan tiedä, milloin hän tulee kotiin. Aiemmin minulta jäi usein lenkit tekemättä, kun turhaan odotin miestä kotiin, joten nykyään käyn lenkillä yksin, aamuisi tai työpäivän lomassa.
Mieheni on luonteeltaan hyvin perfektionisti ja asioiden valmiiksi saaminen kestää häneltä usein todella kauan. Heillä on töissä liian vähän väkeä töiden määrään suhteutettuna ja mies sanoo, että kokee, että hänen pitää auttaa kolleegoitaan, koska nämäkin ovat aikoinaan auttaneet häntä. Tilanne on kuitenkin jatkunut näin jo useita kuukausia eikä siihen näy tulevan muutosta.
Meillä ei ole lapsia, joten sikäli hänen ylitöistään ei koidu minulle enempää hommaa, vaikka kyllä teen suurimman osan kodinhoidosta.
Oikeastaan kyllä luotan mieheen, vaikka se vaikuttaakin varmaan sinisilmäiseltä. Hän on kiltti ja hellä, kun olemme yhdessä. Lähinnä itseni on vaikea suhtautua häneen yhtä rakastavasti, kun hän tulee kotiin iltaisin, jälleen usean tunnin myöhässä. Joten tavallaan jopa ymmärrän, jos häntä ei huvita tulla kotiin, kun itse mökötän jo valmiiksi, joten kierre on valmis.
Olen myös itse aamuvirkku ja iltaisin alan olla jo väsynyt, eikä minua niin huvita enää lähteä ulos tms.
Haluaisin vain nähdä, että mies edes joskus laittaisi minut ja meidän suhteemme etusijalle työn sijasta. Kaipaan häntä ja yhdessäoloamme. Vapaapäivät vietämme aina tiiviisti yhdessä ja meillä on mukavaa.
Ja jos jotain kiinnostaa, olemme molemmat jo yli 40v., minä muutaman vuoden miestäni nuorempi. Olen ihan mukiinmenevän näköinenkin, ja urheilullinen. Jos sillä nyt on mitään merkitystä.
Luonteeltani taidan olla ehkä vähän liiankin kiltti, joku muu ei ehkä olisi katsellut tällaista tilannetta näinkään kauan.
Ap
Sinulla ei ole harrastuksia, ystäviä, jne vaan elät vain miehen kautta?
Ei parisuhde ole parisuhde, jos ei koskaan vietetä aikaa yhdessä.
-eriEikä elämä ole elämään, jos siinä ei ole tasapainoa työn, harrastuksen, ystävien, parisuhteen, jne kesken...ei kukaan voi vain elää toisen kautta, eikä parisuhde voi olla kenenkään elämän tarkoitus. Toisen aikaa ei vaan voi kokonaan yrittää omia itselleen. Niin tekeekö mies töitä myös viikonloput ja lomat?
En minä esimerkiksi elä mitenkään miehen kautta, mutta minun mieheni haluaakin viettää vapaa-aikansa minun kanssani. Minä en tarvitse ystäviä, enkä juuri sellaisia aikaavieviä harrastuksia. Eikä miehenikään. Me olemme siis samanlaisia tuosss suhteessa. Sinä taidat olla erilainen, sinä varmaan sopisit ap:n miehelle paremmin. Ap taitaa kaivata samanlaista miestä ja arkea kuin minä.
Tämä saattaa olla osittain kyllä totta, vaikka tosiaan viihdyn myös itsekseni, enkä kaipaa mitään kylki kyljessä olemista 24/7. Minulta ei puutu tekemistä, kun ole yksin.
Vapaapäivisin olemme tiiviisti yhdessä, ehkä vielä enemmän mieheni aloitteesta kuin minun. Mies ei tee töitä viikonloppuisin tai lomalla.
Ap
Eli siis kuitenkin olet miehen huomion keskipisteenä vapaa päivinä mutta huomio riippuvaisena koet että et saa tarpeeksi huomiota mieheltäsi
Kyse ei ole huomion keskipisteenä olemisesta tai siitä että mieheni pitäisi jotenkin palvoa minua. Vaan kyse on halusta olla yhdessä, siitä, että tehdään asioita yhdessä. Musta se on parisuhteessa tärkeää eikä ole millään lailla sama kuin huomion keskipisteenä oleminen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työn tuloksella maksaa laskut ja elämisen. Vaikka naiset kuinka vaatii että mies elää häntä varten niin naiset eivät maksa miehen elämää ja laskuja. Töitä pitää tehdä silloin kun niitä on vaikka kuinka nainen katkeroituisi siittä että ei mielestään saa riittävästi huomiota mieheltä
Eivät miehet Suomessa maksa naisten elämää ja laskuja. Naiset maksavat ne itse, ja pystyvät siihen ilman 12 h työpäiviä. Ehkä tällaisilla ympäripyöreitä päiviä tekevillä miehillä on vaikeuksia säädellä rahankäyttöään..?
En missään vaiheessa sanonut että mies maksaisi naisen elämän niin älä turhaan triggeröidy ja uhriudu
"Työn tuloksella maksaa laskut ja elämisen. Vaikka naiset kuinka vaatii että mies elää häntä varten niin naiset eivät maksa miehen elämää ja laskuja."
Ajattelin että indikoit moista, kun sanoit erikseen että naiset eivät maksa miesten laskuja. Miksi maksaisivat? Miksi mies elää niin yli varojensa, ettei selviä normaalilla palkalla vaan joutuu tekemään viikossa kymmeniä tunteja ylitöitä selvitäkseen elämästä?
Sinulla on siis sama ongelma kuin hyvin monella naisella et halua uskoa mitä sanotaan vaan kuvittelet asioita ja luulet mitä ihmiset tarkoittaa. Mikä siinä on että täytyy lukea rivien välistä ja luulla kun helpommalla pääsisi kun lukisi vain se mitä sanotaan ilman piilo agendaa?
Vastaa kysymyksiin jotka esitin kommenttiasi koskien. Nyt mussutat tyhjää lämpimiksesi.
Vierailija kirjoitti:
Aprillia :)Ap
Ei sullakaan hyvin mene, jos tällaisia provoja pitää väsätä
Ihan itsekkö keksit tämän typerän aloituksen ??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun soitat miehellesi, niin mistä tiedät että hän on varmasti töissä?
Taustahälystä, minkä tunnistan. Toki en voi olla siitä 100% varma.
Ap
Miksi ylipäätänsä soitat miehellesi töihin?
Soitan joskus ihan vain kysyäkseni, mitä hänelle kuuluu. Välillä myös on kysyttävä jotain asiaa. Hän myös soittaa välillä minulle, jos ehtii.
En soittele häntä vakoillakseni. En ole mustasukkainen ihminen, vaan ehkä jopa liiankin luottavainen ja sinisilmäinen, koska olen itse hyvin rehellinen ja uskollinen, ja uskon, että miehenikin on.
Toki viime aikoina on alkanut mietityttämään, voiko ylitöiden takana olla jotain muutakin, kuin pelkkää työtä. Siinä tapauksessa toivoisin mieheni olevan minulle rehellinen, ei ole mitään järkeä jatkaa suhdetta.
Ap
Voi vattu mitä paskaa. Pitää soittaa kysyäkseen mitä hänelle kuuluu? Etkö aamulla tiedä mitä hänelle kuluu, mutta pitää ihan työpäivän aikana varmistaa, että kaikki on varmasti hyvin? Tulisin hulluksi tuollaisen neurootikon kanssa.
No kiitos tästäkin mielipiteestä. Meillä tämä on ollut ihan normaalia puolin ja toisin. Lisäksi miehellä on sellainen työ, että päivän aikana voikin sattua kaikenlaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tämä kertoo enemmän kysyjästä kuin vastaajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan olla jo aika väsynyt tähän tilanteeseen ja tuntuu, että omat tunteet miestä kohtaan ovat myös muuttumassa. Aiemmin odotin häntä illalliselle, lenkille jne. mutta nyt en enää jaksa, kun en koskaan tiedä, milloin hän tulee kotiin. Aiemmin minulta jäi usein lenkit tekemättä, kun turhaan odotin miestä kotiin, joten nykyään käyn lenkillä yksin, aamuisi tai työpäivän lomassa.
Mieheni on luonteeltaan hyvin perfektionisti ja asioiden valmiiksi saaminen kestää häneltä usein todella kauan. Heillä on töissä liian vähän väkeä töiden määrään suhteutettuna ja mies sanoo, että kokee, että hänen pitää auttaa kolleegoitaan, koska nämäkin ovat aikoinaan auttaneet häntä. Tilanne on kuitenkin jatkunut näin jo useita kuukausia eikä siihen näy tulevan muutosta.
Meillä ei ole lapsia, joten sikäli hänen ylitöistään ei koidu minulle enempää hommaa, vaikka kyllä teen suurimman osan kodinhoidosta.
Oikeastaan kyllä luotan mieheen, vaikka se vaikuttaakin varmaan sinisilmäiseltä. Hän on kiltti ja hellä, kun olemme yhdessä. Lähinnä itseni on vaikea suhtautua häneen yhtä rakastavasti, kun hän tulee kotiin iltaisin, jälleen usean tunnin myöhässä. Joten tavallaan jopa ymmärrän, jos häntä ei huvita tulla kotiin, kun itse mökötän jo valmiiksi, joten kierre on valmis.
Olen myös itse aamuvirkku ja iltaisin alan olla jo väsynyt, eikä minua niin huvita enää lähteä ulos tms.
Haluaisin vain nähdä, että mies edes joskus laittaisi minut ja meidän suhteemme etusijalle työn sijasta. Kaipaan häntä ja yhdessäoloamme. Vapaapäivät vietämme aina tiiviisti yhdessä ja meillä on mukavaa.
Ja jos jotain kiinnostaa, olemme molemmat jo yli 40v., minä muutaman vuoden miestäni nuorempi. Olen ihan mukiinmenevän näköinenkin, ja urheilullinen. Jos sillä nyt on mitään merkitystä.
Luonteeltani taidan olla ehkä vähän liiankin kiltti, joku muu ei ehkä olisi katsellut tällaista tilannetta näinkään kauan.
Ap
Odotat ja odotat, että toinen muuttuisi että sinä viimein saisit suhteelta sen minkä haluat? Sellaista ihmistä kutsutaan läheisriipaksi.
Tämä voi olla hyvinkin totta, ja olen pohtinutkin näitä asioita paljon viime aikoina. Jotenkin vain tuntuu, että onko tämä tarpeeksi "hyvä" syy lopettaa suhde. Miehessä on myös paljon hyvää ja rakastan häntä, ja juuri siksi yhteisen ajan puute satuttaakin minua. Erityisesti, kun ylityöt eivät ole ns. pakollisia vaan mies jää töihin aina vapaaehtoisesti, eikä edes edes kirjaa kaikkia tuntejaan.
Toivoisin että mies olisi rehellinen minua kohtaan, jos hän ei enää halua jatkaa yhdessä, viimeksi kuitenkin sanoi rakastavansa tänä aamuna, kun lähti töihin.
Ap
Ei missään nimessä ilmaista työsuoritetta työnantajalle! Jos miehesi on aidosti niin kiltti, mitä annat ymmärtää, hän on nyt ihan puhtaasti ovimattona työpaikalla. Meidänkin firmassa osa porukasta teki ylitöitä kirjaamatta, että sai työt valmiiksi. Se on väärin kaikkia kohtaan; mies ei saa työstään laillista palkkiota, firma alkaa kuvitella että asiat saadaan hoidettua työajan puitteissa tai nopeammin mitä ne oikeasti saadaan hoidettua, ja kollegoille tulee jatkossa painetta, kun työnantaja tuumaa, että "Mikko se muuten hoiti tämän homman 5h aikana, miten teillä menee siihen 10h?" (koska Mikollakin meni 10h, mutta hän kirjasi vaan 5h)
Ei IKINÄ ilmaista työtä kellekään. Miehesi pitää oppia sanomaan ei ja huomaamaan, että maailma ei kaadu siihen, jos sanoo ei ja pitää rajoistaan kiinni, eikä siihen, että työt on tehty niin, että ne toimivat eikä aina 100% panoksella.
Ainoastaan lentäjät, lennonjohto, kirurgit ymv. henkilöt, jotka ovat tekemisissä ihmishenkien kanssa, joutuvat antamana 100% panoksen. Suurin osa maailman työstä toimii ja pyörii vähemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Soitan joskus ihan vain kysyäkseni, mitä hänelle kuuluu. Välillä myös on kysyttävä jotain asiaa. Hän myös soittaa välillä minulle, jos ehtii.
En soittele häntä vakoillakseni. En ole mustasukkainen ihminen, vaan ehkä jopa liiankin luottavainen ja sinisilmäinen, koska olen itse hyvin rehellinen ja uskollinen, ja uskon, että miehenikin on.
Toki viime aikoina on alkanut mietityttämään, voiko ylitöiden takana olla jotain muutakin, kuin pelkkää työtä. Siinä tapauksessa toivoisin mieheni olevan minulle rehellinen, ei ole mitään järkeä jatkaa suhdetta.
Ap
Voi vattu mitä paskaa. Pitää soittaa kysyäkseen mitä hänelle kuuluu? Etkö aamulla tiedä mitä hänelle kuluu, mutta pitää ihan työpäivän aikana varmistaa, että kaikki on varmasti hyvin? Tulisin hulluksi tuollaisen neurootikon kanssa.
No kiitos tästäkin mielipiteestä. Meillä tämä on ollut ihan normaalia puolin ja toisin. Lisäksi miehellä on sellainen työ, että päivän aikana voikin sattua kaikenlaista.
Ap
Ja työterveydestä ei oteta yhteyttä vaan sinun pitää tarkistaa asia soittamalla, että kaikki on hyvin? Kuulostaa perin oudolta työpaikalta ja suhteelta.
Se, että töissä ei saada annettua tehtäviä aikaiseksi annetussa työajassa EI ole henkilökunnan ongelma vaan työnantajan ongelma. Ei pidä paikata työnantajan mokia omasta selkänahasta, vaan työnantaja palkkaa lisää väkeä töihin, kun hommia on enemmän kuin laki sallii. Kenenkään elämäntehtävä ei ole pitää toisen henkilön yritystä pystyssä ilmaiseksi parisuhteen ja terveyden kustannuksella. Siitä ei saa koskaan mitään erikoiskiitosta tai erikoista hyväksyntää.
Miehesi pitää oppia hankkimaan hyväksyntä ja omanarvontuntonsa muualta kuin työkavereiden ja pomon suunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ikävä kyllä ole aprillipila, miksi ihmeessä keksisin tällaisen? Kirjoitin aloituksen jotta saisin asiasta rehellisiä mielipiteitä ja toivon mukaan apua sen käsittelyyn. En oikeasti vieläkään tiedä, liiottelenko ongelmaa vai olenko turhankin luottavainen - tässäkin keskustelussa on molemmanlaisia mielipiteitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Ap
Menis hermot, jos kumppani alkaisi soitella työpaikalle.
Oletko lomalla jostain hoitolaitoksesta?
Edellisessä työpaikassani oli mieskollega, jolla oli kotona pieni lapsi. Tämä isä jäi melkein joka päivä "ylitöihin", kun muut työkaverit lähti kotiin. Yleensä hän istui työhuoneessaan ja katsoi Netflixiä. En usko, että hän noita tunteja mihinkään kirjasi, koska pomo olisi saattanut ihmetellä, miten joku voi olla joka päivä ylitöissä saamatta mitään aikaan. Kotiin hän kyllä soitti joka päivä ja väitti kivenkovaan, että ylitöiksi taas menee.