Mies on ylitöissä 4-5 h joka päivä
Mitä tekisit?
Mies jää omasta halustaan ylitöihin joka päivä jolloin meidän yhteydessä aika iltaisin ja todella lyhyeksi, eikä mussa oikein ole virtaa enää mihinkään, kun hän tulee töistä. Työ on vaativaa ja heiltä puuttuu väkeä, mutta tiedän, etteivät muut silti tee samanlaisia työtunteja kuin mieheni. Mies on selkeästi töissä, jos soitan hänelle työpäivän aikana.
Minulla on hylätty ja yksinäinen olo, tuntuu ettei mies priorisoi suhdettamme lainkaan. Olen yrittänyt puhua asiasta, mutta Mies vain loukkaantuu.
Mielipiteitä?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Hyödyttekö jotenkin ylitöitä? Esim miehen maksamia matkoja? Ulkoporeamme? Kallis auto?Jos ei näkyisi missään jatkuvat ylityöt olisin raivoissani AP:n sijasta. Matka yms saattaisi lepyttää
Ei oikeastaan hyödytä. Minulla on sellainen käsitys että mies on pidetty työkavereidensa keskuudessa , muuten en osaa sanoa.
Ap
Monille miehille "rakastan sinua" tarkoittaa oikeasti "sinusta on minulle hyötyä". Vähän niinkuin sanoisi "rakastan näitä mikrokuituliinoja kun ne tekee siivouksesta nopeaa" tms.
Siksi on tärkeämpää mitä puoliso tekee, kuin mitä hän sanoo. Puhe on erittäin helppoa, ja puhuja voi itsekin kuvitella tarkoittavansa mitä sanoo - hänelle se vain tarkoittaa eri asiaa.
Muuten hyvä , mutta ylitöitä ei saa tehdä rajattomasti. Koko vuoden raja on jo tullut vastaan, joten ilmoitusta AVI:n työsuojelulle. Sen voi tehdä ulkopuolinenkin, kun asianomaiset eivät itse uskalla.
En lukenut koko ketjua, mutta onkohan tähän mennessä monikin jo ihmetellyt, tekeekö mies "ylityöt" aivan jossakin muualla kuin työpaikallaan, jos runsaat ylityökorvaukset eivät mitenkään näy taloudessa.
Enpä ole kuullut noin pitkistä ylitöistä ja useampana päivänä vielä. Työpaikat tykkäävät että tehdään jonkin verran ylitöitä mutta jos niitä tekee monena päivänä useamman tunnin niin työpaikka ottaa puhutteluun. Tuollainen kun ei ole laillista ja työnantaja joutuu siitä kuseen jos esim. muut työntekijät tekevät siitä ilmiannon. Työnantajilla ei ole varaa tuollaiseen touhuun. Sun miehellä on nyt joku juttu menossa. Ehkä aamulla on "muuta puuhaa" ja menee sitten myöhemmin töihin ja on siellä töissä tosiaan silloin kun illemmalla sinne soittelet perään.
no ei hätää, jos hän on ollut joka päivä YLITÖISSÄ 4-5 h päivässä, on hänellä jo vuoden ylityöt täynnä eikä enää loppuvuonna saa tehdä....
Vierailija kirjoitti:
..., lämmin ruoka on odottanut häntä, kun tulee kotiin, olen siivonnut jne. joten hänen ei ole tarvinnut tehdä mitään kotona.
Ap
Tässähän se syy tulikin, miksi mies vielä aloittajaa "rakastaa". Ei yksikään mies jätä ilmaista kodinhoitajaa. Onhan tuo tosi kätevää käydä "töissä" eli työstämässä jotain toista, kun samalla joku maksaa puolet kuluista ja kokkaa ja siivoaa.
Meillä mies tekee kahta työtä. On töissä arkisin käytännössä koko päivän, viikonloput ja loma-ajat yleensä vapaalla. Tätä jatkunut reilu kymmenen vuotta. Lasten ollessa pieniä, teki vain yhtä työtä. Itse käyn töissä myös. Syynä meillä raha. Halutaan pitää tietty elintaso ja iso talolaina.
Siis onko kyseessä ylityöt vai hyväntekeväisyys työnantajalle? Eli maksetaanko ja kirjataanko tunnit vai mies vain venyttää päivää?
En viitannut kommentissani aapeen mieheen. Vastasin tuolle muusinuijalle, jonka mielestä naiset aina vaativat liikoja vaikka mies käy töissä vain maksaakseen laskunsa.
Millaisia laskuja täytyy olla, että niistä selviäminen vaatii 60 tuntia töitä viikossa?