Apua! Mitä voin tehdä kun en uskalla soittaa taloyhtiölle mutta
Se painike siitä mistä vedetään vessa, niin on juuttunut kiinni niin että vesi valuu jatkuvasti pöntön sisään, ei siis lattialle eikä mitään mutta vettä tulee pönttöön jatkuvasti . En uskalla soittaa taloyhtiölle ja kolme päivää jo valittanut solkenaan vettä pönttöön sen jumituksen takia. Onko mitään vinkkiä miten saisin sen napin normaali asentoon, olen yrittänyt painella mutta ei tapahdu mitään. Pelkään että tulee aivan kauheat vesilaskut kun vettä valuu siis jatkuvasti pönttöön mutta en oikeasti uskalla soittaa enkä halua heitä tänne :(
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sun taloyhtiöön tarvitsekaan soittaa vaan sille kiinteistöhuolto firmalle joka hoitaa taloyhtiötäsi. Huoltomiehet ovat rentoa porukkaa ja nähneet kaiken mahdollisen. Sun vuotavassa vessassasi ei ole niille mitään ihmeellistä. Vai oletko joku hoarder jolla on vuoden roskat ja kuolleita kissoja asunnossa?
Aika nappiin muuten meni mutta ei kuitenkaan. Olen oikeasti hamstraaja ja asunto täynnä kaikkea mitä en raaski heittää pois . Kissoja on, eläviä, kolme jotka voi hyvin. On mun koko elämä he. Mutta vuoria on kyllä pitkin asuntoa, ei roskakasoja muutamaa jötesäkkiä lukuunottamatta mutta tavaroita liian paljon ja eteinen aivan tukossa.
No eihän tuossa ole mitään kun kissat on kerta hengissä! Siitä vaan soittamaan. Mä olen työni kautta käynyt ties missä asunnossa ja rehellisesti- ei kiinnosta. Ainoastaan ne kuolleet kissat tai kroppa eteisessä voisi kiinnostella.
Vierailija kirjoitti:
No, meidän naapuri antoi vesiputken vuotaa 3kk ennenkuin tuli ihmettelemään märkää seinää. Mieheni oli puheenjohtajana ja kaikki tuollaiset tultiin meidän ovelle sanomaan. Toisaalta parempi niinkin kuin antaa valua kk tolkulla... Eli hallituksen puheille, jos on oikeasti noin paha puhelinkammo, ettei isännöitsijälle voi itse soittaa...
Voi hyvää päivää! Ei pidä soittaa hallituksen jäsenelle eikä isännöitsijälle, vaan taloyhtiön huoltomiehelle tai huoltoyhtiölle.
Vaikka provohan tuo aloitus on. Antaisin 3/5.
WC-istuin kuuluu yhtiön vastuulle eli isännöitisijä tai huoltoyhtiö oikea osoite tässä tapauksessa. Jatkossa kannattaa kyllä ennen huoltoyhtiön kutsumista tsekata kuuluuko korjattava asia yhtiön vai osakkaan eli vuokranantajan vastuulle. Jos tilaat huoltoyhtiön vuokranantajalta kysymättä, joudut itse maksamaan.
Huoltopyynnön voit tehdä myös netissä suoraan huoltoyhtiölle. Tässä esimerkkinä L&T:
Vierailija kirjoitti:
WC-istuin kuuluu yhtiön vastuulle eli isännöitisijä tai huoltoyhtiö oikea osoite tässä tapauksessa. Jatkossa kannattaa kyllä ennen huoltoyhtiön kutsumista tsekata kuuluuko korjattava asia yhtiön vai osakkaan eli vuokranantajan vastuulle. Jos tilaat huoltoyhtiön vuokranantajalta kysymättä, joudut itse maksamaan.
Voi kuulua tai olla kuulumatta. Joskus yhtiöjärjestystä voi olla muutettu niin, että kuuluu osakkaalle.
Tutulle kävi niin, että pönttö vuosi ties kuinka kauan. Kun vesimaksut tasattiin niin sieltä pölähti muutaman tonnin lasku. Jos tässä on riskinä vielä, että vesi vuotaa väärään paikkaan niin kotivakuutushan ei omaa huolimattomuutta korvaa ja lopputuloksena voi olla viisinumeroinen lasku.
Eikö vikailmoitusta voi tehdä sähköisesti? Ja kyllä tuollainen asia pitää heti hoitaa. Jos ei muuten onnistu niin luuri käteen. Ihan rutiinilla menee huoltoyhtion päässä. Ei tarvitse pelätä!
Jos vielä yrittäisi vähän kovempaa vaikka nyrkillä hakata sitä iso- ja pikkuhädän puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sun taloyhtiöön tarvitsekaan soittaa vaan sille kiinteistöhuolto firmalle joka hoitaa taloyhtiötäsi. Huoltomiehet ovat rentoa porukkaa ja nähneet kaiken mahdollisen. Sun vuotavassa vessassasi ei ole niille mitään ihmeellistä. Vai oletko joku hoarder jolla on vuoden roskat ja kuolleita kissoja asunnossa?
Aika nappiin muuten meni mutta ei kuitenkaan. Olen oikeasti hamstraaja ja asunto täynnä kaikkea mitä en raaski heittää pois . Kissoja on, eläviä, kolme jotka voi hyvin. On mun koko elämä he. Mutta vuoria on kyllä pitkin asuntoa, ei roskakasoja muutamaa jötesäkkiä lukuunottamatta mutta tavaroita liian paljon ja eteinen aivan tukossa.
Ei niitä huolto-ukkoja kiinnosta sun kämppäs tai missä kunnossa se on, he ovat nähneet satoja/tuhansia erilaisia asuntoja ja korjauskäynti heille on rutiinityö. Odotellessa voit sulkea wc:n vedetulon pöntön oikealta puolelta sulkuventtiilistä, käännäät sen kiinni ja avaat tarvittaessa.
Tsemppii!!
Ai. Mä joskus soitin huoltomiehelle että makkarin patteri on rikki. Luulin että sovitaan joku aika koska korjataan. Mutta mies sanoi että menee nyt heti korjaamaan, kun muuten menee koko talon lämmitys sekaisin. En ollut itse paikalla ja hätäännyin kun mietin että siellä on sänky petaamatta ja voi olla likaisia alusvaatteita lojumassa. Sinne vaan meni ukko ihan omavaltaisesti.