Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on ylitöissä 4-5 h joka päivä

Vierailija
13.04.2022 |

Mitä tekisit?
Mies jää omasta halustaan ylitöihin joka päivä jolloin meidän yhteydessä aika iltaisin ja todella lyhyeksi, eikä mussa oikein ole virtaa enää mihinkään, kun hän tulee töistä. Työ on vaativaa ja heiltä puuttuu väkeä, mutta tiedän, etteivät muut silti tee samanlaisia työtunteja kuin mieheni. Mies on selkeästi töissä, jos soitan hänelle työpäivän aikana.
Minulla on hylätty ja yksinäinen olo, tuntuu ettei mies priorisoi suhdettamme lainkaan. Olen yrittänyt puhua asiasta, mutta Mies vain loukkaantuu.
Mielipiteitä?

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija96 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn tuloksella maksaa laskut ja elämisen. Vaikka naiset kuinka vaatii että mies elää häntä varten niin naiset eivät maksa miehen elämää ja laskuja. Töitä pitää tehdä silloin kun niitä on vaikka kuinka nainen katkeroituisi siittä että ei mielestään saa riittävästi huomiota mieheltä

Eivät miehet Suomessa maksa naisten elämää ja laskuja. Naiset maksavat ne itse, ja pystyvät siihen ilman 12 h työpäiviä. Ehkä tällaisilla ympäripyöreitä päiviä tekevillä miehillä on vaikeuksia säädellä rahankäyttöään..?

En missään vaiheessa sanonut että mies maksaisi naisen elämän niin älä turhaan triggeröidy ja uhriudu

"Työn tuloksella maksaa laskut ja elämisen. Vaikka naiset kuinka vaatii että mies elää häntä varten niin naiset eivät maksa miehen elämää ja laskuja."

Ajattelin että indikoit moista, kun sanoit erikseen että naiset eivät maksa miesten laskuja. Miksi maksaisivat? Miksi mies elää niin yli varojensa, ettei selviä normaalilla palkalla vaan joutuu tekemään viikossa kymmeniä tunteja ylitöitä selvitäkseen elämästä?

Missä sanottiin että mies eläisi yli varojen ja että paikkaisi taloutta ylitöillä? Eikö nimenomaan luulis että ei jätä tunteja kirjaamatta jos olis rahasta pulaa? Hirveetä miehen syyllistämistä on koko ketju.

En viitannut kommentissani aapeen mieheen. Vastasin tuolle muusinuijalle, jonka mielestä naiset aina vaativat liikoja vaikka mies käy töissä vain maksaakseen laskunsa.

Millaisia laskuja täytyy olla, että niistä selviäminen vaatii 60 tuntia töitä viikossa?

Vierailija
142/150 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyödyttekö jotenkin ylitöitä? Esim miehen maksamia matkoja? Ulkoporeamme? Kallis auto?Jos ei näkyisi missään jatkuvat ylityöt olisin raivoissani AP:n sijasta. Matka yms saattaisi lepyttää

Ei oikeastaan hyödytä. Minulla on sellainen käsitys että mies on pidetty työkavereidensa keskuudessa , muuten en osaa sanoa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille miehille "rakastan sinua" tarkoittaa oikeasti "sinusta on minulle hyötyä". Vähän niinkuin sanoisi "rakastan näitä mikrokuituliinoja kun ne tekee siivouksesta nopeaa" tms.

Siksi on tärkeämpää mitä puoliso tekee, kuin mitä hän sanoo. Puhe on erittäin helppoa, ja puhuja voi itsekin kuvitella tarkoittavansa mitä sanoo - hänelle se vain tarkoittaa eri asiaa.

Vierailija
144/150 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä , mutta ylitöitä ei saa tehdä rajattomasti. Koko vuoden raja on jo tullut vastaan, joten ilmoitusta AVI:n työsuojelulle. Sen voi tehdä ulkopuolinenkin, kun asianomaiset eivät itse uskalla.

En lukenut koko  ketjua, mutta onkohan tähän mennessä monikin jo ihmetellyt, tekeekö mies "ylityöt" aivan jossakin muualla kuin työpaikallaan, jos runsaat ylityökorvaukset eivät mitenkään näy taloudessa.

Vierailija
145/150 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole kuullut noin pitkistä ylitöistä ja useampana päivänä vielä. Työpaikat tykkäävät että tehdään jonkin verran ylitöitä mutta jos niitä tekee monena päivänä useamman tunnin niin työpaikka ottaa puhutteluun. Tuollainen kun ei ole laillista ja työnantaja joutuu siitä kuseen jos esim. muut työntekijät tekevät siitä ilmiannon. Työnantajilla ei ole varaa tuollaiseen touhuun.  Sun miehellä on nyt joku juttu menossa. Ehkä aamulla on "muuta puuhaa" ja menee sitten myöhemmin töihin ja on siellä töissä tosiaan silloin kun illemmalla sinne soittelet perään. 

Vierailija
146/150 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei hätää, jos hän on ollut joka päivä YLITÖISSÄ 4-5 h päivässä, on hänellä jo vuoden ylityöt täynnä eikä enää loppuvuonna saa tehdä....

Vierailija
147/150 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..., lämmin ruoka on odottanut häntä, kun tulee kotiin, olen siivonnut jne. joten hänen ei ole tarvinnut tehdä mitään kotona.

Ap

Tässähän se syy tulikin, miksi mies vielä aloittajaa "rakastaa". Ei yksikään mies jätä ilmaista kodinhoitajaa. Onhan tuo tosi kätevää käydä "töissä" eli työstämässä jotain toista, kun samalla joku maksaa puolet kuluista ja kokkaa ja siivoaa.

Vierailija
148/150 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee kahta työtä. On töissä arkisin käytännössä koko päivän, viikonloput ja loma-ajat yleensä vapaalla. Tätä jatkunut reilu kymmenen vuotta. Lasten ollessa pieniä, teki vain yhtä työtä. Itse käyn töissä myös. Syynä meillä raha. Halutaan pitää tietty elintaso ja iso talolaina.

Vierailija
149/150 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kyseessä ylityöt vai hyväntekeväisyys työnantajalle? Eli maksetaanko ja kirjataanko tunnit vai mies vain venyttää päivää?

Vierailija
150/150 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aina se kotiolot voittaa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä