Onko alipukeutumista mennä farkuissa pääsiäisaterialla hienoon ravintolaan?
Ollaan siis koko perheen voimin menossa viikonloppuna syömään ja mietin, että onko siistit, siniset farkut jotenkin junttia laittaa naiselta vai pitäisikö laittaa mieluummin mekko tms? Miesväki menee varmaan siisteissä farkuissa mutta onkohan naisille koodi jotenkin eri.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
20v aikana on tapahtunut selvää vapautumista IT-alan pukeutumisessa.
Lakitoimistot ja konsulttifirmat erikseen, mutta kyllä koodarifirmoissa jo toimitusjohtajatkin uskaltaa tulla farkuissa töihin.
Eihän tämä ole todellistakaan!!! Huono pukeutuminen muka on "vapautumista", ja farkuissa töihin meneminen vaatii "uskallusta".
Siinä meillä kulttuurimarxisti.
Enta jos ravintolanpitaja ei tykkaa farkkukansasta ja ei laske sisalle? Sellaistakin on tapahtunut. On myos ravintoloita joihin miehet eivat paase sisaan jos ei ole solmiota kaulassa.
Saat laittaa mitä haluat, usein olen ravintolassa farkut jalassa olevia nähnyt. Myös mekkoja ja muita näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20v aikana on tapahtunut selvää vapautumista IT-alan pukeutumisessa.
Lakitoimistot ja konsulttifirmat erikseen, mutta kyllä koodarifirmoissa jo toimitusjohtajatkin uskaltaa tulla farkuissa töihin.
Eihän tämä ole todellistakaan!!! Huono pukeutuminen muka on "vapautumista", ja farkuissa töihin meneminen vaatii "uskallusta".
Siinä meillä kulttuurimarxisti.
Ei se ole huonoa pukeutumista, jos se on työpaikalla normi.
Vierailija kirjoitti:
Saat laittaa mitä haluat, usein olen ravintolassa farkut jalassa olevia nähnyt. Myös mekkoja ja muita näkynyt.
Ravintolalla ja hienolla ravintolalla on erot. Lisäksi paljon vaikuttaa kellonaika ja se onko arki vai juhla.
Ai että ei muka olis väliä miten pukeutuu juhlavampaan tilaisuuteen. Jos meillä on juhlavat juhlat ei sinne tulla farkuissa . Ei kutsuta toista kertaa. Siniset farkut aikuisella naisella ei ole juhla-asu. Sen olen oppinut jo kotona. Villapuserossa ei mennä töihin eikä juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Enta jos ravintolanpitaja ei tykkaa farkkukansasta ja ei laske sisalle? Sellaistakin on tapahtunut. On myos ravintoloita joihin miehet eivat paase sisaan jos ei ole solmiota kaulassa.
Onhan niitä. Siellä 80-luvulla.
Suomessa ei ole yhtään sellaista ravintolaa, johon ei olisi soveliasta mennä farkuissa. No, itse en ehkä Palaceen tai Savoyhin laittaisi farkkuja, mutta tuskin niistäkään pois käännytettäisiin tai tehtäisiin asiasta minkäänlaista numeroa.
En tajua mitä te juhlitte pääsiäisenä? Itselle se on vain pari lomapäivää, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
En tajua mitä te juhlitte pääsiäisenä? Itselle se on vain pari lomapäivää, ei muuta.
Joillakin "pari lomapäivää" saattavat olla ainoita hetkiä, jolloin perheellä on aikaa kokoontua ravintolaan syömään hyvin. Suotakoon se heille.
Ei se ketään muuta kiinnosta kuitenkaan mitä päälläsi on.
Eikös nykynuori ole sitä mieltä, että farkut ja leggingsit ovat sopiva vaate mihin tahansa: häihin ja hautajaisiin ja töihin ja juhliin. Miksei siis myös hienoon ravintolaan.
(Itse en ikinä tekisi niin.)