Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöpäleikkaukset tauolle OYS:ssa lakon takia

Vierailija
13.04.2022 |

https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000008749113.html

Tämä on törkeää. Vähäisetkin sympatiat lakkoilijoita kohtaan loppuivat tähän.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella ikävää. Kuvitelkaa miltä potilaista tuntuu. Syöpä itsessään pelottaa ja vielä tämä.

Vierailija
2/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei syöpäleikkaus mut tosi tärkeä operaatio elämänlaadulle ja sitä siirrettiin. Elämä on monella tapaa katkolla ilman sitä. Ensin sai kuukausikaupalla odotella. Suututtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hallitus Ei pidä huolta syöpäpotilaista

Vierailija
4/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpäpotilaat on vanhuksia ja muutenkin toinen jalka haudassa

Vierailija
5/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo hallitus Ei pidä huolta syöpäpotilaista

Kyllä se on hoitajien liitto, joka tässä on takana.

Vierailija
6/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pitäisi olla kesällä syöpäkontrolli. Jos se lakon takia venyy ja jotain jää löytämättä ajoissa niin pidän jokaista lakkoilijaa vastuullisena. Nauttikaa vaan sitten palkankorotuksista ja ulkomaanreissuista 😠😬

Vierailija
7/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syöpäpotilaat on myös äitejä ja isiä ja työssäkäyviä

Ketä vaan

Rikkaat saa hoidon rahalla ja köyhä kuolee

Vierailija
8/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lakko tappaa

Vierailija
9/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hoitajien syytä ole vaan niiden, ketkä on päättäneet, että hoitotyön pitää toimia ihan miniresurssien alimitoituksella.

Jotenkin hassua, että ihmiset heräilee tähän vasta nyt, vaikka tätä samaa on jatkunut jo varmaan 15 vuotta. Miksi ketään ei kiinnostanut potilasturvallisuus ennen lakkoa? Miksei ketään kiinnostanut, että pahimmassa tapauksessa kahdella mummo-osastolla oli yövuorossa ainoastaan yksi sairaanhoitajaopiskelija? Miksei ketään kiinnostanut jo aiemmin hoitajien sairastumisten takia perutut asiat?

Vierailija
10/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla pitäisi olla kesällä syöpäkontrolli. Jos se lakon takia venyy ja jotain jää löytämättä ajoissa niin pidän jokaista lakkoilijaa vastuullisena. Nauttikaa vaan sitten palkankorotuksista ja ulkomaanreissuista 😠😬

Mulla jo kontrollit siirtyvät.

Vierailija
11/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se hoitajien syytä ole vaan niiden, ketkä on päättäneet, että hoitotyön pitää toimia ihan miniresurssien alimitoituksella.

Jotenkin hassua, että ihmiset heräilee tähän vasta nyt, vaikka tätä samaa on jatkunut jo varmaan 15 vuotta. Miksi ketään ei kiinnostanut potilasturvallisuus ennen lakkoa? Miksei ketään kiinnostanut, että pahimmassa tapauksessa kahdella mummo-osastolla oli yövuorossa ainoastaan yksi sairaanhoitajaopiskelija? Miksei ketään kiinnostanut jo aiemmin hoitajien sairastumisten takia perutut asiat?

” Työntekijäjärjestöjen aiemmin jo lupaamaa suojelutyön määrää vedettiin takaisin keskiviikon ja kiirastorstain osalta.” eli työntekijäjärjestö on sitä vielä vähentänyt.

Vierailija
12/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo-o. Itsekin menin tekemään viikonloppuyövuoroa ekan vuoden jälkeisenä kesänä paikkaan, missä olin ollut vain pari kertaa aiemmin, ja siellä piti minun lisäkseni olla toinen työntekijä. Eipä ollutkaan, kun oli saanut jonkun räkätaudin. Minulle sanottiin, että voin kai olla yksinkin, on tuolla viereisessä talossa pari muuta hoitajaa. Viereinen oli tässä tapauksessa jotain puoli kilometriä. Käteen annettiin puhelin ja toivotettiin tsempit. Onneksi kaikki sujui hyvin, mutta jälkeenpäin tuntui aika karmealta tajutessani, että millaiseen vastuuseen tuossa jouduin. Mitä olisin tehnyt, jos olisi ollut joku erityistilanne? Mistä olisin saanut apua?

Jälkeenpäin vaan naureskeltiin että hyvinhän se sujuu yksinkin, mitä sitä oikeastaan kahta edes tarvitaan.

Vierailija
13/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lakkoilen, koska en jaksa enää. Kaksi burn outia takana hoitoalalla ja uraa vasta 10v. Viimeiset vuodet on olleet sitä, että potilasturvallisuus on vaarantunut joka päivä, koska ei ole ollut tarpeeksi henkikökuntaa. Suostuisitteko itse työskentelemään sellaisissa oloissa? Oloissa, joissa saisitte pelätä, että väsymyksessänne annoitte potilaalle yliannostuksen lääkettä, koska oli niin kiire ja sulla takana 12h vuoro, koska pakko oli jatkaa? Haluatteko itse yliväsyneen hoitajan potilaaksi?

Vierailija
14/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululääketiede pois

Vierailija
15/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, että kyllä nyt puhutaan potilasturvallisuuden vaarantumisesta, vaikka se on tähänkin asti vaarantunut vuosien ajan vähän väliä sen vuoksi, että hoitajia on liian vähän tai kun on niin kiire. Aiemmin on vain vähätelty ja sanottu, että pitää kyllä se siitä, ota kiitoskortti.

Vierailija
16/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala on kärsinyt työvoimapulasta jo kauan. Väsymys ja ylipitkät vuorot aiheuttaa jatkuvasti vaaratilanteita ja virheitä potilaiden hoidossa. Ihmiset jää pois töistä burnoutin takia ja vaihtaa alaa. Hajoavat itkuun kesken vuoron kun eivät jaksa enää. Näin kauan on venytty ihan juuri siksi, että hoitajat eivät ole kestäneet jättää potilaita pulaan. Tässä hyväksikäytetään ihmisten omaatuntoa. Onko kuitenkaan oikein vaatia, että jotkut uhraavat oman terveytensä toisten hoidon vuoksi? Eikö työn pitäisi olla järjestetty niin, että sitä voi tehdä ilman että henkinen ja fyysinen kuormitus on ihmiselle liikaa?

Näinkö te haluatte että teitä hoidetaan? Pitäisikö ihan oikeasti korjata koko terveydenhuolto? Tämä lakko on hätähuuto ja viimeisen pisaran jälkeen.

Ahneus on tässä yhtälössä ihan jossain muualla kuin työntekijöissä.

Vierailija
17/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala on kärsinyt työvoimapulasta jo kauan. Väsymys ja ylipitkät vuorot aiheuttaa jatkuvasti vaaratilanteita ja virheitä potilaiden hoidossa. Ihmiset jää pois töistä burnoutin takia ja vaihtaa alaa. Hajoavat itkuun kesken vuoron kun eivät jaksa enää. Näin kauan on venytty ihan juuri siksi, että hoitajat eivät ole kestäneet jättää potilaita pulaan. Tässä hyväksikäytetään ihmisten omaatuntoa. Onko kuitenkaan oikein vaatia, että jotkut uhraavat oman terveytensä toisten hoidon vuoksi? Eikö työn pitäisi olla järjestetty niin, että sitä voi tehdä ilman että henkinen ja fyysinen kuormitus on ihmiselle liikaa?

Näinkö te haluatte että teitä hoidetaan? Pitäisikö ihan oikeasti korjata koko terveydenhuolto? Tämä lakko on hätähuuto ja viimeisen pisaran jälkeen.

Ahneus on tässä yhtälössä ihan jossain muualla kuin työntekijöissä.

Joka alalla sitä on resurssihaastetta.

On röyhkeää, miten hoitajat kohtuuttomilla palkkavaatimuksillaan vaarantavat ihmisten terveyden. Tällaisina aikoina.

Vierailija
18/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se hoitajien työ on niin helppoa että apinakin voisi sen tehdä niin ei muuta kun menkää itse hoitamaan ne lakon takia peruuntuneet leikkauksissa avustamiset jne. Ai mitä ei apina osaakaan? Mutta palkkaa ei viitsitä työn vaativuuden takia maksaa? Vähän ristiriitaista. Ensin hoitajia ei tarvita mihinkään, lakkoilkoot rauhassa kuka niitä tarvitsee kun kuka vaan voi työn tehdä. Sitten yhtäkkiä onkin sympatiat loppu kun ihmishenget vaaraantuu. Minä en hoitajana kaipaa ainakaan yhdenkään palstalaisen sympatiaa. Hoitakaa itse läheisenne jos on niin helppoa hommaa.

Vierailija
19/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se hoitajien työ on niin helppoa että apinakin voisi sen tehdä niin ei muuta kun menkää itse hoitamaan ne lakon takia peruuntuneet leikkauksissa avustamiset jne. Ai mitä ei apina osaakaan? Mutta palkkaa ei viitsitä työn vaativuuden takia maksaa? Vähän ristiriitaista. Ensin hoitajia ei tarvita mihinkään, lakkoilkoot rauhassa kuka niitä tarvitsee kun kuka vaan voi työn tehdä. Sitten yhtäkkiä onkin sympatiat loppu kun ihmishenget vaaraantuu. Minä en hoitajana kaipaa ainakaan yhdenkään palstalaisen sympatiaa. Hoitakaa itse läheisenne jos on niin helppoa hommaa.

Niinpä.

Miksei oteta ketä vaan sinne töihin? Palkkaahan varmaan ei myöskään näille tarvi maksaa, kun kerran työ on niin vaatimatonta ja helppoa, että sitä ihan ilokseen tekee.

No, miksei ole jo jonossa näitä hyväsydämisiä lähimmäisenrakkaita ihmisiä tarjolla töihin?

Vierailija
20/88 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ihmiset hoida omaisiaan itse, jos kerran näiden hoitoon menee muka liikaa resursseja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä